[#31] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@YERZMYEY/HOOY-PROGRAM, post #30

A ja mam nadzieje, ze czesc wstrzyma sie z wydawaniem gniotow tylko po to, zeby wystartowaly w konkursie.
Jaki byl pozytywny efekt konkursu Cammy "Amiga Game Festive"?
Po rozdaniu nagrod zadna gra nie zostala dokonczona, juz nie wspominajac o ich poziomie.
Takze licze, ze teraz albo pojawi sie naprawde cos porzadnego, albo niech lepiej w ogole sie nie pojawia.
[#32] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@selur, post #31

Aaaa, co do amigowych?
To się nie wypowiadam.
Na stronie zlotu widać, że jedna z nich chyba trochę jeszcze zbyt wolna. Ale może autor coś dopracuje, wiesz. Jeszcze sporo czasu.
[#33] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@selur, post #31

Moze w koncu selur cos wypusci ;) wtedy to badzie gameplay na najwyzszym poziomie i wszystkim szczeki opadna...
[#34] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@WojT_GL, post #33

To nie ma związku :P
[#35] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@WojT_GL, post #33

A jak wypuszcze 10 backbonowych krapow w pol roku, to tez szczeki opadna?
[#36] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@selur, post #35

W AMOSie grę można stworzyć wyjątkowo szybko. Pokaż co potrafisz. ;)
[#37] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@selur, post #35

Pokaż że potrafisz, jesteś twardy, zrób prostą grę i udowodnij nam wszystkim, że potrafisz więcej niż tylko narzekać
[#38] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@flops, post #37

A co konkretnie oznacza termin "prosta gra"?
[#39] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@selur, post #38

Zrób cokolwiek- będziemy wyrozumiali, ale pokaż, że to też potrafisz OK
[#40] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@BULI, post #39

True - wystarczy jeden level - jakikolwiek (logiczna, platformowa, strzelanka, szachy) i w czymkolwiek - amos, asm, c, backbone.
Jak zobaczymy - to powiemy, że jest fajne i że możesz robić dalej (nawet jeśli crap - bo się realizujesz w końcu a nie marudzisz i narzekasz, że Ci co robią robią łajno...)
[#41] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@WojT_GL, post #40

Nie namówicie Selura, mimo że kolega chwali się znajomością AMOSa jeszcze nie zobaczyłem żadnej gry przez niego napisanej. Ale mam do niego jedno pytanie: która gra, która powstała w ubiegłym dziesięcioleciu na Amigę warta jest uwagi (czyt. nie jest krapem).
[#42] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@YERZMYEY/HOOY-PROGRAM, post #30

@YERZMYEY

Czemu uważasz z góry, że Twoja gra nie zdobędzie wysokich ocen? Ja również przystępując do konkursu uważałem, że chodzi o grę w starych (klasycznych) klimatach. Dowodem chociażby jest Montezuma, która startuje w konkursie.
[#43] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@mccnex, post #29

@BULI @Leon @Mccnex

Ślicznie dziękuję za słowa wsparcia! OK Na pewno się przydadzą, morale u mnie wzrosły, jest większa szasna, że czymś uraczę uczestników konkursowej gali ;)
[#44] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@Hextreme-Attic, post #42

Aaaa, w takim razie jedziemy po tych samych klimatach lat 80s. ;) (Oczywiście w zależności od platformy - ale zawsze ;) ).

Następnym razem organizator może po prostu zrobić game-compo na klasyczne platformy - i skończą się nieporozumienia. :)
[#45] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@Hextreme-Attic, post #42

"Ja również przystępując do konkursu uważałem, że chodzi o grę w starych (klasycznych) klimatach"


Tak.. a najlepiej jakis dobry RPG w trybie tekstowym na AGA z 8Mb ramu
[#46] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@selur, post #45

Selur, a Tobie to o co chodzi? Nie podoba Ci sie idea tego compo czy tez moze to, ze sa ludzie, ktorzy jeszcze na miare swoich mozliwosci pisza gry na Amige? Przekonaj wszystkich tutaj, ze nie jestes zwyklym trolem-narzekaczem i jednak wnosisz cos do tego tematu.
[#47] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@mccnex, post #46

głową w mur
[wyróżniony] [#48] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@selur, post #47

Moze i masz racje i taki zabieg z glowa jak sugerujesz moglby byc pomocny w Twoim przypadku ... pomysł
[#49] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@mccnex, post #48

Selur duża część twoich wypowiedzi w tym wątku ma negatywny, albo ironiczny wydźwięk. Spoko, jest wolność słowa, ale po co jątrzyć, kiedy próbujemy po latach marazmu zorganizować coś konstruktywnego ? Compo jest urządzane po raz pierwszy, zakładam, że będzie cykliczne i mam nadzieję, że coś dobrego z tego wyniknie.

Yerzmyey: Twoja gra wygląda bardzo fajnie, spoko kolorystyka, fajna czcionka , fajne "kafelki". Będzie dobrze ! Generalnie widać na świecie spory powrót do prostych, ale satysfakcjonujących gracza gier. To, że twoja gra jest dosyć prosta w żaden sposób jej nie dyskwalifikuje. Ja osobiście często spędzam czas przy grach takich jak Heartstealer na ZX-a, czy niedawno wydany Moebious Goatlizard na Ami :)
[#50] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@Hextreme-Attic, post #36

W AMOSie grę można stworzyć wyjątkowo szybko. Pokaż co potrafisz.


Patrząc na to jak długo robisz gry i jeszcze ich nie dokończyłeś - będąc złośliwym można by Tobie też polecić AMOSa.

Selur jest przeciwny powstawaniu crapów, a wy mu każecie stworzyć takowego na szybko w AMOSie?
Przecież on nie neguje tego konkursu, tylko nawołuje do nie tworzenia byle czego w co się nie będzie dało grać...
[#51] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@KJB, post #50

A czemu proponowanie AMOSa to miałaby być złośliwość? Ja tego bym tak nie odebrał.
[#52] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@KJB, post #50

Mimo wszystko większość jest zdania, że lepiej tworzyć jak to określa Selur crap i napotkać się z krytyką aniżeli nie tworzyć nic. Ja jestem totalnym amatorem jesli chodzi o grafikę, muzykę trochę liznąłem AMOS-a więc jeśli miałbym cokolwiek tworzyć to we współpracy z dobrym grafikiem i muzykiem.
[#53] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@miro_78, post #52

"że lepiej tworzyć jak to określa Selur crap i napotkać się z krytyką aniżeli nie tworzyć nic."

Po prostu nie rozumiem dlaczego na 8bit powstaja coraz lepsze rzeczy, a na Amige zupelnie odwrotnie przy pelnej aprobacie ludzi z PPA.
Cofamy sie do epoki kamienia lupanego, wsrod ogolnego poklasku i samozadowolenia/samozachwytu amigowcow ("swietna wiadomosc", "rewelacja", "super czekamy na wiecej" itp. bzdety).
Niestety ten samozachwyt z haslem przewodnim "Amiga komputer dla ELIT" jest zarazliwy jak wirus grypy. Softu jak nie bylo tak nadal nie ma a na polu sprzetowym trwa jakas chora rywalizacja, ktora niczemu tak naprawde nie sluzy vide miliony sprzetowych amigowych projektow, zapowiedzi itp. A nawet jak juz powstana te wspaniale Natami, super Mysty, MegaMiniMigi to co Wy bedziecie na nich uruchamiac, skoro nie ma zadnego nowego softu?
po raz milion enty Superfroga jak Paralax?

Dlaczego na C64, ktory technicznie nie siega nawet do kolan Amigi, powstaja calkiem niezle gry a na Amige nie ma nawet ani jednej, ktora prezentowala by chociaz sredni poziom, tylko ciagle patrze na takie rewelacje jak Tales of Crapp czyAgent Shit czy Crappmoon Arcade
Najgorsze jest to ,ze ludzie wystawiaja (glownie amigowcy) prawie same pozytywne komentarze pod tymi przebrzydlymi krapami, jedynie moze jeden na dwudziestu napisze prawde "But sorry, the game doesn't seem good".
I tym chcecie zachecic mlodszych do amigowania?


Nie tedy droga Panowie, nie tedy droga!!
[#54] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@selur, post #53

Wiesz co Selur, ja nawet rozumiem Twoj punkt widzenia. Wszyscy chcielibysmy, zeby na Amige ktos wypuscil hiciora na miare Superfroga, Cannon Fodder czy innego Alien Breeda. Z dobrym pomyslem, dopracowana grafika, muzyka i duza grywalnoscia. Niestety rynek amigowych gier to czyste hobby, jak w sumie wszystko co sie z tym wiaze. Naturalna koleja rzeczy jest wiec pojawianie sie takich a nie innych produkcji. Robionych na miare mozliwosci ich autorow. Dzisiaj trudno jest zebrac ekipe do zrobienia dobrego dema na Amige, a co dopiero gry. Naklad pracy jest duzy, a zyskow poza wlasna satysfakcja trudno raczej oczekiwac, itp. itd. Ale to sa wszystko kwestie milion razy poruszane i nie chce mi sie pisac na ten temat referatu.

Co robimy, zeby to zmienic? Organizujemy Retro Game Compo. Zeby zachecic ludzi do pracy nad nowymi grami na wszystkie platformy, w tym na Amige. Beda one ze soba rywalizowac o miano tej najlepszej. Byc moze konkurs wygra ktos ze sceny 8-bit i zgarnie dla siebie atrakcyjna nagrode. Wtedy autorzy gier na Amige z pewnoscia bardziej sie postaraja w przyszlym roku. Efekt moze byc tylko jeden. Gry beda lepsze.

I taka wlasnie jest nasza filozofia. Tym chcemy zachecic autorow do pracy nad nowymi grami. I tym samym pokazac "mlodszym", ze Amiga zyje. Wydaje mi sie, ze na dobry poczatek to calkiem duzo. A przynajmniej znacznie wiecej niz Twoje irytujace i nic nie wnoszace uwagi na temat naszej inicjatywy i jej okolic. Dlatego tez uprzejmie Cie prosze, zebys zbastowal z tym trolowaniem, a zwlaszcza z pouczeniami "ktoredy nie prowadzi droga". Zrob cos lepszego, tylko czynem, nie slowem, wtedy bedziesz mial prawo wypowiadac sie z pozycji, ze tak to ujme uprawnionej do glosu, bedacego czyms wiecej niz zwyklym biadoleniem.

Ostatnia aktualizacja: 18.08.2013 03:09:06 przez mccnex
[#55] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@selur, post #53

Myślę że konfigi 8bitowców są raczej jednorodne, a żeby napisać na nie grę wystarczy zapełnić ot raptem kilkadziesiąt KB. W początkach ich świetności gry tworzyły pojedyncze osoby, a później po kilka kilkanaście. Tymczasem na 16bitowca kilkadziesiąt KB może zajmować jeden obrazek czy sampelek. Ich konfiguracje nie są tak jednorodne i stale słychać marudzenie. Jak pojawi się coś na starszy konfig to że mogli napisać na mocniejszy to by lepiej wyglądało, a jak napiszą na lepszy to marudzą że mogli napisać na prostszą to by chodziła też i na słabszych. A twórcy z lat ich świetności tak wysoko podnieśli poprzeczkę że trudniej temu dorównać zwłaszcza amatorom którym nikt za to nie zapłaci. Bo ci bardziej profesjonalni są zajęci pisaniem na współcześniejsze platformy. Myślę że trudno znaleźć jedną osobę której się chce coś zrobić, a co dopiero zebrać zespół który wspólnie coś stworzy. Dajmy im żyć, nawet jak już nigdy nie powstanie coś co dorówna produkcjom sprzed lat. Zresztą wszyscy jesteśmy skażeni tym co widzieliśmy na nowocześniejszych maszynach a i starsi o tyle że nie zawsze tak proste gry nas wciągają jak wtedy gdy byliśmy młodsi. Stąd też trudniej o entuzjastyczną reakcję. Cóż tak jak sportowi mistrzowie sprzed lat na emeryturze nie zawsze mają kondycje lepszą niż ich rówieśnicy, tak i jakość produkcji tego co na topie było przed laty już nie taka. Z tego co obserwuję to zwykle najlepsze tytuły na daną platformę powstawały tak w 5 lat po jej pojawieniu się na rynku, (tyle potrzeba czasu na poznanie sprzętu na wylot). Jednak ostatnio przekonujemy się że po 30 latach następuje kolejna fala takich bardziejszych rzeczy (tyle czasu potrzeba by pokończyć studia i odchować dzieci by mieć czas na dawne hobby). A w 16bitowcach ta fala dopiero przed nami. ;)
[#56] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@ZbyniuR, post #55

Myślę że konfigi 8bitowców są raczej jednorodne, a żeby napisać na nie grę wystarczy zapełnić ot raptem kilkadziesiąt KB.

co za głupie argumenty!
ja np na c64 potrafię zrobić grafikę (np czołówkę do gry) która zajmie prawie całe 64 kB... i co z tego?
A poza tym na A500 też reguły się nie zmieniają. dalej jest OCS / Copper / Blitter i Paula / 512 (+ ewentualnie +512kb)
Selur ma sporo racji. To co powstaje teraz to delikatnie mówiąc nie jest nawet średnie w porównaniu do tego co było 20 lat temu. A na C64/8bit-Atari? IMO jest lepiej bo tam więcej ludzi po prostu coś robi i wyciska co się da. Na scenie Amigi trzeba przestać w końcu bredzić i zacząć robić gry na zwykłą A500+512 . Ja pracuję nad swoją pierwszą kolekcją graficzną na Amigę OCS (chcę w końcu zobaczyć czy to faktycznie tak trudniej niż na C64, jak co niektórzy sugerują) oraz właśnie dla tego, że wyższe nie zostawiają prawie żadnego wyzwania... i tak właśnie scena Amigi powinna do tego podchodzić. Dało się zrobić Shadow of the beast na A500? dało się zrobić Chuck Rock? Dało się zrobić inne gry - to do roboty a nie marudzić.
[#57] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@crrnpixels, post #56

Carion(?), ale Shadow Of The Best to było w początkach technologiczne demo na którym zbudowano grę. Znaczy się, pojawił się zajebisty koder, który zakodował świetne graficznie efekty, które zwróciły uwagę wydawcy na targach. Gdzie masz obecnie takich koderów na A500? Kiedyś byli - w latach 1989-94. Zajebiści koderzy-amatorzy, którzy pisali świetne efekty do dem, rozwijali się, pisali gry i odchodzili ze sceny. Normalna droga.

Dzisiaj takich ludzi praktycznie nie ma. Koleś z Lemonu wydał ponownie troszkę zmienione, swoje stare demo i nagle ludzie sobie przypomnieli jaki był poziom produkcji na Amigę. Tylko, że dzisiaj nie znajdziesz raczej nikogo kto będzie wyciskał z A500, cyzelował każdy efekt i jego przejście do tego w czystym asemblerze. To już zanikało w 1995 i późniejszych latach kiedy po prostu pojawiały się efekty na ekranie a nie działy takie cuda jak w produkcjach Andromedy (notabene, parę lat temu Stargazer na PC tej grupy, także przypomniał wszystkim jakie powinny być fajne dema, a nie przekombinowane produkcje do obejrzenia na raz). Zmierzam do tego, że kiedyś ludzie poświęcali masę czasu Amidze bo to hobby prowadziło w konsekwencji do zawodostwa w przemyśle gier. Dzisiaj nie ma praktycznie nastolatków kodujących na Amidze. Aktywni koderzy to raczej "dziadki" którzy robią to z doskoku. Raczej niz znajdzie się młodego kodera, który by miał odpowiednie umiejętności i trochę doświadczenia, aby poświęcił rok życia na pisanie jakiejś gry. Nie znajdziesz takiego nawet, aby poświęcił bardzo aktywnie 3 miesiące na napisanie fajnego dema na A500.

Na 8 bitowcach łatwiej coś zrobić, bo nikt nie oczekuje cudów po tym sprzęcie. Jako grafik wiesz, że inne były oczekiwania w obrazkach na 8bitowcach (jak najdokladniej coś odwzorować mimo ograniczeń rozdziałki i palety) niż na Amize która pozwalała już wyświetlać zdjęcia w dobrej jakości a więc i super rysować.

Ostatnia aktualizacja: 18.08.2013 16:46:25 przez Deftronic/...

Ostatnia aktualizacja: 18.08.2013 17:01:57 przez Deftronic/...
[#58] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@Deftronic/..., post #57

ale Shadow Of The Best to było w początkach technologiczne demo na którym zbudowano grę

...więc po 20-kilku latach wypadało że takie "triki" z copperem to już standard - tam myślę :)

Tylko, że dzisiaj nie znajdziesz raczej nikogo kto będzie wyciskał z A500, cyzelował każdy efekt i jego przejście do tego w czystym asemblerze

no właśnie i to jest problem. nie mam nic do amos'ów i innych game-makerów. ale na c64 i małym atari te rzeczy (np najnowsze demka, czy nawet niektóre gry. wychodzą dobrze dla tego że tam ludzię się chce. zresztą, było to już tutuaj wałkowane wiele razy. taką mam jednak obserwację, a ta pokrywa się częściowo z tym co pisze selur.

Na 8 bitowcach łatwiej coś zrobić, bo nikt nie oczekuje cudów po tym sprzęcie. Jako grafik wiesz, że inne były oczekiwania w obrazkach na 8bitowcach


ja nadal twierdzę że to nie prawda. na 8bitowcach jest trudno, ale inaczej trudno niż na 16 bitowcach. pamiętam jakiś zin scenowy z lat 90'tych gdzie, bodajże Polonus albo ktoś inny z Quartetu pisał/mówił że nie będzie robił dem na Amigę bo tam jest za prosto... takie rzeczy jak blitter, copper potrafi użyć każdy a na C64 cyklowanie (wtedy jeszcze) nie każdy potrafił zrobić.
tak czy inaczej ja mam z tej i podobnych dyskusji:
1. chcąc mieć efekty trzeba się narobić czy to na 8bit czy na 16bit
2. sprawdzę to sam bo odgrażam się już za długo że zacznę pixlować na OCS/ECS Amigę.

ps. jakiś koder b mi się przydał do współpracy.
[wyróżniony] [#59] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@crrnpixels, post #58

Hej, jesteś Carrion, prawda? Dawno temu mieliśmy zacząć współpracę, niestety kontakt z Tobą się urwał. Jak wiesz, jestem koderem. Tutaj jest najnowsza graficzka do Robbo, jaką stworzyłem. Nazwałem go "styl plastyczny", bo elementy wyglądają, jakby zrobione z plasteliny (bądź kartonu - ściany). Wszystkie kafelki 16x16 pikseli. Czy jesteś zainteresowany współpracą? Ja Robbo z tą fajną grafiką zamierzam wystawić w konkursie.

[#60] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@crrnpixels, post #58

...więc po 20-kilku latach wypadało że takie "triki" z copperem to już standard - tam myślę


Może i standard, ale nie zmienie to faktu, że nie ma "nowych" młodych koderów którzy mają czas i umiejętności a starzy weterani, po iluś godzinach programowania w pracy, chcą po powrocie z niej zapomnieć o komputerach i kodowaniu. :) Brak czasu, brak energii, brak chęci na takie podejście do scenowania i - powiedzmy - pisania gry jak to miało miejsce w czasach kiedy byliśmy młodsi czyli latach 90tych.

no właśnie i to jest problem. nie mam nic do amos'ów i innych game-makerów. ale na c64 i małym atari te rzeczy (np najnowsze demka, czy nawet niektóre gry. wychodzą dobrze dla tego że tam ludzię się chce. zresztą, było to już tutuaj wałkowane wiele razy. taką mam jednak obserwację, a ta pokrywa się częściowo z tym co pisze selur.


No wiadomo, że musi się chcieć. To jest podstawa.

ja nadal twierdzę że to nie prawda. na 8bitowcach jest trudno, ale inaczej trudno niż na 16 bitowcach. pamiętam jakiś zin scenowy z lat 90'tych gdzie, bodajże Polonus albo ktoś inny z Quartetu pisał/mówił że nie będzie robił dem na Amigę bo tam jest za prosto... takie rzeczy jak blitter, copper potrafi użyć każdy a na C64 cyklowanie (wtedy jeszcze) nie każdy potrafił zrobić.
tak czy inaczej ja mam z tej i podobnych dyskusji:
1. chcąc mieć efekty trzeba się narobić czy to na 8bit czy na 16bit
2. sprawdzę to sam bo odgrażam się już za długo że zacznę pixlować na OCS/ECS Amigę.


Polonus mógł tak mówić, bo na początku lat 90tych był najlepszym koderem na C64 w kraju i robił świetne rzeczy. W porównaniu do C64, Amiga dawała niesamowite możliwości i komfortowe wręcz warunki jeśli idzie o kodowanie. Ale też trzeba pamiętać o jednym - to co zachwycało na Atari 2600 czy później C64, na Amidze było uważane na ogół za crap. Na C64 czy małym Atari, wystarczyło wyświetlić jakieś zdjęcie po konwersji (łał!że ten komp dał radę, prawie jak "natualne" ;) itp.) czy odegrać jakiś kawałek samplngu (jak w demku na małe Atari, w którym leci fragment Master of Puppets) i wszystkich wbijało w glebę. Na Amidze z racji możliwości oczekiwania były i są większe.

Ogólnie, zgadzam się. Tak czy siak trzeba się narobić jeśli demko czy gra mają być dobre.

A co do kodera to myślałem, że dogadałeś się z naszym. :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem