[#151] Re: Czy opłaca się pisać soft na Amigę?

@Don_Adan, post #149

No i jotd to raczej robi porty bo lubi, a nie dla kasy.

No przecierz napisalem ze niewiele zarobil.
Wiec nie rozumiem z czym sie ze mna nie zgadzasz?
Wybacz ale nie kupuje Twojej narracji.
[#152] Re: Czy opłaca się pisać soft na Amigę?

@Phibrizzo, post #151

ogolnie pistorm pozamiatal, nie bardzo czuje sens 60 tki, skoro i tak jest kofig grubo poza amigowym standardem. raczej wolbym turbo 020/28mhz do CD32, zeby zobaczyc jak dobra moga by byc tak konsola na premiere... dooma w pilklach 2:1 jak atarii jagiar by zrobila, tylkoz muzyka😉
[#153] Re: Czy opłaca się pisać soft na Amigę?

@marianoamigo, post #152

nie bardzo czuje sens 60 tki


Kompatybilność.
[#154] Re: Czy opłaca się pisać soft na Amigę?

@_DiskDoctor_, post #153

Dla niektórych kompatybilność kończy się tam gdzie przestają działać gry z amigi 500 na dyskietkach.
5
[#155] Re: Czy opłaca się pisać soft na Amigę?

@marianoamigo, post #152

CD32 tak samo jak A1200 powinna mieć w standardzie 030 25 MHz + choćby 2 MB Fast no ale to już i tak historia.
1
[#156] Re: Czy opłaca się pisać soft na Amigę?

@Biegu86, post #154

To jest bez znaczenia, nie istotne.
2
[#157] Re: Czy opłaca się pisać soft na Amigę?

@Phibrizzo, post #151

Widze, ze nie rozumiesz roznicy pomiedzy robieniem czegos dla kasy i zarobieniem za to niewielkiej kwoty pieniedzy.
A nie robieniem czegos dla kasy i dostaniem za to niewielkiej ilosci pieniedzy.
Jotd robli te porty nie dla kasy.
Gdyby robil je dla kasy to wtedy twierdzenie ze "zarobil niewiele" mialo by jakis sens.

link

"The download of my games totalize like 50000. The donations are only a fragment of that. But I don't do that for the money. I'd like my games to be freely downloadable so they are not shared illegally !
"
2
[#158] Re: Czy opłaca się pisać soft na Amigę?

@Don_Adan, post #157

Widze, ze nie rozumiesz ....

Nie , mysle ze to Ty nie rozumiesz.
W Twoim zdaniu ktore zacytowalem poprostu niefortunie dobrales wyrazy i rozchodzi sie o ten wyraz "wiecej".
Czytajac to odnioslem wrazene jakbys chcial powiedziec ze dorobil sie niewiadomo czego.
A co bys powiedzial jakbym napisal: "ze przez 10 lat zarobil WIECEJ niz przez miesiac normalnej pracy"?
Ile jest to "wiecej" aby bylo to az tak wazne?
[#159] Re: Czy opłaca się pisać soft na Amigę?

@Phibrizzo, post #158

Teraz bez morskich opowieści:
Wrzuciłem swój projekt na itch.io żeby spróbować wysondować jakie zainteresowanie i jaki jest profil hardware-owy. Do dziś pobrano blisko x600. Wpłaty x6. Póki co to demo, i nie trzeba nic płacić... ale... Jeśli założymy, że z tych 600 osób gotowy produkt kupi 60 osób, w cenie powiedzmy 100 pln, to nie starczy na tabletki od bólu głowy od rozkminki nad problemami z programowaniem Projekt, jako taki, zajmie około roku w sumie. Na dzień dzisiejszy wiem, że kupi(ło) 6 osób... Zatem robienie gier w stylu 8-bitowych konwersji oraz portów DOSowych gier to mozliwe, że najlepsza opcja.
1
[#160] Re: Czy opłaca się pisać soft na Amigę?

@arturB, post #159

a moim zdaniem ludzie nie dostrzegaja oczywistych oczywistosci, bo w amigowym swiatku panuja skrajne skrajnosci (nawet sie rymuje, bo ja ten flow czuje) pomysł


Z jednej strony mamy, nikomu niepotrzebne, podarte i stare 8-bitowe portki a z drugiej hiper, cyber, ultra porty, ktorych wdzianie wymaga sprzetu dla elit Hollywoodu, za milion polackich cebulionow.


Ani to, ani to nie jest dobre... mysle, ze R-shoot Ryska z klanu i gry Mutation Software, to wlasnie dobitnie pokazuja.
Gra musi byc kolorowa, dynamiczna i dzialac na A1200 z Fastem (lub co najwyzej wymagac 68030 - choc to tez jest tylko pewien procent) wtedy moze sie sprzedac w 1000 szt.

Ja czekam na wydanie ScourgeOfTheUnderkind, czyli swietnej gry lat 90'ych. Wtedy tez dowiemy sie co wieksze, rynek A500 1MB czy A1200+Fast ram. Bo juz z cala pewnoscia mozna powiedziec, ze "UltraNeoAmigi" to jakies 15% rynku gier amigowych.
1
[#161] Re: Czy opłaca się pisać soft na Amigę?

@arturB, post #159

Jak by ktoś pytał, a pewnie nikt pytać nie będzie, to na dzień dzisiejszy Aminera kupiły 24 osoby na 2660 pobrań. Opylało się siedzieć nad tym kilka lat bo liczba zakupów wzrosła dwukrotnie względem naszych innych gier HE HE HE... Korelacja blisko 1% jak i u Ciebie. ;)

Oczywiście wiem że kokosów z tego nigdy nie będzie, ale trochę jestem ciekawy czy można tu coś ugrać puszczając jakąś gierkę za dowolną kwotę, ale minimum za dolara - bo może jest sporo osób, które nie płacą bo nie muszą, a jak będzie trzeba to nie będą marudzić, albo tylko trochę pomarudzą.

Ostatnia aktualizacja: 22.11.2025 22:22:41 przez teh_KaiN
3
[#162] Re: Czy opłaca się pisać soft na Amigę?

@teh_KaiN, post #161

musialbys zrobic z tego twojego silnika C++ game-makera.
Pewnie wtedy sprzeda sie z 10 razy wiecej. Jest pelno ludzi, ktorzy uwielbiaja klepac krapy na Amige a ze nie potrafia programowac, to chetnie uklepia cos w game-makerze.
Warunek jest taki.... ze trzeba niestety zdazyc zanim wyjdzie komercyjna wersja ScorpionEngine, ale to jeszcze potrwa ze 2 lata jak nie dluzyj
[#163] Re: Czy opłaca się pisać soft na Amigę?

@teh_KaiN, post #161

Na piwo poszło. Tak minimum powinno być 1 zielony, by przyzwyczaić ludzi, że nie ma nic za darmo, a ci co dają więcej i tak dadzą więcej.
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem