kategoria: Blitz
[#1] 2D Platformer Engine
Myślę ża trzeba zacząć nowy wątek.
Poprzedni wątek był tutaj: ppa.pl
Pytałem w nim o kolizje, ale od tamtego czasu mój engine trochę nabrał rumieńców i chciałbym co jakiś czas pokazywać update i tutaj z Wami dyskutować o ...

2D Platformer Engine
http://retronavigator.com/post/163491385708/amiga-2d-engine-v05

Całość piszę w Blitz Basicu i jak na razie nie ma tam wstawek Asm (ale pewnie będą)
Od poprzedniego filmiku jaki umieszczałem na tamtym wątku nowe rzeczy to:
- sporo optymalizacji w kodzie bo przy pierwszych testach na real-machine wyglądało to słabo. teraz działa to tak jak na filmiku z emulatora
- AGA - i na razie tak zostaje
- rozbudowany mechanizm tilemapy - pozwala np umieszczać wrogów w odpowiednim miejscu mapy
- Sprite'y 32px
- na razia tilemapa jest 16 kolorowa
- na eab zacząłem podobny wątek.
- w ogule zachęcam do odwiedzania retronavigator.com - będę tam wrzucał update'y i inne rzeczy związane z tym silnikiem (pewnie częściej niż tu i na eab)

aha grafika jest tymczasowa, ale zmieniłem bo mi wytknęliście (mi grafikowi ;) ) że w poprzedniej wersji było w..oojowa. ;)
nad tą też długo nie siedziałem ale przynajmnie nie wali po oczach :D

zapraszam do dyskusji bo pewnie pytań będzie wiele...
[#2] Re: 2D Platformer Engine

@retronav, post #1

R2D2 rzadzi szeroki uśmiech OK
[#3] Re: 2D Platformer Engine

@retronav, post #1

Gratulacje OK
Do grafiki się nie czepiam. Spokojnie na starcie przebija niektóre produkcje pretendujące do wydania komercyjnego Wstydu nie ma 16 kolorów to i tak spore pole do popisu znając Ciebie. Sprajty 32pix, no, wypasik
Do pełni szczęścia jeszcze jakaś paralaksa. Projekt robi wrażenie OK
[#4] Re: 2D Platformer Engine

@retronav, post #1

Super robota! OK
[#5] Re: 2D Platformer Engine

@retronav, post #1

To kiedy ujrzymy kod źródłowy? ;)
[#6] Re: 2D Platformer Engine

@retronav, post #1

Widac spory progres... Prezentuje sie o niebo lepiej. Musisz zdecydowanie poprawic kolizje z itemkami. Powieksz zakres detekcji na calego bohatera bo teraz nienaturalnie to wyglada i bije po oczach. O animacjach nie ma co mowic na obecnym etapie prac.
[#7] Re: 2D Platformer Engine

@retronav, post #1

Mi też się podoba, a jestem dosyć wybredny. Kojarzy mi się z Wacusiem the Detective.
[#8] Re: 2D Platformer Engine

@retronav, post #1

Świetnie to śmiga i wygląda! Trzymam kciuki!
Brawo!
[#9] Re: 2D Platformer Engine

@retronav, post #1

Zapowiada się ciekawie :) powodzenia w pracy.
[#10] Re: 2D Platformer Engine

@Gżegżółka, post #9

To kiedy ujrzymy kod źródłowy? ;)

widać przez chwilę w 5 sekundzie ;)

@All
dzięki za dobre słowa.
ponieważ wątek jest w kategori programowanie więc od razu prosba o pomoc ze spritami.
tzn pytania o sprite'y AGA:
1. mam sprite 32px szerokości. ile takich sprite'ów mogę na raz pokazać bo zdałem sobie sprawę że chyba nie kumam tych kanałów spritowych w AGA>
sprity mają 16 kolorów i myślałem że mogę wyświetlić ich 4 ale chyba coś robię nie tak.
2. poza tym jakie wartości pozycji x i y maksymalnie można przypisać spritowi w AGA?
[#11] Re: 2D Platformer Engine

@retronav, post #1

Powodzenia
[#12] Re: 2D Platformer Engine

@retronav, post #10

1. 4 w linii. Coś pewnie źle robisz. Nie wiem czy to prawda ale sprawdź czy wszystkie sprajty mają parzyste wysokości i daj znak czy to to.
2. Nie siedziałem nad tym długo. Kiedyś tylko przesuwałem sprajty 64 pikselowe po ekranie z dokładności do 1/4 piskela loresowego.
W pozycji poziomej To zależy w jakiej rozdzielczośći są sprajty. Jak mniem to masz 140ns. wtedy masz 9 bitów od SH2 do SH10 (pozioma pozycja), przy czym SH2 to bit 0 w SPRxCTL a SH3-SH10 są w SPRxPOS (bit 0- bit 7). Możesz oczywiście przesuwać sprajta z dokładnością do 1/4 piksela loresowego (SH0 -bit 3 i SH1 - bit 4 w SPRxCTL). Co do pozycji pionowej masz 10 bitów.
[#13] Re: 2D Platformer Engine

@asman, post #12

ad.1
tak myślałem że 4. tak więc BB coś miesza - będę inwestygował.
[#14] Re: 2D Platformer Engine

@retronav, post #13

Wow, wygląda naprawdę nieźle! Jeszcze chwila i nabiorę ochoty żeby zrobić w tym swoją grę ;)
[#15] Re: 2D Platformer Engine

@retronav, post #1

No wygląda to wszystko naprawdę fajnie! OK Myślę że powstanie z tego super gra! Powodzenia!
[#16] Re: 2D Platformer Engine

@zeter, post #15

Dzięki jeszcze raz za dobre słowa
więc tak....
doszedłem w zasadzie do momentu gdzie trzeba zacząć podejmować decyzje designersko-architektoniczne
potwierdziłem sobie, że coś tam potrafię zrobić i nawet na "real-hardware" działa to nadal tak samo (tzn na gołej A1200)

przedstawiam więc dzisiaj wersję v.054
http://retronavigator.com/post/163679035563/another-wip-version-of-my-amiga-aga-2d-platfoermer
na moim blogu poczytacie co nowego w enginie i co planuje dalej, ale tak jak napisałem na wstępie. czas dojrzał aby powiedzieć jasno:

Robię grę!ok, racja Więcej news'ow - wkrótce!
[#17] Re: 2D Platformer Engine

@retronav, post #16

Wygląda coraz lepiej :)
[#18] Re: 2D Platformer Engine

@retronav, post #16

Brawo, czekamy na finał OK
[#19] Re: 2D Platformer Engine

@retronav, post #1

Czy programujesz w BB2, czy AmiBlitz 3.x chodzi o odmianę BB?
[#20] Re: 2D Platformer Engine

@retronav, post #16

Qrde wygląda naprawdę super, jak gry za dawnych czasów, bardzo ładna gierca będzie, ale...
Ja bym zmienił te ciasteczka czy co to zbiera ten robocik na jakieś nakrętki albo coś takiego :)
[#21] Re: 2D Platformer Engine

@retronav, post #16

Super! OK Bardzo mi się to podoba!
[#22] Re: 2D Platformer Engine

@retronav, post #16

Do zobaczenia na RK17 Game Compo ;)

Wszystko fajnie, ale czuję wewnętrzny niedosyt, że to jednak nie OCS.
[#23] Re: 2D Platformer Engine

@KM, post #19

@KM
Piszę w BB2.1 z edytorem 2.24
W zasadzie przyglądam się AmiBlitzowi bo w sumie jak będę pisal bez FPU to też zadziała na gołej A1200 a edytor i debugger wygląda chyba na nieco wygodniejszy.
Nadal ubolewam że nie da się robić cross-developmnetu z BB

@Koyot, @QUAD
Dzięki
Co do grafiki to tak jak pisałem to co widać to jest tylko na szybko zrobione aby te filmiki jakoś wyglądały ;)
przede mną właśnie już teraz decyzje co do designu, klimatu, grafiki.
engine przestaje być ogólny i wiele elementów gry po prostu będzie zależało od designu

@Teh_Kain
Ja w sumie też chciałem to robić na OCS, i choć w sumie wiem jak to miałem problemy z wydajnością. a jak już udawało mi się zrobić to wydajnie to kosztem grafiki i ilości kolorów.
Na tę chwilę nadal zostaje AGA, ale kto wie... może kolejna gra będzie OCS/ECS 512+512

RKLE powiadasz? :) do zobaczenia

UWAGA: Mam prośbę do muzyków/dźwiękowców
Potrzebuję już w tym momencie jakiś prosty moduł (krótki pamięciowo i czasowo) na 3 kanałach + kilka sampli: podskok, strzał, strzał gdy nie ma pocisku, wybuch.
Gra w zasadzie będzie miała klimat lekko SF i bochaterem na 90% będzie robocik choć inny.
Dziwięki i musyczkę potrzebuję do testów. Z góry wielkie dzięki jakby komuś chciało się coś podesłać
[#24] Re: 2D Platformer Engine

@retronav, post #23

to jest tylko na szybko zrobione aby te filmiki jakoś wyglądały ;)

Mam tego pełną świadomość. Technicznie wygląda to bardzo dobrze, spore sprajty na ekranie, kompleksowe różnorodne elementy planszy. Sporo już na samym początku.
Co do designu, masz świetny warsztat do tego programujesz prosto pod siebie, świetna sytuacja OK Gorąco Ci kibicuję!
[#25] Re: 2D Platformer Engine

@retronav, post #16

WOW OK
[#26] Re: 2D Platformer Engine

@mastaszek, post #25

dzisiaj nie ma czasu na filmik YT więc tylko kilka screenów (na blogu)
http://retronavigator.com/post/163907351273/no-new-yt-flick-but-its-screenshot-time-new

niebawem powiem więcej o grze, ale to co widać to World 1 - Level 1
[#27] Re: 2D Platformer Engine

@retronav, post #26

schludna grafika, wiekszosc elementow dobrze dobranych, ogolnie calkiem niezle OK
[#28] Re: 2D Platformer Engine

@retronav, post #26

Ciekawie to wygląda OK Coraz ciekawiej. Zazdraszczam

Ostatnia aktualizacja: 07.08.2017 21:42:38 przez Koyot1222
[#29] Re: 2D Platformer Engine

@Koyot1222, post #28

Mam wrażenie że mógłby z tego wyjść naprawdę porządny klon megaman'a :)
[#30] Re: 2D Platformer Engine

@Gżegżółka, post #29

Mógłby, ale wcale nie musi
Autorowi wyobraźni nie brakuje szeroki uśmiech Jestem ciekawy następnych wieści w tym temacie.
Mi główny bohater kojarzy się trochę ze skrzyżowaniem mojego ulubionego robota ze Starwars universum czyli "Chopper" (SW Rebels) z BB8 (SW episodes)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem