[#931] Re: Nowe gry

@tukinem, post #925

Roznica jest taka, ze Tony to ma byc komercja (chyba, ze sie myle), a Karate Champ jest za free. Choc swoja droga JOTD na razie sie nie wykazal, jesli ten port wymaga wiecej niz 1MB RAM. Nie widzialem danych wiec nie wiem co mu sie nie miesci w pamieci, kod czy dane.
[#932] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #931

To jest port z "automatów" (Arcade Machine) i podejrzewam że wszystkie dane są trzymane w pamięci bo to był ROM w oryginale. Stąd zapewne te 2MB RAM potrzebne dodatkowo na wszystkie dane.

Ogólnie należy pamiętać że to port z automatów, gdzie kod jest zrekompilowany z kodu dla Z80. A ja dodam że JOTD nie spoczywa na laurach i ma zamiar poprawiać i optymalizować swoje porty. Więc możliwe że finalnie ta gra będzie miała mniejsze wymagania.
1
[#933] Re: Nowe gry

@Solo Kazuki, post #932

Ale rzadko uzywane dane to mozna trzymac w formie spakowanej i depakowac, jak mu sie nie chce ich wczytywac z dyskietki. Tak sie gier na Amige i nie tylko, nie powinno robic.
[#934] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #931

Don_Adan czy to tak naprawdę ma to znaczenie. Większość posiadaczy Amig klasycznych ma jakieś rozszerzenia powyżej 1 Mb ram. Zresztą obecnie rozbudować nawet A500 to nie problem. Bardziej marzy mi się gra która by wykorzystała 8 mb fast i HDD w A500 niż kopanie się z 0,5 Mb chip i 0,5 Mb slow.
To już było, jasne że to pokazuje "skila" takiego programisty, tylko z kim on ma konkurować ... ?, Napiszę tak- po konwersji Prince of Persia na C64 który i tak wymaga 1Mb carta chyba to samo Eye of the Beholder nie widzę sensu trzymać się w Amidze tego pseudo standardu. Wspomniane powyżej gry nigdy by nie wydano w takiej jakości na flopie. Po co walczyć z tym 1Mb w Amidze i dyskietką, lepiej poświęcić ten czas na poprawę jakości gry. Retro ma być zabawą.
3
[#935] Re: Nowe gry

@jimiche, post #934

ja mam proste pytanie do wszystkich amigowcow :


Czy majac Amige 1200 z 4-8 Mb Fast Ramu oczekujesz takich gownianych gierek typu potworki 'karate jajami o mate' czy moze jednak przynajmniej takiej gry jak Dune 2, Settlers, seria Ishar, Alien Breed Tower Assault, Banshee itp.. ?? pomysł




wyslucham odpowiedzi z ciekawoscia
2
[#936] Re: Nowe gry

@selur, post #935

Pytanie retoryczne. Środki na stworzenie takiego produktu, no cóż, spore. Może kiedyś znajdzie się jakiś filantrop......
[#937] Re: Nowe gry

@szczupi26, post #936

zatem moje drugie pytanie retoryczne

czy lepiej zeby 10 osob stworzylo 1 gre w roku czy moze 1 osoba 10 gier


1
[#938] Re: Nowe gry

@selur, post #935

Czy majac Amige 1200 z 4-8 Mb Fast Ramu oczekujesz takich gownianych gierek typu potworki 'karate jajami o mate' czy moze jednak przynajmniej takiej gry jak Dune 2, Settlers, seria Ishar, Alien Breed Tower Assault, Banshee itp.. ??

Załatw budżet i ja pierwszy się za to zabieram.
3
[#939] Re: Nowe gry

@Kefir_Union, post #938

ruszam ze studiem amigowym od nowego roku i wtedy moze jakis budzet sie znajdzie ale nie tak duzy jak budzet Cyberpunka
[#940] Re: Nowe gry

@selur, post #939

Podejrzewam, że jedyne studio, które będziesz mieć to Amiga Computer Studio.
4
[#941] Re: Nowe gry

@mailman, post #1

Ukazała się nowa gra na Amigę - Pleiades 3D:
1
[#942] Re: Nowe gry

@jimiche, post #934

Wszystko ma jakies znaczenie. Taka gra jak port Karate Champ to powinna chodzic na 0.5MB chipu tak jak International Karate +. Wiec JOTD ma 0.5MB zapasu. Nie widzialem jak wczytuja dane jego poprzednie porty gier, ale podejrzewam, ze wszystko do pamieci sie wczytuje i nic nie jest potem doczytywane. Ale moze sie myle. To jest najprostsze rozwiazanie, ale nie najlepsze. Mozna sobie porownac porty BSziliego, ktore maja rozsadne wymagania, z portami gier, ktore wymagaja 96MB fast RAM, choc w oryginale dzialaja na PSX czy PC z 8MB RAM.
A A500/A600 z 1MB RAM to jest STANDARD dla ECS. Wystarczy porownac sobie port gry Rastan z portem Karate Champ, od strony technicznej to jest przepasc, chodzi mi o wymagania pamieci jak i o szybkosc dzialania gry na 68000. A Rastan dziala na silniku Scorpion Engine, ktory w nowej wersji jest jeszcze szybszy niz byl. Zas Karate Champ to jest przekodowanie z Z80 na 68k, byc moze konwerter moglby byc poprawiony ale nie widzialem zrodel, wiec nie wiem gdzie jest problem.

BTW. Wiec wyglada na to, ze jak ktos chce zrobic gre na Amige a ma PC-ta a nie jest programista to Scorpion Engihe jest teraz najlepszym rozwiazaniem.
1
[#943] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #933

Cały ROM gry Karate Champ ma objętość 107 kb, więc jakim cudem port na Amigę potrzebuje aż 2048 kb ?
Konwersja na C-64 też nie mogła przecież zajmować więcej niż 64 kb.
A tu nagle 2 MB potrzeba...
[#944] Re: Nowe gry

@selur, post #937

Selur, marzycielu/puchatku. 10 osob? Bedziesz szczesliwy majac 3 osoby do pomocy: programista, muzyk, grafik. Pewnie, ze lepiej jak jedna osoba zrobi 10 gier w ciagu roku, o ile sie rozwija i czyni postepy z gry na gre. 1 gra tworzona przez 10 osob to jest marnotrastwo. Chyba, ze to jakis RPG czy strategia, ktora wymaga wiekszej ilosci rownoczesnej pracy. Ale to musialby byc jeszcze dobry koordynator prac takiego zespolu ludzi.
[#945] Re: Nowe gry

@Motyl, post #943

Nie potrzebuje 2MB, potrzebuje wiecej niz 1MB, a bardzo rzadko w Amigach byly rozszerzenia do 1.5 MB. Wiec logiczne, ze Amiga z 2MB pamieci jest potrzebna. Jesli dane ROM-u zajmuja tylko 107KB to nie wyglada to za dobrze od strony technicznej, choc trzeba doliczyc Amigowa muzyke i moze SFX-y lepsze, bo jak slucham SFX-ow z oryginalu i wersji Amigowej, to Amigowe brzmia lepiej. Jak ktos zrobi dir z dyskietki z gra to mozna zobaczyc jak wielkie dane gra uzywa.
[#946] Re: Nowe gry

@selur, post #935

Do takich gier potrzebne jest całe grono specjalistów, więc zapomnij o tym. Jedyne co pozostaje to porty gier z innych platform. Jest dwóch takich szaleńców, jeden rypie te stare gry z automatów, a drugi rypie FPSy z PC, które wymagają czegoś więcej niż te marne 4 fastu.
[#947] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #945

Nic nie usprawiedliwia takich wymagań dla tej gry. Totalnie początkujący amator jest w stanie tę grę napisać w amosie na standardową a500 z 1MB ramu. Obecne wymagania to jakaś kpina i poniżenie dla naszej przyjaciółki. Brak słów.

Niektórzy z Was piszą, że przecież jest 2023 a nie 1993 i każdy ma lepszą amigę, więc należy olać wymagania. To po co w ogóle pisać grę na amigę? Można na współczesnego pc-ta z łatwością w jakimś gamemakerze zrobić coś takiego...

Ja jestem zniesmaczony.

Ostatnia aktualizacja: 28.08.2023 23:22:59 przez mastaszek
4
[#948] Re: Nowe gry

@mastaszek, post #947

Życzę owocnej pracy, pokaż co potrafisz, z chęcią zapłacę za twoją konwersję tej gry. Dam dwie stówy jak zejdziesz do 512 chip. (taką mam A500). Powodzenia.
[#949] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #945

Ta gra jest transcodowana. Dlatego ma takie wymagania.
[#950] Re: Nowe gry

@koczis, post #948

Nie za bardzo rozumiem z czym polemizujesz. Co będzie następne, Frogger na A4000? Litości...
[#951] Re: Nowe gry

@mastaszek, post #947

Moze i jest w stanie napisac podobnie wygladajaca gre ale nie konwersje tej gry, a to nie jest to samo. No i w latach 90 tych to tak, ale teraz to juz nie koniecznie. Gry pisane w AMOS-ie czesto wymagaja teraz wiecej niz 1MB RAM. Choc rzadko to jest naprawde uzasadnione.Z tego co pamietam to Karate Champ ma jeszcze pare mini gierek takich jak: doniczki, ceglowki i bodaj byk.
1
[#952] Re: Nowe gry

@mastaszek, post #950

Ano z tym marudzeniem, że tyle pamięci na taką grę. Co to ma za znaczenie ile pamięci potrzeba na jakąś grę?
[#953] Re: Nowe gry

@koczis, post #952

no wlasnie ma znaczenie, o to sie rozchodzi, bo jakby nie mialo to by nie bylo marudzenia pomysł
[#954] Re: Nowe gry

@selur, post #953

Możesz jaśniej? Naświetl sytuację. Skoro musisz.
[#955] Re: Nowe gry

@koczis, post #949

Bodaj wszystkie porty gier z Z80 sa transkodowane albo przez niego albo przez tcdev. Tutaj masz kredyty dla Pengo

- Jean-Francois Fabre (aka jotd): Z80 reverse engineering, Z80 to 68k transcode, Amiga code and assets

- Mark McDougall (aka tcdev): Neo Geo code and assets (conversion)

Dla wiekszosci jego portow to wystarcza. Poniewaz nie widzialem zrodel to nie wiem w czym jest akurat problem dla tej gry. Byc moze on emuluje jeszcze CCR, co nie jest zawsze potrzebne.
[#956] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #955

Ja problemu nie widzę. Jeśli artysta wyznaczył cenę, rozmiar obrazu, a kupujący nie posiada środków, czy miejsca na obraz, to kogo to obchodzi. Artysta ma to kompletnie w ... . Chcesz to bierz. Kto pierwszy ten lepszy. Tak było na PC i jakoś nikt nie marudził. Było tak: ta gra wymaga karty takiej to a takiej z pamięcią o, komputer z procesorem takim lub lepszym i ramu nie mniej niż ... .
[#957] Re: Nowe gry

@koczis, post #956

Tak było na PC i jakoś nikt nie marudził. Było tak: ta gra wymaga karty takiej to a takiej z pamięcią o, komputer z procesorem takim lub lepszym i ramu nie mniej niż


Panie zlituj sie , o czym ty piszesz ?
[#958] Re: Nowe gry

@zzielinski, post #941

Trudno to nazwać grą.
1
[#959] Re: Nowe gry

@selur, post #957

A jak myślisz?
[#960] Re: Nowe gry

@koczis, post #959

Już widzę takie "karate" na P100 + 16MB, ten zachwyt recenzentów w czasopismach o grach, i tłumaczenie graczom na przykładzie obrazu i ramki, że nie rozumieją artysty... ta......
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem