[#91] Re: Doom - test prędkości

@Phibrizzo, post #90

Taka jeszcze ciekawostka nt portow DOOMa na Amige.
Sa jeszcze dwa ciekawe porty:
1) AmiDOOM (pozniej przemianowany prawdopodobnie na ZDOOM)
Styl Quake'owaty pod wzgledem poruszania myszy: brak ograniczen widokowych, podskok, mozliwosc wybrania rozdzielczosci oraz typu wyswitlania detali plus kilka innych ficzersow.

2) BOOM, podobnie podrasowana wersja. Z tego co widzialem na Aminecie jest tylko wersja AGA (jesli dobrze doczytalem w instrukcji). Poprzenia (mam taka) obsluguje RTG.

Niestety obie wrsje nie posiadaja parametru ktorym mozna by bylo sprawdzic osiagi

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2019 21:49:16 przez Phibrizzo
[#92] Re: Doom - test prędkości

@Norbert, post #88

DoomAttack -wad $MainWAD -fps

działa
thx!
[#93] Re: Doom - test prędkości

@Phibrizzo, post #91

ja mam jeszcze
DOOM PLUTONIA
Doom Twilight Warrior
Doom Realm Of Chaos
DOOM EVILUTION
Zha Doom
ogień piekielny
i inne wtyczki


Ostatnia aktualizacja: 06.01.2019 21:57:26 przez Dorian3d
[#94] Re: Doom - test prędkości

@Ankuz MkOne, post #92

i jaka predkosc ?
[#95] Re: Doom - test prędkości

@Norbert, post #94

Nie sprawdzałem prędkości.

Tu chodzi o inne dodatki jak wygląd lokacji, bronie.
DOOM PLUTONIA :






Ostatnia aktualizacja: 06.01.2019 22:07:24 przez Dorian3d
[#96] Re: Doom - test prędkości

@Norbert, post #94

na razie tylko WinUae odpalilem.
fps szybko miga ale chyba ~35 pokazuje
Jak dzieciaki mi pójdą spać to możne jeszcze zdąże skoczyć na Amigę ...
[#97] Re: Doom - test prędkości

@Dorian3d, post #95

w DoomAttack mam do wyboru : doom, doom2, TNT i Plutonia
(takie WADy akurat miałem na Piecu)
[#98] Re: Doom - test prędkości

@Norbert, post #94

DoomAttack
A1200, Apollo 060/80MHz, AGA - 24 FPS
A1200, BIV 030/50MHz, AGA - 8 FPS

Kurde dałbym sobie rękę odciąć że szybciej niż Adoom to chodzi, a wychodzi ze identycznie.
Może takie wrażenie przez pełne sterowanie myszą (płynniej się wydaje).
[#99] Re: Doom - test prędkości

@Ankuz MkOne, post #98

Warto przelaczyc tryb na 320x200 NTSC Amiga szybciej dziala
[#100] Re: Doom - test prędkości

@HOŁDYS, post #99

dzięki, sprawdze w wolnym czasie.
[#101] Re: Doom - test prędkości

@Phibrizzo, post #90

Tylko krajobraz za oknami jest rozciagniety w pionie co raczej kiepsko wyglada


Są do tego ustawienia w prefsach, gdzie można to wyłączyć (chyba strech sky 1, czy coś podobnego), ale wtedy jak będziesz miał włączone rozglądanie się myszą, to będzie to słabo wyglądać ok, racja
[#102] Re: Doom - test prędkości

@BULI, post #101

A3000D, Mercury 40/35Mhz, Piccolo SD64 4 MB, AOS3.9:
15FPS (ADoom-1.4), 16FPS (DoomAttack0.8) czyli niewiele szybciej.
Jak odpalę DoomAttack w oknie 320x200:
(WB 800x600x8bit 12FPS), (WB 800x600x16bit 8FPS).

Po wpisaniu w ikonce -fps pokazuje podczas gry klatki ale czcionka jest mniej czytelna niż w ADoomie.
DoomAttack -forcedemo -timedemo demo3 - nie działa u mnie, brak pliku demo3.lmp.
[#103] Re: Doom - test prędkości

@Leon, post #102

demo3 może być w wersji shareware
[#104] Re: Doom - test prędkości

@Leon, post #102

W Doomattackprefs/program/Start options wpisz: "-timedemo -fps" zatwierdź enterem, zapisz klawiszem "save". Teraz każda wersja Doom z doomattack będzie się uruchamiała z timedemo i fps na ekranie.
[#105] Re: Doom - test prędkości

@Arturo, post #104



W ikonce do gry wpisałem dane jak na obrazku i leci demo oraz są podane FPSy.
Problem jest taki, że po wyjściu z gry nie mam takich statystyk:
A1200 030/50Mhz 32Mb (Optimised 020 C2P) - 8481 realtics (8.8 fps)
Amiga CD32 68020/14Mhz 8Mb (Optimised Akiko C2P) - 12872 realtics (5.8 fps)
Amiga CD32 68020/14Mhz 8Mb (Optimised 020 C2P) - 18971 realtics (3.9 fps)

A tego brakującego pliku demo3.lmp nie mam w wersji demo czy pełnej gry Doom.
[wyróżniony] [#106] Re: Doom - test prędkości

@Leon, post #105

testy rób normalnie uruchamiając grę z cli/shell

jak nie masz demo3 to test z demo1 lub demo2
[#107] Re: Doom - test prędkości

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #106

Ale w shellu nie pisze liczba klatek. A demka lecą jedno po drugim i się zapętlają. Kiedy mają niby być te statystyki. Nawet jak ktoś wyjdzie z gry po 1 demie a inny po 3 to w shellu inne byłyby wyniki.
[#108] Re: Doom - test prędkości

@Leon, post #107

W tym wątku o Doom jest już prawie wszystko. Chciałbym aby był podobny o Duke 3d, jak go uruchomić na Amidze.. czy to możliwe?
[#109] Re: Doom - test prędkości

@Arturo, post #108

W tym wątku o Doom jest już prawie wszystko.

Jak to wszystko? Uruchamiasz grę Doom tylko po to, by zobaczyć licznik FPS?
[#110] Re: Doom - test prędkości

@Arturo, post #108

Chciałbym aby był podobny o Duke 3d, jak go uruchomić na Amidze.. czy to możliwe?

Oczywiście. 1, 2 i GUI

Ostatnia aktualizacja: 09.01.2019 18:00:39 przez waldiamiga
[#111] Re: Doom - test prędkości

@Dorian3d, post #95

Dzisiaj wpadło w moje ręce Apollo 1260 80MHz i muszę przetestować jak Doom na nim śmiga.
Pytanie: Jak i czy w ogóle można wyłaczyć FPS cap w ADoom ?
Jeśli chodzi o dodatki to chciałbym Brutal Doom na Amige
Na blaszaku i smartfonie ogrywam BD v21, Project Brutality,Brutal Doom 64 i wiele innych świetnych modów do tego klasyka.
[#112] Re: Doom - test prędkości

@Leon, post #107

Podsumowanie paru kwestii związanych z grą DoomAttack.

Na początku w CLI musimy wpisać stack 20000 inaczej gra się nie uruchomi.
Później: doomattack -timedemo
Jeśli mamy tylko plik doom1.wad z wersji shareware czy registered oraz silnik z gry to musimy dopisać jeszcze -forcedemo czyli: doomattack -forcedemo -timedemo
Inaczej nie zobaczymy jak komputer sam gra, zaś w pełnej wersji gry wyskoczy nam komunikat "brak pliku HELP2". Jeśli chcemy aby na początku gry było inne demo wpisujemy:
doomattack -forcedemo -timedemo demo1
Zamiast demo1 można dać demo2 lub demo3. -timedemo to to samo co -timedemo demo1
Teraz jeśli chcielibyśmy mieć podczas gry podane klatki wpisujemy:
doomattack -fps -forcedemo -timedemo

Jak -fps damy na sam koniec komendy to gra nie uruchomi się.
Zobaczymy komunikat "W_GetNumForName -fps nie znaleziony"

Po wpisaniu w Doomattackprefs->program->Start options:
-forcedemo -timedemo -fps gra nie uruchomi się z powodu -fps na końcu
Jeśli wpiszemy -fps -timedemo to podczas gry będą podawane klatki ale dema nie uświadczymy (brak pliku z rozszerzeniem .lmp). Musimy wpisać jak poprzednio w CLI czyli w Start options dajemy:
-fps -forcedemo -timedemo

W recenzji na ppa pisze:
"Każda z gier 3D, które mamy dostępne dla Amigi, wymaga czegoś więcej niż podstawowej konfiguracji. Nie inaczej jest z "Doomem". Choć niektóre porty działają na gołej A1200 (a i nawet na A600 z 68020), granie wówczas za bardzo nie ma sensu. "
Pytanie. Który z portów działa na gołej A1200 bez fastu?
W kolejnym zdaniu zaś pisze:
"Każdy port "Dooma" wymaga około 8 MB pamięci oraz trochę wolnego miejsca na dysku twardym (od 15 do 30 MB w zależności od pliku WAD)."
Wersja shareware ma tylko 4.2Mb nie trzeba mieć min. 15MB miejsca na dysku.
Z tego co pisze w guide do DoomAttack minimum to A1200/4000 z 2MB Fast.
Czy komuś udało się uruchomić DoomAttack na 1MB Fast i 2MB Chip? Czy może na gołej 1200?

Pozatym aby uruchomić Dooma wystarczy, że mamy dwa pliki:
- doom1.wad z wersji shareware (4196020) lub pełna wersja doom1.wad (12408320)
- silnik np. DoomAttack0.8
Dodatkowy plik .doomrc tworzony jest po uruchomieniu gry lub po zapisie ustawień za pomocą Doomattackprefs.

Prędkość działania na A3000 040/35Mhz 15/16FPS (ADoom1.4), zaś 12/16FPS (DoomAttack0.8).
[#113] Re: Doom - test prędkości

@Arturo, post #108

Mniej koszerne pytanie:
czy ktoś uruchamiał Dooma pod Amibianem, w maksymalnie dostępnej konfiguracji?
[#114] Re: Doom - test prędkości

@Pentanteles, post #113

A w czym problem?
Działa to pod uae4arm to i na amibianie pójdzie.
[#115] Re: Doom - test prędkości

@Norbert, post #114

Nie wyraziłem się zbyt jasno - jaka była/jest wówczas wydajność?
[#116] Re: Doom - test prędkości

@Pentanteles, post #115

Pod MOSem ADoom sie nie odpala pokazujac komunikat:

Error: Can't open gameport.device


Nie wiem jak zmusic DoomAttack zeby odpalil sie w wiekszej wielkosci pola gry niz 320x240.
Zawsze odpala sie w takiej, niezaleznie jaka wielkosc ekranu wybiore.
Moze ktos zna jakies parametry?
W kazdym badz razie w takiej rozdzialce pokazuje 35FPS czyli jest to faktycznie ograniczone.

Ponadto na MOSa istnieje natywny port Dooma o nazwie Crispy-Doom.
Jesli uda mi sie jakos zmusic go do pokazania osiagow to sie pochwale. Narazie mi sie to nie udalo.

Ostatnia aktualizacja: 10.01.2019 12:46:24 przez Phibrizzo
[#117] Re: Doom - test prędkości

@Phibrizzo, post #116

Nie wiem jak zmusic DoomAttack zeby odpalil sie w wiekszej wielkosci pola gry niz 320x240


Uruchom program konfiguracyjny dołączony do DoomAtack i tam, w ustawieniach możesz zdefiniować rozdzielczość ok, racja
[#118] Re: Doom - test prędkości

@BULI, post #117

Przy ustawieniach 648x480 (bo wiecej sie nie da) na PowerBooku ustawionym tylko na polowie predkosci proca, FPS oscyluje miedzy 34-35.
[#119] Re: Doom - test prędkości

@Phibrizzo, post #118

Czyli tak jak pisaliście, jest ograniczenie FPSów w samym DOOMie do 35 ok, racja
[#120] Re: Doom - test prędkości

@BULI, post #119

Zgadza się. Więcej na ten temat tutaj.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem