Nic dodać, nic ująć. Może tylko to, że Commodore nie było jedyną firmą, która sobie nie poradziła - z gigantów lat 80-tych (domowokomputerowo-konsolowych) na tym rynku funkcjonują dzisiaj chyba tylko dwie firmy: Apple i Nintendo... Nawet IBM, którego w zasadzie ten wątek powinien dotyczyć, nie ma obecnie nic wspólnego z rynkiem PeCetów.
Obiecane skany - Gambler 12/94: Wrzucam ten tekst nie dlatego, że jakoś szczególnie dotyczy Amigi - bardziej jako nostalgiczną ciekawostkę dla zainteresowanych - był to jeden z pierwszych w Polsce artykułów, które próbowały prezentować rzeczywiste światowe trendy hardware'owe (a chyba pamiętacie, że pół komputerowej Polski siedziało wtedy na 8-bitowych Atari a 386/A1200 było uważane za naprawdę high-endowy sprzęt)... Ale najciekawsze jest to, że autorami było dwóch ówczesnych Amigowców, w tym były redaktor naczelny "Amigowca"

Inną ciekawostką jest ilustrująca tekst grafika Tomasza Bagińskiego, który podobno też używał wówczas Amigi (4000) - czytałem w jednym z wywiadów ;)
Artykuł jest bardziej zapowiedzią nadchodzącej dopiero rewolucji, a pisany był przed zachodnią premierą PSX i Saturna i na 4 lata przed wydaniem Metal Gear Solid i Gran Turismo

Danych technicznych z zamieszczonych na końcu tabelek nie powinno się traktować zbyt poważnie, bo jest to "suche" zestawienie parametrów (jak ktoś widział grę na CD32 w 800x600 lub w 262tys. kolorów to niech się pochwali :) ).
http://www.galu.info/download/nre/nre1b.jpg
http://www.galu.info/download/nre/nre2b.jpg
http://www.galu.info/download/nre/nre3b.jpg
http://www.galu.info/download/nre/nre4b.jpg
http://www.galu.info/download/nre/nre5b.jpg
http://www.galu.info/download/nre/nre6b.jpg
http://www.galu.info/download/nre/nre7b.jpg