[#31] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@Benedykt Dziubałtowski, post #20

Jak widać gra mieści się póki co w pamięci 512kb. Zobaczymy jak będzie dalej.


Sądząc po skrinach to by się i w 64kb zmieściła.
[#32] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@Benedykt Dziubałtowski, post #24

Ile będzie plansz? pomysł Czy planujecie edytor? pomysł Jakieś kody będą? pomysł
[#33] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@pinior, post #31

Dam Ci źródła. Przepiszesz kod tak, żeby się zmieścił w 64kb?


Benedykt Dziubałtowski
[#34] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@Benedykt Dziubałtowski, post #33

Po pierwsze w amosie sie nie babram, a po drugie jakby takie gry wymagały na Amidze 512kb to ile wymagałyby amigowe hity jak choćby Superfrog, Universe, Zool, MK czy inne. Chyba tak z 256MB na start i to w pierwszej połowie lat 90. Ten potworek przypomina gry z 8 bitowców chociaż i tam nawet lepsze są.
[#35] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@pinior, post #34

Sam fakt użycia Amosa wyklucza wciśnięcie całości w taką małą przestrzeń, więc nie marudź :P ;P

Bardzo fajnie się zapowiada Benedykt, Leon =)
[#36] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@pinior, post #34

Po pierwsze w amosie sie nie babram


To w czym, jeśli mogę zapytać?
[#37] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@pinior, post #34

Nikt nie powiedział, że masz przepisać kod w AMOSie. Ja bym na twoim miejscu wziął ten kod i go przepisał do czego byłoby mi wygodnie, co by sobie ludzie nie pomyśleli, że najpierw mówię, a potem myślę.

Ostatnia aktualizacja: 31.12.2012 15:48:58 przez rafgc
[#38] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@rafgc, post #37

Dokładnie Pinior przepisz go. Dasz radę, rachu ciachu i po strachu.
[#39] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Nowa gra logiczna na klasyka
[#40] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@pinior, post #39

Biorąc pod uwagę, że to jego pierwsza gra (tak zrozumiałem, przynajmniej w Amosie), to zdecydowanie nie MY tu mamy jakiś problem.. ktoś tu najwyraźniej żyje w równoległym wymiarze - na pewno nie ja.

Zapowiada się lepiej niż te wszystkie Agenty~ itp. których ostatnio nie brakowało.

Ostatnia aktualizacja: 31.12.2012 16:33:39 przez okejokej
[#41] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Nowa gra logiczna na klasyka
[#42] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@pinior, post #41

Jest koniec roku, krótko po świętach BN, to jest pierwsza gra Benka, mamy NOWY REGULAMIN, więc mógłbyś poprzestać na napisaniu, że gra Ci się nie podoba.;)
[#43] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@pinior, post #41

mnie to zachęciło do napisania gry choć raczej na pieca. mam jedną w dużej części działającą, Bitwa nad Bzurą strategia bazująca na grze planszowej, można walczyć jest zaimplementowana ai, wybór najkrótszych ścieżek, strefy kontroli teren mgła wojny , tylko grafika była kiepska :) pod visual studio jakby co, więc jak dla mnie to takie inicjatywy są świetne, a górny śląsk nigdy nie będzie państwem bo tylko narzekać umiecie :)
[#44] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Nowa gra logiczna na klasyka
[#45] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@wuk, post #43

a górny śląsk nigdy nie będzie państwem bo tylko narzekać umiecie


No narzekanie to akurat polska specjalność, a bez Śląska w Polsce by np. muszli klozetowej nie znali, ja tylko napisałem, że mi się ta prosta i beznadziejna gra nie podoba, a zaraz się zleciało stado obrońców, czy naprawde nie ma nikogo innego komu się nie spodobała czy nie chcecie Benkowi przykrości sprawiać? Gra jest więcej jak słaba i na początek proponowałbym użycie przynajmniej 32 kolorów które OCS oferuje zamiast jak naliczyłem 8.


Ostatnia aktualizacja: 31.12.2012 17:18:39 przez pinior
[#46] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@pinior, post #39

Zapowiada się grywalna gra logiczna, a takie potrafią wciągnąć nie tylko ze względu na grafikę :)

Np:


edit---------------

Gdybyś czytał wątek, to byś wiedział że przeszli już na 16 kolorów, a grafika jest cały czas poprawiana, stopniowo.

Programowanie w Amosie nazwałeś "babraniem w Amosie", w związku z czym chciałbym poznać twoje możliwości programistyczne :)

Do gry logicznej Amos wystarczy, każdy to wie.

Ostatnia aktualizacja: 31.12.2012 17:27:32 przez kjb666
[#47] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@okejokej, post #40

Tak to pierwsza moja produkcja, która nabiera coraz to bardziej kształtów.

Grafika po poprawkach Leona prezentuje się teraz tak.




Benedykt Dziubałtowski
[#48] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@kjb666, post #46

W grze z klocków grafike dość łatwo podmienić. Dopracowałbym animację bohaterka żeby był jak z dynablster i ogólnie żeby nie skakało ale płynnie chodziło a w następnej produkcji rozwinął pomysł, mając już opanowane podstawy grafiki. i wetdy mając juz silniczek graficzny z płynną animacją możesz dodać przeciwników i jakies kolizje i kolejną grę np rozwalanka w labiryncie. może ktoś się dołączy w sumie ten amos to chyba taki basic?
[#49] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@wuk, post #48

Myślisz, że lepiej aby postać ruszała się płynnie a nie co klocek? Mi się właśnie podbiał skok co x=x+16. Powiem szczerze, że nawet nie brałem pod uwagę płynnego ruchu.


Benedykt Dziubałtowski
[#50] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@Benedykt Dziubałtowski, post #49

chyba lepiej co klocek
[#51] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@wuk, post #48

To nie jest platformowka zeby uplynniac animacje.
W grach logicznych taki zabieg plynnej animacji powoduje "laga", ktory zmniejsza komfort gry (np. gracz chce wykonac nastepny ruch, podczas gdy postac jeszcze "lezie", po czym postac "przelezie" dane miejsce i trzeba sie cofac)
Odradzam stosowania plynnej animacji w tej grze, akurat tutaj bedzie to przeszkadzac.


Nie jestem juz fanem gier logicznych ale uwazam, ze lepsza gra logiczna, niz maszkary typu AGENT LUX w ktorych cala "gra" polega na wychylaniu joya w prawo i wlepianiu gal w obrzydliwa animacje bohatera.

Ostatnia aktualizacja: 31.12.2012 18:24:11 przez selur
[#52] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@pinior, post #45

Gra jest więcej jak słaba

Chyba lepsze to niż to?
Dlatego zupełnie nie kumam po co te komentarze, zresztą chyba nie tylko ja .
[#53] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@Radek_Cz, post #52

Tutaj na dole masz taki guzik.

ukrywaj posty/komentarze tego użytkownika

Wciśnij zapomnij o istnieniu tego problemu.


Benedykt Dziubałtowski
[#54] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@pinior, post #45

Z twojej wypowiedzi wynika, że zacząłbyś grę od robienia grafiki, a odkąd pamiętam to programiści przy tworzeniu gier zadowalają się byle jakim bohomazem, a szlif graficzny przychodzi na końcu jak jest silnik ukończony, poza tym nie jestem w stanie powiedzieć, czy gra jest słaba, czy nie, graficznie jest taka sobie, ale czego się spodziewać od początkujących, to przecież nie zespół Team17, że masz takie wysokie wymagania? Możesz sobie wziąć tego IFFa wstawionego w tym wątku i go podkolorować (byłoby nawet fajnie, gdyby ktoś zechciał przedstawić także swoją wersję kolorystyczną, ewentualnie skompilować coś ze wszystkich propozycji).


Benek, sprawdzałeś może, czy na czarnym tle to nie prezentuje się lepiej?
Być może obwódka by się lepiej prezentował, gdyby była zrobiona z czegoś mniej pstrokatego jak murek albo stalowe płytki? Nie ma w Amosie opisu współrzędnych danych klocków, że musisz to ciągle wycinać?


Ostatnia aktualizacja: 31.12.2012 21:12:55 przez rafgc
[#55] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Nowa gra logiczna na klasyka
[#56] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@rafgc, post #54

Sprawdzałem. Ale na czarnym tle jest kiepsko. Raczej w tle będzie jakaś tekstura.

Benedykt Dziubałtowski
[#57] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@Benedykt Dziubałtowski, post #56

Czy za każdym razem musisz te grafiki wycinać i importować do banków? Wydaje mi się, że można to zrobić o wiele prościej, a dodatkowo zapewnić sobie możliwość posiadania tak zwanych "skórek". Można to zrobić bardzo prosto. Napisz sobie funkcję, która wczyta obrazek IFF z grafiką, a następnie powycina odpowiednie fragmenty (ikony) i zapisze je do banku w pamięci. Innymi słowy - zamiast wczytywać bank z dysku (który wcześniej zbudowałeś) do pamięci, wczytasz obrazek z grafiką, sam sobie zrobisz bank i umieścisz w pamięci. Może to trochę potrwać (choć nie przy takich ekranach), ale może się opłacić chociażby z dwóch powodów:
1. Leon może robić poprawki graficzne, a ty nie musisz się martwić, że za każdym razem musisz je wycinać i wkładać do pliku-banku. Program zrobi to za Ciebie i przechowa w pamięci.
2. W dalszym etapie projektu możesz wprowadzić funkcję oskórkowania gry różnymi zestawami grafiki (np. smutna, wesoła, czarno-biała), którą gracz będzie po prostu wczytywał z menu. Wczytanie ograniczy się więc tylko do wskazania innego pliku, a wycięcie zrobi już program i wykorzysta. Można pójść dalej i na przykład kolejne etapy mogą też korzystać z innych grafik.

Oczywiście warunek tej zabawy jest jeden - obrazek z grafiką musi zawierać elementy zawsze w tych samych miejscach i tym samym rozmiarze.

To zadanie wbrew pozorom jest proste do wykonania. Z tego co pamiętam robiło się to instrukcją Get Block i Get CBlock.
[#58] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@Benedykt Dziubałtowski, post #1

Wczoraj powstały wstępnie takie oto ramki. Zestawy klocków dalej korzystają z tej samej palety 16 kolorów jak na tym rysunku. W przyszłości jak gra będzie na ukończeniu to powstanie grafika w 32 kolorach lub więcej. Obecnie gra jest we wczesnym etapie budowy i nie wiadomo co jeszcze zostanie dołączone do gry.

Pracujemy teraz nad dodawaniem poziomów. Ja używam do tworzenia poziomów takiego prostego szablonu w kratkę (20x16) a na programie graficznym wypełniam kratki kolorem. Później na jednej połowie ekranu uruchamiam AMOSa a na drugiej mam taki podgląd szablonu. Tak to na chwilę obecną wygląda. Jakby miał ktoś czas i ochotę z czymś pomóc to serdecznie zapraszam do współpracy. Jest przy tym świetna zabawa. :)
[#59] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@Leon, post #58

Jedziesz na klasyku, czy UAE pod AOS4.x ?
[#60] Re: Nowa gra logiczna na klasyka

@Benedykt Dziubałtowski, post #56

Zawsze mozna dac kolor 0 czarny a uzyc innego jako podklad, wtedy nie bedzie tego efektu, ze ekran rozchodzi sie na boki. Jako calosc wyglada to wtedy lepiej, zreszta przewaznie w grach ramka ekranu jest cala czarna.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem