[#91] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #90

Czytelne! Bardzo mi się podoba.
[#92] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #90

Prześliczna praca. Życzę powodzenia w projekcie!

Widzę, że pomieściłeś skrzynki w 16x16 pikseli. Gdyby tylko p. Matys pomieścił je w podobny sposób, może nasz "Arcymag" wówczas wyszedłby poza 2 tech-dema. Techniczny problem z przesuwem skrzyń dawał się we znaki.

Widzę, że jest konkretny pomysł, scenariusz, zaangażowanie. Tak trzymać, koledzy!

Chętnie dopomogę w jakiś sposób (np. kod), tymczasem koduję coś małego po cichu.
[#93] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #90

Odszczekuję wszystkie wygłoszone przeze mnie wcześniej słowa sceptycyzmu wobec tego przedsięwzięcia. Jestem głąbem. Panowie oby tak dalej! Podziwiam i kibicuję
[#94] Re: Gra wzorowana na D&D.

@mastaszek, post #93

O, i o to chodziło. Albo w jedną albo w drugą. Całe szczęście póki co cała akcja ma bilans dodatni. ;)

Grafiki są świetne i aż chce się pisać. Dużo elementów scenografii, z jednej strony fajnie, z drugiej strony trzeba pomyśleć nad większą przestrzenią - 4 graczy i stale 10 potworków na ekranie. Musi być miejsce na manewry. ;)

Też powinienem się pochwalić czymś, ale nie ma póki co czym. Ostatni czas spędzam przy pisaniu menedżera blitów - blitter po odmalowaniu jednego obiektu bierze z kolejki kolejny i sam siebie (w dużym uproszczeniu) pilnuje, dzięki czemu procesor nie musi na niego czekać by zlecić mu nową robotę i może się zajmować czymś innym. Powinno to dać wydajnościowego kopa przy dużej liczbie obiektów. System ten działa póki co z rysowaniem kafli i blitami przez maskę, została funkcja od zwykłych blitów na współrzędnych X niepodzielnych przez 16 i rozkminienie, czemu to ustrojstwo źle działa na ustawieniu Fastest Possible (na cycle exact jest okej, na żywej Ami pewno też). Niestety prawdopodobnie skończę to dopiero jakoś w weekend i wtedy coś ruszającego się zapodam na ppa. Nikt nie mówił, na który weekend zapowiadałem tech demo tydzień temu, nie? ;)

O, wiem czym się pochwalę, generatorem poziomów! Tutaj można sobie popatrzeć na moje wypociny. Widziałbym to tak, że każdy kwadrat na mapie to pokój 16x16 lub 32x32 kafli czy cuś. Dałoby to wtedy rozmiar mapy max 256x256 lub 128x128 bloków.

Ostatnia aktualizacja: 21.04.2015 23:03:49 przez teh_KaiN
[#95] Re: Gra wzorowana na D&D.

@teh_KaiN, post #94

dzięki za miłe słowa:) blushing

Nawet jak dla mnie to jest trochę wszystkiego za duże na tej mapie, jednak nawciskałem tyle tego, żeby pokazać jak to się prezentuje i wygląda w kontekście.

Wszytskie tile są w rozmiarze 16x16. Napisz mi jaki tilesety chcesz - ile tili w poziomie i ich maksymalna liczba. Co do samej mapy, to czy sam ją ułożysz czy ja mam to zrobić? Jeśli ja, to jak to zrobić?
Pisz swoim tempem, co nagle to po diable:) A u mnie też z czasem bywa różnie:)
Następnych postaram się wrzucić wrogów/bohaterów.
[#96] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #95

Jest dobrze, tylko jednak ta podloge moglbys zmienic na cos bardziej czytelnego ok, racja
[#97] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #95

Tile w rozmiarach są bardzo dobrych. Jedyne, co bym jeszcze zmienił, to podłogę, żeby była 32x32, będzie chyba bardziej czytelnie.

Układem map się za bardzo nie przejmuj, bo będą układać się same. Jak już wcześniej napisałem będą złożone z pomieszczeń o rozmiarze 16x16 lub 32x32 kafli. Jedyne co trzeba będzie zrobić to właśnie naklepać wzorce tego typu pomieszczeń - im więcej tym mniejsza powtarzalność scenerii. Jak te wzorce zaprojektować jeszcze nie wiem, taka moja luźna koncepcja.

Co do samego układu map. Na pewno korytarze między większymi salami muszą być szerokie na co najmniej 2 lub nawet 4 kafle, mając na uwagę 4 ludzi biegnących i strzelających fireballami i innymi strzałami. Wiem, że tamta poglądowa mapa się tego nie trzyma, ale taka zmiana chyba będzie na korzyść.

Maksymalna liczba kafli to 256 na tileset. Rozjaśnij, co masz na myśli pytając o liczbę kafli w poziomie, bo nie wiem.

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2015 00:03:16 przez teh_KaiN
[#98] Re: Gra wzorowana na D&D.

@teh_KaiN, post #97

Podłogę na razie zostawmy, jak trzeba będzie zmienić, to dużo czasu to nie zajmie. Co do tilesetu, to miałem na myśli to, że gdy będę składał tile, żeby ci wysłać, nie wiem ile ich może być w jednej linii. Rządki 10 tili to 160 px, 20 tili 320 px.
Poza tym to staram się też coś narysować na kompota na decrunch, a czas ucieka:)
[#99] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #98

Obojętnie w jakim formacie i układzie mi to będziesz wysyłał, dostosuję się do Ciebie. I tak to będzie przemielane na specyficzny format bitmapy, inne ułożenie na potrzeby gry zrobi automat.

Teraz jak spojrzałem na ściany boczne, to jednak mam uwagę. Lepiej, by były one szerokie na cały kafel - bardzo mocno uprości to detekcję kolizji. Dzięki temu będą kafle "ściana" i "nie-ściana". Co do szczytów ścian, pod które będzie można częściowo wejść - dolna część ściany (1-2 kafle) będzie wykonana z nieprzejezdnych, ostatni górny będzie przejezdny wyświetlany zawsze nad postaciami. Chociaż może później wymyśli się coś innego, póki co jednak trzymajmy się tego ograniczenia.
[#100] Re: Gra wzorowana na D&D.

@teh_KaiN, post #99

Ok, będę miał chwilę, to poprawię:)
[#101] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #100

Spoko, nie pali się. Skup się na decrunchu. ;)
[#102] Re: Gra wzorowana na D&D.

@teh_KaiN, post #101

Z innej beczki:) Dla kazdego z graczy widzialbym pasek z ikona twarzy, energii, punktami. cztery rogi ekranu - w sam raz na dwa paski - na gorze i dole ekranu - podzielone na dwa - dla kazdego bohatera.
taki wstepny szkic, troche krzywo mi sie w przeskanowal:) jak wroce z pracy moze cos z tym zrobie :) ja widze to jako ikonke 32x32 . uprzedzajac pytania oczy specjalnie nie maja zrenic/teczowek - myslalem zeby zostawic je biale, ale na szybko skeresowalem zeby zobaczyc jak wyglada:)

[#103] Re: Gra wzorowana na D&D.

@chicago, post #1

Ja obecnie tworzę grę w konkursie STEAM.
Co prawda to VR 3D, bo dla Oculus/ Samsung GEAR ale tematyka identyczna.
Jeśli byście potrzebowali rąk do pracy przy level design, albo pracę typowo na "teksturach" to proszę o cynk.
[#104] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Gra wzorowana na D&D.
[#105] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Gra wzorowana na D&D.
[#106] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #102

Trzeba pamiętać, że ekran ma rozdzielczość 320x256. Wszelkie duże belki ograniczają pole widzenia, zwłaszcza gdy będą dwie. jeżeli belki mają mieć wysokość 32px to w sumie z wysokości zabieramy 64px czyli 1/4 ekranu. Trochę dużo. Oryginalnie w planach mieliśmy jedną belkę 16px, bo to najmniej boli.

Oczywiście nie widzę przeciwwskazań, żeby tego typu belka była do włączenia w opcjach lub włączała się z automatu przy ewentualnych wyższych rozdziałkach (wersje na MOS, AROS, AGA, cokolwiek). Dodatkowo, takie portrety przydadzą się do ekranu wyboru postaci. :)
[#107] Re: Gra wzorowana na D&D.

@teh_KaiN, post #106

rowniez uwazam, ze w grach status bar powyzej 32 pixeli, to przegiecie.
Wyjatek stanowia RPG gdzie sa umieszczone facjaty, itemy itp.. w reszcie powinien byc jak najmniejszy ok, racja
[#108] Re: Gra wzorowana na D&D.

@selur, post #107

W sumie racja, 16 px powinno w zupełności wystarczyć.

Tak widzę jednego z bohaterów. Na dole kilka ikon. Ta z lewej jest wzorowana na magu z mojego avatara:) Te po prawje stronie przypominają mi Jezusa:) Chyba najlepszy jest drugi od lewej.


[#109] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #108

A może coś takiego?

[#110] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #108

Miazga! Mag-murzyn zawsze musi być! ;)

Jak rysowałem te koślawe postacie w CH, co wystąpiły na RK13, to największym problemem było dla mnie zmieszczenie się w szerokości 16px przy widoku ataku z boku. Myślisz, że tyle miejsca Ci starczy, czy trzeba będzie kombinować z animacjami o zmiennej szerokości?

Co do ataków. Jako, że na rozgałęźniku 4-osobowym joye mają odgórny limit jednego fire'a, nie damy rady zrobić więcej niż jednego ataku. Wstępnie z atakami był taki plan:
- mag z mniejszą częstotliwością niż łucznik strzela fireballami, które przy wybuchu atakują grupkę potworów (atak AoE, Area of Effect)
- łucznik strzela szybciej, ale jego strzały rażą tylko jeden cel
- siepacz siepie z bliska
- czwarta postać: ???

A i jeszcze jedno - bohaterowie fabularnie to koksy - mag jest szychą wśród magów, rycerz jest jakimś turbo lordem, itd. Można ich trochę bardziej narysować na bogato. ;)

Ostatnia aktualizacja: 26.04.2015 10:31:29 przez teh_KaiN
[#111] Re: Gra wzorowana na D&D.

@teh_KaiN, post #110

czwarta postać: wali z banki szeroki uśmiech
[#112] Re: Gra wzorowana na D&D.

@teh_KaiN, post #110

Jako, że na rozgałęźniku 4-osobowym joye mają odgórny limit jednego fire'a, nie damy rady zrobić więcej niż jednego ataku.


Fire + jeden z 4 kierunków, do tego jeszcze dłużej przytrzymany fire + jeden z 4 kierunków.
Do tego Fire bez kierunku i dłużej przytrzymany fire bez kierunku.

To daje 10 różnych ataków :P
[#113] Re: Gra wzorowana na D&D.

@odyseja_lkc, post #112

Fire z kierunkami nie zda egzaminu w grze, gdzie trzeba szybko manewrować i przy okazji atakować. Dłużej przytrzymany fire jest w sumie dopuszczalny, ale to wykluczy powtarzalność podstawowego ataku przy ciągłym trzymaniu. A to by się przydało siepaczowi, którego głównym zadaniem jest siepanie i rąbanie.

Jakimś ratunkiem jest autofire dla powtarzanego głównego ataku a trzymanie dla drugiego, ale nie lubię AF ;)

Ostatnia aktualizacja: 26.04.2015 12:03:40 przez teh_KaiN
[#114] Re: Gra wzorowana na D&D.

@recedent, post #109

@ recedent
wyglada elegancko, tylko problem polega na tym, ze to musi byc naprawde mala ikonka, 16x16 chyba byloby najlepsze, zeby nie zajmowalo zbyt duzo miejsca na ekranie. take ze to co robilem staralem sie zmiescic w tym kwadracie ale bedzie mozna pomyslec.

@ kain
mam gdzies chyba animacje wybuchow, zrobilem ja kiedys z mysla o shooterze, ale na fireballa moze sie nada:) postaram sie wkleic jak wroce do domu dzis.
nie wiem czy uda sie zmiescic w 16px z postaciami, zobacze jak bedzie mi szlo:) Co do wypasienia bohaterow to nie ma co przesadzac, bo to w koncu tylko male sprajty i jak nawali sie czegos za duzo to bedzie po prostu zle wygladalo. mam kilka pomyslow, ale na razie musza poczekac:)


@selur to nie franko
pokłony
[#115] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #114

A, OK bo myślałem że 32x32, a te Twoje głowy dziwnie się skalują (coś tam jest rozciągnięte nieproporcjonalnie żeby te piksle były odpowiednio duże).

W takim razie - po prostym skalowaniu gostek wygląda jeszcze dość przyzwoicie:

[#116] Re: Gra wzorowana na D&D.

@recedent, post #115

bomba :) mnie się podoba bardzo
[#117] Re: Gra wzorowana na D&D.

@QUAD, post #116

No to z rozpędu - zrobiłem jeszcze "rycerza" i "łucznika" - nazwijmy go roboczo Cobilas :P



Ostatnia aktualizacja: 26.04.2015 16:49:59 przez recedent
[#118] Re: Gra wzorowana na D&D.

@selur, post #111

To może coś bardziej celebrity
[#119] Re: Gra wzorowana na D&D.

@BomberMAX, post #118

Narysowałem rycerza, póki co są dwie wersje z tarczą i bez. Finalna będzie z mieczem:)



tak wyglada na starej wersji mapy. mam jeszcze jedna klatke narysowana ale nie wrzucilem jej do animacji
[#120] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #119

Super to wygląda! OK
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem