[#811] Re: Nowe gry

@tukinem, post #810

faktycznie, delikatny jak papier toaletowy... nawet nie zauwazylem
[#812] Re: Nowe gry

@mailman, post #1

Tenebra została wydana na Amigę:


Ostatnia aktualizacja: 16.04.2023 18:38:02 przez zzielinski
2
[#813] Re: Nowe gry

@zzielinski, post #812

widze, ze juz 8 kolorow to amigowy rarytas
2
[#814] Re: Nowe gry

@mailman, post #1

Dla systemu MorphOS przeportowana została gra Nanosaur. Do pobrania z MorphOS Storage.
[#815] Re: Nowe gry

@mailman, post #1

Godzinny gameplay nowej gry CyberPunks 2.
2
[#816] Re: Nowe gry

@zzielinski, post #815

Godzinny gameplay nowej gry CyberPunks 2.


obejrzałem filmik, no cóż szkoda...gameplay wygląda bardzo drętwo i monotonnie a grafika zbyt pstrokata przez co nieczytelna (jedynka pod tym względem wypadała lepiej) , twórcy zanim wzieli sie do roboty powinni sobie oswieżyć stare gry i zobaczyc jak to sie powinno robić ( np Virocop-a )

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2023 23:49:52 przez Azakiel
[#817] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Nowe gry
[#818] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Nowe gry
[#819] Re: Nowe gry

@Azakiel, post #816

"Just tried the demo and the game is impressive. Crisp controls, fluid action, good level design and likeable characters"

jak widac, kazdy widzi to co chce zobaczyc



tak czy siak... jesli chodzi o taki styl grafiki to Chaos Engine Rulez!!! i najlepsze, ze byl tylko w 16 kolorach.
1
[#820] Re: Nowe gry

@Azakiel, post #816

Faktycznie nie zachwyca. Szkoda, że Tower 57 nie wyszła na klasyka choćby w nieco uproszczonej postaci.
3
[#821] Re: Nowe gry

@Jacques, post #820

Szkoda, że Tower 57 nie wyszła na klasyka choćby w nieco uproszczonej postaci.


Jakby wyszło na klasyka to by było tak brzydkie i wolne że nikt tego by nie trącił nawet kijem
2
[#822] Re: Nowe gry

@djpiotrs, post #821

Czyli wg Ciebie "nie da się"?
Ciekawe. Nie napisałem, że na gołego klasyka.
[#823] Re: Nowe gry

@Azakiel, post #816

twórcy zanim wzieli sie do roboty powinni sobie oswieżyć stare gry i zobaczyc jak to sie powinno robić ( np Virocop-a )


Ale jak, że niby oglądając gameplay starych gier, nagle programista/koder automagicznie nauczy się robić takie same gry, a grafik rysować lepiej?

Zrobili tak jak potrafili. Będą się rozwijać dalej, to zrobią lepsze.
[#824] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Nowe gry
[#825] Re: Nowe gry

@Jacques, post #820

Faktycznie nie zachwyca. Szkoda, że Tower 57 nie wyszła na klasyka choćby w nieco uproszczonej postaci.


Pamietam, bardzo ładny pixel-art i całkiem przyjemna gra (na tyle że ukończyłem)
[#826] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Nowe gry
[#827] Re: Nowe gry

@karolb, post #823

A wiesz co, że mnie się akurat wydaje, że obejrzenie x starych gier na Amigę wyjątkowo by wielu twórcom pomogło. I nie tylko programistom i koderom, ale plastykom też. Zresztą pewnych nowych gier, które się tworzą też.

CyberPunks2 prezentuje się nieźle graficznie, widać włożony wysiłek by poszczególne poziomy były zróżnicowane, graficznie trochę razi moment, gdy 2 z 3 postaci się nakładają na siebie, ale ich jest w tej grze zwyczajnie o 1 za dużo szeroki uśmiech ( wiem wiem taka jest koncepcja gry, ale uważam , ze błędna, co pokazał Chaos Engine )
Co do pstrokacizny kolorów , to Chaos Engine na A 1200 też na to cierpiał , a wersja na A 500 była bardziej stonowana, czyli ładniejsza

Wymagania gra ma takie jakie ma , czyli AGA i 2 RAM- u, posiadacze Amig 500 i tak w części mają w domu A 500 mini, więc ich to wydarzenie kulturalne nie ominie.

Po tym co widzę ( nie mówię o grywalności ) w porównaniu do innych dzieł tu pokazywanych to raczej na plus niż minus.

Cena akceptowalna pod warunkiem , że Amiga jest to dla kogoś jedyną platforma do grania. Jak ma inne platformy to są w mojej ocenie ciekawsze alternatywy.

Ale to tylko moje zdanie
2
[#828] Re: Nowe gry

@mailman, post #1

Kalle Kloakk - platformówka z C64 wydana.

Dla fanów zbierania papieru toaletowego :D
[#829] Re: Nowe gry

@mailman, post #828

Ot mini gra z drętwą muzyką.
1
[#830] Re: Nowe gry

@amikoksu, post #829

Ale wg mnie to cały czas jest ruch nie w tą stronę . Pojawiają się kolejne gierki , które z możliwości Amig nie wyciskają maxa , tylko często dają produkt z początków gier na Amigę , albo gorzej przypominają te z 8 bitowcow .
I teraz pytanie kto będąc fanem retro wyda kasę na grę jak w podobną gral 30 lat temu I ma ja w na dyskietkach / dysku , a która od rych gier sprzed 30 lat nie jest lepsza ?
Widziałem Pig Quest na C 64 i to co zobaczyłem to gra , która 30 kilka lat temu bym bral w ciemno , a tera gdybym był fanem C 64 to bym prawdopodobnie kupil.
1
[#831] Re: Nowe gry

@Jacques, post #820

Oczywiście, że wyszła :) (co prawda na Amigę ale nie klasyka ;)

https://benitosub.itch.io/tower-57

Ostatnia aktualizacja: 12.05.2023 15:59:15 przez slawekwozniak
[#832] Re: Nowe gry

@Merlin_PL, post #830

Ale wg mnie to cały czas jest ruch nie w tą stronę . Pojawiają się kolejne gierki , które z możliwości Amig nie wyciskają maxa , tylko często dają produkt z początków gier na Amigę , albo gorzej przypominają te z 8 bitowcow


jakbym czytal samego siebie, dobre pare lat temu ok, racja
1
[#833] Re: Nowe gry

@Merlin_PL, post #830

Tak jak nie każdy grający w piłkę nożną dojdzie do poziomu Barcelony, tak nie każdy piszący gry dojdzie do mocno wyśrubowanego poziomu maxa lat 90tych. Oprócz umiejętności dochodzą jeszcze inne czynniki, przede wszystkim ilość czasu i pieniędzy jakie można poświęcić robiąc dzisiaj niedochodowy projekt.
Jedyne co mnie dziwi to fakt że przy tak licznej demo-scenie lat 90tych, powinien znaleźć się ten 0,1% koderów, którzy mają umiejętności oraz czas i zrobią coś sensownego na Amigę.

Ostatnia aktualizacja: 12.05.2023 20:04:46 przez Kefir_Union
2
[#834] Re: Nowe gry

@Kefir_Union, post #833

Demoscena ma swoje imprezy i compos, które motywują do zrobienia jakiejś produkcji - game compo jest naprawdę niewiele, na Xenium nawet nie można gry puścić na wilda - to w ogóle nie pomaga. Zysk z amigowych gier jest żaden (zwłaszcza w PL!) więc zostaje pisanie "dla siebie". A jak nie ma zobowiązań zewnętrznych to często produkcja ciągnie się latami albo jest porzucana na rzecz czegoś innego.

Nie wspomnę o tym ile czasu potrzebne jest na dowiezienie gry - nie dość że opracowanie techa to jeszcze rozplanowanie zasad gry, balansowanie i tworzenie treści. Zobacz ile Tobie zajmuje zrobienie "głupiej" gry z odbijającą się piłeczką. Z demem jak nie zdążysz na compo, to tniesz efekt lub dwa i tyle. W grze często ucięcie jakiejś mechaniki lub kilku poziomów jest katastrofalne.
3
[#835] Re: Nowe gry

@teh_KaiN, post #834

Demoscena ma swoje imprezy i compos, które motywują do zrobienia jakiejś produkcji


Stąd taka ilość crapów na compotach? ;)
[#836] Re: Nowe gry

@teh_KaiN, post #834

Zobacz ile Tobie zajmuje zrobienie "głupiej" gry z odbijającą się piłeczką.

Dlatego że nie ma czegoś takiego jak "głupia" gra. Jeśli coś ma mieć dobrą grywalność to stworzenie ciekawych zasad rozgrywki i testowanie zawsze trwa, szczególnie gdy robi się to w pojedynkę.
W Jump! rozgrywka jest już od jakiegoś czasu gotowa. Dużo czasu zajęło mi dorobienie całej reszty, w tym również elementów, które tak naprawdę nie są niezbędne np. popisów koderskich w intrze gry
3
[#837] Re: Nowe gry

@Kefir_Union, post #836

Dlatego że nie ma czegoś takiego jak "głupia" gra. Jeśli coś ma mieć dobrą grywalność to stworzenie ciekawych zasad rozgrywki i testowanie zawsze trwa, szczególnie gdy robi się to w pojedynkę.
W Jump! rozgrywka jest już od jakiegoś czasu gotowa. Dużo czasu zajęło mi dorobienie całej reszty, w tym również elementów, które tak naprawdę nie są niezbędne np. popisów koderskich w intrze gry


Racja ale twojemu rozmówcy chodziło zapewne o to że im bardziej złożona gra tym bardziej rosnie ilosc czasu poswięconego na dopieszczenie mechanik gameplayowych w grach. w grze z piłką odbijającą się w tunelu bedzie potrzeba tego czasu XX, a w np jakiejś strategiii ekonomiczno - militarnej bedzie potrzeba tego czasu XXX by produkt trzymał jakis poziom.
[#838] Re: Nowe gry
Może Amiga nie była wcale taka fajna jak się niektórym wydaje?
2
[#839] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Nowe gry
[#840] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Nowe gry
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem