[#781] Re: Nowe gry

@zzielinski, post #778

obejrzałem filmik i po raz kolejny smutne to jest ze wiekszosc tych nowych amigowych gierek to bardzo generyczne platformówki (już pal licho grafike która często zasysa, choc w tym przypadku nie ma tragedii) ale na swaroga, mechaniki tych gier czesto nawet nie umywają sie do średniaków z czasów swietnosci amigi, chyc chyc chyc króliczkiem chyc chyc chyc....



mały plusik za to że gra nie wygląda jak typowa amos-ówka

dla porównania , pierwsza z brzegu platformówka 2D na telefon



Ostatnia aktualizacja: 06.04.2023 23:29:51 przez Azakiel
[#782] Re: Nowe gry

@Azakiel, post #781

Ej no bez przesady, ten Hop To The Top jest calkiem w paszke jak na taka mala prosta gierke. Graficznie jak i dzwiekowo daje rade. Nie wiem co tu wiecej wymagac od gry typu "Icy Tower". Jakies 20 lat temu PCtowcy zagrywali sie w tego Icy Tower na potege mimo ze gra byla prosta az do przesady. Tutaj gra jest poprawna ale widze potencjal do sporego rozwoju jeszcze - sporo moznaby dodac. Cisnie mi sie do glowy co najmniej tuzin pomyslow jak te gre rozbudowac i sprawic by byla duzo lepsza, co nie znaczy ze jest zla. Ja jestem pozytywnie zaskoczony. Szczegolnie animacja i plynnoscia rozgrywki - a w przypadku gier pisanych w Amosie nie sa to takie oczywiste rzeczy.

A gier z telefonu nie porownywalbym do Amigowych. Obecne telefony maja kilkurdzenowe procesory z ktorych pojedynczy rdzen ma kilka tysiecy razy wieksza moc niz klasyczna Amiga. Podawanie takiej platformowki jako przyklad pokazuje tylko dobitnie jak wiele mocy lezy tam odlogiem.
[#783] Re: Nowe gry

@Axi0maT, post #782

Tutaj gra jest poprawna


Tutaj się zgadzamy, poprawna tak na trójkę z plusem za dobre chęci

sporo moznaby dodac.


O tym własnie pisałem, wiec tutaj też się zgadzamy

A gier z telefonu nie porownywalbym do Amigowych. Obecne telefony maja kilkurdzenowe procesory z ktorych pojedynczy rdzen ma kilka tysiecy razy wieksza moc niz klasyczna Amiga. Podawanie takiej platformowki jako przyklad pokazuje tylko dobitnie jak wiele mocy lezy tam odlogiem


Mam tego świadomość ale spójrz np na tę grę która jest na dużo słabszą maszynę niż Amiga



ofkors zdaje sobie sprawe ze ta gra to jest jedno ze szczytowych osiągnięć na c-64 ale skoro amiga jest troche mocniejsza to oczekiwalbym przynajmniej takiej jakosci
[#784] Re: Nowe gry

@Azakiel, post #783

Moim zdaniem poziom atrakcyjności gry zależy od geniuszu i motywacji do poprawek programisty, a nie od parametrów technicznych platformy dla jakiej jest pisana.

Myślałem że każdy kto w grach "siedzi" od lat to taką zależność zauważa, ale jak widać się myliłem i stereotypy że poziom gry zależy od platformy nadal są żywe. Tymczasem mają one wpływ co najwyżej na rozdzielczość i ilość kolorów, ale te z kolei nie mają wielkiego wpływu na grywalność.
[#785] Re: Nowe gry

@Azakiel, post #783

to oczekiwalbym przynajmniej takiej jakosci

W wyższej rozdzielczości, większej ilości kolorów, większą ilością klatek animacji, kilka warstw paralaksy rzecz jasna. Nie ma komu takich gier robić. Natomiast jest dużo amatorów w robieniu konwersji starych szitów z lat 80 i prostych gier w kreatorach do gier. Nie ma co mieć do nikogo pretensji.

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2023 10:36:50 przez amikoksu
2
[#786] Re: Nowe gry

@Azakiel, post #783

Trochę nie rozumiem zachwytu nad stroną techniczną Sam's Journey. Gra kolorowa (na miarę palety 16 kolorów ), grywalna - pewnie tak, ale niczym się nie wyróżnia specjalnie, taki Mayhem in Monsterland też pozwala się poruszać we wszystkich kierunkach MA paralaksę, której Sam nie posiada.

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2023 10:33:31 przez Jacques
[#787] Re: Nowe gry

@Azakiel, post #783

Sam's Journey robiony byl przez kilka lat i wyciska siodme poty z C64. Takie gry pojawiaja sie raz na dekade lub nawet rzadziej. Dla Amigi jak widac trzeba poczekac na zapalencow ktorzy poswieca kilka lat swojego zycia na zrobienie takiej analogicznej perelki. Na chwile obecna gry ktore w developmencie spedzaja max rok z kawalkiem, wiec nie ma co liczyc na totalne killery. Mniej krytyki, wiecej optymizmu kolego. Zmeczenie mocno przypadkowymi platformowkami w ktorych brakuje innowacyjnych pomyslow jest widoczne i wiekszosc z nich nie jest ambitna, ale nie tracilbym nadziei ;)
3
[#788] Re: Nowe gry

@ZbyniuR, post #784

Moim zdaniem poziom atrakcyjności gry zależy od geniuszu i motywacji do poprawek programisty, a nie od parametrów technicznych platformy dla jakiej jest pisana.

Im lepsza platforma tym niższe umiejętności programisty są wymagane do osiągnięcia dobrego efektu.
Na Amidze poziom gier został już tak wyśrubowany przez koderów że w zderzeniu z początkującymi i amatorami robiącymi w Amosie albo ScorpionEngine to zawsze będzie przepaść. Do tego jeszcze dochodzi umiejętność zaprojektowania oprawy wizualnej w małej liczbie kolorów i niskiej rozdzielczości, nie da się tak po prostu kupić assetów i zrobić konwersję Photoshopem.
Jeśli chce się dorównać najlepszym amigowym produkcjom to trzeba poświęcić na to dużo czasu i mieć sporo wiedzy o hardware, dlatego dobrych produkcji jest mało.
7
[#789] Re: Nowe gry

@Azakiel, post #781

Platformówka nie musi olsniewać grafiką, żeby była grywalna. Jak niedawno włączyłem po raz pierwszy TCQ na MSXa to siedziałem aż skończyłem. Nie jest to długa gra, ani trudna, ale ma fajną muzykę i bawi tym minimalizmem oraz mechaniką zmiany kształtu "bohatera".



Ostatnia aktualizacja: 07.04.2023 13:19:53 przez kempy
1
[#790] Re: Nowe gry

@ZbyniuR, post #784

Moim zdaniem poziom atrakcyjności gry zależy od geniuszu i motywacji do poprawek programisty, a nie od parametrów technicznych platformy dla jakiej jest pisana.

Myślałem że każdy kto w grach "siedzi" od lat to taką zależność zauważa, ale jak widać się myliłem i stereotypy że poziom gry zależy od platformy nadal są żywe. Tymczasem mają one wpływ co najwyżej na rozdzielczość i ilość kolorów, ale te z kolei nie mają wielkiego wpływu na grywalność.


nie rozumiem twojej reakcji bo nie widze zebym napisał gdzieś coś takiego do czego tego typu komentarz mógł by się odnieść. Ja cały czas piszę o mechanikach gamaplayowych a nie o kwestiach atrakcyjnosci graficznej lub efekciarstwie osiąganym za pomocą koderskich sztuczek. Podane przezemnie powyzej przykłady miały na celu pokazanie mechanik a nie grafiki czy koderskich efektów.

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2023 14:03:49 przez Azakiel
[#791] Re: Nowe gry

@kempy, post #789

Platformówka nie musi olsniewać grafiką, żeby była grywalna. Jak niedawno włączyłem po raz pierwszy TCQ na MSXa to siedziałem aż skończyłem. Nie jest to długa gra, ani trudna, ale ma fajną muzykę i bawi tym minimalizmem oraz mechaniką zmiany kształtu "bohatera".


jak wyżej
[#792] Re: Nowe gry

@Jacques, post #786

rochę nie rozumiem zachwytu nad stroną techniczną Sam's Journey. Gra kolorowa (na miarę palety 16 kolorów ), grywalna - pewnie tak, ale niczym się nie wyróżnia specjalnie, taki Mayhem in Monsterland też pozwala się poruszać we wszystkich kierunkach MA paralaksę, której Sam nie posiada.


kolejnego kolegę odsyłam do komentarza mojego (jak wyżej)
[#793] Re: Nowe gry

@Azakiel, post #783

Taka gra na C64? Koderskie sztuczki jak nic
[#794] Re: Nowe gry

@karolb, post #793

Żadne sztuczki, cechy C64
Że zacytuję wybitnego kodera (solo/ng) ze sceny małego Atari, pracującego nad Flimbo's Quest:


No majac 8 sprzetowych duzych spritow, to mozna sobie w 64kb dzialac. Easy mode. Niektorzy sobie chyba nie zdaja sprawy ile sie trzeba naj**ac, aby wyswietlac softowe sprity na atari i aby to jakos wygladalo. I ile to danych *musi* zajac. Na C64 to mozna w CC65 pisac gry i sie wszystko wyrobi. Sprzetowy skrol, sprzetowe sprity; axis-bound kolizje dodac i gotowe. Jestem przekonany, ze bym na total luzie napisal w CC65 Flimbo na C64.


Na razie mamy wersję WIP


Ostatnia aktualizacja: 07.04.2023 15:08:56 przez Jacques
[#795] Re: Nowe gry

@Jacques, post #794

Nie ma tu się czym się ekscytować.
To tylko pokazuje że spora większość gier na Atari to były/są graficzne krapy. I pod względem mechaniki też.

Chociaż akurat Flimbos Quest lepiej prezentuje się na C64.
1
[#796] Re: Nowe gry

@Jacques, post #794

Już wiem, co ma atari wspolnego z Amigą oprócz Minera - szarobure platformówki pomysł
1
[#797] Re: Nowe gry

@amikoksu, post #795

A ekscytowałeś się?
Resztę szkoda komentować, zwłaszcza w kwestii mechaniki, bo chyba nie miałeś za wiele przyjemności, nie śledziłeś ostatnich 20 lat na tej platformie.
Nie chodzi o wojenkę, tylko rzekome sztuczki koderskie na C64 by zrobić ładną grę.
Koniec O-T

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2023 15:33:13 przez Jacques
[#798] Re: Nowe gry

@Jacques, post #797

A ja z 8 bitowych z chęcią bym przytulił wersję na Amigę.

Knight Lore

Robin of the Wood

Dragontorc
1
[#799] Re: Nowe gry

@Merlin_PL, post #798

Knight Lore


Proszę bardzo.
W dziale DOWNLOAD znajdziesz to czego szukasz.

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2023 22:04:01 przez Norbert
[#800] Re: Nowe gry

@selur, post #779

daje plusa za to, ze to gra w Amosie i nie jest mega szmira choc grywalnosci jej brakuje

Ciekawostka: grę robił ten sam koleś, który stworzył DrawBridge'a i nawet zamieścił film-tutorial pokazujący cały proces tworzenia gry:

1
[#801] Re: Nowe gry

@diobou, post #800

x

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2023 22:59:51 przez djpiotrs
[#802] Re: Nowe gry

@djpiotrs, post #801

Nowa gra, pokazana na Revision 2023 - Boxx 4:
6
[#803] Re: Nowe gry

@zzielinski, post #802

To na Amigę? Bo przez te zielone rury jak z Mario myślałem że to NES.
[#804] Re: Nowe gry

@nostrum666, post #803

Grafika taka bardzo R3Dowa. Serio myślałem że to kolejna ich gra
1
[#805] Re: Nowe gry

@Jacques, post #804

Zobacz, kto jest jednym z grafików tej gry :).
[#806] Re: Nowe gry

@zzielinski, post #802

Zbychu, Ty jesteś nie do zdarcia, no po prostu niezłomny. Masz mój podziw i 100% respektu za swoją pracę. Tak trzymaj! OK

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2023 00:18:41 przez mastaszek
3
[#807] Re: Nowe gry

@zzielinski, post #805

I wszystko jasne
[#808] Re: Nowe gry

@zzielinski, post #802

Gierca prezentuje się bardzo dobrze- fajna mechanika, grafika, muzyka- ogólnie niezły klimat, to co zobaczyłem na video zachęciło mnie do zagrania OK
Jak bym się .iał czepiać, albo koncert życzeń robić to poprosiłbym o gradient/tło copperowe i ruchomą wodę (animacja fal) ok, racja
2
[#809] Re: Nowe gry

@BULI, post #808

tak tlo copperowe i wiecej kolorow i wiecej tilesow i wiecej animacji i wiecej.... itd.. itp..
1
[#810] Re: Nowe gry

@selur, post #809

Jakiś tam rainbow jest w tym niebieskim tle. Delikatny, ale jest.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem