@lukzer, post #720
@lukzer, post #720
@Aniol, post #723
@tukinem, post #722
@Hexmage960, post #726
@tukinem, post #727
Powiedzmy, że bez solidnego szkieletu reszta się rozsypie. Zmniejszając grafikę nie wyłapię wielu błędów, które później może być ciężko wyeliminować.
@Hexmage960, post #728
To o co mi głównie chodziło, to wydzielić funkcję rysującą, którą - później - można by optymalizować np. poprzez zmniejszenie liczby obiektów.
@tukinem, post #729
Nie bardzo rozumiem... za brak płynnej animacji w tej grze odpowiada spora ilość bobów (sprajty programowe), które spowalniają płynność i szybkość. Jest ich tu aż 15 na ekranie 32 kolorowym. Do tego dochodzi ciągłe sprawdzanie stref myszy, których jest jeszcze więcej. Oprócz tego jest liczenie klatek programu służących do animacji oraz liczenie rzeczywistych sekund dla czasu dojrzewania roślin i produkcji mleka/jajek. Już nie wiem jak to bardziej zoptymalizować.
@Hexmage960, post #730
@tukinem, post #731
@selur, post #724
@Don_Adan, post #732
@Don_Adan, post #732
@selur, post #736
@tukinem, post #737
@Don_Adan, post #739
@Don_Adan, post #741
@tukinem, post #742
@Hexmage960, post #743
@tukinem, post #744
Tutaj samo wyświetlanie bobów pobiera całą płynność.
UPDATE EVERY
instruction: control update intervals
Update Every number
The UPDATE EVERY command slows down the updating process, so that even the largest Object can be re-drawn
during a single screen update. The animation system is regulated by this process, once again providing smooth
movement. After the UPDATE EVERY command, simply specify the number of vertical blank periods between
each screen update, in 50ths of a second. Begin your timing changes with a value of two, and increase the value by
one unit at a time until the animation becomes smooth.
One useful effect of using UPDATE EVERY is to reserve more time for AMOS Professional to execute the main
program. In fact, with careful use of this instruction, it is possible to speed up programs by as much as one third,
and still maintain excellent animation.
@Hexmage960, post #745
Bob 1,X,Y,2
Bob 1,X,Y,3
Amal On 1
@tukinem, post #746
Przeglądałem teraz o tej instrukcji w książce. Faktycznie można aktualizować boby tą komendą nawet bez AMALa, tylko że chodzi o zmianę numeru grafiki w bobie w danym odstępie czasowym np.
@Hexmage960, post #747