[#57]
Re: Nowa gra logiczna na klasyka
@Benedykt Dziubałtowski,
post #56
Czy za każdym razem musisz te grafiki wycinać i importować do banków? Wydaje mi się, że można to zrobić o wiele prościej, a dodatkowo zapewnić sobie możliwość posiadania tak zwanych "skórek". Można to zrobić bardzo prosto. Napisz sobie funkcję, która wczyta obrazek IFF z grafiką, a następnie powycina odpowiednie fragmenty (ikony) i zapisze je do banku w pamięci. Innymi słowy - zamiast wczytywać bank z dysku (który wcześniej zbudowałeś) do pamięci, wczytasz obrazek z grafiką, sam sobie zrobisz bank i umieścisz w pamięci. Może to trochę potrwać (choć nie przy takich ekranach), ale może się opłacić chociażby z dwóch powodów:
1. Leon może robić poprawki graficzne, a ty nie musisz się martwić, że za każdym razem musisz je wycinać i wkładać do pliku-banku. Program zrobi to za Ciebie i przechowa w pamięci.
2. W dalszym etapie projektu możesz wprowadzić funkcję oskórkowania gry różnymi zestawami grafiki (np. smutna, wesoła, czarno-biała), którą gracz będzie po prostu wczytywał z menu. Wczytanie ograniczy się więc tylko do wskazania innego pliku, a wycięcie zrobi już program i wykorzysta. Można pójść dalej i na przykład kolejne etapy mogą też korzystać z innych grafik.
Oczywiście warunek tej zabawy jest jeden - obrazek z grafiką musi zawierać elementy zawsze w tych samych miejscach i tym samym rozmiarze.
To zadanie wbrew pozorom jest proste do wykonania. Z tego co pamiętam robiło się to instrukcją Get Block i Get CBlock.