[#10]
Re: Vanilla Conquer 1.0 (TinyGL)
@KM_Ender,
post #4
Moim zdaniem SDL nie wpływa w żaden sposób na prędkość jeżeli... nie używa się funkcji rysowania z SDL.
Przy pomocy SDL można sobie wygodnie i w sposób multiplatformowy otworzyć okno/ekran, puścić dźwięk (SDL_Mixer), obsłużyć klawiaturę, mysz, joystick, joypad i zdarzenia typu: okno aktywne/nieaktywne, przeskalowanie okna. Z 10 lat temu, gdy ludzie jeszcze potrafili robić zrobić prostą grę 3D bez użycia silników wielkości średniego państwa w Europie, SDL często był wykorzystywany właśnie do tego. Tak przygotowywano sobie aplikację (która dzięki temu była portowalna), a sprawy związane z rysowanie realizowano funkcjami OpenGL-a. Nawet jeżeli była to gra 2D to "sprajty" były zrobione z dwóch teksturowanych trójkątów rysowanych w trybie 2D. Gwarantuję, że nie powodowało to straty ani jednej klatki.
Nie wiem dlaczego funkcje rysujące w SDL są tak strasznie wolne nawet jeżeli włączy się tam użycie GLa. Wygląda na to, że one zupełnie nie korzystają z akceleratora. Nie mam z tym żadnego doświadczenia, bo chociaż SDL używałem długie lata, to nigdy nie postawiłem przy jego pomocy ani jednego pixela. Nawet nie wiem jakich funkcji się do tego używa. Od początku uznałem tę część SDL-a za bezużyteczną.