[#121] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@tukinem, post #120

Biorąc pod uwagę ile trudu wkładacie w analizę tego potworka, który najpewniej był czystym naciągnięciem na kasę, istnieje duża obawa, że jeżeli przypadkiem przeczyta to autor, będziecie mieć go na sumieniu. Pęknie ze śmiechu...
1
[#122] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Don_Adan, post #119

Pierwsze, co mi się nasuwa, to fakt, że większość plików zaczyna się longiem o wartości $00 00 03 F3. Czy to oznacza plik uruchamialny? Sprawdziłem z ciekawości i pliki exe z moich gierek również się tak samo zaczynają.

Drugie spostrzeżenie. Prawdopodobnie YF-22 został napisany w Amosie. Świadczy o tym wpis zaczynający się od 3072-ego bajtu w pliku YF0, który mówi o możliwości braku odczytu amos.library:
[#123] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Jacques, post #121

Może tak być :D

Oto dalszy ciąg pliku z tego, co można odczytać:

Nie wiem, do czego służy translator library narrator device, ale może to coś od odczytu tekstów wyświetlających się na dole? Przydałby się ktoś, kto ma wiedzę na temat grzebania w takich plikach. Medplayer.library to pewnie od muzyki w formacie MED.

Od bajtu 88992 znowu jest wpis m.in. o Amosie:


Tutaj kolejny:


Następnie to:


i koniec pliku YF0:


Ostatnia aktualizacja: 06.05.2025 17:05:31 przez tukinem
[#124] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@tukinem, post #123

Większość plików z danymi zaczyna się tym samym ciągiem ośmiu znaków.

W plikach YF5 i YF3 są grafiki. Tylko pierwszą można "wyrypać". Pozostałe to chyba skompresowany IFF lub coś w ten deseń.

Plik YF15 to moduł w formacie Protrackera (trzeba najpierw usunąć z niego pierwsze osiem znaków).

Pliki YF2 i YF4 to sample.

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2025 17:15:27 przez mailman
[#125] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@tukinem, post #120

No nie do konca, istnial wtedy Action Replay 3.
A z nim mozna zarowno zrobic sobie SaveState jak i spowolnic gre czy dorobic trainera.
Wiec daloby sie gre skonczyc, jakby ktos sie uparl.
Pamietaj, ze oprocz hasla zeby zdobyc nagrode trzeba bylo ukonczyc gre przy autorach.
Wiec haslo w grze raczej istnialo.
[#126] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@tukinem, post #122

$000003F3 to naglowek dla Amigowego pliku exe, i to jest AMOS.
Zdaje sie ze AMOS ma opcje kodowania danych, wiec byc moze te teksty sa zakodowane.
Albo sa w innym pliku.
Albo sa spakowane packerem AMOS-owym.
[#127] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@mailman, post #124

Zobacz jakie naglowki maja zwykle pliki AMOS-owe, jakies AMOSBNK czy jakies podobne, juz nie pamietam, wystarczy zmienic je z powrotem.
A jak sa spakowane to naglowek to bodaj "xVdg" byl.
Wystarczy zmienic z powrotem i zdepakowac za pomoca xfdDecrunch.
[#128] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@mailman, post #124

Te 6 bajtow to chyba bedzie PicPac, tutaj jest manual.
Pewnie wystarczy je zmienic na PicPac z powrotem, i zdepakowac xfdDecrunch.

link
[#129] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Don_Adan, post #125

Tak, i nie wolno było korzystać z ułatwień.

Czyli rozumiem, że jak przeszedłem grę to wysyłałem list z prośbą o adres oraz z hasłem, potem Manhattan Software odpisywało, ewentualnie podawało numer telefonu. Dzwoniliśmy, umawialiśmy się na daną godzinę i dany dzień i jechaliśmy pod wskazany adres. W środku w mieszkaniu czekało już 486 albo Amiga 1200 z monitorem. Powtarzaliśmy ponownie hasło aby zweryfikowano, że "my to my". Przy autorach przechodzimy bez ułatwiaczy grę i wybieramy nagrodę, a następnie wracamy z nowym kompem do domu
[#130] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Hubez, post #129

Ciekawe czy w ogóle ktoś kupił tę "grę"?
[#131] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Hubez, post #129

Albo się słyszało od autorów, że już ktoś wygrał - nawet jeśli nie wygrał

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2025 18:32:37 przez Jacques
[#132] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@amikoksu, post #130

Tak, kilka osób kupiło, część się wypowiedziała w tym wątku.
2
[#133] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Don_Adan, post #126

Heh ja jestem zbyt słaby w to :) mnie nie udało się wygrzebać sampli z pliku .abk z Farmigi przez co muszę niektóre od nowa dorobić, a co dopiero takie rzeczy :)

Faktycznie wszystkie pliki .exe zaczynają się od $000003F3. Niektóre pliki typowo wyglądały mi tak, jak pisze Mailman, ale właśnie nie wiedziałem, że z modułu należy usunąć początek. Pliki ILBM próbowałem odczytać PPaintem i Brilliance, ale nie udało się. Jeden z nich ma w opisie 'DPAINT', ale ja nie posiadam Deluxe Painta.

Skoro hasło w grze jest, to mnie się wydaje, że wraz z innymi napisami są to grafiki 1-bitplanowe całych tekstów wklejane przez Block/Paste Bob (skoro mówimy o Amosie) na dolną copperlistę, która jest amosowym 'Screenem' 1-bitplanowym z nałożonym copper rainbowem. Są również w plikach odnośniki do Topaz.font, ale te napisy na dole to chyba gotowe grafiki.
[#134] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@tukinem, post #133

W mojej ocenie hasła jako osobnego pliku nie ma i istnieje tylko do poskładania z lister o innej czcionce.
Fajnie jakby się udało wyciągnąć ostatnią grafikę gdzie jest podana kolejna gra Manhattan Software.
To by było finalne rozwiązanie zagadki i może pomogłoby zidentyfikować twórcę/ów.
[#135] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@tukinem, post #133

Jak za slaby? Ty, to niemozliwe.
Jakbym chcial byl sprytny i chcial ludziom utrudnic przeglad danych to bym zamienil PicPac na $000003F30000, i wtedy wszyscy by mysleli, ze to jest Amigowy exek :)
Pokaz jak wyglada poczatek i koniec takiego pliku.
Wtedy Ci powiem co masz z nim zrobic.
[#136] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Hubez, post #129

Tak, tam chyba byl gdzies opis co trzeba zrobic.
Haslo w teorii oznaczalo, ze ukonczyles gre, czyli nie kazdy mogl sie zglosic do autorow.
A nagrode niby mozna bylo dostac po ukonczeniu gry przy jej autorach.
Choc liczba nagrod mogla byc ograniczona.
I tylko jedna lub dwie osoby mogly wygrac.

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2025 19:43:16 przez Don_Adan
[#137] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Don_Adan, post #126

$000003F3 to naglowek dla Amigowego pliku exe, i to jest AMOS.

Każdy plik uruchamialny zaczyna się tym longiem. Jak pisałem moje gry w BB2 czy inne programy amigowe również zaczynają się tą wartością.

Co do banków amosowych, to myślę, że musiałbym sobie stworzyć w Amosie jakiś zwyczajny prosty bank, zapisać i obejrzeć strukturę pliku .abk, bo nigdzie nie ma opisu, co się znajduje w plikach z zapisanym bankiem Amosa. Jak znajdę chwilę, to spróbuję użyć xfddecrunch do wyeksportowania danych. Domyślam się który plik zawiera grafiki, ale mogę się mylić. Nim zajmę się jako pierwszym.
[#138] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Don_Adan, post #136

Tu są skany z gazet z opisem konkursu. Innych nie było:
https://amiga.abime.net/games/view/yf-22#scans
[#139] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Don_Adan, post #127

Zobacz jakie naglowki maja zwykle pliki AMOS-owe, jakies AMOSBNK czy jakies podobne, juz nie pamietam, wystarczy zmienic je z powrotem.


Tego już próbowałem. AmBk, AmIc - nie idą. Próbowałem to decrunchować XFD na lewo i prawo. To nie wygląda jak PicPac - struktura jest raczej jeszcze czymś skompresowana.

A jak sa spakowane to naglowek to bodaj "xVdg" byl.
Wystarczy zmienic z powrotem i zdepakowac za pomoca xfdDecrunch.


Też tego próbowałem. XFD tylko chrząknął, że "corrupted file".

I na początek napisałem, że osiem znaków - tylko cztery pierwsze są wspólne (8 bajtów).
[#140] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@mailman, post #139

Nie widze tego pliku ale jest jeszcze jedna opcja, te 4 bajty to ID, nastepne 4 bajty to rozmiar.
Poszukaj Filemasterem tych 4 bajtow w exeku gry.
I zobacz ile razy i gdzie wystepuja.
Jak znajdziesz to poszukaj takiego kodu w jakims innym exeku Amosowyn, chocby w starej grze Tukinema.
Wtedy bedziesz wiedzial jaki tekst w oryginale ten naglowek ma.
Byc moze pierwsze 2-4 bajty pliku zostaly wyciete.
Jako ID pliku 4 bajty w zupelnosci wystarcza.
[#141] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Don_Adan, post #140

Trochę więcej jest części wspólnych (na czerwono, choć w pliku YF7 wspólne jest tylko to, co w pierwszej linii), ale jutro pomęczę jeszcze te nagłówki.

[#142] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@mailman, post #141

Tak na oko wyglada na zakodowany plik.
Pewnie EOR jakis.
Porownaj z plikami ze zwyklej gry AMOS-owej. AmSp, czy inne takie naglowki AMOS-owe.
Moze Juen lub ktos inny chetny je rozkoduje.
[#143] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@rygar997, post #134

I wtedy by sie okazalo, ze to jest pierwsza gra Selura na Amige :)
Choc Selur raczej EOR-ow by nie uzywal.
Na pewno wtedy nie znal w ogole ASM.
[#144] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Don_Adan, post #142

Tak wyglądają początkowe dane banku bobów z Farmigi (amosowej):


Dla porównania tutaj dane banku dźwięków:


Nagłówki bardzo czytelne, a zapisywałem poprzez pakowanie powerpackerem komendą PPSAVE, stąd pewnie nagłówek PP20.

A tu znalazłem niepakowany bank sampli z tego crapa Prince of Persia 2:


Ostatnia aktualizacja: 06.05.2025 20:59:14 przez tukinem
[#145] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@tukinem, post #144

No przeciez to PowerPacker data jest.
Wycinasz od PP20 i rozpakowujesz.
Tylko musisz plik z dobra dlugoscia rozpakowywac (nie moze byc za duzy ani za krotki)
[#146] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Don_Adan, post #145

No to tutaj jest bez pakowania bank bobów z Farmigi:


To był bank sprajtów (bank 1). To chyba typowo dane RAW grafik.

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2025 21:12:50 przez tukinem
[#147] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@tukinem, post #146

Masz tutaj dekoder, powinien zadzialac jesli to jest EOR, i nie zrobilem bledow.

*******************************************************
**             XFD external decoder                  **
**             for files from game YF22              **
**             adapted by Wanted Team                **
*******************************************************

	INCDIR	    "dh2:Includes/"
	INCLUDE	    "Libraries/xfdmaster.i"

; xfdForeman structure MUST be first thing in all external decrunchers

ForeMan
	moveq	#-1,d0		;security
	rts
	dc.l	XFDF_ID		;id
	dc.w	1		;version
	dc.w	0
	dc.l	0,0		;private
	dc.l	S_YF22		;first slave

**************************************************

; xfdSlave structure: this one doesn't support data scanning

S_YF22
	dc.l	0		;no more slaves
	dc.w	2		;version
	dc.w	39		;master version
	dc.l	N_YF22	;name
	dc.w	XFDPFF_DATA!XFDPFF_RECOGLEN!XFDPFF_USERTARGET
	dc.w	0
	dc.l	RB_YF22	;recog buffer
	dc.l	DB_YF22	;decrunch buffer
	dc.l	0		;recog segment
	dc.l	0		;decrunch segment
	dc.w	0,0
	dc.l	12+2

	dc.b	"$VER: YF22 v2.0 (6 May 2025) by Wanted Team",0

N_YF22	dc.b	"YF22 decoder",0
	even

;-------------------------------------------------

; Recog buffer function: receives buffer + length in a0/d0

RB_YF22
	cmp.l	#$12031990",(A0)
	bne.b	Exit
	move.l	D1,xfdrr_MinSourceLen(A1)
	move.l	D1,xfdrr_FinalTargetLen(A1)
	move.l	D1,xfdrr_MinTargetLen(A1)
 	moveq	#1,D0
        rts
Exit
        moveq #0,D0
	rts

;-------------------------------------------------

; Decrunch buffer function: receives bufferinfo in a0
; This style requires xfdmaster.library V39
DB_YF22
	movem.l	D2-D7/A2-A6,-(A7)
	move.l	A0,A5
	move.l	xfdbi_SourceBuffer(A5),A0
	move.l	xfdbi_UserTargetBuf(A5),A1
        move.l  xfdbi_TargetBufSaveLen(A5),D7
	bsr.b	D_YF22
	moveq	#1,D0
	movem.l	(A7)+,D2-D7/A2-A6
	rts

;-------------------------------------------------

; Decoder for YF22 data files

D_YF22
          lsr.l  #2,D7
          move.l (A0),D0
          eor.l  #'PPbk',D0
nextlong
          move.l (A0)+,D1
          eor.l  D0,D1
          move.l D1,(A1)+
          subq.l #1,D7
          bne.b  nextlong
          rts
[#148] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Don_Adan, post #147

Ale to nie jest jednak EOR.
[#149] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@michalmarek77, post #1

1
[#150] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@michalmarek77, post #1

Przeszedłem tą grę... gdzie jest mój monitor

PS.
Ta gra nie posiada żadnej końcowej sekwencji. Kończy się wykonywanie programu i jest powrót do systemu.
Jeśli chcesz przejść tą grę szybciej, to użyj skrótu klawiszy: alt+q (działa pod UAE). Po użyciu tej kombinacji klawiszy od razu wychodzisz z gry... i przy okazji z UAE
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem