Komentowana treść: Hyperion Entertainment powołuje nowego dyrektora
[#61] Re: Hyperion Entertainment powołuje nowego dyrektora

@markusg, post #43

Nie tylko tam. Zasadniczo wszyscy na rynku Amigi (deweloperzy, resellerzy, wszystko...) robią to w wolnym czasie. Znam tylko dwa wyjątki - Simon z Alinea robi to na pełen etat, a myślę, że niektórzy ludzie w Apollo (zdecydowanie Gunnar) również robią rzeczy związane z Amigą na pełen etat. Wszyscy inni (może pominąłem 1-2 osoby lub coś takiego) robią to w wolnym czasie (w tym ja). Cóż, właściwie dla mnie to praca dodatkowa (dozwolona przez mojego głównego pracodawcę, Boscha), ale ta „praca” nie przynosi aż tak dużo pieniędzy. Trochę zdecydowanie ^^
1
[#62] Re: Hyperion Entertainment powołuje nowego dyrektora

@MDW, post #48

Przynajmniej dla 3D jest teraz projekt. Sterownik 3D dla PiStorm4 jest obecnie finansowany, a deweloper, który jest w stanie sprostać zadaniu, wkrótce zacznie nad nim pracować (ten sam facet, który stworzył powerpc.library dla kart PCI PPC i kilka innych rzeczy związanych z PCI). Jestem prawie pewien, że w 2025 roku PiStorm otrzyma akcelerację 3D (jestem facetem, który rozpoczął crowdfunding).

Poza tym całkowicie zgadzam się z twoim stanowiskiem - system 68k jest daleko w tyle. Przeszkody, przez które muszę przeskoczyć, aby przenieść gry do 68k z powodu brakujących bibliotek, są niesamowite. Mój najnowszy projekt (Baldurs Gate itp.) mogę zrobić tylko dla OS4, nie z powodu braku mocy PiStorm - ale z powodu braku bibliotek PiStorm.
4
[#63] Re: Hyperion Entertainment powołuje nowego dyrektora

@MagicSN, post #62

Mój najnowszy projekt (Baldurs Gate itp.)


Skoro już Steffen uchylił rąbka tajemnicy (Baldurs Gate1,2, IWD1,2, Torment) to powiem tylko, że pracujemy razem również nad wersją polską.
3
[#64] Re: Hyperion Entertainment powołuje nowego dyrektora

@MagicSN, post #60

Istnieje ogromna ilość rzeczy opracowanych, dostępnych tylko dla os4devs i os4betatesters, gdzie nie jest jasne, jak i kiedy zostaną wydane.


Jest duża szansa, że pojawią się w AmigaOS4.2.
3
[#65] Re: Hyperion Entertainment powołuje nowego dyrektora

@MagicSN, post #62

Mój najnowszy projekt (Baldurs Gate itp.) mogę zrobić tylko dla OS4, nie z powodu braku mocy PiStorm - ale z powodu braku bibliotek PiStorm.


Czy pod AmigaOS4.x nie działają już Baldurs Gate, Planetscape: Torment i Icewind Dale na silniku GemRB?
[#66] Re: Hyperion Entertainment powołuje nowego dyrektora

@Amig_OS, post #64

Jakie są szanse, że AmigaOS 4.2 pojawi się w 2025r?
1
[#67] Re: Hyperion Entertainment powołuje nowego dyrektora

@recedent, post #65

Tak, ale istniejący port GemRB ma kilka problemów. 1) bardzo przestarzała wersja silnika GemRB (0.7.2). Mój port bazuje na 0.8.8 (być może później zaktualizuję go do 0.9.0 - 0.9.1 i nowsze nie są możliwe, ponieważ wymagają Pythona 3, 0.9.0 to ostatnia wersja obsługująca Pythona 2.7. 2) Używa Pythona 2.5, co może powodować problemy z grami, ponieważ GemRB miał używać Pythona 2.7. Moja nowa wersja używa Pythona 2.7 (obecnie w wersji beta dla OS4). 3) Zawiera instalatory dla 4 gier, które można zainstalować bezpośrednio z wersji PC CD/DVD/Issue bez konieczności wcześniejszej instalacji na komputerze. Wiele osób miało problemy z instalacją gier. Nie musisz konfigurować pliku .cfg ani instalować starszych wersji niektórych bibliotek SO w lokalnym katalogu, tym wszystkim zajmują się instalatory. Instalatory mogą obsługiwać różne wersje gry i różne języki (niemiecki, angielski, wielojęzyczny i polski).

Ogromne rejestrowanie spowolniło grę. W moim porcie domyślnie wyłączam rejestrowanie (niektóre rejestrowanie zdarzało się nawet, jeśli wyłączyłeś je w cfg). Jedną z nowych funkcji portu 0.8.8 jest BTW to, że możesz dynamicznie zmieniać jego rozmiar, jeśli uruchamiasz go w Workbench (oczywiście możesz też uruchomić go w trybie pełnoekranowym).

Nie wiem jak jest w Polsce, przynajmniej tutaj w niemieckiej społeczności Amigi wielu nigdy nie udało się zainstalować gry. Przynajmniej tak słyszałem i dlatego rozpocząłem projekt portingu.

Tak naprawdę instalatory wymagały o wiele więcej pracy niż przeniesienie wersji 0.8.8. Są to (biorąc pod uwagę wszystkie obsługiwane edycje) tysiące linijek skryptu instalatora

Zanim zapytałem autora portu 0.7.2, czy zamierza go zaktualizować, powiedział, że nie.

Baldurs Gate to jedna z moich ulubionych gier, więc zacząłem nowy port, na podstawie nowszych źródeł. Jeśli kiedykolwiek Python 3 pojawi się na AmigaOS, oczywiście znowu zaktualizuję.

Mogę faktycznie zdobyć źródła Pythona dla WarpOS i sprawdzę, czy przeniesienie go do 68k jest możliwe, dla wersji PiStorm.

Sprawdzam również, czy dostosowanie instalatorów, które napisałem, można dostosować również do wersji WarpOS (nadal wymagałoby to przeniesienia unshield do WarpOS, ale powinno być wykonalne ^^).

Ponieważ Arkadiusz/Amiga_OS mówił o „Secret”, to NIE jest to, o czym często wspominałem jako o „Secret Project #1”, Secret Project #1 to inna gra (i licencjonowana od firmy PC, nie oparta na OpenSource). Amiga_OS jest jednak również jej betatesterem


Ostatnia aktualizacja: 27.01.2025 11:09:25 przez MagicSN

Ostatnia aktualizacja: 27.01.2025 11:10:26 przez MagicSN

Ostatnia aktualizacja: 27.01.2025 11:15:07 przez MagicSN
4
[#68] Re: Hyperion Entertainment powołuje nowego dyrektora

@MagicSN, post #67

A, OK. Myślałem że AmigaOS 4 też już ma wersję 0.8.8.
[#69] Re: Hyperion Entertainment powołuje nowego dyrektora

@recedent, post #68

Problem z 0.8.8 zawsze polegał na tym, że AmigaOS 4 nie ma jeszcze Pythona 2.7. Najwyraźniej „dostosujmy go do Pythona 2.5” nie zadziałało w przypadku 0.8.8.

Oczywiście moja nowa wersja nie może zostać wydana, dopóki Python 2.7 nie przestanie być Betą i nie zostanie wydany dla OS4.
2
[#70] Re: Hyperion Entertainment powołuje nowego dyrektora

@amikoksu, post #66

Szansa jest zawsze ale w pierwszej kolejności Update 3.

Pamiętajmy, że w tym roku Amiga obchodzi 40-te uodziny (23 lipiec 1985).
Zapewne czeka nas wiele niespodzianek z tej okazji :)
2
[#71] Re: Hyperion Entertainment powołuje nowego dyrektora

@MagicSN, post #67

Jeśli kiedykolwiek Python 3 pojawi się na AmigaOS, oczywiście znowu zaktualizuję.


Mamy już SDL3 dla AmigaOS4 to zapewne Python 3 też niebawem się pojawi. Czy SDL3 może mieć zastosowanie w Twoim projekcie ?

Ostatnia aktualizacja: 27.01.2025 18:53:38 przez Amig_OS
2
[#72] Re: Hyperion Entertainment powołuje nowego dyrektora

@Amig_OS, post #71

GemRB nie używa SDL3, używa SDL1 i SDL2 (w wyższych wersjach tylko SDL2). Przyznaję, że nie sprawdzałem najnowszej wersji (0.9.3), czy używa ona SDL3, ale podejrzewam, że nadal będzie używać SDL2.

Jeśli chodzi o Pythona, to obecnie jest to 2.7, który jest w fazie testów beta. Zakładam, że potencjalny port Pythona 3 na pewno nie zostanie ukończony przed wydaniem 2.7. Mogę jednak powiedzieć, że 2.7 działa już dość stabilnie (GemRB jest w rzeczywistości bardzo dobrym jego testem ^^).
[#73] Re: Hyperion Entertainment powołuje nowego dyrektora

@Amig_OS, post #71

Mamy już SDL3 dla AmigaOS4 to zapewne Python 3 też niebawem się pojawi. Czy SDL3 może mieć zastosowanie w Twoim projekcie ?


Wyszedł też sdl2-compat. Niw zajmuję sie już AOS4 ale @capehill cenię za to ,że jeżeli chcesz mu przekazać dotację zawsze skieruję cię aby przelać te pieniądze na najbliższy dom dziecka.
Sprawdziłęm na szybko (kiedyś robiłem pewne rzeczy z sdl12-comapt pod AOS4) i wstępnie działa. Jeżeli ktoś nie ma zamiaru przepisywania kodu pod SDL3 może zawsze posiłkować się tym i to sobie pozmieniać.




kod: link
binarne wersje testów: link
[#74] Re: Hyperion Entertainment powołuje nowego dyrektora

@MDW, post #48

(...) Z mojego punktu widzenia dzisiejszy MorphOS czy AmigaOS4 to świetne platformy do zabawy dla kogoś kto lubi komputery z przełomu wieków. Ja akurat takie lubię i świetnie się w tym czuję.
(...)
A zwolennicy tzw. NG oczekują czegoś trochę innego, lubię retro na trochę innym poziomie. (...)


Mam dokładnie takie same odczucia. Dlatego nie oczekuję od AmigaOS 4.1, szczególnie odpalonego na "budżetowym" Sam460LE, że będą mi śmigać nowe tytuły 3D i zaśmiecony do bólu internet. W zasadzie to w obcowaniu z tym systemem odczuwam pewien wewnętrzny spokój. Po części dlatego, że mam na nim dostęp do ograniczonej liczby rzeczy, które mogę zrobić. Jest jakiś zbiór gier, względnie wąska liczba stron w necie, które mogę w miarę swobodnie przejrzeć, SDK z kompilatorem C/C++. To wszystko na lekkim OS-ie, który mogę łatwo konfigurować wedle moich upodobań szeroki uśmiech

Te różne ograniczenia powodują, że skupiam się na tym co robię i że mogę odpocząć od permanentnego przebodźcowania. Przywodzi mi to na myśl czasy, kiedy korzystanie z komputera sprawiało mi przyjemność per se
1
[#75] Re: Hyperion Entertainment powołuje nowego dyrektora

@MagicSN, post #67

Baldurs Gate to jedna z moich ulubionych gier, więc zacząłem nowy port, na podstawie nowszych źródeł.


I to jest fantastyczna wiadomość! A jeśli do tego jeszcze będzie IWD i Torment, to już nie mogę się doczekać szeroki uśmiech (tylko skąd ja wezmę tyle czasu na granie??? )
[#76] Re: Hyperion Entertainment powołuje nowego dyrektora

@Djk83, post #75

Icewind Dale 1 i Torment są zdecydowanie obsługiwane. Icewind Dale 2 nie.
1
[#77] Re: Hyperion Entertainment powołuje nowego dyrektora

@MagicSN, post #76

Dzięki za doprecyzowanie Najbardziej zależy mi na Torment, bo tej gry jak dotąd nie przeszedłem. Cieszy mnie to, że tytuły z tamtych lat, które w epoce mnie ominęły lub nigdy ich nie skończyłem, a chciałbym do nich wrócić, mogę odpalać pod AmigaOS4.1. Szykuje się dobra okazja do odrobienia kolejnej zaległości szeroki uśmiechOK
1
[#78] Re: Hyperion Entertainment powołuje nowego dyrektora

@Djk83, post #77

Mam też dobre wieści. Dopiero dziś udało mi się uruchomić Icewind Dale 1 na systemie, na którym NIE ma zainstalowanej wersji beta Pythona 2.7. Mój „trik” na to to lokalny (w podkatalogu gry) libPython27.so. Muszę jeszcze przetestować inne gry, jeśli to też zadziała, ale jak dotąd wygląda dobrze. Jeśli zadziała dla wszystkich, oznacza to, że mogę wydać ten port, zanim Hyperion oficjalnie wyda P2.7 (oczywiście nadal potrzebuję ich pozwolenia na bibliotekę so, wiem od autora portu Pythona, że ​​jest już z tym w porządku). Zasadniczo ten trik oznacza, że ​​P2.7 jest używane w grach, ale Twój OS4 nadal używa 2.5. Gry nadal muszą przejść sporo testów beta, zanim będę mógł je wydać. Ale jestem całkiem zadowolony, że ten trik zadziałał
6
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem