kategoria: Szukam gry
[#1] Obrazy gier
Hej wszystkim,

Zwracam sie z uprzejma prosba o wskazanie dobrych zrodel z DZIALAJACYMI obrazami ADF lub DMS gier.

Swoje pytanie motywuje faktem, ze 80% obrazow z [odnośnik usunięto] oraz [odnośnik usunięto] pochodzi z uszkodzonych dyskietek.

To samo dotyczy obrazow DMS z kolekcji [odnośnik usunięto], choc tutaj jest juz o wiele lepiej.

Nie chce mi sie szukac pojedynczych plikow na Chomikach, gdzie ludzie porobili backup z prywatnego archiwum. Interesuje mnie konkretna baza ADF/DMS gier z pewnych i sprawdzonych nosnikow.

Pozdrowienia,
F7sus4




Ostatnia aktualizacja: 30.04.2013 18:46:54 przez F7sus4

Ostatnia aktualizacja: 30.04.2013 20:19:51 przez mailman
[#2] Re: Obrazy gier

@F7sus4, post #1

Na jakiej podstawie twierdzisz ze obrazy dyskietek sa uszkodzone ?
Jak sprawdzasz poprawnosc "dyskietek". emulator , Amiga ?
Mozesz podac kilka przykladow?

Na planetemu uszkodzony plik jest oznaczony .

Obrazy dyskietek zawarte w instalkach whdload sa poprawne

Ostatnia aktualizacja: 30.04.2013 19:26:38 przez Norbert
[#3] Re: Obrazy gier

@Norbert, post #2

Uwiebiam "inteligentne" porady z serii: "Moze poruszaj kabelkiem?", w odpowiedzi na pytania typu: "Padla mi Paula, nie mam dzwieku, jak wymienic uklad?".

Uszkodzenie ADF stwierdzam posiadajac 100% wiedze na ten temat.

Metoda:
Internet (ADF) -> CF0: -> TransADF/ADFBlitzer (z weryfikacja) -> DF0:
(+ pozniejsza weryfikacja danych na dyskietce wzgledem obrazu ADF na dysku)

Na emulatorze to samo - doesn't work. Sprawdzone na wszystkich mozliwych Amigach.

Odpalenie tego samego releasu z prywatnych dyskietek z lat 90-tych? Dziala.

Uszkodzenie potwierdza wykonanie obrazu ADF z prywatnej dyskietki, nie obrazow z netu, i porownanie z tym samym releasem gry z PlanetEmu. W wybranych miejscach, sciagniete ADF byly dziurawe (mialy puste sektory wypelnione zerowymi bajtami: 00 00 00 00). Wychodzi to podczas porownania (Compare files), podczas gry reszta pliku 100% sie zgadza.

Nawet wewnatrz emulatora obrazy ADF wypluwaly Read Error on block XXX, takze... na pewno wykonane sa ze zdrowych dyskietek. Na pewno!

Reasumujac, ponawiam pytanie o rzetelne zrodla ADF/DMS.
[#4] Re: Obrazy gier

@F7sus4, post #1

[#5] Re: Obrazy gier

@F7sus4, post #3

Lubie "inteligentne" tlumaczenie :)
Nie mam szklanej kuli, zeby wiedziec ze posiadasz 100% wiedze na temat adf/dyskietki
To jest Twoja wina ze nie zamiesciles tej informacji w pierwszym poscie.
Dostales taka odpowiedz, jakie zadales pytanie .

Podasz jakis przyklad niedzialajacego ADF ?

ps.
Na sieci nie ma rzetelnego zrodla adf/dms.
Nikt nie jest wstanie sprawdzic wszystkich plikow.
Niektore instalki whdload maja obrazy dyskietek (sprawne bo z oryginalow)

Ostatnia aktualizacja: 30.04.2013 20:25:37 przez Norbert
[#6] Re: Obrazy gier

@F7sus4, post #1

[#7] Re: Obrazy gier

@Norbert, post #5

"Dostales taka odpowiedz, jakie zadales pytanie."

Pytanie zadalem o zrodla ADF/DMS, a nie o sprawnosc obrazow, takze...

Podasz jakis przyklad niedzialajacego ADF ?

Z listy: Dune 2, Pinball Fantasies, Settlers, Fury of the Furries, Ruff n' Tumble - sciagniete pierwsze z brzegu, raptem tylko ostatnia pozycja ruszyla. Albo: "Read Error on block XXX" (Dune 2), albo zwis po intrze z boot-blocku (Battle Squadron), albo zwis po wyborze kilku opcji w menu (Worms), albo start do shell-window z powodu jakiejs lamerskiej petli w Startup-Sequence (Settlers), albo zwis po logo "Kalisto" (Fury). Juz lepiej pod tym wzgledem wyglada archiwum Bird z DMSami - tam przynajmniej pojawia sie konkretny monit, ze dysk zrodlowy zawieral bledy odczytu i wiesz, ze masz do czynienia z wybrakowanym archiwum. Z ADFami jest loteria. Stad pytanie o konkretne zrodla, a najlepiej prywatnie zarchiwizowane DZIALAJACE na 100% obrazy.
[#8] Re: Obrazy gier

@mailman, post #4

Mailman, Asman: Dzieki!
[#9] Re: Obrazy gier

@F7sus4, post #7

Wiekszosc obrazow na sieci to wersje "skrakowane", wiec nie masz co sie czepiac ze ktos namieszal w s-s czy sa zwisy po logo czy bootblock i gra nie dziala
Niektore wersje gier dzialaja tylko na konkretnym modelu Amigi (pamiec, model)

Czy sprawdzales sumy kontrolne obrazu na pc i porownywales je na Amidze (md5 czy crc32) ?

Czyzbys robic baze dobrych, nieuszkodzonych gier dla Amigi ? Udostepnisz ja ?
Bo nie wydaje mi sie zebys chcial zagrac we wszystkie , braknie Ci zycia.

ps.
Mozesz podeslac na priv (na ppa nie wolno ) konkretny link z sieci do niedziajacej gry ?
Nie zastanawiales sie zeby uzyc whdload ? Te wersje gier na pewno sa dobre.
[#10] Re: Obrazy gier

@Norbert, post #9

Norbercie, kolejny raz porada z gatunku, jakie skrytykowalem.

Oczywiscie, mam te wszystkie gry w WHDLoad na twardym dysku na A1200. To, co mnie interesowalo to stworzenie sobie kolekcji dyskietkowej pod A500/A600.

Jestem w pelni swiadomy roznic w kompatybilnosci OCS/ECS i Kick 1.3 vs Kick 2.0, takze nie musisz mi tego tlumaczyc. Rowniez zbyt dlugo posiadalem Amige, by nie wiedziec, ktore konkretnie gry, czego oczekuja. Wlasciwie, wbrew pozorom pozycji wymagajacych konkretnie OCS, Kickstartu 1.3 i kombinacji 512kB Chip + 512kB Fast/Slow jest niewiele.

Glownym problemem sa, oczywiscie, walniete obrazy. Dziwi mnie, ze trafily do obiegu. 15 lat temu wspoltworzylem archiwum D64 na Commodore 64, ktore obecnie funkcjonuje jako FTP arnold.c64.org i w 99% ludzie wrzucali sprawne dyskietki. My, jako moderatorzy, mielismy obowiazek, testowac te gry i porownywac z prywatnymi releasami.

W przypadku ADFow z sieci, MD5 i CRC32 oczywiscie nie pokrywaja sie z tymi, ktore zgrywam prywatnie. Mowa np. o Mortal Kombat 2 z intrem Prestige - to jedyny release, jaki chodzil po gieldach. W sieci jest dziurawe archiwum drugiej dyskietki, brakuje 76 (strona 0) i 78 (strona 0 i 1) sektora. Odpowiednia kombinacja postaci i planszy zawiesza gre. Kopia "gieldowa" z 1992 roku nie ma tego problemu. Sprawa jest ewidentna.

Archiwum sprawnych i sprawdzonych gier rosnie, chociaz musze przyznac, ze w wiekszosci przyczyniaja sie do tego zbiory prywatne, glownie od ludzi, ktorzy maja w piwnicach A500/A500+ i podobne sprzety. Archiwum zamierzam udostepnic, gdy zostanie skompletowane - na chwile obecna znajduje sie tam 200 gier. Nie ukrywam, ze zewnetrzne zrodla, o ktore prosilem bylyby bardzo pomocne - kompletowanie 100% sprawnych gier wlasnymi metodami jest bardzo czasochlonne.
[#11] Re: Obrazy gier

@F7sus4, post #10

A ty znow swoje.
Czy TY jest jakis celebryta zeby kazdy wiedzial jaka masz wiedze na temat Amigi oraz jakie posiadasz komputery i jak dlugo interesujesz sie "przyjaciolkami" ?
Zastanow sie co piszesz !!!
Bazuje tylko ona Twoich wypowiedziach a nich malo wynika o Twoich zaangazowaniu w amigowaniu.

Nikt nie ma obowiazku testowania plikow wrzucanych na siec. To tylko dobra wola i wolny czas moderatorow.

Bardziej chodzilo mi o sprawdzenie sumy kontrolnej tego samego adf na pc i na amidze.
W ten sposob mozna wyeliminowac bledy przy kopiowaniu PC-CF-(PCMCIA lub IDE) - Amiga.
Spotkalem sie juz z taka sytuacja.

Nie masz tez pewnosci ze pliki z podanych linkow wyzej są sprawne.
Jak sam napisales, jest to czasochlonne

ps.
nadal czekam na link z sieci do uszkodzonej gry.
[#12] Re: Obrazy gier

@F7sus4, post #10

Pobieżnie porównałem parę plików z kolekcji Birda z Twojego linku z tym co mam na oryginalnej płycie nagranej własnoręcznie przez wm. pana. Wszystko się zgadza, wiec myślę, że to jest źródło, z którego były kopiowane dyskietki na giełdach, nie tylko w Warszawie. Nikt tych archiwów nie zgrywał z dyskietek, tylko z płyt cd. Także poproszę o konkretne uszkodzone pliki (szczegolnie z tej kolekcji), sprawa wydaje się na tyle ciekawa, że warto ją sprawdzić.
[#13] Re: Obrazy gier

@Norbert, post #11

Norbercie, nie ma o co sobie pociskac lufy, wszystko na luznej gumie masz opisane w poprzednim poscie. Konkretne walniete releasy podam po powrocie z majowki, jak bede mial dostep do "przyjaciolki". Dla wytrwalych, mozna przejrzec wspomniane tytuly. ADFowe wersje to czysta masakra.
[#14] Re: Obrazy gier

@gorzyga, post #12

Gorzyga, akurat te Birdowe sa w miare OK (pisalem o tym). Najgorzej wypadaja ADFy z PlanetEmulation i calego archiwum, pod ktore linkuje LemonAmiga. DMSy o tyle tez maja zalete, ze dostajesz informacje podczas zgrywania, ze dyskietka zrodlowa byla walnieta - z ADFami nie ma tak dobrze, a szkoda. :(
[#15] Re: Obrazy gier

@F7sus4, post #14

Racja, pisałeś. No tak, u Birda co jakiś czas zdarzały się uszkodzone dmsy, ale najczęściej potem na nowszej płycie były już poprawione. Więc najlepiej danej gry szukać od końca w spisie płyt.
[#16] Re: Obrazy gier

@F7sus4, post #13

Ale z tym pociskaniem lufy sam zaczales.
Dokladny opis Swoich zdolnosci dodales dopiero w kolejnym poscie, a nie w pierwszym.
Gdybys to opisal na poczatku nie byloby "kłótni" .

Dosowe adf czasami da sie naprawic i odzyskac pliki.
DMS posiada sume kontrolna kazdej sciezki i dzieki wiadomo ze obraz jest sprawny lub nie.
[#17] Re: Obrazy gier

@Norbert, post #16

Norbert, osobiscie nie zauwazam tutaj zadnej "klotni", jedynie hipersensytywne reakcje na niektore odpowiedzi. Zupelnie niepotrzebnie, serio.

Dzieki za porady, dam znac nt. rezultatow ze sprawna kolekcja obrazow.
[#18] Re: Obrazy gier

@Norbert, post #2

Uzupelniajac przyklad uwalonych ADF (TOSEC/PlanetEmulation/TheGamesArchive):

- Battle Squadron - The Destruction of the Barrax Empire! (1989)(Innerprise Software)[cr TT](Disk 1 of 2).adf

Kolejne bede sukcesywnie dodawal przez edit - na razie skupilem sie na DMSach.



Ostatnia aktualizacja: 04.05.2013 23:17:56 przez F7sus4
[#19] Re: Obrazy gier

@F7sus4, post #18

F7sus4 nie zastanawialo Cie dlaczego ta wersja jest na dwoch dyskietkach, jesli wszedzie napisane jest ze gra jest "jednodyskowa" ?
Czytales to napisane jest po wlozeniu pierwszego dysku ?
Jak sprawdzisz to napisz co o tym sadzisz. Ja juz mam przypuszczenie. Ciekawe czy bedziesz miala takie same. :)
Drugiej dyskietki tez nie sprawdzales, bo gdybys sprawdzil to napisalbys co na niej znalazles.

Jesli zbierasz dobre adfy to jednak bedziesz musial poswiecic czas na znalezienie tych najlepszych.
Nigdy nie ma pewnosci, nawet w przypadku tych dobrych, no chyba ze to oryginaly.
[#20] Re: Obrazy gier

@Norbert, post #19

Norbert, to na ilu dyskach jest oryginalny i crackowany release nijak ma sie do tego, czy posiadasz sprawnego, czy walnietego ADFa. Mortal Kombat 2 oficjalnie jest 3-dyskietkowy, natomiast kazdy dostepny release tej gry ma dokladnie 4 dyski. Podobnie Pinball Dreams wystepuje w wersji 1-dyskietkowej i 2-dyskietkowej, przy czym ta pierwsza ma wykrojone intro 21st Century i Table Selector.

W przypadku ADFow, bardzo czesto okazuje sie, ze tym sprawnym jest ktorys kolejny "alternatywny" zrzut - sygnowany np. [a2], [a4], [a5] etc. Lista w przygotowaniu. Hej!

(Do moderacji: LemonAmiga jest portalem recenzenckim, a nie warezowym i nie zawiera "zabronionych" materialow abandonware!)


Ostatnia aktualizacja: 08.05.2013 23:38:01 przez F7sus4
[#21] Re: Obrazy gier

@F7sus4, post #18

Jeśli chcesz pomóc TOSECowi w wyłapywaniu takich rzeczy to choćby na EAB jest stosowny dział, a użytkownik o ksywce mai aktywnie tym się zajmuje.
[#22] Re: Obrazy gier

@Shoonay, post #21

Zglosilem juz uszkodzone archiwa. Co z tego jednak, ze znikaja z kolejnych edycji, skoro w ich miejsce nie pojawiaja sie sprawne. Pozostaje miec nadzieje, ze wspolnymi silami, sytuacja ma szanse poprawic sie w perspektywie najblizszych lat.

[#23] Re: Obrazy gier

@F7sus4, post #22

Ciekawa dyskusja, aż sprawdzę jakie wersje mam zDMS-owane u siebie MK2, Battle Squadron na pewno jest 1 dysk, pamiętam nawet jaki numer ma moja dyskietka z tą gra :) W sumie mam chyba z 1000 dyskietek zrzuconych DMS-em z własnych zasobów.
[#24] Re: Obrazy gier

@F7sus4, post #1

Witam. Jak już pisałem tutaj warto zainteresować sie obrazami .ipf. Zaznaczam że to są obrazy oryginalnych dyskietek, czyli bez cracków.
[#25] Re: Obrazy gier

@F7sus4, post #20

A ty nadal swoje.
Po co szukasz wersji dwudyskowej, jesli gra scrakowana jest na jednej i dziala,
Przypuszczam ze nawet nie zagladnales do tych dwoch dyskietek i nie wiesz co na nich jest.

Podasz jakies inne przyklady "uszkodzonych" adf, bo akurat ten z Battle Squadron byl nie trafiony ( oba adfy sa sprawne. sprawdz)
[#26] Re: Obrazy gier

@Norbert, post #25

No, uszkodzone adfy to ból w nosie czasem. Zwłaszcza jak człowiekowi się nie chce testować całej gry na emulatorze, tylko chce sobie ją już nagrać na dyskietce i tak odpalić. Jak ktoś ma HxC to mniej to odczuwa, ale nie każdy jest entuzjastą takich rozwiązań ;)

Przykład? Alien Breed: Tower Assault od PDX, nigdzie nie ma ich w pełni sprawnego dumpa, a szkoda bo cracktro mają kozackie. Na loadingach do niektórych lokacji się wiesza, a jak nie, to poziomy czasem są pokaszanione. Tyle, że to chyba wina releasu, bo jeśli moja pamięć jest dobra, to w 1997 za knypa jak grałem, to miałem to samo.

Zastanawiam się co by można było zrobić, żeby wyhaczać trefne zrzuty z automatu. Może przepuszczać diffa między wszystkimi alternatywnymi zrzutami tego samego dysku i najczęściej wypadający bajt w danym miejscu uznawać za ten dobry? Gorzej tylko jak trafimy na sytuację, gdzie alty są kolejnymi kopiami trafionych dyskietek i przez to uzyskają większość.

A może i inaczej, przez rozpoznawanie badów. Moja niczym niepotwierdzona i wymyślona a priori teoria jest taka, że w miejscu bada jest zawsze zero, także jakby znaleźć w altach w danym miejscu jedynkę, to można by ją przyjmować od razu za poprawną wartość. Tylko czy tak jest zawsze? Może czasem przy odczycie bad robi jedynkę a nie zero?

BTW. pamiętam jak się ostatnio z megablastem siłowałem żeby odpalić go na A500 OCS 512+512. ADF z rodzynków nie działał bo wymagał więcej RAMu, krakowany z neta też nie działał bo pokazywał satana, dopiero zrobienie ADFa z rodzynkowego DMSa dało efekt. Flashback to też zagwostka, większość dumpów to francuska wersja tłumaczona na angielski, dlatego przy wprowadzaniu kodów jest klawiatura AZERTY. Gdzieś na EAB jest o tym wątek.

Ostatnia aktualizacja: 10.05.2013 18:58:38 przez teh_KaiN
[#27] Re: Obrazy gier

@teh_KaiN, post #26

Alien Breed: Tower Assault od PDX, nigdzie nie ma ich w pełni sprawnego dumpa, a szkoda bo cracktro mają kozackie. Na loadingach do niektórych lokacji się wiesza, a jak nie, to poziomy czasem są pokaszanione. Tyle, że to chyba wina releasu, bo jeśli moja pamięć jest dobra, to w 1997 za knypa jak grałem, to miałem to samo.


Na jakiej konfiguracji występuje ten objaw?
[#28] Re: Obrazy gier

@mailman, post #27

Z tego co pamiętam, to grałem na podobnej do A500, żeby mieć te 'gorsze' dźwięki bo są fajniejsze, na A1200 włączają się inne. Ilość ramu, nie pamiętam, myślę że koło 1MB. Które lokacje to były też nie pamiętam, jakaś chyba jak się wychodziło ze storesów albo szło się do nich corridorem z civilian. Wydaje mi się że błąd występował przy civ1->civ2->stores2->cośtam. I wtedy się dana lokacja nie wczytywała, po prostu czarny ekran. Coś mi też świta, że w WinUAE próbowałem po ustaniu czytania dyskietki swapować go na inny albo znowu na ten sam, wtedy się mapa włączała ale była skaszaniona i jakoś zaraz pojawiał się guru albo padał reset. Oczywiście mówimy o graniu z ADFów, bez hd installa.

Czyżbym właśnie wszczął polowanie na bugi w AB:TA? ;) Jeśli to coś ważnego, to mogę jutro poszukać tego typu zgrzytów.

EDYT: na guglu znalazłem TO i TO. Wydaje mi się, że na dream17 oprócz linków do ipf były jeszcze do pdxowych adf, i stamtąd je wtedy brałem. Nie mogę tego sprawdzić, bo d17 ma 403 na obecną chwilę.

Ostatnia aktualizacja: 10.05.2013 23:05:26 przez teh_KaiN
[#29] Re: Obrazy gier

@teh_KaiN, post #28

Polecam lekturę recenzji. Błąd jest wszem i wobec znany i nawet jest na to rozwiązanie. To nie jest wina cracka.
[#30] Re: Obrazy gier

@mailman, post #29

Ciekawe jednak jest to, że jak grałem z dysków ipf bez hd install, to z tego co pamiętam, do storesów dało radę wejść bez problemu. Jeszcze to muszę sprawdzić, ale na 95% jestem pewien, że tak było.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem