[#1] gry pod GFX
witajcie

szukam porownan(obrazki, filmiki) gier FPP na amige jak Alien BReed, genetic species, nrmac itp, odpalonych na AGA i na jakiejs karcie graficznej, nigdzie nie moge znalezc

pozdrawiam\

darek
[#2] Re: gry pod GFX

@dario35, post #1

W większości wypadków gry wyglądają tak samo, niektóre będą działać szybciej, niektóre w ogóle nie odpalą się na karcie graficznej.
[#3] Re: gry pod GFX

@waldiamiga, post #2

masz racje ale chcetnie zobaczylbym nap genetic species na grafie lub alien breed. wyczytalem ze maja wsparcie, wiec moze wiecej efektow jest i tekstury a nie pixele
[#4] Re: gry pod GFX

@dario35, post #3

Wsparcie oznacza, że obsługują, a nie że gry otrzymują jakiegoś innego wymiaru. W praktyce, poza szybkością działania, gry na AGA i na GFX wyglądem niczym się nie różnią.
[#5] Re: gry pod GFX

@mailman, post #4

ok ale quake na aga wygladaj jak tryb software, a na gfx ma ladne teksturki, pomijam szybkosc dzialania,

reasumujac gry typowe na amige(bez portowania) to bedzie pikseloza nawet z grafika?
[#6] Re: gry pod GFX

@dario35, post #5

reasumujac gry typowe na amige(bez portowania) to bedzie pikseloza nawet z grafika?


Zazwyczaj tak, choć pikseloza będzie znacznie mniejsza z uwagi na wyższą rozdzielczość... Jak już gra ma wsparcie dla kart graficznych, to zazwyczaj pozwala na odpalenie w wyższej rozdzielczości.

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2012 15:01:54 przez strim
[#7] Re: gry pod GFX

@dario35, post #5

Generalnie AGA wyświetlała w grach do 256 kolorów, karta GFX potrafiła wyświetlić więcej, ale w praktyce to pewnie się okaże że potrafią to tylko porty gier z PC.

Pikseloza oczywiście będzie bo to zależy od rozdzielczości, znacząca większość gier na Amigę to 320x200 a czasami 320x256, jak to wyświetlisz na normalnym monitorze to piksele zobaczysz. Któryś z Amigowych RTSów obsługiwał karty GFX i można było uruchomić go w większej rozdzielczości, tyle że w moim przypadku (Zorro2 w A1200) chodziło to równie wolno co na AGA, Z3 i A4000 wtedy nie miałem.


Pozdrawiam
[#8] Re: gry pod GFX

@dario35, post #5

Ja mając cv643d bawiłem się tak w dooma quake ab3d genetic nemac .... w obie wersje GFX i AGA.

I są dwie różnice pierwsza to szybkośc działania w moim konfigu aga jest nieznacznie szybsza(mam ZII)
druga to jakość obrazu i jego nasycenie kolorami gfx biję agatę na głowę,agata jakby rozmyta i strasznie przesycona kolorami.

no i jest trzecia obraz z gfx jest zawsze na pełnym ekranie a z agaty bywa różnie.
[#9] Re: gry pod GFX

@dario35, post #1

Generalnie tak jak Ci koledzy napisali, większość amigowych gier szczególnie FPP nie będzie wyglądać lepiej pod GFX niż pod AGA, ale..
ale, może wyglądać lepiej ze względu na to że pod GFX powinno być szybciej (zależne od interfejsu i karty), dzięki czemu np w "Gloom Deluxe", "Trapped II" czy "Nemac IV" możesz włączyć większą rozdzielczość (mniejszy "ząb" i piksel- możesz to też zrobić pod AGA).

Co do wspomnianych RTSów, Napalm i Exodus oferują rozrywkę w wyższych rozdzielczościach zarówno dla AGA jak i GFX, z tym, że oczywiście po tym drugim powinno być szybciej, podobnie ma się sprawa z "Fundation".

Z tego co pamiętam to "samochodówki" JoyRaid, Flyin' High (grafiki były konwertowane) oraz platformówka "Tales from Heaven" miały osobne grafiki dla AGA i GFX.

Bardzo ładne i trudne wyścigi "Virtual GP" pozwalają na użycie wyższych rozdziałek i świetnie się prezentują pod GFX.

Oczywiście są jeszcze gry tylko pod GFX, szczególnie te z wspomaganiem 3D (Warp3D), których nie odpalisz pod AGA.

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2012 17:16:16 przez BULI
[#10] Re: gry pod GFX

@BULI, post #9

czyli zakup grafiki dla amigi to polowiczny sukces, nie ma wiec co liczyc na lepsze i ladniejsze efekty, tylko na wyzsza rozdzialke i plynniejszy obraz
[#11] Re: gry pod GFX

@dario35, post #10

nie ma wiec co liczyc na lepsze i ladniejsze efekty

Owszem, możesz liczyć na to w tytułach dedykowanych GFX, szsczególnie z obsługą OpenGL :)
[#12] Re: gry pod GFX

@dario35, post #10

Na większą liczbę kolorów w grach głównie portowanych z pc, wyższa rozdziałka i płynniejszy obraz to już zależy w jakich slotach i jaka karta.


Pozdrawiam
[#13] Re: gry pod GFX

@BULI, post #11

czyli kwaki itp to wiem:) ale ja chce zobaczyc genetic species i alien breed:) sa jakies pacze ?
[#14] Re: gry pod GFX

@dario35, post #13

Na to nie ma.
[#15] Re: gry pod GFX

@mailman, post #14

a wogole to do gier lepsza bedzi virge czy permedia 2?pomijam ilosc pamieci i cene
[#16] Re: gry pod GFX

@dario35, post #15

Z tych dwóch to Permedia2
[#17] Re: gry pod GFX

@dario35, post #13

Karty graficzne kupowali/używali graficy a nie gracze, stąd wybór gier działających na GFX jest niewielki.
Spis gier z załączonym znacznikiem RTG czyli dających się wyświetlić na GFX.
http://hol.abime.net/hol_search.php?N_ref_hardware=16


Pozdrawiam
[#18] Re: gry pod GFX

@dario35, post #15

Oczywiście że permedia2! Choćby taki Wipeout2047 czy wygląda wspaniale.
[#19] Re: gry pod GFX

@dario35, post #15

Do gier najlepszy będzie zestaw karta z dedykowanym ScsnDoublerem, bo masz jeden monitor i nie musisz kombinować z przełączaniem źródła sygnału.
Ale zawsze możesz wybrać najszybszą kartę i przełącznik sygnału lub wręcz dwa monitory.


Pozdrawiam
[#20] Re: gry pod GFX

@BULI, post #16

czyli zadna z tych gier co wymienilem nie ma akceleracji 3D nawet pod warp?
[#21] Re: gry pod GFX

@RadoslawF, post #17

ja mysle ze nie takie grafiki kupowali jak virge czy permedia, po prostu chyba deweloperzy nie mieli kasy albo czasu albo umiejetnosci aby zrobic ladnie gre, pomijam porty pod open gl
[#22] Re: gry pod GFX

@dario35, post #20

Nie- zbyt stare produkcje, wszystko robił CPU i mniej, lub bardziej sprytny programista ;)
[#23] Re: gry pod GFX

@atarens, post #18

wiem wiem :)ladne teksturki efekty itp dlategp zapytalem czy po dolozeniu grafy moge spodziwac sie poparwy grafy jak np w kwejku(tryb soft vs akceleracja:)
[#24] Re: gry pod GFX

@BULI, post #22

chyba programista bo GS to 1998 rok:)era dopalaczy:)
[#25] Re: gry pod GFX

@dario35, post #21

Po co mieli robić gry korzystające z GFX skoro były tysiące Amig z OCS, tysiące z ECS, tysiące z AGA i mniej niż jedna na tysiąc miała kartę graficzną, mieli z założenia ograniczać sobie rynek zbytu ?
Dzisiaj sporo z nas ma 060, PPC, GFX, SFX, USB, karty sieciowe i jeszcze trochę innych ciekawych dodatków, kiedyś podstawowym wyposażeniem gracza była A500, jak gracz był majętny to miał w zestawie drugą stację i mniej dyskietkami wachlował, przyszły czasy A1200 i znowu to samo, podstawowa konfiguracja to golas baz fastu i pierwszy dodatek to druga stacja.
Pamiętam jak w prasie potrafili skrytykować fajna grę bo zajmowała za dużo dyskietek co wymagało wachlowania i redaktorzy za nic mieli że po zainstalowaniu na HD gra się wspaniale.
Już sobie wyobrażam jak potraktowali by grę która nie tylko HD wymagała ale i karty GFX która była droższa od byle A1200.


Pozdrawiam
[#26] Re: gry pod GFX

@RadoslawF, post #25

Nie przesadzajmy w 1998, większość aktywnych użytkowników posiadała HDD i FAST RAM.
[#27] Re: gry pod GFX

@RadoslawF, post #25

z pc bylo to samo malo osob mialo wtedy akcelerator, ale do byl duzy argument aby go kupic, pomijam bledy marketingowe commodore ale tak olewajac "postep" zabija sie komputerek nie piszac softu
[#28] Re: gry pod GFX

@BULI, post #26

Aktywny użytkownik to nie gracz, a gry pisali pod graczy a nie pod użytkowników.


Pozdrawiam
[#29] Re: gry pod GFX

@RadoslawF, post #28

Aktywny użytkownik to też gracz, a w przypadku takiego "minimalnego" konfigu, który wymieniłem to przede wszystkim gracz, bo już wtedy dla "profesjonalistów" to było zdecydowanie za mało.

Zresztą, to dzięki rosnącym wymaganiom sprzętowym gier, dokonywał się masowy postęp w dziedzinie konfiguracji zestawów domowych, zarówno w przypadku amigi jak i peceta (wspomniane tu akceleratory).
[#30] Re: gry pod GFX

@BULI, post #29

W przypadku Amigi ten "masowy postęp" to statystycznie było HD i pamięć Fast, na posiadacza byle dopałki z 030 jedni patrzyli z zazdroscią i podziwem a inni z politowaniem bo mógł kupić PCta a dokupił coś do Amigi.


Pozdrawiam
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem