[#13]
Re: Amiga VS PC (DOS) games
@Daclaw,
post #11
Mówimy o komputerach domowych a nie profesjonalnych - na A3000 nie powstała dosłownie ani jedna gra, czemu nie ma się dziwić skoro była to w zasadzie stacja robocza - sprzęt niszowy, kosztujący w 1990 roku ca. 4000USD bez monitora.
Najważniejsze nowe cechy A3000 - 68030+FPU oraz twardy dysk - NIGDY nie zostały wprowadzone w domowej linii komputerów Amiga! Z kolei ani kości ECS, ani Workbench2.0 na możliwości czy osiągi sprzętu w temacie gier wpływu nie miały żadnego. Nota bene, C= wprowadziło je (ECS/WB2.0) na masowy rynek dopiero w 1992 roku w wybitnie nietrafionych konstrukcjach, A500+ i A600.
Niestety rzeczywistości się nie zaczaruje - tak, jak rewolucyjna konstrukcja, jaką była A1000 (w postaci A500 i z zabójczą ofertą oprogramowania) zawojowała rynek w latach 1985-1990, miażdżąc poprzednie generacje sprzętu (Atari2600...Atari XE, C64) i wygrywając z konkurencją (ST, Master System, PC/AT), tak produkty Commodore (w tym A1200/CD32) zostały zmiażdżone przez nową generację konsol (PlayStation - j.w. czyli z zabójczą ofertą oprogramowania :) ) i rosnące w siłę Pecety.
Tak a propos PSXa - osoby znające historię powstałego w 1993 roku Sony Computer Entertainment Europe pewnie wiedzą, że przez związanie umowami wydawniczymi czołowych europejskich developerów oraz przejęcie firm wydawniczych/dystrybutorów, prawie wszystkie zasłużone amigowe teamy zaczęły tworzyć gry na PSXa jeszcze przed jego premierą (Psygnosis, Reflections, Millenium Interactive, Traveller's Tales, pośrednio Digital Illusions, Core Ent., Codemasters, Team17 i DMA Design).
Ostatnia modyfikacja: 17.08.2008 19:18:37