[#1] Szybka i płynna animacja na Amidze 1200
Cześć!
Mam pewien problem - jest nią miejscami skokowa animacja obiektów blittera (tzw. bobów). Jak zaprogramować grafikę by była szybka i plynna (najlepiej 50fps). Co użyć? Użyłem już bobów graphics.library (graphic elements czyli gels) jak również bezpośrednio kodowałem blittera z pomocą OwnBlitter(). Rezultaty są różne. Jeśli macie jakiś przykładowy kod to bardzo proszę. Jedna uwaga: nie mam karty graficznej - tylko classic. Jeśli chcecie przykładowy kod ode mnie to piszcie śmiało.

[#2] Re: Szybka i płynna animacja na Amidze 1200

@Minniat, post #1

Witam

Ja chcę przykładowy kod ( i z użyciem graphics.library i bez ) z tymi bobami. Prześlij na mojego maila ( adres znajdziesz w moim profilu ).

Pozdrawiam

[#3] Re: Szybka i płynna animacja na Amidze 1200

@asman, post #2

A czy można wziąć na wyłączność Blittera, tak by pracował on na najwyższych obrotach? Czy pomoże tu przejęcie Blittera OwnBlitter() czy wyłączyć multi-tasking przez Forbid() lub załadować własny View poprzez LoadView()? A może pomoże Disable() do wyłączenia przerwań (np. takich jak VBlank) ?



Ostatnia modyfikacja: 18.05.07 08:23
[#4] Re: Szybka i płynna animacja na Amidze 1200

@Minniat, post #3

Tylko nie zdziw sie, ze po operacjach o jakich piszesz w twoja gre bedziesz grac tylko ty...

[#5] Re: Szybka i płynna animacja na Amidze 1200

@Kaczus, post #4

Chodzi mi o to, by moja gra działała tak jak na przykład Benefactor pod WHDLoad, który otwiera swój View i zamyka całkowicie system do naciśnięcia F10. Jak on zapamiętuje stary View i zamyka system, przez co Blitter działa najszybciej?

[#6] Re: Szybka i płynna animacja na Amidze 1200

@Minniat, post #1

Przede wszystkim trzeba sobie zdać sprawę z jednej rzeczy - tzw. "prędkość" (jak na dzisiejsze czasy śmieszna troszkę) amigowego blittera ma znaczenie może w przypadku nierozszerzonych Amig, np. takiej z 020 i bez fastu. W każdym innym wypadku operacje dokonywane za pomocą procesora będą po prostu szybsze - patrz systemowa łatka FBlit, która bez powodu przecież nie powstała. Już nie ma co wspominać o tym, że np. operowanie na bitmapach za pomocą graphics.library i rodziny BltBitMap(), czy chociażby WritePixelArray() itp. uniezależni kod od kości specjalizowanych Amigi.

[#7] Re: Szybka i płynna animacja na Amidze 1200

@Minniat, post #5

To co chcesz stworzyć to jest zło i niedobro, i oczywiście życzymy Ci powodzenia i krzyżyk na drogę z takim kodem tylko na przedpotopowe maszyny, albo emulatory...

[#8] Re: Szybka i płynna animacja na Amidze 1200

@Minniat, post #5

Czyli raczej nie znajdziesz zainteresowanych... Ja takie gry pokasowalem w 96-97 roku jak kupilem sobie monitor vga. Z tego co wiem nikt nie patrzy na takie gry z zaciekawieniem. Natomiast gry typu Gloom, czy Foundation to jest cos! Przynajmniej na wielu amigach dzialaja. Z twoim podejsciem, to jak sie podszkolisz to mozesz co najwyzej dema pisac. Gry to jednak coś co Cie przerasta.

[#9] Re: Szybka i płynna animacja na Amidze 1200

@Kaczus, post #8

Czyli raczej nie znajdziesz zainteresowanych...

Jak to, ja jestem zainteresowany.

Ja takie gry pokasowalem w 96-97 roku jak kupilem sobie monitor vga

Rodzi się pytanie czy pokasowałeś je tylko dlatego, że kupiłeś monitor vga, czy może jest jeszcze jakiś powód ?

Z tego co wiem nikt nie patrzy na takie gry z zaciekawieniem

Ja patrze na to z dużym zaciekawieniem ( ale nie koniecznie muszę pisać posty o tym :) )

Z twoim podejsciem, to jak sie podszkolisz to mozesz co najwyzej dema pisac. Gry to jednak coś co Cie przerasta.

Z całym szacunkiem, myślę że na wstępie nie warto przekreślać, że kogoś coś przerasta.


Pozdrawiam

[#10] Re: Szybka i płynna animacja na Amidze 1200

@asman, post #9

asman napisał(a):

> Czyli raczej nie znajdziesz zainteresowanych...
>
> Jak to, ja jestem zainteresowany.

Czyli az 1-10 osob....

> Ja takie gry pokasowalem w 96-97 roku jak kupilem sobie
> monitor vga

>
> Rodzi się pytanie czy pokasowałeś je tylko dlatego, że
> kupiłeś monitor vga, czy może jest jeszcze jakiś powód ?

Tylko i wyłącznie ten, że nie miałem miejsca na telewizor, więc zaczęły być zbyteczne i zajmowały niepotrzebnie miejsce.

> Z twoim podejsciem, to jak sie podszkolisz to mozesz co
> najwyzej dema pisac. Gry to jednak coś co Cie przerasta.

>
> Z całym szacunkiem, myślę że na wstępie nie warto przekreślać,
> że kogoś coś przerasta.

Jeśli zmieni podejście do projektowania i pisania to tak, jeśli nie to zostają dema, jeśli dopracuje swój warsztat.

[#11] Re: Szybka i płynna animacja na Amidze 1200

@Kaczus, post #10

Czyli az 1-10 osob....

Czyli niemal dokładnie tyle, co w przypadku ilości userów z OS4. ;)
Śmiesz twierdzić że w takim kontekście nie warto? ;)

[#12] Re: Szybka i płynna animacja na Amidze 1200

@Minniat, post #3

jezeli na tym etapie dziala ci program wolno to moze czas zastanowic sie nad zmiana sposobu rysowania a nie robic niby-optymalizacje. nie chce wiedziec co bedzie w momencie dodania AI komputera i obslugi akcji uzytkownika.

[#13] Re: Szybka i płynna animacja na Amidze 1200

@Minniat, post #1

Dzięki za uwagi i komentarze.
Problem rozwiązany !!! Wszystko chodziło o rozdzielczość ekranu i ramki na sekundę (fps - frames per second). Dotąd miałem tryb Euro72 320x200 z odświeżaniem ekranu 70Hz, a liczba herzów była zbyt duża. Po prostu Amiga nie osiągnie 70 fps. Zmieniłem rozdziałkę na PAL lub DblPAL 320x256 z 50Hz i gra działa super płynnie w 50 fps.



Ostatnia modyfikacja: 18.05.07 14:08
[#14] Re: Szybka i płynna animacja na Amidze 1200

@Minniat, post #3

zapomnij o takich cyrkach.naprawde zainteresuj sie rtgmaster.library,po to ja wymyslono abys mogl latwo jej uzyc.szkoda ze nie dziala z dobra predkoscia sdl,no ale czego sie spodziewac po amigach klasycznych.
a co do przerwan polecam podszkolic sie troche,wylaczanie vblank nigdy nic nie dalo dobrego:D
disable/enable stosuje sie tylko na "chwile".pomiedzy nimi przeprowadza sie operacje ktore musza byc wykonywane w jednym ciagu,pomijajac wszystkie zdarzenie.

pisanie gry na a1200 z fastem to porazka,szkoda twojego czasu.

[#15] Re: Szybka i płynna animacja na Amidze 1200

@MinisterQ, post #11

[Post usunięty przez moderatora. Powód: trollowanie, zaczepki, wypowiedź niezwiązana z tematem wątku]

[#16] Re: Szybka i płynna animacja na Amidze 1200

@AmiChris, post #14

Spójrzcie panowie (#14) na moją wypowiedź #13. Pokazuję tam jak rozwiązać problem skokowej animacji - zmiana trybu wyświetlenia z Euro72 320x200 70Hz na PAL/DblPAL 320x256 50Hz. Zatem wycofuję moje potencjalne rozwiązania z wypowiedzi #3 (np. Forbid() lub LoadView()). Więc dylemat o kompatybilności zanika, choć i tak używam Blittera, ale z poziomu C czyli, za pomocą OwnBlitter() i struktury custom (z rejestrami).



Ostatnia modyfikacja: 18.05.07 14:20
[#17] Re: Szybka i płynna animacja na Amidze 1200

@Minniat, post #16

Pisanie na konkretny tryb to również porażka. Więc nie zmienia to zbyt wiele.

[#18] Re: Szybka i płynna animacja na Amidze 1200

@Kaczus, post #17

DblPAL nie wymaga scandoublera, więc zadziała na każdym monitorze VGA.
PAL to po prostu najlesze rozwiązanie dla klasycznych amigowców ponieważ to natywna rozdzielczość.

W moim rozwiązaniu liczy się tylko częstotliwość odświeżania pionowego - 50Hz zamiast 70Hz. Przy 50Hz animacja jest płynna i szybka :D czyli na tym mi zależało pisząc ten topic



Ostatnia modyfikacja: 18.05.07 14:36
[#19] Re: Szybka i płynna animacja na Amidze 1200

@Minniat, post #18

Cały czas podtrzymuje to co napisałem. DblPal nie ma 50 Hz, tylko tyle ile sobie ustawisz u wiekszosci znanych mi osob mial ok 60, zalezalo od monitora. Więc Twoje wyliczenia coś strzeliło w tym momencie. Jak napisałem juz - Od złej strony podchodzisz, dlatego jestem sceptyczny co do efektów. może samana powali to z nog, ale sądzę, że wynikiem Twoich prac bedzie coś co, jeśli się upierasz nad prymitywnymi rozwiazaniami - w amosie zrobilbys szybciej, prawie nikogo nie zainteresuje - jak to wyroby amosowe. Sam się wkopujesz. Po za tym coś takiego jak animacje i grafiki robi się w zasadzie na końcu, 90% tych co robiła inaczej ma na dysku rozgrzebane i nigdy nie skonczone projekty.

[#20] Re: Szybka i płynna animacja na Amidze 1200

@Kaczus, post #19

60Hz ma również tryb NTSC (amerykański). Dla mnie podstawowym celem gry strategicznej czasu rzeczywistego jak i innych gier czasu rzeczywistego jest płynna (nieskokowa) i szybka animacja (po prostu to jeden z moich największych wyzwań koderskich) Dzięki zmianie trybu wyświetlania osiągnąłem mój cel i gra zadziała szybko na każdej Amidze 1200.



Ostatnia modyfikacja: 18.05.07 15:04
[#21] Re: Szybka i płynna animacja na Amidze 1200

@Lorak, post #15

[Post usunięty przez moderatora. Powód: odpowiedź bez związku z tematem wątku na zaczepkę poprzedniego komentującego.]

[#22] Re: Szybka i płynna animacja na Amidze 1200

@Minniat, post #16

LoadView() czy OwnBlitter() to przedpotopowe funkcje które powinno się zakopać, i zabetonować. To nie rozwiązuje kompatybilności z kartami graficznymi. Świadomie ograniczasz pole działania swojego programu.

[#23] Re: Szybka i płynna animacja na Amidze 1200

@Minniat, post #20

No to też mówię - możesz pisać dema. Co do wszystkich A1200 to bym raczej powątpiewał, co jak Amiga1200 ma kartę graficzną?

[#24] Re: Szybka i płynna animacja na Amidze 1200

@Minniat, post #5

zamyka całkowicie system

O "w morde jeża"...masakra! :P
[#25] Re: Szybka i płynna animacja na Amidze 1200

@Kaczus, post #23

Jeśli Amiga ma karte graficzną, to można odpalić gre z dyskietki a Amisie podpiąć pod tv, czyli pójdzie na każdej :)

A jeśli gra nie pójdzie na AOne lub Pegu, to będzie to problem posiadaczy tych maszyn. Poczekają aż autor wypuści patcha do gry, albo drugą jej część na RTG i 060 lub PPC :D

Pozdro.

[#26] Re: Szybka i płynna animacja na Amidze 1200

@kjb, post #25

zwłaszcza wtedy jak cały engine gry wykorzystuje blitter a podstawą działania gry będzie funkcja Forbid()
[#27] Re: Szybka i płynna animacja na Amidze 1200

@wali7, post #26

A skąd my wiemy czy wyjdzie gra, a co dopiero patch do niej i co on w niej zmieni? Przecież patch może nawet być nową wersją głownego motoru, programu, pliku wykonywalnego, czy jak to kto lubi nazywać.

Ja osobiście jestem za tym żeby pierwsza wersja wyszła na AGA i basta!
Więcej ludzi posiada A1200 bez gfx :)

[#28] Re: Szybka i płynna animacja na Amidze 1200

@kjb, post #25

nigdy tak nie postępowałem, jak miałem już gfx-a a coś nie działało,
to jako lamerstwo lądowalo w kszu, albo jako rekla,acja wracało do
sprzedawcy - tak jak na przykład jedna z pierwszych wersji
Digiboostera, którą zakupiłem w TSS, zastrzegając w zamówieniu, że tak
lamersko napisane programy, które nie działają na GFX i nie dają się
zainstalować na hdd mnie nie interesują. Niektórzy zapewne postępują
bardziej kompromisowo, ale jest ich niewielu. Dlatego ostrzegam
jedynie autora. I żeby nie było - mnie gry mało interesują od strony
gracza, żona natomiast nie lubi gier walki, więc raczej nie jestem nią
zainteresowany jako nabywca tak czy inaczej, ale szkoda mi, by czyjaś
ciężka praca poszła na marne, dlatego, bo niewłaściwie podchodzi do
problemu.

[#29] Re: Szybka i płynna animacja na Amidze 1200

@kjb, post #27

Na Twoim miejscu byłbym za tym, by gra wogóle wyszła...

[#30] Re: Szybka i płynna animacja na Amidze 1200

@kjb, post #25

No tak, nie ma to jak taszczenie amigi i przepinanie jej z monitora pod telewizor. Po prostu ubaw po pachy.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem