Komentowana treść: Aquabyss - statystyki online
[#31] Re: Aquabyss - statystyki online

@selur, post #30

Jo cie prosza... Co Twoja wypowiedź ma wspólnego z grą (bo o tym co ma wspólnego z prawdą dyskutować tutaj nie zamierzam)?

Fakt jest taki, że Niemcy kupili pewnie najwięcej egzemplarzy tej gry ze wszystkich. Jak widać - potrafią pomagać. Pytanie jak bardzo potrafią pomagać Polacy. Sam gry nawet nie uruchomiłeś, skoro nie wiedziałeś że jest też język angielski do wyboru. Prawda?
1
[#32] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#33] Re: Aquabyss - statystyki online

@recedent, post #31

Oczywiscie, ze wiedzialem ze jest angielsk,i bo na jutubie ogladalem filmiki. Gameplay jest po niemiecku , krotkie po angielsku. Prawda nie uruchomilem, tu masz pan racje ok, racja
A no i Niemcy pewnie kupili najwiecej, tez prawda.

Ostatnia aktualizacja: 08.03.2023 10:12:35 przez selur
[#34] Re: Aquabyss - statystyki online
Ahoj!

TEKST
Jak wspomniał Juen, w grę można grać niemal bez czytania tekstów, a podstawowych można się nauczyć na pamięć klikając odpowiednią [banalnie prostą] sekwencję (jak np. dokowanie do miasta i opuszczanie go).
Wątek fabularny jest opcjonalny, o czym była mowa wielokrotnie. W grze są dwa tryby: Fabuła i Sandbox. Oba tryby są identyczne z wyjątkiem takim, że w pierwszym pojawiają się dialogi związane ze scenariuszem (które wypadałoby przeczytać ;)), a w drugim tylko standardowe komunikaty oraz typowe dialogi z NPC-ami (jeśli ktoś w ogóle zdecyduje się na rozmowy z nimi, a te też są opcjonalne. Przy czym rezygnując z tej opcji gracz traci wtedy możliwość wykonywania zadań zlecanych przez nich, kupienia pewnych przedmiotów czy zdobycia dodatkowej informacji. Ale nawet i w takim przypadku gracz jest w stanie wykonać (niemal wszystkie) te same lub podobne czynności w inny sposób).

Oczywiście rozumiem, że przy takiej ilości tekstu j. polski byłby nie tylko mile widziany, ale wręcz wskazany. I taki plan był od samego początku. Prace jednak nad nim są póki co odkładane ze względu na kończenie zapowiedzianych, ale jeszcze nie ukończonych elementów oraz poprawki zgłaszanych błędów.
Tłumaczenie na j. polski nie będzie uzależnione od ilości sprzedanych kopii na ten rynek. Mamy nadzieję, że ci, dla których jest to hamulec nie wymyślą kolejnego, gdy przyjdzie ten moment OK

@Recedent

Fakt jest taki, że Niemcy kupili pewnie najwięcej egzemplarzy tej gry ze wszystkich. Jak widać - potrafią pomagać.

Z przyjemnością potwierdzam. Niemcy są #1 w kwestii kupowania i wspierania deweloperów amigowych (a nie #2, jak się wydaje Selurowi ;)). Oprócz tego zgłaszają bardzo konstruktywne opinie i rozsądne propozycje zmian czy ulepszeń w grze (wiele z ich pomysłów zostało już do gry wprowadzonych). Nawet Ci, których dana gra nie trafia w ich gusty, nie podcinają skrzydeł autorom. Ale to samo można powiedzieć o Czechach, tyle że nie na taką skalę, bo to znacznie mniejszy rynek.
Pytanie jak bardzo potrafią pomagać Polacy.

To zabrzmi brutalnie, ale odpowiem — generalizując — wcale. Grę kupiło tylko kilka osób z Polski (za co bardzo im dziękujemy). Nie piszę tego z pretensjami. To jest po prostu smutny fakt. Polski rynek jest bardzo specyficzny, ale niestety w negatywnym znaczeniu. Można odnieść wrażenie, że polscy Amigowcy szukają raczej argumentów "przeciw" niż "za" kupnem jakiejkolwiek gry. I nierzadko są to argumenty niemające nic wspólnego z rzeczywistością. Te kilka pozytywnych osób w środowisku niestety nie zmieniają tego wizerunku.

@Selur

Ja bede zgadywal (jak zawsze).
Byl wczesniej o tym watek, ponoc autor (Umpal) 'wbudowal' tekst w silnik, co nie pozwala np. na szybka podmiane tekstu (np. ladowanego z pliku i wyswietlenia go w miejscu innego) w grze.

Selur, nie zgaduj, tylko weź tabletkę na pamięć — już Ci przecież na to błędne założenie odpisałem:
https://www.ppa.pl/forum/komentarze/44820/aquabyss#m767535

@MDW
Gra nie wywiera żadnej presji. Można sobie w nią grać niezależnie od posiadanego czasu. Na przykład wśród tych, którzy łączą się online, są tacy, co wchodzą czasami tylko na parę minut, wykonają jakąś misję, wypełnią kontrakt, pogadają z jakimś NPC, czy przepłyną z jednego miasta do drugiego. Innym razem „siedzą” dwie czy trzy godziny. Zapisać grę można w dowolnym momencie (oprócz dialogów, te muszą się zakończyć). W trybie online można też zapisać w „chmurze”, dzięki czemu niektórzy grają łącząc się z innego komputera (często wtedy z emulatora). Jedyną „presją” jest lista osiągnięć, ale nikt nie jest potępiany za niskie miejsce, więc można ją zwyczajnie ignorować (chociaż wielu osobom bardzo się podoba ten element rywalizacji).

Jeśli coś pozostaje jeszcze niejasne, albo macie jakieś inne pytania, to piszcie.

Pozdrawiam,
Piotr
7
[#35] Re: Aquabyss - statystyki online

@AgedCode, post #34

już Ci przecież na to błędne założenie odpisałem


no wlasnie tego nie rozumiem...

"Ale proces jest o tyle trudny, że osoba niezaznajomiona ze skryptami dialogowymi może po prostu zepsuć działanie gry w danym języku (albo działanie w ogóle w przypadku naruszenia skryptów uniwersalnych dla wszystkich języków). Dlatego tłumaczenie musi się odbyć przy ścisłej współpracy."

czyli z kim chcesz wspolpracowac przy tlumaczeniu z angielskiego na polski, z nauczycielem polskiego, bo staram sie to zrozumiec ale ni w ząb ?
To moze ze Snajperem pogadaj, on cos tam niby kuma z polskiego



Ostatnia aktualizacja: 08.03.2023 12:35:41 przez selur
[#36] Re: Aquabyss - statystyki online

@selur, post #35

Do tworzenia dialogów używany jest komercyjny program z licencją na jedno stanowisko. Tłumaczący musiałby albo kupić dla siebie [drogą] licencję, albo łączyć się zdalnie (jak to jest robione w przypadku niemieckiego) do mojego [wydzielonego w tym celu] komputera. A to nie jest „Wordpad”, tylko kompleksowe narzędzie, którego trzeba się najpierw dobrze nauczyć. Już nam się zdarzyło, że podczas tłumaczenia na niemiecki wkradły się błędy w postaci albo pominięcia albo zmiany skryptów kontrolujących zachowanie dialogów, przez co angielski działał dobrze, a niemiecki nie. Znalezienie takich błędów w ogromie dialogów zabiera trochę czasu i z reguły muszę to robić ja, bo mam największą orientację w skryptach powiązanych z kodem gry. Tłumacz niemieckiego zna już ten program, a co dopiero w przypadku kogoś, kto takiego doświadczenia nie ma...

Tłumaczenie na j. polski zrobię ja ze współpracą korektora — tutaj przedstawiam, jak wygląda przekład na inny język z udziałem zewnętrznego tłumacza. Proces ten nie jest ani szybki ani prosty nawet dla mnie, dlatego potrzebuję na to sporo czasu.

Nie jest to jeszcze konkretny plan, ale myślę, że zacznę w ciągu najbliższych kilku miesięcy, tak aby najpóźniej po wakacjach można było zrobić premierę polskiej wersji.
6
[#37] Re: Aquabyss - statystyki online

@AgedCode, post #36

Aha, ok.
[#38] Re: Aquabyss - statystyki online

@selur, post #30

Ostrzeżenie. Następnych nie będzie. A ban będzie długi.
4
[#39] Re: Aquabyss - statystyki online

@mailman, post #38

Wiem wiem... a tak z ciekawosci to ile ten nastepny ban ? pol roku ?
[#40] Re: Aquabyss - statystyki online

@selur, post #39

Dostaniesz dodatkowy bonus i wyjdzie okrągły rok.
4
[#41] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#42] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#43] Re: Aquabyss - statystyki online

@juen, post #26

Ja kupiłem wczoraj i jeśli ktoś się waha to polecam. Teraz jest łatwiej, wystarczy telefonem w ekran wycelować i tłumaczenie gotowe.

Poza grą mamy też czat (taki ircowy) więc zawsze można o coś zapytać, a i jak coś ważniejszego się dzieje to pojawiają się obrazki.
2
[#44] Re: Aquabyss - statystyki online

@AgedCode, post #34

Gra nie wywiera żadnej presji. Można sobie w nią grać niezależnie od posiadanego czasu.

Gra bez presji? Brzmi jak dla mnie! Nienawidzę presji, popędzania, a gdy widzę w grze licznik czasu (do ciebie też mówię "Prince of Persia") to od razu ją wyłączam. Taki ze mnie "gracz".

W trybie online można też zapisać w „chmurze”

Uuuuaaaaa, super! Nie wiedziałem, że jest taki tryb. Czyli od strony architektury to nie jest taki klasyczny pięćsetkowy NDOS traktujący Amigę jak "SNESa na dyskietki". Super! Doceniam i szanuję! OK
3
[#45] Re: Aquabyss - statystyki online

@Mir3k, post #43

Ja kupiłem, wybrałem bank transfer i lipa - ani kontaktu, ani konta do wpłaty... Wyślą na e-mail czy jak?
[#46] Re: Aquabyss - statystyki online

@Rafał A-3000, post #45

Drogi Rafale, po utworzeniu zamówienia powinieneś widzieć dane do przelewu. Jesteś pierwszą osobą, która zgłasza, że ich tam nie ma (a wpłat bankowych trochę do tej pory wpłynęło). Jeśli faktycznie poszło coś nie tak, to sprawę wyjaśnimy prywatnie (za chwilę napiszę do Ciebie maila).
1
[#47] Re: Aquabyss - statystyki online

@MDW, post #44

Gra bez presji? Brzmi jak dla mnie! Nienawidzę presji, popędzania, a gdy widzę w grze licznik czasu (do ciebie też mówię "Prince of Persia") to od razu ją wyłączam. Taki ze mnie "gracz".

Ze mnie podobny, dlatego chciałem stworzyć grę, w którą będę mógł też i sam zagrać (wciąż jestem na bardzo niskim poziomie ze względu na ciągły rozwój gry, ale mam nadzieję w końcu grać jak pozostali. No może z wyjątkiem niektórych, spędzających nawet 10 godzin dziennie 😅. Gracz ten obecnie przechodzi odwyk, ale już zapowiedział, że niedługo wraca 😄).

Uuuuaaaaa, super! Nie wiedziałem, że jest taki tryb. Czyli od strony architektury to nie jest taki klasyczny pięćsetkowy NDOS traktujący Amigę jak "SNESa na dyskietki". Super! Doceniam i szanuję! OK

Dzięki! AQUABYSS nigdy nie był planowany z myślą o dyskietkach, od samego początku wiedziałem, że wymagany będzie dysk twardy. Nie spodziewałem się jedynie, że wymagania pamięciowe (i procesorowe w sumie też, choć w mniejszym stopniu) będą znacznie większe. No ale doszła sieć, która owszem, była planowana, ale dopiero po premierze. Stało się inaczej i już na rok przed wydaniem gry betatesterzy grali tylko i wyłącznie po sieci (mieli wyłączony tryb offline). Pozwoliło to na wychwycenie mnóstwa błędów na żywo. Oficjalną grę można oczywiście dowolnie przełączać między offline a online, nawet podczas rozgrywki (w menu jest odpowiedni przycisk). W grze jest też autosave, więc nawet w przypadku awarii (które ostatnio są już rzadkością) nie traci się cennego postępu.

Ogólnie wiele elementów gry jest konsultowanych z graczami, więc zdanie każdego brane jest pod uwagę i rozsądne propozycje wcielane są w kod.
[#48] Re: Aquabyss - statystyki online

@MDW, post #6

Ja gram jakoś od tygodnia i póki co jestem bardzo zadowolony zarówno z rozgrywki (póki co gonię króliczka), mechaniki gry i przede wszystkim ze wsparcia. Po zakupie twórca gry służy pomocą w przypadku problemów z instalacja czy rozgrywką. Przez pewien czas był problem z trybem online dla nowych graczy, ale po przerobieniu nastu wariantów, został on rozwiązany.

Przez wersję fabularną przechodzimy na początku gry i tam nieco trzeba się naczytać, aby wejść w pewne tło historyczne. Jednakże sama rozgrywka, jak pisali już koledzy opera się na pewnych powtarzalnych schematach dialogów, które z czasem umiesz na pamięć.

Rozgrywkę prowadzę pod WinUAE i np. połączenie z Internetem jest tam banalne.

Generalnie jestem zadowolony z zakupu. Lubię ten typ gier i już dawno nie miałem takiej przyjemności z grania. Nie dość, że ładnie, to jeszcze miodnie :) Plus za ciągły rozwój gry i szybkie usuwanie błędów.
2
[#49] Re: Aquabyss - statystyki online

@ITU, post #48

Też jestem po wrażeniem gry. Fajnie jest mijać kolegów gdzieś na morzu, a czasem nawet wypić wspólnie drinka w barze. szeroki uśmiech
Po początkowych problemach z połączeniem usterki usunięto i nie ma już z tym problemów. Brawa dla twórców gry!
1
[#50] Re: Aquabyss - statystyki online

@Rafał A-3000, post #49

W najnowszym numerze Zzap Amiga gra dostała wyróżnienie Sizzler
2
[#51] Re: Aquabyss - statystyki online

@mailman, post #50

Gratulacje dla Twórców!
1
[#52] Re: Aquabyss - statystyki online

@ITU, post #48

@ITU:
Dzięki za tę opinię. Faktycznie wygląda na to, że dostaliśmy bardzo dopracowaną i przemyślaną produkcję. Można lubić albo nie lubić taki typ gier, ale przyznać trzeba, że ta gra zdecydowanie jest w czołówce wśród innych ORYGINALNYCH produkcji ostatnich lat na klasyczną Amigę.
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem