[#151] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #147

OK
[#152] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #147

OKOK
[#153] Re: Gra wzorowana na D&D.

@zeter, post #152

wojownik. Z lewej strony statyczny, z prawje - atakujacy. konwertowalem animacje z 2 razy zeby wstawic ja powiekszona, wiec sie troszke rozmylo, zreszta sami widzicie:)

@kain - mam nadzieje, ze moze byc. pod wzgledem szeroskosci, zmiescilem sie w 16px, wielkosc sie nieco zmienia, poniewaz wojownik macha mieczem. Zobacze jak mi pójdzie, rysowania ataku z boku:) Chyba ze na atak dodamy dodatkowe 16 px w poziomie


[#154] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #153

Naprawde swietna postac.OK.Na codzien siedze w texturach 4k,UE4 itp ale te pixele az wolaja mnie,żeby tez sie tym tez pobawic .
[#155] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #153

Mańkut? :) Trochę wygląda jakby w hokeja grał, pewnie głównie przez tę zakrzywioną szablę. Myślę, że lepszy efekt byłby gdyby najpierw trochę ją podniósł (nabrał rozmachu) i dopiero siekł. Można by też dodać jakiś "świetlisty" ślad zamachu szblą. Ot, takie luźne spostrzeżenia.
[#156] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #153

Zmiana wysokości mi nie straszna. Zmiana szerokości - wolałbym tego uniknąć, ale sam rysowałem ostatnio postacie i wiem jak cholernie ciężko będzie się zmieścić w szerokości 16 z atakiem z boku. Jak nie będziesz miał na to pomysłu - załóż szerokość 32.
[#157] Re: Gra wzorowana na D&D.

@recedent, post #155

A gdyby miał prosty miecz, był praworęczny i miał "świetlisty ślad" za mieczem? Wiem, wypadałoby jeszcze pracę ramienia dodać, ale jako pogląd wystarczy:



Ostatnia aktualizacja: 09.05.2015 11:45:05 przez recedent
[#158] Re: Gra wzorowana na D&D.

@recedent, post #157

Świetlisty ślad może być całkiem dobrym pomysłem. Nie zwróciłem nawet uwagi, że zrobiłem z rycerza szmaję:) Po prostu dorysowałem do tarczy miecz:) Odnośnie do animacji. Przede wszystkim musi być ona funkcjonalna. Rycerz macha mieczem w stylu hokeja, po to aby była lepsza detekcja kolizji - w tej animacji którą ty zrobiłeś byłoby raczej ciężko - najpierw następuje kolizja z bobem a dopiero potem, ewentualnie, z samym mieczem. Makabra do zakodowania , ponieważ miecz musiałby być osobnym objektem zapewne, do tego moim zdaniem jest to spore i niepotrzebne utrudnienie dla gracza.
Co do samego obiektu, to pamietaj, że ja wklejam wszystko kilkukrotnie powiększone, tak żeby było lepiej widać, wszystko jest w rozmiarze 16x16 - post 121 - tu wszystko wkleilem 1 do 1, bez powiększania. Przy takich rozmiarach trzeba kombinować, żeby nie zapaćkać wszytskiego i starać się aby to było w miarę proste. Im więcej detali tym mniej jest to czytelne. Przy większych obiektach to można się bawić, ale przy małych prostota jest kluczem:) Nie obraź się, ale o ile twoja animacja wygląda ładnie, to myślę, że może być niefukcjonalna, niestety. Ale tutaj musi się kain wypowiedzieć, jak to od strony kodu by wyglądało. I jeśli możesz proszę wklej wersję 16x16 bo kain takiej używałby w kodzie.
[#159] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #158

Jak mówiłem wysokość nie gra roli. Co do wystawania miecza poza postać - nie musi tak być, bo detekcja ciosu będzie zrobiona na zasadzie hitboxa - prostokąta o stałych wymiarach przed postacią. Jeżeli w jego polu coś będzie stało, to zada mu obrażenia. Tak mi się przynajmniej wydaje, że będzie korzystniej.

Z drugiej strony animacja miecza wychodząca poza postać będzie chyba bardziej przekonująca. Nie będzie tak, że knajt sobie gdzieś tam macha, a obrywa potwór stojący parę pikseli dalej, mimo że miecz go nawet nie smyrnął. Więc tak, chyba można założyć, że miecz będzie wychodził poza kontur postaci, zwłaszcza przy atakach w bok. Pole rażenia uderzenia z bliska można wstępnie ustalić na odległość 16px. Zatem klatka ataku w bok może mieć 32 pikseli.
[#160] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #158

A moze atak jak tu zeldat ?
Mieczyk wysuwa sie przed postacia w kierunku marszu i chowa.
[#161] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #158

Ja też wkleiłem powiększone (konkretnie - czterokrotnie, skalowanie jest równe więc bardzo łatwo przeskalować z powrotem do 16 pikseli szerokości). Co do wysokości - założyłem, że skoro Twój rycerzyk ma 21 pikseli wysokości to ja też mogę trochę dodać. Teraz trochę go pomniejszyłem (nie do 16 co prawda) i zrobiłem najprostszą, dwuklatkową animację machania mieczem "w przód". Bez śladu machnięcia:



I ze śladem machnięcia:



Ostatnia aktualizacja: 09.05.2015 15:48:33 przez recedent
[#162] Re: Gra wzorowana na D&D.

@recedent, post #161

Mi też przeszło przez myśl aby zrobić to w stylu Zeldy. Niech sie Kain wypowie może jak to widzi:)
[#163] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #162

Jeśli nie będzie to jednoklatkowa animacja to czemu nie.

@recedent czadowe piksele. Gdyby tylko animacja była bardziej płynna, to by było świetnie.

Jak mówiłem animacja od frontu to pryszcz. Na Waszym miejscu improwizowałbym próbując najpierw rysować od boku, bo to rzeźba i jazda bez trzymanki, przynajmniej dla mnie była ;)
[#164] Re: Gra wzorowana na D&D.

@teh_KaiN, post #163

Trochę bez sensu, żebyśy obaj rysowali to samo, skoro tyle grafiki czeka do zrobienia. Może recedent dokończysz rycerza i dorysujesz pozostałe postacie, żeby były w takim stylu a ja wezmę się teraz za wrogów ?
[#165] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #164

O ile Recedent chce mieć angaż a Ty chcesz podzielić się robotą ;)
[#166] Re: Gra wzorowana na D&D.

@teh_KaiN, post #165

Wasza hojnosc nie zna granic, no zeby tak za darmo dzielic sie robota? szeroki uśmiech
[#167] Re: Gra wzorowana na D&D.

@selur, post #166

ona jest bardzo dobra ta koncepcja, ale dlaczego on ma mundur pruski na sobie? ukryty
[#168] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #167

Bo to dziedzic pruski
[#169] Re: Gra wzorowana na D&D.

@SuperBuster11, post #168

wrog numer jeden. maly szkielet jest mniejszy niz bohater, duzy - w takim samym rozmiarze
[#170] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #169

Mnie się podoba i jeden i drugi.
[#171] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #169

Świetne skeletory,
a różnice między nimi w ogóle niezauważalne.
.
[#172] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #169

Bardzo ciekawie to wygląda. Całkiem przyjemne. OK
[#173] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #164

Hmm... Wątek coś ucichł. No to wrzucam rycerzyka jak chodzi.

[#174] Re: Gra wzorowana na D&D.

@recedent, post #173

Elegancki:) Wątek ucichł ponieważ musimy poczekać na Kaina i dać mu szansę trochę pokodować:)
[#175] Re: Gra wzorowana na D&D.

@aszu, post #174

To miedzyczasie ludzik se "podrepta" troche szeroki uśmiech
[#176] Re: Gra wzorowana na D&D.

@selur, post #175

Możesz liczyć ile zrobi kroków do następnego "updejta"
[#177] Re: Gra wzorowana na D&D.

@selur, post #175

No to będzie dreptał w przód i w tył :)

EDIT: I w bok też. A co mu będę żałował?



Ostatnia aktualizacja: 24.05.2015 22:29:14 przez recedent
[#178] Re: Gra wzorowana na D&D.

@recedent, post #177

Czad! Podrepta sobie troche bo zaczyna mi sie na uczelni goracy okres, poza tym zawsze mi sie cos na leb zwala. Wkurza mnie to niezmiernie, bo juz dawno mialem cos pokazac ale widzicie jak jest.

Powalcz troche z animacja ataku od boku. W sumie to chyba najtrudniejsza rzecz do narysowania.

Sorry ze bez pl fontow ale pisze z teflonu i mi sie nie chce cudowac.
[#179] Re: Gra wzorowana na D&D.

@teh_KaiN, post #178

Najtrudniejsza do narysowania to będzie moim zdaniem animacja ataku gdy stoi tyłem do obserwatora. Musi zrobić coś bardzo spektakularnego ledwo na kilku pikselach, bo inaczej nic nie będzie widać.
[#180] Re: Gra wzorowana na D&D.

@teh_KaiN, post #178

a to juz sesja sie zaczyna?:) tez tam bylismy, a poza tym nie dosc ze sie zwala na glowe, to jeszcze ten kac na drugi dzien:)

[zart:)]
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem