[#31] Re: Amiga i gry mające smaka na ponad 1MB CHIP

@mailman, post #22

Walker powyżej 1MB miał dodatkowe dźwięki.

Tak, to jest fakt. Tylko pytanie czy powyżej 1 MB pamięci jakiejkolwiek czy akurat Chip?


Ech... wystarczy sięgnąć do wspomnianego przeze mnie wątku (w którym też się udzielałeś, jak widzę) na EAB, żeby wyczytać.

Walker - Users with 2MB Chip RAM have access to extra speech in-game. *CONFIRMED


Czyli ktoś to potwierdził, że ma być chip RAM.

Co do MK1 i sprawy >1MB... czy to aby nie problem TYLKO pirackich wersji?

Pytanie także czy Dungeon Master 2 się łapie (wymaga 2MB chip i M68020+)
[#32] Re: Amiga i gry mające smaka na ponad 1MB CHIP

@Solo Kazuki, post #31

Ja pamiętam, że Death Mask, jeśli się miało powyżej 1MB Chip miał dodatkowe dźwięki - odgłos odsuwanych drzwi, itp. Pamiętam jakiego zrobiłem "karpia" kiedy odpaliłem kiedyś Death Mask u mojego kumpla na A1200 i nagle usłyszałem te dźwięki, których wcześniej nie było. Na mojej nierozbudowanej CDTV w ogóle ich nie było.

Pamiętam też trick jaki robiłem na mojej gołej CDTV kiedy chciałem mieć więcej procent odgłosów w czasie gry. Wkładałem dyskietkę nr 3 i robiłem reset Amigi - miałem wtedy chyba 47% o ile dobrze pamiętam :) .

Pozdrawiam,

Azz
[#33] Re: Amiga i gry mające smaka na ponad 1MB CHIP

@Azzorek, post #32

taka ciekawostka, jak sie ma 3mb chipu to we Franko mamy wiecej sampli z przeklenstwami :)
[#34] Re: Amiga i gry mające smaka na ponad 1MB CHIP

@juen, post #33

Taaaaa... , a jak się ma 4MB Chipu do Franko chodzi bez gaci .

Pozdrawiam,

Azz

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2016 17:05:36 przez Azzorek
[#35] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Amiga i gry mające smaka na ponad 1MB CHIP
[#36] Re: Amiga i gry mające smaka na ponad 1MB CHIP

@zmiennik, post #35

W MK2 lektor mówi już przy 1 MB.
[#37] Re: Amiga i gry mające smaka na ponad 1MB CHIP

@snajper, post #24

co nie jest prawda? Że miały dodatkowe dźwięki z 2MB CHIP?


Nie czytasz nawet tematu wątku, ale się udzielasz. Nie jest prawdą, że miały więcej dźwięków, gdy pojawiło się więcej niż 1 MB CHIP. Wystarczy jakakolwiek pamięć ponad 1 MB.
[#38] Re: Amiga i gry mające smaka na ponad 1MB CHIP

@Solo Kazuki, post #31

[quote]Walker powyżej 1MB miał dodatkowe dźwięki.

Tak, to jest fakt. Tylko pytanie czy powyżej 1 MB pamięci jakiejkolwiek czy akurat Chip?


Ech... wystarczy sięgnąć do wspomnianego przeze mnie wątku (w którym też się udzielałeś, jak widzę) na EAB, żeby wyczytać.[/quote]

To nie znaczy, że się zgadzam z każdym słowem tam napisanym.

Walker - Users with 2MB Chip RAM have access to extra speech in-game. *CONFIRMED

Czyli ktoś to potwierdził, że ma być chip RAM.


A ja nie jestem do końca przekonany, ale niech będzie - spierać o to się nie będę

Co do MK1 i sprawy >1MB... czy to aby nie problem TYLKO pirackich wersji?


Też do weryfikacji. Moja wersja nie chciała (zdjęcia oryginału w Grafitti), ale przy drugiej stacji - działała. Gdy dołożyłem sobie trochę pamięci już drugi napęd nie był potrzebny. Nie było też wachlowania, ale od strony udźwiękowienia nic się nie zmieniło. Poza tym za bardzo nie ma co się zmienić. Z MK wszystkie sample można wyciągnąć z dysków i tam nie ma nic ponadto, co w grze słychać

Pytanie także czy Dungeon Master 2 się łapie (wymaga 2MB chip i M68020+)


Tylko, że to jest wymaganie minimalne, podobnie jak i dla "Primal Rage", o którym ktoś napisał. Dla mnie autor wątku pyta o gry, które chodzą normalnie, a przy ponad 1 MB Chip oferują więcej.
[#39] Re: Amiga i gry mające smaka na ponad 1MB CHIP

@zmiennik, post #35

Jest na 100% Mortal Kombat 2 na WHDLoad, który wymaga 2MB CHIP i mam takiego. Próbowałem go odpalić na CDTV z 8mb FAST i lipa.


Nie rozmawiamy o WHDLoad, w którym wykorzystanie pamięci musi być odpowiednio zaprogramowane w slave. Przypadek gry "Heart of China" czy "Willy Beamish", gdzie w tej drugiej autor slave'a już poprawił odpowiednie zarezerwowanie pamięci na start, aby w trakcie gry była muzyka, która normalnie pojawia się przy 1,5 MB Fast.

Tylko teraz nie pamiętam dokładnie czy ta pamięć była potrzebna do dodatkowych dźwięków (lektor, mówiący "fight", "finish him", "fatality", itd)
czy
po to, żeby w ogóle ta gra się uruchomiła?


Na 1 MB w MK2 nie było lektora. Ponad 1 MB (nieważne czego), gra więcej pcha do RAM na start, jest lektor.
[#40] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Amiga i gry mające smaka na ponad 1MB CHIP
[#41] Re: Amiga i gry mające smaka na ponad 1MB CHIP

@zmiennik, post #40

W pliku readme z pakietu WHDLoad napisano o dwóch wersjach MK2 3 i 4 dyskietkowej. Przez wiele lat grałem na A500 z 1MB w wersję 4 dyskową i tam lektor mówił "fight, finish him" itd.
[#42] Re: Amiga i gry mające smaka na ponad 1MB CHIP

@zmiennik, post #40

Nie prowadzimy dyskusji o wersji WHDLoad (przeczytaj temat wątku).
[#43] Re: Amiga i gry mające smaka na ponad 1MB CHIP

@nostrum666, post #41

W pliku readme z pakietu WHDLoad napisano o dwóch wersjach MK2 3 i 4 dyskietkowej. Przez wiele lat grałem na A500 z 1MB w wersję 4 dyskową i tam lektor mówił "fight, finish him" itd.


Bo "fight" i "finish him" w niej są. Nie ma lektora wypowiadającego imiona zawodników.
[#44] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Amiga i gry mające smaka na ponad 1MB CHIP
[#45] Re: Amiga i gry mające smaka na ponad 1MB CHIP

@mailman, post #43

Z tym też nie do końca się zgodzę, przy wyborze zawodnika i po zakończeniu rundy lektor też mówił imię postaci oraz kto wygrał rundę/walkę.
[#46] Re: Amiga i gry mające smaka na ponad 1MB CHIP

@nostrum666, post #45

Z tym też nie do końca się zgodzę, przy wyborze zawodnika i po zakończeniu rundy lektor też mówił imię postaci oraz kto wygrał rundę/walkę.


Gdy miałeś ponad 1 MB owszem tak. Sprawdź. Ja przed chwilą sprawdziłem i niestety zima...

P.S. Na YouTube jest nawet longplay.

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2016 19:36:39 przez mailman
[#47] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Amiga i gry mające smaka na ponad 1MB CHIP
[#48] Re: Amiga i gry mające smaka na ponad 1MB CHIP

@mailman, post #46

Chętnie bym to zrobił ale nie mam już A500. Ale na 100% lektor mówił imiona zawodników. Może wersja gry ma znaczenie??
[#49] Re: Amiga i gry mające smaka na ponad 1MB CHIP

@nostrum666, post #48

Wątpię, aby miała. Zerknij na YouTube.
[#50] Re: Amiga i gry mające smaka na ponad 1MB CHIP

@mailman, post #38

Miałem w mojej pierwszej nieodżałowanej Amidze 500 rozszerzenie 1,8 mb od elboxu, jeżeli dobrze pamiętam skonfigurowane 1 mb chip + 1,3 slow (ale tu się mogę mylić - był na pewno z boku switch, który to zmieniał, ale niestety - nie pamiętam na jakie wartości - w każdym razie na pewno nie na 2 mb chip) - i miałem ekstra speeche w walkerze. Miałem ekstra dźwieki w Death Mask, znacząca różnica była w wielkości mapy i dźwiękach w Settlersach, na pewno było więcej dźwięków w Mortal Kombat 2. Tyle pamiętam. Pamiętam też, że szybciej chodził (niewiele, ale zauważalnie) Frontier niż na A500 z 1 mb kolegi (nie pamiętam, czy 1 mb chip czy 0.5+0.5).
[#51] Re: Amiga i gry mające smaka na ponad 1MB CHIP

@baderman, post #50

Co niejako potwierdzałoby, że dla "Walkera" ponad 1 MB Chip tych efektów nie dawał. Wystarczało ponad 1 MB pamięci jakiejkolwiek.

Odpalę dzisiaj "Walkera" i sprawdzę.
[#52] Re: Amiga i gry mające smaka na ponad 1MB CHIP

@mailman, post #49

YouTube bezlitośnie ukazał mi ułomność mojej pamięci, jednak w dalszym ciągu nie jestem do końca przekonany, ale nie będę się spierał jako że nie mam jak tego sprawdzić.
[#53] Re: Amiga i gry mające smaka na ponad 1MB CHIP

@nostrum666, post #52

Może grałeś na A1200?
[#54] Re: Amiga i gry mające smaka na ponad 1MB CHIP

@mailman, post #53

A może już mi się pomieszało z moją obecną 1200, nieważne. Swoją drogą za młodu myślałem że przy większej ilości pamięci przy wyborze postaci pojawia się jej sylwetka z boku jak ma to miejsce w wersjach na inne platformy, a tu lipa, w wersji amigowej w ogóle tego nie ma.
[#55] Re: Amiga i gry mające smaka na ponad 1MB CHIP

@nostrum666, post #45

Z tego co ja pamiętam to na zwykłej A500 + rozszerzenie pod klapkę 512, spiker mówił np. Baraka Wins, Flowers Victory, Finish Him, nie mówił natomiast podczas wyporu zawodników. Jak pojawiał się jeden z twórców gier na ekranie to też wydawał odgłosy jakieś tam JUHUU, czy coś w tym stylu.
[#56] Re: Amiga i gry mające smaka na ponad 1MB CHIP

@Mowcaumarlych, post #55

Nie było lektora ani muzyki. Zerknij na film.
[#57] Re: Amiga i gry mające smaka na ponad 1MB CHIP

@Mowcaumarlych, post #55

Flowers Victory


[#58] Re: Amiga i gry mające smaka na ponad 1MB CHIP

@Mowcaumarlych, post #55

Jak pojawiał się jeden z twórców gier na ekranie to też wydawał odgłosy jakieś tam JUHUU

To Jean-Claude Van Damme
[#59] Re: Amiga i gry mające smaka na ponad 1MB CHIP

@zmiennik, post #58

Przestań pisać bzdury, bo później ludzie w to wierzą. To Dan Forden - inżynier dźwięku.
[#60] Re: Amiga i gry mające smaka na ponad 1MB CHIP

@Esio, post #1

Właśnie sobie przeszedłem Flashback, pierwszy raz na 2MB.
Są dodatkowe dźwięki otoczenia. Jest ich dosłownie kilka, ale zawsze.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem