[#91] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Orson, post #87

WOW...dobra robota!!!
Mógłbyś pełny gameplay wrzucić? Jestem ciekaw jakie tajemnicze hasło trzeba było ułożyć z tych liter, które pojawiają się u dołu ekranu.
[#92] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@rygar997, post #91

Posklejałem całość z kawałków różnych save states.
Gra na niepełnej szybkości CPU powoduje errory graficzne (i psuje kolizje rakiety, czasem przelatuje ona przez wrogów).

Poniżej wklejam też cały tekst (starałem się zachować oryginalną pisownię, w tym również błędy).



Hei !!!
Zaczynamy !!!
Wśród tych
bezsensownych
wyrazów, znaidziesz
HASŁO !!!
Powodzenia !!!
AMIGA is the best.
Dobrze Ci idzIe
Może troche haseł do
ALIEN BREED '92
2-XXDFA
4-RTHAA
6-LAEEA
8-UYTTA
10-PPEAB
ALIENS ARE BENDERS
nieśmiertelność
KEY TO THE CITY
sporo kluczy
JANUARY SALE NOW ON
szybsi przeciwnicy
SET USERS
troche wolnieisi
KATRINA HAS FARTED AND
ITS BEAUTY
nie ma do kogo stRzelać
FUCK OFF
niespodzianka
TULEBY
przeiście do
nastepnego etapu
---------------------------------(szlaczek)
Co teraz?
Jakoś leci
Nie iesteś głodny?
Ja iestem i
masz mi włożyć
hamburgera do
stacii.
Przed Toba
ieszcze bardzo
długa droga ...
Jednak myśle.
że sobie iakoś
poradzisz.
---------------------------------(szlaczek)
Jak Ci sie podoba
taka zabawa?
W każdym razie
nagroda czeka.
---------------------------------(szlaczek)
Odleciały iuż
kolibry na południe
Nie. To bezna-
dzieina piosenka.
Może coś
innego?
Tak?
Ale co?
Masz iakiś?
pomysł na tekst?
9
8
7
6
5
4
3
2
1
START!!!
Teraz zaczynaia
sie schody...
Przed Toba
ieden z trudnieiszych
etapów gry.
ALe mimo to
iestem pełen
wiary w Ciebie.
Tak czy inaczei
robisz na mnie
spore wrażenie.
TAK TRZYMAJ
Znasz iuż
spora cześć
HASŁA
koniecznego do
pełnego zakończenIa
tei gry
Nie pozostaie
nam nic innego iak
polecić Ci nastepna
gre firmy
MANHATTAN
pod tytułem:

---------------------------------(Workbench screen)
1
[#93] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Orson, post #92

Czli wynika z tego, ze jakbys gral na pelnej szybkosci to byloby raptem 2 minuty grania?
[#94] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Phibrizzo, post #93

Przy NTSC jeszcze mniej :D
[#95] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Orson, post #92

Mega robota. Czyli wychodzi na to, że te "szlaczki" to miały być litery do hasła ale nie da się ich odczytać.
[#96] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@rygar997, post #95

zerknalem na dwa losowe szlaczki i to sa te same, tylko drugi jest do gory nogami :D
[#97] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Orson, post #92

Ale bohomazy haha, ciekawe czy brali coś jak to pisali? :D

Danych autorów nie ma tam gdzieś przypadkiem?

Ostatnia aktualizacja: 03.05.2025 08:09:38 przez Hubez
[#98] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Hubez, post #97

Czemu tak narzekacie na tę grę?
A jak by ona wyszła na Atari to by zaraz było:
"Co za hicior! szkoda że nie było mi dane w nią zagrać w latach 90.",
"Ale sztosiwo!",
"YF-22 pokazuje możliwości dużego Atari! prawdziwy sztos.",
"Sztos nad sztosy, Atari wymiatało z takimi tytułami.",
"Kultowa gra. Widać, że Atari miało wtedy moc w pikselach."

Także trochę więcej optymizmu.
1
[#99] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@juen, post #96

Przy starcie gry jest takie info:

1. Główna nagroda to:
Amiga 1200 + Monitor 1084S +
Twardy Dysk 120 MB;
2. Aby wygrać konkurs należy
skompletować hasło (litery
pojawiają się na dole ekranu i
są wyróżnione innym krojem) i
przesłać je na nasz adres;

Więc z tym hasłem to też była ściema :)

Ostatnia aktualizacja: 03.05.2025 09:01:46 przez rygar997
[#100] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@amikoksu, post #98

Ty powinieneś narzekać, bo z tego co się przyjrzałem, to podczas rozgrywki mamy 16 kolorową grę
[#101] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@rygar997, post #99

Może chodzi o wielkie litery w środku wyrazów?

Dobrze Ci idzIe <- "I"
nie ma do kogo stRzelać <- "R"
pełnego zakończenIa <- "I"

Mamy więc IRI, chwilę później dostajemy pusty workbench screen.
[#102] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Orson, post #101

Może normalnie gra by szła dalej, ale ją wywaliło z powodu że emulacja? Może inne ustawienia UAE w sensie pamięci Chip/Slow/Fast?

Respekt za kombinowanie :)
[#103] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@karolb, post #102

Dobry pomysł aby pokombinować z innym configiem. Gdyby ktoś chciał przejść to od nowa na innej konfiguracji - grałem na emulowanej A600 (2MB chip, kickstart 37.300).
[#104] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Orson, post #103

Inna konfiguracja: A500, 0.5MB chip, 0.5MB slow.
Video przyspieszyłem 4 krotnie.
W skrócie - gra kończy się w tym samym momencie co wcześniej, jedynie efekt graficzny trochę ciekawszy (kaszanka na ekranie zamiast Workbench Screen).

[#105] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Orson, post #104

Ciekawa pozycja. Ktoś powinien to wydać w ramach z cyklu perły z lamusa.
Ja bym się pisał na wersję kolekcjonerską z figurką.
[#106] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Orson, post #104

Proponuję wyciągnąć grafiki z gry i stworzyć grywalny sequel/prequel z możliwością wyboru kierunku scrollowania up/down. No i oczywiście bez zabezpieczeń w grze bo to jest zbędne

Po mojemu to wyglądałoby tak:
- Copperlista 256x190 pikseli
- 2 linie przerwy
- copperlista 256(320)x8 pikseli dla napisów

Główna copperlista:
16-kolorowe grafiki kafelków na czterech bitplanach. Dzięki szerokości mniejszej, niż 320 pikseli (dokładnie 256) można użyć wszystkie kanały sprajtów. Skoro bitplany są cztery, to mamy 16 kolorów luzem dla sprajtów, więc latające przeszkadzajki można stworzyć bez multiplexingu.

Możliwa jest też opcja, że tileset jest 5-bitplanowy, a jedynie do animacji wody użyto cyklicznej zmiany kolorów konkretnych indeksów w palecie.

Twój filmik pokazuje na tyle sporo, że można spokojnie wyciągnąć z niego wszelkie grafiki potrzebne do stworzenia gry.

@all: ktoś chętny? Czy pomysł bezsensowyny?
[#107] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Orson, post #101

Świetnie wypatrzyłeś te litery. Ja dorzucam jeszcze swoją cegiełkę.
Dobrze Ci idzie -> I
nie ma do kogo strzelać -> R
Może coś -> M
ALe mimo to -> L
pełnego zakończenia -> I

Trzeba zwrócić uwagę na czcionkę jak na screenach poniżej:

[#108] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@rygar997, post #107

Porobiłem screeny z tymi tekstami jakby ktoś chciał się przyjrzeć:
https://workupload.com/file/HRmWzzkvbJX
Jak dla mnie pełne hasło to: IRMI
[#109] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@rygar997, post #108

Gratulacje, a nie prosciej jest poszukac tego hasla/tekstow w exeku gry?
Bo moze haslo to IRMINA?
Choc IRMI tez moze byc.
[#110] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@rygar997, post #108

Dobra robota. Przeglądając te bohomazy takie coś jeszcze zauważyłem:



Różne "ł", to pierwsze (bez jednego piksela) unikalne, wszystkie pozostałe są grubsze.
Różne rodzaje ć, ó, ś (teraz pytanie które są częścią hasła a które nie?)

W tekście naliczyłem:
7 kreskowanych ś oraz 4 kropkowane.
1 kreskowane ó oraz 2 kropkowane.
4 kreskowane ć oraz 1 kropkowane.

Zakładając że kropkowane liczą się do hasła, wychodzi:

śóóIłśśćRMśI

Jeżeli rzadsze warianty się liczą, to:

śIłśśRćMśI
[#111] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Don_Adan, post #109

Don_Adan niestety nie posiadam Twojej wiedzy i umiejętności, żeby wyciągnąć obrazki z AMOS.
Może jakiś coder na kanale w ramach walki z nudą by się tego podjął tak dla sportu?
Wtedy dowiedzielibyśmy się jaki to kolejny tytuł zapowiedziało "Manhattan Software" :)
[#112] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Orson, post #110

Z tymi ś, ć itd to już totalny hardcore ale kto wie :P
[#113] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@rygar997, post #112

Uciekło mi "ó" a już nie mogę edytować posta.
Z rzadziej występującymi wariantami wychodzi

śIłśśRćMśóI

Hasło równie hardkorowe jak sama gra, kto wie, może te ś i ć umieścili tylko dla zmyłki? Albo odwrotnie :D
[#114] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@rygar997, post #107

ja obstawiam, że to są zwykle literówki, teksty są z obrazka i są jak im się napisało.. a sama gra jest zapewne prosta przeróbka któregoś exampla z tutorialu amos (demo amala amosowego to był shooter)

tak strzelam. minimum wysiłku w to włożyli

Ostatnia aktualizacja: 05.05.2025 20:41:14 przez juen
1
[#115] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@rygar997, post #111

Uzyj xfdDecrunch z podbibliotekami AMOS, PicPac i ByteKillerClone.
Rozpakuj wszystkie pliki gry, ktore sa spakowane, i szukaj tekstow jako ascii lub graficznych w IFF-ILBM.
Albo popros Tukinema lub Selura (o ile zyje) o pomoc.
[#116] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Don_Adan, post #115

Ta gra była pisana w Amosie? Czy tylko tych bibliotek użyto?
[#117] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@tukinem, post #116

Amos za słaby na taką produkcję hihi.
[#118] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@amikoksu, post #117

Nie takie cuda były w Amosie
1
[#119] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@tukinem, post #116

Tego nie wiem, bo danych gry nie przegladalem.
Ale tutaj jest wymieniony AMOS.

link

Byc moze blednie.
Bo dla niektorych kazda kiepska gra/program to musi byc AMOS lub game maker.
A to nie jest prawda bo we wszystkim da sie napisac slaba gre.
Tak samo zreszta jak i dobra gre da(lo) sie napisac w AMOS-ie.
[#120] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Don_Adan, post #119

Moim zdaniem skoro konkurs z A1200 i 1084S był podpuchą, to nie istnieje żadne magiczne hasło. Twórca dobrze wiedział, że gra jest nie do przejścia, a nie miał pojęcia że kiedyś powstanie Winuae pozwalający zapisywać save state'y oraz spowalniać cykle procesora.

Nie szukałbym tu liter różniących się od innych jednym pikselem. To mógł być jakiś bubel pozostały z przekroczenia pamięci. Daleko nie trzeba szukać, skoro gra się wykrzacza, to znaczy że nie jest wolna od błędów.

Teraz jeśli chodzi o magiczne słowo. To słowo w kodzie gry się nie znajduje na pewno, bo to nie gra miałaby przyznać nagrodę. Może być też tak, że te napisy na dolnej copperliście to nie są napisy tekstowe, a grafiki 1-bitplanowe w pamięci pokolorowane copperem. Dlatego dwie takie same litery mogą mieć lekko inny wygląd.

Postaram się coś wygrzebać z tych plików. Jeśli nie są pakowane, to podzielę się tym, co znajdę.

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2025 15:37:00 przez tukinem
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem