[#961] Re: Nowe gry

@koczis, post #956

Przeważnie wymagania sprzętowe były uzasadnione oprawą i/lub obszernością gry.
W przeciwnym przypadku to domniemany klient miał produkcję "w ..."
[#962] Re: Nowe gry

@karolb, post #960

szczegolnie, ze praktycznie co 3 lata gry na PC byly juz duzo lepsze graficznie od swoich poprzednikow ok, racja
[#963] Re: Nowe gry

@Jacques, post #961

Przeważnie wymagania sprzętowe były uzasadnione oprawą i/lub obszernością gry.


Albo emulacją. Takie gierki dosowe uruchamia się na PC o wiele za mocnym co do tych gierek i na PC jakoś nikt nie narzeka, że jakaś gra ze szczątkową grafiką wymaga 256 MB pamięci, a przecież gierka wymagała tylko 1 MB. Na Amidze natomiast malkontenci będą tupać nóżkami, że jak to, kto to widział. Coooo 2 MB na taką grę, uuuuuuu. Ja powiem tylko 2 MB.
1
[#964] Re: Nowe gry

@koczis, post #963

Ja powiem tylko 2 MB.


powiedziec mozesz wszystko , mamy demokracje a ze twoje zdanie popiera moze z 10% ogolu, to juz inna sprawa
3
[#965] Re: Nowe gry

@koczis, post #963

Amidze natomiast malkontenci będą tupać nóżkami, że jak to, kto to widział. Coooo 2 MB na taką grę, uuuuuuu. Ja powiem tylko 2 MB.


Masz prawo sobie tak powiedzieć, a inni (w tym ja), że gra typu International Karate działa na 48/64KB na ośmiobitowcach. Niech sobie będzie 020/2MB na tę konwersję z arcade, ale jest to skrajność dla tego typu gry i tyle.
1
[#966] Re: Nowe gry

@koczis, post #963

(...)na PC jakoś nikt nie narzeka, że jakaś gra ze szczątkową grafiką wymaga 256 MB pamięci(...)


Peceta z 2GB pamięci kupisz za 100zł, Amigi nie. Dlatego inne oczekiwania są w świecie PC, a inne w świecie amigowym.
[#967] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #945

Tutaj JOTD opisuje jak transkoduje (ostatnie jego porty) gry uzywajace Z80.

link

Moze sie komus przyda jakby chcial przeportowac na Amige jakas gre uzywajaca Z80.
[#968] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #967

no i tyle sloniowego wysilku i staran, zeby splodzic brzydkiego, malutkiego potworka z dooma
[#969] Re: Nowe gry

@selur, post #968

Ale teraz juz bedziesz potrafil stworzyc port swojej ulubionej gry z ZX81 Spectrum na Amige, pokolorujesz juz po swojemu.
[#970] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #967

Nie żebym był złośliwy ale jakby JOTD miał kolorowego Gejmboja to miał szansę wystartować jakieś 20 lat wcześniej. 😉 Super Mario Bros. DX zostało przeportowane w taki sposób. Różnica taka, że Nintendo aby przypudrować biedę w kodzie skorzystało z funkcji przełączającej konsolę w 'double-speed mode' co podwoiło wydajność i gra działa doskonale. Gdzieś tam w sieci można jeszcze znaleźć leaki oficjalnej dokumentacji: nes2gbc.pdf / nes2gbc2.pdf.
[#971] Re: Nowe gry

@majster, post #970

Kazdy robi jak potrafi albo uzna za stosowne. Ile to ja juz widzialem prob portow na Amige gier z komentarzami typu "looks nice" czy "looks great"? Tak, i tamte proby mialy w miare ladna grafike i jakis szczatkowy kod. I zwykle na tym sie konczylo, albo konca portowania w ten sposob nie widac do dzisiaj, bo 2-3 lata minely. Logika gry jest najwazniejszym elementem gry, a nie grafika (jak tutaj uwaza czesc uzytkownikow PPA). Grafika zawsze moze byc podmieniona na ladniejsza, o ile znajdzie sie grafik, ktory taka stworzy. Dobrym przykladem jest tutaj Kung Fu Master, ktory ewoluowal w Devils Temple - Son of Kung Fu Master. Wiec pewnie remaster Karate Champ moglby tak wygladac graficznie. Ale JOTD to nie jest grafik, a Selur sie nie zglosil na ochotnika. Wiec JOTD korzysta z tego co ma jesli chodzi o grafike. No i ma za to dobrego muzyka, ktory robi dobre konwersje. Przez dobre mam na mysli wierne oryginalowi.
1
[#972] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #971

Czekaj, czekaj. Ostatnio twierdziłeś, że te potworki to wierne konwersje, a teraz że chodzi tylko o logikę bo grafikę można zmienić. To w końcu co było celem JOTD? Wierny klon, czy wierna logika z ZX Spectrum? Jeżeli to drugie, to nie powinien tego wydawać jako ukończone,a dopieścić jak w podanym przykładzie Mcgeezer.

Dodam jeszcze, że z perspektywy gracza każdy element ma znaczenie: logika, grafika, muzyka. Nie można jednak zapominać, że grafika to dosyć istotny element, bo ona jest postrzegana na samym początku i to głównie ona buduje pierwsze wrażenie. Z czasem można na nią jednak przymknąć oko lub udać, że się nie widzi (lub w przypadku muzyki nie słyszy), gdy reszta stanowi jej rekompensatę. W przypadku tych tytułów, jako do gracza, absolutnie nie przemawia do mnie ani słaba grafika, będąca wiernym przełożeniem z oryginału, ani wiernie napisany kod, który w przypadku tak prostych (z dzisiejszej perspektywy) gier sprzed 40 lat aż prosi się o dodanie czegoś od siebie. Wierne przeniesienie - tak, ale to trzeba było zrobić 35 lat temu (choć pewne wtedy recenzje byłyby miażdżące). Wierne przeniesienie kodu - tak, ale zrób graficznego skina, który będzie zbliżony nieco do dzisiejszych oczekiwań i możliwości komputera, na który to się robi lub zapomnij o wiernym przenoszeniu i zrób na bazie kodu jakaś konwersję - wnieś własne usprawnienia, dodatki - niech to się czymś wyróżnia. Obecnie, to sztuka dla sztuki, która wraz z kodem źródłowym powinna trafić na Aminet bez ekscytacji i peanów.

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2023 18:32:51 przez mailman
[#973] Re: Nowe gry

@Jacques, post #965

inni (w tym ja), że gra typu International Karate działa na 48/64KB na ośmiobitowcach. Niech sobie będzie 020/2MB na tę konwersję z arcade, ale jest to skrajność dla tego typu gry i tyle.

Optymalizacja zajmuje mnóstwo czasu i jest dla programisty frajdą samą w sobie. W starych czasach była niezbędna żeby wycisnąć z Amigi coś więcej i dorównać do mocno wywindowanego poziomu. Jednak dzisiaj trzeba wziąć poprawkę że żyjemy w 2023 roku i to właściwie bez znaczenia na jaką konfigurację będzie ta gra na Amigę. Po prostu ktoś się bawi swoim ulubionym komputerem z młodości i coś tam wychodzi :)

Jestem bardzo przywiązany do konfiguracji A1200 + fastram bo to była moja ostatnia Amiga i dla niej piszę swoją grę, właśnie dla frajdy optymalizacji i przekroczenia granicy, która kiedyś wydawała się nieosiągalna. Z dzisiejszej perspektywy to zbyt racjonalne nie jest, podobnie jak cała retro zabawa oparta tylko na sentymencie do starych zabawek. Gdybym dał wymagania np. 040 to napracowałbym się przy kodowaniu 10 razy mniej a połowa ludzi i tak nie zauważy różnicy bo odpali grę na emulatorze pod PC. Tylko garstka entuzjastów doceni że z 020/14MHz wycisnąłem coś do tej pory niespotykanego.

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2023 09:29:12 przez Kefir_Union
8
[#974] Re: Nowe gry

@Kefir_Union, post #973

Po prostu ktoś się bawi swoim ulubionym komputerem z młodości i coś tam wychodzi :)


W punkt. Dodam tylko, że przy okazji dzieli się tym co wyszło. Niestety większość malkontentów nie rozumie całkowicie tego podejścia i z niezrozumiałego powodu wstydzi za autora, choć on sam nie ma takiej potrzeby.

Przy okazji. Robiąc selekcję gier dla osoby, którą ominęła Amiga z racji wieku, z ciekawości przeglądałem co ciekawego i mnie ominęło na OCS/ECS, tak od 95r. Przejrzałem HOL, znalazłem taki wątek na EAB i okazuje się, że w sumie to niewiele. 😁. Ciekawsze gry, w mojej osobistej ocenie, widziałem/grałem na ZX (ostatni Dizzy), C64 (Joe Gunn) czy małym Atari (Ridiculous Reality). Morał z tej historii taki, że Amiga królową już była, a obecnie nie cieszy się nawet średnim powodzeniem, co mnie w sumie trochę dziwi.
[#975] Re: Nowe gry

@majster, post #974

Jest sporo gier, które przelatują ludziom pod radarem. Nasze produkcje widnieją tylko na LemonAmiga i AmigaLive, nie mam pojęcia jak ugryźć ich dodanie do HOL. Jest sporo innych twórców, którzy są mniej zdeterminowani żeby ich produkcje były w takich spisach.
[#976] Re: Nowe gry

@teh_KaiN, post #975

Najlepiej w odpowiednim wątku na EAB lub skontaktować się z użytkownikiem TCD.
1
[#977] Re: Nowe gry

@mailman, post #972

Widze, ze nie zrozumiales, wiec wyjasnie jeszcze raz.
1.JOTD robi konwersje gier arcade na Amige. I jego konwersje sa wierne oryginalowi.
2. JOTD nie jest GRAFIKIEM. Tylko koderem i programista.
3. Mcgeezer tez nie jest grafikiem, jemu grafike do Devils Temple robil bardzo dobry grafik TenShu. Bez TenShu Mcgeezer pewnie by zrobil normalna konwersje Kung Fu Master co bylo widac na wczesnym filmie.
4. Nazywanie "potworkami" takich gier jak porty PacMan czy Pengo, jest dosc dziwne.
5. Grafika przy tworzeniu gry jest w mojej ocenie duzo mniej istotna niz kod czyli logika gry. Jest bardzo duzo przykladow niedokonczonych gier, gdzie jest nawet czesto cala grafika do gry, ale brak jest kodu, czyli mozna sobie poogladac, ale juz nie pograc.
6. Majac dzialajacy kod gry Karate Champ, mozna stworzyc chocby Karate Champ AGA. Tylko pamietaj, JOTD to nie jest grafik. Znajdz grafika lub sam stworz taka grafike, zeby Ci sie podobala. To samo dotyczy tzw. usprawnien gry, potrzebny jest tez grafik. Czego Ty widze nie za bardzo rozumiesz.

BTW. 35 lat temu nie bylo mozliwosci tworzenia dobrych portow gier arcade przez zwyklych programistow/koderow, po prostu brak bylo tzw. narzedzi typu MAME czy programow graficznych. Brak dostepu do ROM-ow z grami czy maszyn arcade za free.
2
[#978] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #977

A czego dokładnie nie zrozumiałem? Bo zrozumiałem to dokładnie tak samo tylko, że patrzę na to z zupełnie innej perspektywy, która jest całkiem odmienna od Twojej. I Ty jej właśnie nie jesteś w stanie zrozumieć.

Ad 1. Tak, wiem.

Ad 2. Tak wiem. Ale jakoś potrafił zrobić (znaleźć kogoś), aby popełnić graficzny remake/update "Super Cars 2".

Ad 3. Patrz Ad 2

Ad 4. Dzisiaj dla mnie to są potworki.

Ad 5. Tutaj mówimy o skończonym produkcie. A co do grafiki wyraziłem się wcześniej.

Ad 6. Skoro można, to po co wypuszczać takiego maszkarona skoro wygląd pierwotny woła dzisiaj o pomstę do nieba? Poza tym czy gdziekolwiek szukał grafika? Nie widziałem w wątku o każdym z tych jego portów, ale mogło mi umknąć.

PS. I co to zmienia dzisiaj? Raptownie teraz na Amigę zaczną powstawać te nikomu niepotrzebne "wierne porty"?
[#979] Re: Nowe gry

@mailman, post #978

Ciagle nie jestes w stanie pojac, ze JOTD nie jest grafikiem. A co za tym idzie on odpowiada TYLKO ZA KOD gry/portu, a nie za wyglad danej gry od strony graficznej., szczegolnie jesli to jest port arcade. JOTD nigdy nie wspolpracowal z zadnym grafikiem z tego co wiem. Super Cars AGA to jest mix dwoch rzeczy. Oryginalnych Amigowych zrodel, ktore dostal posrednio lub bezposrednio od Shaun Southern-a oraz grafiki z PC-towej wersji Super Cars. Zdaje sie, ze jeszcze JMD pare muzyczek dodal. Grafika w jego portach arcade jest taka jak w oryginale. Tobie sie nie podoba, trudno.
To ze Tobie te porty sa niepotrzebne, nie oznacza, ze inni posiadacze Amigi w nie nie graja.
I przy takim nastawieniu jak Twoje, calkowicie zapominasz, ze kazdy tworca gier sie UCZY. JOTD poczynil bardzo duze postepy w tworzeniu portow gier. Jego pierwszym portem byl Bagiman, i byl calkowicie niegrywalny na Amidze. JOTD opracowal wlasna metode transkodowania gier z Z80 na 68k. Swoje porty robi dosc szybko i ciagle sie uczy. Byc moze w przyszlosci bedzie tez portowal inne gry arcade z lepsza grafika.
Owszem sa tacy autorzy, ktorzy zaczynaja od ambitniejszych graficznie projektow typu Final Fight, Street Fighter 2, Rococop AGA czy Target Renegade. Ale to ich po prostu przerasta. A dlaczego? Bo zaczynaja od grafiki, zamiast od logiki gry. No ale to ladnie wyglada, ale na wygladzie sie konczy. Ja preferuje ukonczone projekty, niz ladnie wygladajace nieukonczone.
2
[#980] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #979

Rise of the robots dostalo bardzo slabe opinie. Nawet gdyby ten 'Kung fuj pada' mial grafike w AGA, to nic nie uratuje tego paskudnego gameplay'u, ktory ma jakis rating 2/10.
No i druga sprawa, kto by chcial robic grafike dla takiego chlamu...
2
[#981] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #979

Czy jest jakaś lista gier arcade z Z80?
Bo pamiętam z dzieciństwa taką mega prostą bijatykę, postacie chyba 8x8 pikseli, i chętnie bym zagrał, była na automatach, i była taka "fikuśna", że.... była wyjątkowa, a nie jak ta o której jest wątek, że IK z C64/800XL przebija port z Z80 ;)
[#982] Re: Nowe gry

@selur, post #980

Nie no, bez jaj, Rise of The Robots miało fajne intra, styl walki może i dziwny, ale pre renderowane animacje postaci, był wypas z grą na 10 dyskietkach :)

P.S.
Na HOL jest info:
Rise Of The Robots WHDLoad Authors JOTD

[#983] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #979

Kończę dyskusję, bo nie ma dalej sensu. Nie rozumiemy się.

Ostatnia aktualizacja: 04.09.2023 07:09:01 przez mailman
[#984] Re: Nowe gry

@karolb, post #981

Jak kiedys sprawdzalem to bardzo duzo gier arcade uzywalo Z80. Chyba musialbys zrodla MAME przeszukac.
Ewentualnie tutaj poszukaj tytul gry, i sprawdz Main CPU danej gry.

link
[#985] Re: Nowe gry

@selur, post #980

Mylisz sie. Zremasterowana wersja z grafika AGA, z dobrymi SFX i z dobra Amigowa muzyka bylaby hitem, a to ze wzgledu na sterowanie 2 dzojstikami. Wszystkie Amigowe bijatyki sa slabsze wlasnie przez sterowanie, w stosunku do gier arcade. Taka dobra bijatyka to wymaga od 3 przyciskow wzwyz lub 2 dzojow. Sa pady na Amidze, ktore maja wiecej przyciskow, ale to sie kiepsko je obsluguje, i do tego niektore nie dzialaja tak jak nalezy np. taki KTRL (tak sie chyba nazywa). Normalnie na Amidze gra sie wygodnie w gry do dwoch przyciskow max, chyba ze pozostale przyciski sa rzadko uzywane, typu wywolywanie menu itp.
Selur, po prostu brak Ci wizji.
3
[#986] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #985

Selur, po prostu brak Ci wizji.


nie no... plissss
[#987] Re: Nowe gry

@selur, post #986

stary koszmar powrocil, dla ami-masochistow znowu dostepny za mala oplata

1
[#988] Re: Nowe gry

@selur, post #987

Poziom atari. Atarowcy grający na Amidze zapewne w to pociupią.
1
[#989] Re: Nowe gry

@mailman, post #1

Kilka dni temu, ukazała się nowa gra na Amigę: ASM - Das Computer-Spiel (The Director's Cut)
[#990] Re: Nowe gry

@mailman, post #1

Game.X i Dragon Slayer - do pobrania (porty gier z Sharp X68000).

https://www.hitchhikr.net/games.html
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem