Wątek zamknięty
[#31] Re: Basic a blitz basic

@ITU, post #30

Można się przyjrzeć.

Generuje pliki wykonywalne pok 68k oraz PPC


Czyli pisząc w AmiBlitz gra zadziała na sprzęcie z PPC np. eMacu?
[#32] Re: Basic a blitz basic

@Ender, post #31

Jeśli tylko program nie próbuje robić niesystemowych rzeczy, czy np. otwierać własne ekrany w wymuszonych przez programistę trybach, to powinien działać. I to niezaleznie od tego, czy binarka będzie dla 68k czy PPC.
Zakładam oczywiście, ze pisząc o macu masz na mysli pracę pod Morphosem.
[#33] Re: Basic a blitz basic

@Ender, post #31

Tak wynika z informacji zawartych na stronie AmiBlitz, ale w praktyce jeszcze tego nie sprawdzałem.

[#34] Re: Basic a blitz basic

@wali7, post #32

Dokładnie. Interesuje mnie język typowo do tworzenia gier, a na forach wyczytałem, że z C++ mogę mieć pod górkę. Tak czy inaczej zacznę od zrobienia postaci w Blenderze, a później się zobaczy czy dam radę z resztą, bo laik jestem.
[#35] Re: Basic a blitz basic

@Ender, post #34

W razie jakby co daj znać, może odkurzę nieco swoją wiedzę o programowaniu i może pomogę w jakiejś kwestii :) Jeżeli AmiBlitz to język uniwersalny, to być może warto pomyśleć o czymś multiplatformowym :)

[#36] Re: Basic a blitz basic

@Ender, post #34

Skoro myślałeś o C++, to nie zaszkodzi zacząć z C. W przypadku Ami jest to język najlepiej udokumentowany, dobrze się pisze pod system operacyjny. A C jest podzbiorem C++ (czyli czas poświęcony na naukę C nie będzie stracony w przypadku dalszej nauki C++).
W przypadku gdy będziesz pisał coś w jakimkolwiek Basicu (czy w zasadzie w jakimkolwiek innym języku) pod Morphosa, musisz i tak wszystkie "multimedia" obsługiwać za pomocą procedur systemu operacyjnego (albo biblioteki SDL), bo procedury oferowane przez sam Basic (na pewno Amos, inne odmiany Basica raczej też) są nieprzyjazne dla systemu, więc pod MOSem działać nie będą (i pod OS4 także).
A skoro będziesz musiał korzystać z bibliotek systemowych, to sposób obsługi multimediów będzie identyczny, niezależnie od użytego języka (czyli musisz się nauczyć tyle samo w każdym przypadku). Sam język to będzie tylko kwestia gramatyki, no i oczywiście szybkości i wielkości powstałego pliku wynikowego. Sam zaś C wcale nie jest trudny, zwłaszcza jeśli zaczniesz od prostych przykładów. Tak naprawdę to na początek wystarczy wiedzieć co to #include, main, for, if, return, typy danych, funkcje i oczywiście kilka procedur systemu operacyjnego z OpenLibrary na czele :) . Początek do opanowania w 2 godziny - zdziwisz się jakie to proste (o HelloWorld nie piszę, bo to zbyt trywialne).
[#37] Re: Basic a blitz basic

@wali7, post #36

taak, w 2 godziny, nauczy sie helloworld, a potem zaplacze sie przy tworzeniu konkretnych rzeczy :). Basic jest przyjazny systemowi, to AMOS jest wyjatkiem wsrod Basicow i to jest jedna z jego zalet na klasyka, nie pasuje, sa inne Basic, przyjazne systemowi, przeciez Basic nie rowna sie automatycznie AMOS.

[#38] Re: Basic a blitz basic

@1989, post #37

Helloworld to się można nauczyć w 1 minutę.
A który Basic jest dobrze zintegrowany z Morphosem?



Ostatnia modyfikacja: 19.05.2011 14:47:16
[#39] Re: Basic a blitz basic

@Ender, post #1

kolejny mądry temat ..

zaraz bedzie torolowanie

[#40] Re: Basic a blitz basic

@HOŁDYS, post #39

ee tam
Dlaczego zły temat? Bo ender chce zacząć programować pod Morphosem?
Ja wiem że uniwersalna odpowiedź to taka, że najlepszy język to ten który masz najlepiej opanowany i w którym najłatwiej przyjdzie pytającemu pisać programy. Tylko, ze Morphos to system niszowy, na który dostępnych jest nie aż tak wiele języków. A taki polecany często Amos w kontekście Morphosa to nieporozumienie (da się... zapewne... napisać w Amosie program poprawnie działający pod Morphosem, to juz wykorzystanie najlepszych funkcji Amosa - banalnej obsługi multimediów, pod Morphosem jest niemozliwe).
Czy naprawdę zapytanie o język dobry dla początkującego pod Morphosem musi wywołać brednioserial? Przecież wybór nie jest aż tak szeroki, a część potencjalnie sensownych pod Amigą propozycji (Amos), pod Morphosem nie zda egzaminu.
[#41] Re: Basic a blitz basic

@wali7, post #36

Mam literaturę do nauki C++ i BlitzBasica wszystko dotyczy na nauki na PC. Na początek chcę zrobić postacie do gry, a później zobaczymy. Nie kryje, że bez pomocy ludzi z forum nie mam szans. Nie wiem co wybiorę, na razie nie wykluczam żadnej mozliwości. Co do C to nie mam literatury (Typowo o pisaniu gier).
[#42] Re: Basic a blitz basic

@Ender, post #41

No to sie musisz zastanowic, na czym chcesz tego Commandosa posadzic, na Amidze, MorphOS, AOS4 czy na PC Windows/Linux :). Co do C to nie znajdziesz raczej typowej literatury o pisaniu gier, tylko o samym jezyku C..., bo pisanie gier w C to kwestia wyboru API (bibliotek), to moze byc nawet caly silnik gry.

A co do BASIC, to oprocz AMOS, AmiBlitz Basic 2 i 3, jest jeszcze PureBasic - wersja dla Amigi jest bezplatna.

W przypadku BASIC dla gier nie musisz zaglebiac sie w system i zew. biblioteki (choc mozesz), musisz tylko zastanowic sie ew. jakich funkcji wbudowanych std. w biblioteki BASICa mozesz potrzebowac (pogrupowane wg. przeznaczenia w jednolity zunfikowany sposob), wybrac co potrzebujesz i dzialac, dzieki tym specjalnym bibliotekom BASICa oszczedzasz mnostwo czasu na wlasne implementacje... Sam jezyk BASIC jest prosty jak 2+2, intuicyjny dla zwyklego czlowieka i caly mozna opanowac w trymiga bez czytania opaslych tomisk wyjasniajacych, ze lodowka to obiekt, a otwarcie lodowki to metoda i co w zwiazku z tym powinienes z tego zrozumiec konstrujac zamrazalnik w ktorym zamrozisz butelke wodki... drunk

[#43] Re: Basic a blitz basic

@1989, post #42

Sam jezyk BASIC jest prosty jak 2+2, intuicyjny dla zwyklego czlowieka i caly mozna opanowac w trymiga bez czytania opaslych tomisk wyjasniajacych, ze lodowka to obiekt, a otwarcie lodowki to metoda i co w zwiazku z tym powinienes z tego zrozumiec konstrujac zamrazalnik w ktorym zamrozisz butelke wodki...

Porównanie extra . Dla mnie ten projekt to ma być zabawa a nie sposób na życie, cały czas to powtarzam. Faktycznie basic wydaje się prostszy na pierwszy rzut oka. Projekt ma być tylko dla Morphos-a. Problem polega na tym, żeby wybrać język, który będzie dawał zadowalające efekty (wykorzysta moc PPC na tyle na ile będzie to potrzebne w grze) i nie sprawiał problemów pod Morphos-em. Nie chcę ciągnąć kilku srok za ogon (muliplatformowość), ani tracić czasu na coś czego nie wykorzystam.
[#44] Re: Basic a blitz basic

@Ender, post #43

Ale porównanie z wódką dotyczy wyłącznie C++, bowiem C nie jest obiektowy i pojęcia klas, metod czy kontenerów nie występują w nim.
Co do grafiki w Basicu... wszystko ok, póki będzie to prosta grafika wcześniej narysowana (gotowe plansze), plus jakieś poruszające się dwuwymiarowe obiekty (BOB ew. sprity). Zapomnij o grafice trójwymiarowej, bo na to Basic zwyczajnie jest za wolny. Poza tym sam Basic nie oferuje żadnego wsparcia dla grafiki 3d (Amos ma niby 3d edytor, ale pod Morphosem to jest bezużyteczne), zwłaszcza sprzętowego 3d. Czyli wykorzystanie lepszych rzeczy niż to co daje Basic będzie wymagało sięgnięcia do funkcji systemu, co jest tak samo pracochłonne dla Basica i C. Z tym że pod C będzie działało szybciej i będzie wywołane w sposób bardziej naturalny.
Generalnie jeśli twoja gra to ma być statyczna plansza, w tle grający moduł i parę małych ludzików łażących po tej planszy, to jest akurat w sam raz na Basic. Inne rzeczy - niewarto wchodzić w Basic. Poza tym w C można spokojnie pisać różne proste programiki, dobrze z integrowane z systemem (np. MUI).

I po raz kolejny pytanie do 1989 - który Basic będzie dobrze chodził pod Morphosem? Bo ja nie znam.
[#45] Re: Basic a blitz basic

@wali7, post #44

No niestety. MorphOS to bida, nawet w porownaniu do wiekowej Amigi. Nie znam BASICa na MOS, poza tymi, ktore beda dzialac na JIT 68k i OS3.

A co do porownania dt. C++, to w C++ tworzy sie szybciej programy niz w C. C to jezyk blizej nizszego niz wyzszego poziomu. 20 tys lini programu w C... z tymi maszynowymi typami danych, operatorami, wskaznikami etc.., zapisanych w dziesiatkach plikow zrodlowych, gdzie w BASIC wystarczy 2000 lini w jednym pliku, bez tych wszystkich fajnych konstrukcji z C :), a w ciekawszych jezykach jeszcze mniej lini, otrzezwi kazdego adepta, najpierw jednak pozowli poczuc smak karty perforowanej na swoich siekaczach ;)

BASIC oferuje wsparcie do 3D, tam gdzie jest, na MOS nie ma BASIC, wiec nie oferuje, ale w tej akurat grze wsparcie 3D nie jest wymagane. Taka gra zreszta nie ma jakiegos szczegolnego zapotrzebowania na moc CPU.

[#46] Re: Basic a blitz basic

@wali7, post #44

A wspomniany w wątku AmiBlitz 3 nie da rady? Wg opisu kompiluje nawet binarki na PPC.
[#47] Re: Basic a blitz basic

@1989, post #45

Zdaje się, że wiele razy publicznie cieszyłeś się z mozliwości rzeźbienia po rejestrach w Natami - wskaźniki w C idealne do tego :)
Co do wielu plików źródłowych - spokojnie mozna stworzyć program C w jednym. Te wiele plików tylko po to aby ułatwić pracę (np. wiele osób pracujących nad różnymi częściami tego samego kodu). To zaleta, nie wada, tym bardziej, że możesz korzystać, ale nie musisz.
Oczywiście, że wielu ludzi uważa C za język "niższego" wyższego poziomu. Częściowo to prawda, jest to jednym z powodów efektywności C (w rozumieniu szybkości, np. operator ++ implementowany w jednej instrukcji CPU). Ale właściwie większość prostych języków proceduralnych (do których zalicza sie też także Basic) jest koncepcyjnie zblizona do assemblera. W zasadzie te języki ułatwiają tylko stworzenie algorytmu, ale juz nie dają narzędzi abstrakcji danych. Basic to pod wieloma względami superubogi język - prymitywna składnia, ale najgorsze jest ubóstwo typów danych - jeden z powodów tak fatalnej wydajności tego języka.
Prawdziwe języki wysokiego poziomu, to te oferujące zaawansowane techniki manipulacji danymi, wyszukiwania związków między nimi (data mining), czy oferujące algorytmy sztucznej inteligencji (AI) - mam takiego znajomego, matematycznego guru, który bawi się takimi sprawami. Ale w tych językach nikt nie pisze gier ani programów użytkowych - to sa raczej zabawki jajogłowych naukowców.
Też lubię C++ - ale w jednym z poprzednich postów wyśmiewałeś te "obiekty", "konstruktory", czy "metody". Zresztą jak poprzednio - w C++ możesz z nich korzystać... ale nie musisz.
Na Amigę żaden Basic nie oferuje sprzętowego wspomagania 3d.
[#48] Re: Basic a blitz basic

@Masta Krishna, post #46

Kto wie, może :)
Zresztą to, że binarka jest dla 68k to nie aż taki problem. Trance i G4 to tandem zapewniający wystarczającą ilośc pary w kotle dla każdej binarki 68k (nie kazdy wie, że np. popularny morphosowy AmiNetRadio ma główną binarkę skompilowaną dla 68k). Ważne, aby wszystkie basicowe ficzery domyslnie wykorzystywały to co daje MOS - żadnych niesystemowych ekranów, czy własnych requesterów. Wtedy pójdzie.
Ale ja i tak nie zamierzam robić czegokolwiek pod Basicem. Ostatnie większe programy basicowe robiłem na Atari 65XE, wraz z kupnem A500 zacząłem się uczyć C.
[#49] Re: Basic a blitz basic

@wali7, post #47

Zdaje się, że wiele razy publicznie cieszyłeś się z mozliwości rzeźbienia po rejestrach w Natami - wskaźniki w C idealne do tego


nie bardzo, wole asm 68k, ale mozna, w BASIC tez mozna :)

Co do wielu plików źródłowych - spokojnie mozna stworzyć program C w jednym.


ale prototypy funkcji trzeba nadal stosowac, robi sie z tego niezly balgan w nazwach, przy jednym pliku... wychodzi ubogosc C.

Częściowo to prawda, jest to jednym z powodów efektywności C


efektywnosc okupiona jest bardzo niska czytelnoscia kodu zrodlowego.

Basic to pod wieloma względami superubogi język - prymitywna składnia, ale najgorsze jest ubóstwo typów danych - jeden z powodów tak fatalnej wydajności tego języka.


superubogi to jest akurat C, nawet nie ma foreach i wielu wielu innych prostych konstrukcji... co do w/w ubostwa typow danych, to BASIC nie ma tak silnej typizacji jak C, programista zapisuje cos jako liczba i nie musi martwic sie, czy to liczba int, float, rzutowaniem itd., kompilator sam dobiera i robi co trzeba (choc oczywiscie taka mozliwosc jest....). zapisuje string$ i znow malo wazne jest co, po prostu "tekst", zreszta C nie ma stringow jako takich... uzycie operatorow tez jest bardziej ludzkie w BASIC...ITD.

I kolejna rzecz, biblioteki standardowe BASIC, ktore sa duzo bardziej rozbudowane niz std. biblioteka jez.C, takze wiekszosc rzeczy (bez includow, choc taka mozliwosc tez jest...) zalatwia sie w jednej lub kilku liniach...ITD.

Twierdzenie jakoby BASIC byl ubogi swiadczy tylko o nieznajomosci rzeczy.

ps. C nie oferuje zadnego sprzetowego wspomagania 3D, bo to chodzi tylko o uzycie np: OGL. AMOS na Amidze uzywa blittera i mozna to uznac za akceleracje 3D.



Ostatnia modyfikacja: 20.05.2011 01:17:17
[#50] Re: Basic a blitz basic

@1989, post #49

Blitter nadaje się wyłącznie do akceleracji 2d, a to co oferuje amos to kilka ścianek (być może) wypełnianych za pomocą blittera. Prehistoria komputeryzacji, zwłaszcza w kontekście programowania pod Morphosa (TinyGL).
Seria POKE to rzeczywiście niezwykle efektywny i szybki sposób wyciśnięcia wszystkiego co Amiga potrafi
Stosowanie prototypów funkcji jest bardzo przydatne - nie trzeba linkować wszystkiego, dzięki czemu kod wynikowy jest niewielki. Zresztą te nowsze implementacje Basica też stosują coś w rodzaju prototypów.
Czytelność kodu.... tak, to jest coś z czego Basic słynie
Ubogość typów danych - kod wynikowy z Basica musi nawet operacje binarne traktować jako operacje na liczbach zmiennoprzecinkowych. Zaleta że hoho.

Nie pisz tego więcej. Przecież wiesz dobrze, że piszesz nieprawdę. Po co ludziom w głowie mieszać?
[#51] Re: Basic a blitz basic

@wali7, post #50

Jak komus zarzucasz nieprawde, to pokaz chociaz w ktrorym miejscu ?

A swoja droga, to musisz naprawde odswiezyc swoja wiedze nt. BASIC, bo moim zdaniem utknales gdzies w koncowce lat 70. Jak MorphOS kiedys dorobi sie nowoczesnego BASICa z wlasnymi bibliotekami - pod system, to bedziesz wychwalal rozwiazanie pod niebiosa i polecal kazdemu adeptowi pragnacemu napisac gierke w swoim zaciszu domowym... Po prawdzie, to ani C, ani sam OS, nie jest przyjazny/odpowiedni i tak jak napisal Mininiat, trzeba dorobic biblioteki pod katem gier itp., a najlepiej dodatkowo z przyjaznym jezykiem opartym na BASIC, wraz z IDE. Gdyby to bylo, to Ender bylby juz caly happy, bo do tworzenia/obrobki grafiki i dzwieku, to ma caly niezbednik, a multiplatformowscia nie jest zainteresowany... :). Wciskanie kazdemu C to kiepski pomysl, wiem to z obserwacji...

Blitter nadaje się wyłącznie do akceleracji 2d


tworcy dem na A500 o tym nie wiedzieli i za pomoca blittera akcelerowali 3D, cale szczescie, bo bysmy nie zobaczyli tych wspanialych swiatow 3D..., takze w AMOS tworzonych :). Algorytmy rastrowe sa niezbedne w kazdej akceleracji 3D... doucz sie.

Stosowanie prototypów funkcji jest bardzo przydatne


tak, bardzo, jak masz caly program w jednym pliku zrodlowym :). w BASIC nie trzeba tego robic, tylko mozna.

Czytelność kodu.... tak, to jest coś z czego Basic słynie


oczywiscie, testy na milionach adeptow programowania tego dowiodly. wynika to z zapisu bliskiemu jezykowi naturalnemu, bez stosowania tajemniczych znaczkow, skroconych form zapisu itp...itd.

Seria POKE to rzeczywiście niezwykle efektywny i szybki sposób wyciśnięcia wszystkiego co Amiga potrafi


lepiej odswiez wiedze nt. BASIC. W C zeby cokolwiek wycisnac musisz jechac na wskaznikach nonstop, a zawile konstrukcje moga zniechecic i uprzykrzyc zycie..., za to w BASIC potrzeba stosowania PEEK/POKE juz od dawna nie jest koniecznoscia.

kod wynikowy z Basica musi nawet operacje binarne traktować jako operacje na liczbach zmiennoprzecinkowych


nie tworz bajek :)



Ostatnia modyfikacja: 20.05.2011 08:12:51
[#52] Re: Basic a blitz basic

@1989, post #51

Gdyby to bylo, ...


Gdyby, a teraz jest C - sprawdzone rozwiązanie i z niego binarki na PPC. Dodatkowo sporo osób na forum programujacych w C i znajacych API a nawet tworzących je.

Ps. ... a w ogóle tyle szumu o te parę znaczków ;) czyżby składnia C była trudniejsza niż składnia języka polskiego ?



Ostatnia modyfikacja: 20.05.2011 10:44:35
[#53] Re: Basic a blitz basic

@ede, post #52

Gdyby, a teraz jest C - sprawdzone rozwiazanie


C to jest od dawna, rozwiazanie sprawdzone, tylko najlepiej sprawdza sie gdzie indziej. Przeciez w BASIC mozna rowniez tworzyc tzw. binarki, a na marginesie, to wiekszosc wspolczesnych gier dziala na interpretowanych skryptach...

składnia C


skladnia C jest prosta, nawet bardzo prosta, wrecz zbyt prosta, momentami prawie tak prosta jak assembler... A jakie API zaproponujesz Enderowi ?

[#54] Re: Basic a blitz basic

@wali7, post #44

Porównanie naprawdę mnie rozbawiło i dlatego jest extra, a że mam wysoką gorączkę to poprawiło mi humor. Myślę, że tak należało je potraktować.

Tak sobie dzisiaj pomyślałem zanim zajrzałem tu na forum czy tworząc w tym BlitzBasicu, który wydaje się łatwiejszy w opanowaniu od C++ będę mógł wykorzystać grafikę zrobioną w Blenderze? No i doszedłem do wniosku, że chyba nie, bo nie kojarzę żadnych gier 3D z Amigi zrobionych w BlitzBasicu, a odpowiednik PeCetowej wersji BlitzBasica3D na Amigę nie istnieje. Czytam Twoją wypowiedź i widzę, że miałem rację. Tak więc panowie mimo wszystko BB raczej się nie nada do tego co chcę zrobić.

Może warto zamknąć już wątek?
[#55] Re: Basic a blitz basic

@Ender, post #54

A ja myslalem, ze Ty chcesz tego Commandosa posadzic w 2D, w widoku izometrycznym, do tego nie potrzebujesz uzywac 3D tj. renderujesz w Blenderze sobie swojego bohatera w takim ujeciu... i reszte tez. Nawet znajdziesz do tego edytory map, dzieki ktorym oszczedzisz mase czasu... polecam przemyslec projekt Commandosa :)

AmiBlitz 3 na Amidze wspiera 3D.

[#56] Re: Basic a blitz basic

@Ender, post #54

nie no dlaczego zamykac ..jest fascynujacy

[#57] Re: Basic a blitz basic

@1989, post #53

Pomyśl trochę albo lepiej sprawdź tego AmiBlitza na MorphOSie jak i inne rewelacje, które polecasz Enderowi.

Jakie binarki ? :] chyba na 68k ... Co do binarek PPC w tym Basicu to tylko jakieś niepotwierdzone ploty.
API - MorphOS albo ew. game engine w blenderze ale to też niepotwierdzone ploty (game engine).



Ostatnia modyfikacja: 20.05.2011 13:50:02
[#58] Re: Basic a blitz basic

@ede, post #57

Czytanie ze zrozumieniem to nie taka trudna sztuka. Ender napisal, ze BlitzBasic3D na Amidze nie istnieje, w domysle nie ma 3D :), wiec skorygowalem co do AmiBlitz 3 i 3D. Tu nawet jest zrzut ekranu z przykladu dbl_3Dcube.bb2 dolaczonego do AmiBlitz 3:

http://amiblitz.amiforce.de/images/stories/002_cube3d.png

PS. co ja poradze na to, ze MorphOS to taka bida z nedza ;), juz pisalem, ze nie znam BASICa na MOS....

[#59] Re: Basic a blitz basic

@1989, post #58

Skoro tak lubisz Basica, to pisz w nim. W sumie fajnie ze mozna znaleźć fajne, na czasie implementacje.
Jednak polecanie Basica jako pierwszego języka programowania jest nieporozumieniem w 2011 roku. W 1985 jak najbardziej - wszystkie 8bitowce miały go w interpreterze po włączeniu zasilania. Ale nawet wtedy nikt już nie pisał poważnych aplikacji w tym języku, no chyba, że jako loader do innego kodu.

10 ? " ";
20 GOTO 10
[#60] Re: Basic a blitz basic

@1989, post #58

Widziałem grę demo w Blitz3D, natomiast nie widziałem gry 3D w AmiBlitz 3. Stąd moje wątpliwości.

Do reszty udzielających się w tym wątku:

Usiadłem i przejrzałem posiadane książki (wszystkie Basic, C++), rozważyłem co chcę zrobić i zdecydowałem, że choć trudniejszym wydaje się C++ to na niego poświęcę czas. Mam tylko nadzieję, że programując pod Morphos-em nie napotkam problemów nie do przejścia. Stąd też moje pytanie, kto dysponuje odrobiną (pojęcie względne) wolnego czasu i ma nieco cierpliwości, a przede wszystkim chęci i nie miałby nic przeciwko gdybym w razie problemów z C++ (w szczególności pod Morphos-em ) skontaktował się z nim prywatnie mailowo ?

Dziękuję wszystkim za dyskusję, która rozwiała moje wątpliwości i pomogła się zdecydować. Pozdrawiam. OK



Ostatnia modyfikacja: 20.05.2011 19:23:09
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem