[#121] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@tukinem, post #120

Biorąc pod uwagę ile trudu wkładacie w analizę tego potworka, który najpewniej był czystym naciągnięciem na kasę, istnieje duża obawa, że jeżeli przypadkiem przeczyta to autor, będziecie mieć go na sumieniu. Pęknie ze śmiechu...
1
[#122] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Don_Adan, post #119

Pierwsze, co mi się nasuwa, to fakt, że większość plików zaczyna się longiem o wartości $00 00 03 F3. Czy to oznacza plik uruchamialny? Sprawdziłem z ciekawości i pliki exe z moich gierek również się tak samo zaczynają.

Drugie spostrzeżenie. Prawdopodobnie YF-22 został napisany w Amosie. Świadczy o tym wpis zaczynający się od 3072-ego bajtu w pliku YF0, który mówi o możliwości braku odczytu amos.library:
[#123] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Jacques, post #121

Może tak być :D

Oto dalszy ciąg pliku z tego, co można odczytać:

Nie wiem, do czego służy translator library narrator device, ale może to coś od odczytu tekstów wyświetlających się na dole? Przydałby się ktoś, kto ma wiedzę na temat grzebania w takich plikach. Medplayer.library to pewnie od muzyki w formacie MED.

Od bajtu 88992 znowu jest wpis m.in. o Amosie:


Tutaj kolejny:


Następnie to:


i koniec pliku YF0:


Ostatnia aktualizacja: 06.05.2025 17:05:31 przez tukinem
[#124] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@tukinem, post #123

Większość plików z danymi zaczyna się tym samym ciągiem ośmiu znaków.

W plikach YF5 i YF3 są grafiki. Tylko pierwszą można "wyrypać". Pozostałe to chyba skompresowany IFF lub coś w ten deseń.

Plik YF15 to moduł w formacie Protrackera (trzeba najpierw usunąć z niego pierwsze osiem znaków).

Pliki YF2 i YF4 to sample.

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2025 17:15:27 przez mailman
[#125] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@tukinem, post #120

No nie do konca, istnial wtedy Action Replay 3.
A z nim mozna zarowno zrobic sobie SaveState jak i spowolnic gre czy dorobic trainera.
Wiec daloby sie gre skonczyc, jakby ktos sie uparl.
Pamietaj, ze oprocz hasla zeby zdobyc nagrode trzeba bylo ukonczyc gre przy autorach.
Wiec haslo w grze raczej istnialo.
[#126] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@tukinem, post #122

$000003F3 to naglowek dla Amigowego pliku exe, i to jest AMOS.
Zdaje sie ze AMOS ma opcje kodowania danych, wiec byc moze te teksty sa zakodowane.
Albo sa w innym pliku.
Albo sa spakowane packerem AMOS-owym.
[#127] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@mailman, post #124

Zobacz jakie naglowki maja zwykle pliki AMOS-owe, jakies AMOSBNK czy jakies podobne, juz nie pamietam, wystarczy zmienic je z powrotem.
A jak sa spakowane to naglowek to bodaj "xVdg" byl.
Wystarczy zmienic z powrotem i zdepakowac za pomoca xfdDecrunch.
[#128] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@mailman, post #124

Te 6 bajtow to chyba bedzie PicPac, tutaj jest manual.
Pewnie wystarczy je zmienic na PicPac z powrotem, i zdepakowac xfdDecrunch.

link
[#129] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Don_Adan, post #125

Tak, i nie wolno było korzystać z ułatwień.

Czyli rozumiem, że jak przeszedłem grę to wysyłałem list z prośbą o adres oraz z hasłem, potem Manhattan Software odpisywało, ewentualnie podawało numer telefonu. Dzwoniliśmy, umawialiśmy się na daną godzinę i dany dzień i jechaliśmy pod wskazany adres. W środku w mieszkaniu czekało już 486 albo Amiga 1200 z monitorem. Powtarzaliśmy ponownie hasło aby zweryfikowano, że "my to my". Przy autorach przechodzimy bez ułatwiaczy grę i wybieramy nagrodę, a następnie wracamy z nowym kompem do domu
[#130] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Hubez, post #129

Ciekawe czy w ogóle ktoś kupił tę "grę"?
[#131] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Hubez, post #129

Albo się słyszało od autorów, że już ktoś wygrał - nawet jeśli nie wygrał

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2025 18:32:37 przez Jacques
[#132] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@amikoksu, post #130

Tak, kilka osób kupiło, część się wypowiedziała w tym wątku.
1
[#133] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Don_Adan, post #126

Heh ja jestem zbyt słaby w to :) mnie nie udało się wygrzebać sampli z pliku .abk z Farmigi przez co muszę niektóre od nowa dorobić, a co dopiero takie rzeczy :)

Faktycznie wszystkie pliki .exe zaczynają się od $000003F3. Niektóre pliki typowo wyglądały mi tak, jak pisze Mailman, ale właśnie nie wiedziałem, że z modułu należy usunąć początek. Pliki ILBM próbowałem odczytać PPaintem i Brilliance, ale nie udało się. Jeden z nich ma w opisie 'DPAINT', ale ja nie posiadam Deluxe Painta.

Skoro hasło w grze jest, to mnie się wydaje, że wraz z innymi napisami są to grafiki 1-bitplanowe całych tekstów wklejane przez Block/Paste Bob (skoro mówimy o Amosie) na dolną copperlistę, która jest amosowym 'Screenem' 1-bitplanowym z nałożonym copper rainbowem. Są również w plikach odnośniki do Topaz.font, ale te napisy na dole to chyba gotowe grafiki.
[#134] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@tukinem, post #133

W mojej ocenie hasła jako osobnego pliku nie ma i istnieje tylko do poskładania z lister o innej czcionce.
Fajnie jakby się udało wyciągnąć ostatnią grafikę gdzie jest podana kolejna gra Manhattan Software.
To by było finalne rozwiązanie zagadki i może pomogłoby zidentyfikować twórcę/ów.
[#135] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@tukinem, post #133

Jak za slaby? Ty, to niemozliwe.
Jakbym chcial byl sprytny i chcial ludziom utrudnic przeglad danych to bym zamienil PicPac na $000003F30000, i wtedy wszyscy by mysleli, ze to jest Amigowy exek :)
Pokaz jak wyglada poczatek i koniec takiego pliku.
Wtedy Ci powiem co masz z nim zrobic.
[#136] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Hubez, post #129

Tak, tam chyba byl gdzies opis co trzeba zrobic.
Haslo w teorii oznaczalo, ze ukonczyles gre, czyli nie kazdy mogl sie zglosic do autorow.
A nagrode niby mozna bylo dostac po ukonczeniu gry przy jej autorach.
Choc liczba nagrod mogla byc ograniczona.
I tylko jedna lub dwie osoby mogly wygrac.

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2025 19:43:16 przez Don_Adan
[#137] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Don_Adan, post #126

$000003F3 to naglowek dla Amigowego pliku exe, i to jest AMOS.

Każdy plik uruchamialny zaczyna się tym longiem. Jak pisałem moje gry w BB2 czy inne programy amigowe również zaczynają się tą wartością.

Co do banków amosowych, to myślę, że musiałbym sobie stworzyć w Amosie jakiś zwyczajny prosty bank, zapisać i obejrzeć strukturę pliku .abk, bo nigdzie nie ma opisu, co się znajduje w plikach z zapisanym bankiem Amosa. Jak znajdę chwilę, to spróbuję użyć xfddecrunch do wyeksportowania danych. Domyślam się który plik zawiera grafiki, ale mogę się mylić. Nim zajmę się jako pierwszym.
[#138] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Don_Adan, post #136

Tu są skany z gazet z opisem konkursu. Innych nie było:
https://amiga.abime.net/games/view/yf-22#scans
[#139] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Don_Adan, post #127

Zobacz jakie naglowki maja zwykle pliki AMOS-owe, jakies AMOSBNK czy jakies podobne, juz nie pamietam, wystarczy zmienic je z powrotem.


Tego już próbowałem. AmBk, AmIc - nie idą. Próbowałem to decrunchować XFD na lewo i prawo. To nie wygląda jak PicPac - struktura jest raczej jeszcze czymś skompresowana.

A jak sa spakowane to naglowek to bodaj "xVdg" byl.
Wystarczy zmienic z powrotem i zdepakowac za pomoca xfdDecrunch.


Też tego próbowałem. XFD tylko chrząknął, że "corrupted file".

I na początek napisałem, że osiem znaków - tylko cztery pierwsze są wspólne (8 bajtów).
[#140] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@mailman, post #139

Nie widze tego pliku ale jest jeszcze jedna opcja, te 4 bajty to ID, nastepne 4 bajty to rozmiar.
Poszukaj Filemasterem tych 4 bajtow w exeku gry.
I zobacz ile razy i gdzie wystepuja.
Jak znajdziesz to poszukaj takiego kodu w jakims innym exeku Amosowyn, chocby w starej grze Tukinema.
Wtedy bedziesz wiedzial jaki tekst w oryginale ten naglowek ma.
Byc moze pierwsze 2-4 bajty pliku zostaly wyciete.
Jako ID pliku 4 bajty w zupelnosci wystarcza.
[#141] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Don_Adan, post #140

Trochę więcej jest części wspólnych (na czerwono, choć w pliku YF7 wspólne jest tylko to, co w pierwszej linii), ale jutro pomęczę jeszcze te nagłówki.

[#142] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@mailman, post #141

Tak na oko wyglada na zakodowany plik.
Pewnie EOR jakis.
Porownaj z plikami ze zwyklej gry AMOS-owej. AmSp, czy inne takie naglowki AMOS-owe.
Moze Juen lub ktos inny chetny je rozkoduje.
[#143] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@rygar997, post #134

I wtedy by sie okazalo, ze to jest pierwsza gra Selura na Amige :)
Choc Selur raczej EOR-ow by nie uzywal.
Na pewno wtedy nie znal w ogole ASM.
[#144] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Don_Adan, post #142

Tak wyglądają początkowe dane banku bobów z Farmigi (amosowej):


Dla porównania tutaj dane banku dźwięków:


Nagłówki bardzo czytelne, a zapisywałem poprzez pakowanie powerpackerem komendą PPSAVE, stąd pewnie nagłówek PP20.

A tu znalazłem niepakowany bank sampli z tego crapa Prince of Persia 2:


Ostatnia aktualizacja: 06.05.2025 20:59:14 przez tukinem
[#145] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@tukinem, post #144

No przeciez to PowerPacker data jest.
Wycinasz od PP20 i rozpakowujesz.
Tylko musisz plik z dobra dlugoscia rozpakowywac (nie moze byc za duzy ani za krotki)
[#146] Re: Ktokolwiek widział - "YF 22" - amigowa gra lepsza od Sviw?

@Don_Adan, post #145

No to tutaj jest bez pakowania bank bobów z Farmigi:


To był bank sprajtów (bank 1). To chyba typowo dane RAW grafik.

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2025 21:12:50 przez tukinem
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem