@YERZMYEY/HOOY-PROGRAM, post #30
@BULI, post #39
@mccnex, post #48
@Hextreme-Attic, post #36
W AMOSie grę można stworzyć wyjątkowo szybko. Pokaż co potrafisz.
@KJB, post #50
@miro_78, post #52
@selur, post #53
@selur, post #53
@ZbyniuR, post #55
Myślę że konfigi 8bitowców są raczej jednorodne, a żeby napisać na nie grę wystarczy zapełnić ot raptem kilkadziesiąt KB.
@crrnpixels, post #56
@Deftronic/..., post #57
ale Shadow Of The Best to było w początkach technologiczne demo na którym zbudowano grę
Tylko, że dzisiaj nie znajdziesz raczej nikogo kto będzie wyciskał z A500, cyzelował każdy efekt i jego przejście do tego w czystym asemblerze
Na 8 bitowcach łatwiej coś zrobić, bo nikt nie oczekuje cudów po tym sprzęcie. Jako grafik wiesz, że inne były oczekiwania w obrazkach na 8bitowcach
@crrnpixels, post #58
@crrnpixels, post #58
...więc po 20-kilku latach wypadało że takie "triki" z copperem to już standard - tam myślę
no właśnie i to jest problem. nie mam nic do amos'ów i innych game-makerów. ale na c64 i małym atari te rzeczy (np najnowsze demka, czy nawet niektóre gry. wychodzą dobrze dla tego że tam ludzię się chce. zresztą, było to już tutuaj wałkowane wiele razy. taką mam jednak obserwację, a ta pokrywa się częściowo z tym co pisze selur.
ja nadal twierdzę że to nie prawda. na 8bitowcach jest trudno, ale inaczej trudno niż na 16 bitowcach. pamiętam jakiś zin scenowy z lat 90'tych gdzie, bodajże Polonus albo ktoś inny z Quartetu pisał/mówił że nie będzie robił dem na Amigę bo tam jest za prosto... takie rzeczy jak blitter, copper potrafi użyć każdy a na C64 cyklowanie (wtedy jeszcze) nie każdy potrafił zrobić.
tak czy inaczej ja mam z tej i podobnych dyskusji:
1. chcąc mieć efekty trzeba się narobić czy to na 8bit czy na 16bit
2. sprawdzę to sam bo odgrażam się już za długo że zacznę pixlować na OCS/ECS Amigę.