[#1] Nowa gra logiczna na klasyka
Dzisiaj udało mi się ukończyć silnik gry, która sobie dłubię od dłuższego czasu w amosie. Jako, ze gra już nabiera realnych kształtów to pomyślałem, że się pochwalę :). Grafikę do gry robi Leon.

Na samym początku nasza produkcja wyglądała tak:




Teraz wygląda tak:



Gra będzie prosta a zarazem wymagająca. Zasady są banalne. Trzeba zapalić wszystkie żarówki na planszy. Gotowy mamy na chwile obecną testowy lewel na którym sprawdzamy poszczególne funkcje gry.
Przydał by się nam beta tester dysponujący a 500 z 1mb.


Jeśli ktoś ma jakieś pomysły dotyczące samej gry aby uatrakcyjnić rozgrywkę to chętnie wysłucham.


Benedykt Dziubałtowski
[#2] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@Benedykt Dziubałtowski, post #1

Pewnie jakieś przeszkadzajki by się przydały, lub inne elementy utrudniające. Bo tak chwila moment i wszystkie żarówki pozapalane.
[#3] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@gilban, post #2

no nie bardzo zapalenie wszystkich żarówek to jest jednak wyzwanie
[#4] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@Benedykt Dziubałtowski, post #3

Dlaczego? Jakie utrudnienia same z siebie będą? Wystarczy przejść obok żarówki żeby zapalić/zgasić i dlatego będzie trudno?
[#5] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@kjb666, post #4

Też się właśnie zastanawiam, na czym ta gra polega.
[#6] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@Mir3k, post #5

link

Ostatnia aktualizacja: 30.12.2012 01:51:59 przez Dorian3d
[#7] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@Mir3k, post #5

Zobacz na filmiku.


Benedykt Dziubałtowski
[#8] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@Benedykt Dziubałtowski, post #7

Grafika całkiem przyzwoita .
Na jakiej amidze to robisz ? , ścieżka dźwiękowa by się przydała.
[#9] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@Dorian3d, post #8

Nie mam pomysłu na dźwięki w grze aczkolwiek to by się przydało.

W grze będzie kilka zestawów grafik i każdy będzie mógł wybrać co i jak. Gra na chwile obecną mieści się w 500kb chip ramu. Z Leonem kombinujemy nad wersja dla aga i kart graficznych. Aga już pod amosem umiem oprogramować z gfx mam jeszcze problemy.


Benedykt Dziubałtowski
[#10] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@Benedykt Dziubałtowski, post #9

Przydalo by sie zmienic kolor zarowek, bo ledwo widac, ktora jest zapalona a ktora zgaszona.
Moze na zielone i czerwone?
Ludzik moglby miec chociaz 3 klatki animacji (przebierac nozkami) a tak ogolnie, gra calkiem OK
W ogole jestem pod wrazeniem twoich postepow, jak na kogos kto dopiero co zaczal programowac, to jest to duze osiagniecie.
[#11] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@selur, post #10

Ludzik przebiera rączkami przy ruchu ale robi to w taki sposób jak by co dopiero uciekł z psychiatryka. To pewnie będzie zmienione bo ja zaprogramowałem to aby rozpracować fazy animacji przy ruchu.

Co do kolorków to już zgłaszałem Leonowi problem i będzie to zmienione.


Benedykt Dziubałtowski
[#12] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@gilban, post #2

Ja wstępnie myślałem już o wprowadzeniu różnych przeszkadzajek typu inni wrogowie na planszy. Czym dłużej gramy tym więcej wrogów będzie na ekranie. Czy kafelki po dotknięciu których giniemy, czy dziury w podłodze lub zapadająca się podłoga w niektórych miejscach, teleporty itd. Ale na chwilę obecną ważniejsze są inne rzeczy.

Chciałbym aby można było tworzyć poziomy za pomocą notatnika wpisując 1-kafelka, 0-brak, 2-ogrodzenie itd. zamiast uruchamiania do tego celu AMOSa. To samo tyczy się grafiki, chciałbym aby można było dołączyć obrazek IFF-ILBM bez potrzeby wycinania grafiki w AMOSie. Wczoraj wstępnie przeszliśmy z 8 na 16 kolorów także wkrótce będzie można spodziewać się poprawy grafiki. Kostki będą lepiej pocieniowane. Obecnie grafika do gry wygląda jak na poniższym obrazku. Kostki mają wielkość 16x16 pikseli.


W tym samym katalogu znajdują się obrazki w wersji IFF-ILBM.
[#13] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@Leon, post #12

Leon popraw kolor tej żarówki to ot zaraz zaimportuję do gry.


Benedykt Dziubałtowski
[#14] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@Benedykt Dziubałtowski, post #11

Kiedy planujecie wydać grę i czy będzie wersja dyskietkowa? pomysł
[#15] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@parallax, post #14

Za dwa tygodnie
Będzie wersja dyskietkowa.

Benedykt Dziubałtowski
[#16] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@Benedykt Dziubałtowski, post #15

Tutaj jest poprawiona.
[#17] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@Leon, post #16

Ten czarny z widłami, to tubylec czy diabeł? :P

Gra już wygląda ciekawie :)
[#18] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@Benedykt Dziubałtowski, post #15

To raz dwa rzekłbym :D
No to extra jak z dyskietki uruchomię OK

Efekty dźwiękowe jak najbardziej wskazane pomysł

Widzę wersja angielska będzie ;)

Ostatnia aktualizacja: 30.12.2012 13:39:37 przez parallax
[#19] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@Benedykt Dziubałtowski, post #1

Ciekawa gra logiczna, no i Selur po Tobie jakoś nie jedzie :)
[#20] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@rafgc, post #19

Jak widać gra mieści się póki co w pamięci 512kb. Zobaczymy jak będzie dalej.





Benedykt Dziubałtowski
[#21] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@Benedykt Dziubałtowski, post #20

Bardzo fajne, proste i fajne. Jak widać najważniejszy jest pomysł i konsekwencja w realizacji, a nie durne dyskusje nad wyższością jednego czy drugiego języka programowania, albo kilkuset postowe wątki o czasie startu systemu. Nie to jest ważne.
Życzę powodzenia :)
.
[#22] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@Benedykt Dziubałtowski, post #1

ja mam a500 z 1MB (z rozszerzeniem), tylko do betatesterowania to tak nie za bardzo, bo przy tym by trzeba było długo siedzieć i testerować, a tu jeszcze termin 2tyg, to w ogóle... D:
[#23] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@Benedykt Dziubałtowski, post #1

Trzymam kciuki i czekam na pierwszą publiczną wersję. Bardzo dobry pomysł z żarówkami.

Pomysły:
1) przeszkadzajki
1a) zabijają bohatera
1b) gaszą żarówki
1c) blokują dojście do żarówki (trzeba by wprowadzić możliwość przesuwania elementów które powodują zabicie bądź wprowadzić możliwość strzelania przez bohatera)

2) przesuwanie elementów
2a) skrzynki, bomby (trudniejsza sprawa)
2b) połówki żarówek (które po połączeniu tworzą żarówkę i tu mamy dwie możliwości, połówki lewe i prawe bądź połówki górne i dolne)

3) dodatkowe elementy
3a) jednokierunkowa podłoga
3b) podłoga która gasi/zapala wszystkie żarówki
[#24] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@asman, post #23

Mam pytanie. Jak gra będzie gotowa to zrobił byś do niej slave?



Benedykt Dziubałtowski
[#25] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@asman, post #23

3b) podłoga która gasi/zapala wszystkie żarówki


Inwersja też by była ciekawa :)
[#26] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@Benedykt Dziubałtowski, post #24

Gry pisane w Amosie, które nie korzystają z żadnych dziwnych wywołań raczej powinny chodzić na tzw. generic slave. Twoja już działa - sprawdzałem.
[#27] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@Benedykt Dziubałtowski, post #20

No i pięknie. Dla mnie tylko brakuje jakiejś klimatycznej, fajnej muzyki :) Życzę wytrwałości przede wszystkim. Ważne, aby doprowadzić ten projekt do końca :)
[#28] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@gilban, post #2

Może też jakiś teleport pomysł Tylko tak zaplanować, by i utrudniał i ułatwiał pomysł w zależności od czegoś tam pomysł

Ostatnia aktualizacja: 30.12.2012 22:39:34 przez parallax
[#29] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@Benedykt Dziubałtowski, post #24

Jak gra będzie gotowa to zrobił byś do niej slave?

Tak.
[#30] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@Benedykt Dziubałtowski, post #1

A jednak coś się rodzi. Gratulacje!
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem