Wątek zamknięty
[#91] Re: Basic a blitz basic

@1989, post #86

3 razy ktoś Ci pisze, że nie był napisany w ASM do tego przyznajesz się że widziałeś film, w którym dokładnie było wyjaśnione co w czym było napisane, a ty Ciągle swoje.

[#92] Re: Basic a blitz basic

@Sventevith, post #91

Nie był napisany w BASICU, już nawet chyba mi się przez to udzieliło

[#93] Re: Basic a blitz basic

@Masta Krishna, post #85

SDL fajną biblioteką?
Ja tam może się nie znam, ale to coś głównie służy by w dzisiejszych czasach tworzyć soft , który jest nieporównywalnie gorszy od softu początku lat 90.
Nie mówiąc o tym, że zdecydowanie gorzej działa :)
Czy to , że dany program może być uruchomiany na wielu różnych systemach jest jego zaletą ?
Programy są albo dobre, albo nieużywalne. Znacie jakieś dobre w SDL'u?
Takie na poziomie Amigi z 91 r ?

[#94] Re: Basic a blitz basic

@michalmarek77, post #93

World Of Goo.

[#95] Re: Basic a blitz basic

@michalmarek77, post #93

Czy to , że dany program może być uruchomiany na wielu różnych systemach jest jego zaletą ?


Tak.

Programy są albo dobre, albo nieużywalne. Znacie jakieś dobre w SDL'u?


W SDLu powstało dużo dobrych programów, większość to gry. Np:
- Battle for Wesnoth
- Second Life
- Doom 3
- Shogo (przynajmniej port na Linuxa go używa, nie wiem jak oryginał)
...
Poza tym engine'y i emulatory, np:
- ScummVM
- DOSBox
- ZSNES
- Hatari
...

Niska jakość gier o których mówisz nie jest winą SDLa.

[#96] Re: Basic a blitz basic

@Sventevith, post #92

Czyli w BASIC i ASM, w BASIC edytor, a w ASM sam engine gry, jak rozumiem, ok. Na pewno nie byl to C lub C++, pod OSem :)

[#97] Re: Basic a blitz basic

@strim, post #95

W SDLu powstało dużo dobrych programów, większość to gry. Np:
- Battle for Wesnoth
- Second Life
- Doom 3
- Shogo (przynajmniej port na Linuxa go używa, nie wiem jak oryginał)
...
Poza tym engine'y i emulatory, np:
- ScummVM
- DOSBox
- ZSNES
- Hatari
...


Chciałbym widzieć jak zakodowano Doom'a 3 w SDL :)
Nie wiedziałem że ZSNES na Ms-DOS x86 korzysta z SDL'a......

[#98] Re: Basic a blitz basic

@michalmarek77, post #97

Chciałbym widzieć jak zakodowano Doom'a 3 w SDL


Pewnie tak samo jak każdą inną grę.

Nie wiedziałem że ZSNES na Ms-DOS x86 korzysta z SDL'a......

Nie wiem, czy akurat wersja dla MS-DOS korzysta. Wersja dla Linuxa z pewnością. Podejrzewam, że wersja dla Windows też.

Jeśli chcesz kontynuować ten OT, to załóż osobny wątek... w hyde parku.

[#99] Re: Basic a blitz basic

@michalmarek77, post #93

SDL fajną biblioteką?


SDL fajna biblioteka nie jest. Na Amidze fajnie nie dziala, miedzy amigowymi platformami ;), wiec multiplatformowosc to tu taki pic na wode fotomontaz i nie ma co zrzucac winy na Amige, to nie problem Amigi, tylko tego multiplatformowego rozwiazania... Zauwaz, SDL dt. glownie portow na Linux'a, bo to rozwiazanie najlepsze dla Linux'a - portowanie to jest w ogole taka nowa dyscyplina, ilosciowa, na klasyka nie mozna portowac tych sdlowych potworkow - teoretycznie mozna, praktycznie nie ma sensu, to nie mozna brac udzialu w wyscigu na porty, uuu, jaka wielka strata, nie pogramy w nowy wspanialy pushover na Amidze w 800x600, ale pewnie zaraz dodadza, ze w doom3 tez nie, ale doom3 to ja nie widzialem na MOS/OS4, bo do tego konieczne sa pixel i vertex shadery v1 sprzed 10 lat ;). Jak gra jest na Linuxa to na 99% korzysta z SDL, ale grafika to juz koniecznie OpenGL lub wlasne procedurki, bo inaczej heca jak w/w pushover i bez setMhz to nie ma co sie zblizac.

Lista jest tutaj http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_using_SDL

ps. tworca naprawde multiplatformowego rozwiazania nie popelni takich bledow i na kazdej platformie to nie bedzie tylko pozycja na liscie, bo inaczej, kto to kupi i uzyje :)



Ostatnia modyfikacja: 21.05.2011 17:42:23
[#100] Re: Basic a blitz basic

@michalmarek77, post #97

Doom'a 3 w SDL


to pewnie dt. portu na Linuxa, na Windows korzysta zapewne z DX, oprocz 3D (D3D), bo Carmack promuje OGL. Musialbym dok. sprawdzic, a nie mam pod reka DOOM3.

[#101] Re: Basic a blitz basic

@1989, post #96

Po co gdybać, zobacz jeszcze raz film tam autor gry mówi co i w czym zrobił.

[#102] Re: Basic a blitz basic

@1989, post #100

Pierwszy język którego nauczy się programista, to język w którym czuje się najlepiej, uczy się takiego a nie innego podejścia w programowaniu. I dlatego jak ktoś zacznie od Basica to ma problem w C. I właśnie dlatego kolega Ender uparł się na Basic i szuka drogi na skróty przez C, czego się uczyć a czego nie, bo wydaje się wszystko przeszkodą - całkiem inne podejście czyli trzeba się uczyć wszystkiego od nowa.

Ja zacząłem od Basica i mam problem z C, nie tyle żeby go zrozumieć, ale odpycha mnie jego inność w porównaniu do Basica...

Wniosek - olać Beginner's All-purpose Symbolic Instruction Code !

[#103] Re: Basic a blitz basic

@kjb, post #102

Coś w tym jest, co napisałeś. W podobny sposób jak dzisiaj o C++ myślałem kiedyś o Photoshopie, wydawał mi się nie do poznania, a teraz wiem już jak go "ugryźć". Myślę, że najgorzej znaleźć taki "intelektualny wytrych" i zacząć robić coś więcej niż tylko 'hello world'.
;)
[#104] Re: Basic a blitz basic

@Ender, post #103

Dokładnie. Dlatego polecam zacząć od C. Zdecydowanie łatwiej potem z innymi językami. Zwłaszcza w przypadku C++.
[#105] Re: Basic a blitz basic

@1989, post #99

(...) wiec multiplatformowosc to tu taki pic na wode fotomontaz i nie ma co zrzucac winy na Amige, to nie problem Amigi, tylko tego multiplatformowego rozwiazania...
- żartujesz, prawda?

Jak gra jest na Linuxa to na 99% korzysta z SDL, ale grafika to juz koniecznie OpenGL lub wlasne procedurki (...)
- taa, pewnie, po rejestrach walą, linuxowi czarownicy. ;) OpenGL jest domyślnym sposobem obsługi grafiki 3D w SDL - właśnie tak SDL jest najczęściej używany: do otwarcia okna, odbioru eventów, zarządzania wątkami, timerami, urządzeniami audio i - najważniejsze - konfiguracji i dołączenia kontekstu OpenGL. Nie, nie w tych "wspaniałościach" typu mario w 1280x960. Twoim zdaniem gra używająca intensywnie OpenGL do rysowania scenek powinna dać się "portować" na 030/AGA? Jeśli tak to nie mamy o czym rozmawiać.

Kolejny etap: blity TrueColor z blendingiem, czyli słynne "SDLowe potworki". Weźmy taki przykład: gra 2D projektowana do rozdziałek > 640x480, 24 bit. Grafika w większości 32bit, efekty dźwiękowe 16bit 44100kHz, kilka muzyczek w MP3 albo OGG Vorbis. Twoim zdaniem "toto" powinno się samo przeskalować, ba, przepisać do pracy z paletą i najlepiej przekonwertować z chunky na planar, coby mogło blittera używać? NAPRAWDĘ WIERZYSZ ŻE TAK WYGLĄDA MULTIPLATFORMOWOŚĆ?

[#106] Re: Basic a blitz basic

@kjb, post #102

Zgadzam się w 100%. Też miałem kłopoty na początku, a można ich było uniknąć.

[#107] Re: Basic a blitz basic

@kjb, post #102

olać Beginner's All-purpose Symbolic Instruction Code


olac, mocne slowa, olac mozna wiele rzeczy np: MOSa :). Ciekawa teoria, ale nieco naciagania, wiekszosc programistow jakich poznalem zna, znala lub zaczynala od BASICa i nie maja problemow z przyswojeniem sobie jakiegokolwiek innego jezyka. To nie kwestia skladni tylko umiejetnosci abstrakcyjnego myslenia.

ps. ogolnie to WY bedziecie teraz odpowiadac na fajne pytania adepta programowania nt. C++ :)



Ostatnia modyfikacja: 22.05.2011 01:16:58
[#108] Re: Basic a blitz basic

@Hareton, post #105

Twoim zdaniem gra używająca intensywnie OpenGL do rysowania scenek powinna dać się "portować" na 030/AGA?


Wiekszosc tych potworkow SDLowych na MOS czy OS4 wcale, albo tylko liznie OGL...OGL tym systemom uciekl i musza odrobic wiek. W/w Pushover jest najlepszym przykladem portu jakiego nie powinno byc, szkoda pradu.

gra 2D projektowana do rozdziałek > 640x480, 24 bit.


AGA nie ma takich mozliwosci. SDL ma niewiele wspolnego z Amiga, to takze port, port na porcie, to musi wyjsc potem z tego kaszana. Ja Wam mowie, jak zrobicie eSDeeLa na klasyku chociaz porownywalnie szybkoscia dzialania do AMOSa z A500, to bedzie biblioteka multiplatformowa pod amigowym OSem :), a tak to tylko ciekawostka, bez przyszlosci na Amidze w temacie multiplatformowych bibliotek dla programistow gier. Mniejsza o to, jak zostanie to zrobione, po prostu ma dzialac i uwzgledniac specyfike amigowego sprzetu :)

Jeśli tak to nie mamy o czym rozmawiać.


oczywiscie, bo mnie interesuje Amiga, a nie jakis smiecio Maczek :). A poza tym to AMIGA Rulez, przypominam, a Mac&PPC Outside ;). Pisac zle o Amidze, po prostu nie wypada.

[#109] Re: Basic a blitz basic

@1989, post #108

Ale ender chce pisać pod Mosem. I o to pytał. W tym kontekście nie ma znaczenia co myślisz o śmiecio makach albo o SDL.
[#110] Re: Basic a blitz basic

@1989, post #108

Amiga, a nie jakis smiecio Maczek

zbanowac

[#111] Re: Basic a blitz basic

@1989, post #107

Nie bój się o szczegóły będę pytał na www.morphos.pl żebyś się nie nudził czytając to tutaj. Oto chodziło?

@ DO WSZYSTKICH SKOŃCZMY TĘ DYSKUSJĘ, BO TEMAT MOIM ZDANIEM WYCZERPAŁ SIĘ.



Ostatnia modyfikacja: 22.05.2011 09:13:38
[#112] Re: Basic a blitz basic

@wali7, post #109

zadal pytanie na Forum PPA / Programowanie (Amiga). AMIGA programowanie, a nie MOS programowanie. MOS to nie Amiga i nigdy nie bedzie. MOS i programowanie gier na Amidze, coz, zobaczymy czy ta gra Endera zadziala na Amidze :)

Teraz jest osobny portal poswiecony MorphOS i dzial MorphOS na ppa. Ode mnie slowo, ani tu, a tym bardziej tam, na MorphOS nie napisze nawet slowa, bo mnie interesuje tylko i tylko Amiga.

[#113] Re: Basic a blitz basic

@1989, post #112

Ty to jestes serio jakis dziwny gosc. Najpierw teksty o basicach w dobie XXI w.
Teraz znowu wymyslasz bzdury. Nie ma czegos takiego jako Morphos/programowanie. Jest jeden wspolny dzial i w temacie pisze sie dokladnie pytanie i sprzet/system na ktorym sie chce napisa. No ale ty jak zwykle wiesz najlepiej. Piszesz, ze nie bedziesz sie udzielal w temacie MorphOSa ale tu w watku pociskasz p******y o tym nieszczesnym basicu.
Ty jestes nie amigowiec ale hobbysta, niedzielny amigowiec ktory jej uzywa do ogladania demek, grania w gry, no cos tam piszesz podobno, domyslam sie, ze niesystemowo bo po co. Zatem ty tej amigi nie uzywasz jako komputera uzytkowego wiec o czym tu gadac z toba:)

[#114] Re: Basic a blitz basic

@1989, post #112

MorphOS ma zbyt wiele wspólnego z Amigą żeby tworzyć specjalnie osobny dział dla programistów, nie chcesz to nie czytaj i nie zaśmiecaj wątku. Gdyby ten system był niekompatybilny całkowicie i bez możliwości uruchamiania starych, napisanych zgodnie z zaleceniami Commodore programów pod AmigaOS 3.x to by nie pasowało, ale jest inaczej i pasuje.

Gdyby nawet było tysiąc osobnych portali poświęconych MorphOS i sto działów MorphOS dla użytkowników to dalej posty w dziale dotyczącym programowania będą mile widziane ze względu na zbyt wiele cech wspólnych i małą liczbę programistów w naszym środowisku. Właśnie najlepiej jest w tym dziale forum pisać bo dla programistów wiadomo gdzie zajrzeć na temat programowania. W nowym kodzie strony dodatkowo będzie ułatwienie bo pojawią się kategorie, które mogą ułatwić listowanie tematów w bardziej wyszukanej tematyce.

PPA.pl jeśli nie zauważyłeś nie zmieniło i nie zamierza zmieniać tematów jakimi się zajmuje, a MorphOS jest jednym z nich. Taką formułę ma ta strona, co dodatkowo ma zalety bycia obiektywnym źródłem informacji.

Temat tego wątku uważam za wyczerpany.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem