Podsumowanie paru kwestii związanych z grą
DoomAttack.
Na początku w CLI musimy wpisać
stack 20000 inaczej gra się nie uruchomi.
Później:
doomattack -timedemo
Jeśli mamy tylko plik
doom1.wad z wersji shareware czy registered oraz
silnik z gry to musimy dopisać jeszcze -forcedemo czyli:
doomattack -forcedemo -timedemo
Inaczej nie zobaczymy jak komputer sam gra, zaś w pełnej wersji gry wyskoczy nam komunikat "
brak pliku HELP2". Jeśli chcemy aby na początku gry było inne demo wpisujemy:
doomattack -forcedemo -timedemo demo1
Zamiast demo1 można dać demo2 lub demo3.
-timedemo to to samo co
-timedemo demo1
Teraz jeśli chcielibyśmy mieć podczas gry podane klatki wpisujemy:
doomattack -fps -forcedemo -timedemo
Jak
-fps damy na sam koniec komendy to gra nie uruchomi się.
Zobaczymy komunikat "
W_GetNumForName -fps nie znaleziony"
Po wpisaniu w Doomattackprefs->program->Start options:
-forcedemo -timedemo -fps gra nie uruchomi się z powodu
-fps na końcu
Jeśli wpiszemy
-fps -timedemo to podczas gry będą podawane klatki ale dema nie uświadczymy (brak pliku z rozszerzeniem
.lmp). Musimy wpisać jak poprzednio w CLI czyli w Start options dajemy:
-fps -forcedemo -timedemo
W
recenzji na ppa pisze:
"Każda z gier 3D, które mamy dostępne dla Amigi, wymaga czegoś więcej niż podstawowej konfiguracji. Nie inaczej jest z "Doomem". Choć niektóre porty działają na gołej A1200 (a i nawet na A600 z 68020), granie wówczas za bardzo nie ma sensu. "
Pytanie. Który z portów działa na gołej A1200 bez fastu?
W kolejnym zdaniu zaś pisze:
"Każdy port "Dooma" wymaga około 8 MB pamięci oraz trochę wolnego miejsca na dysku twardym (od 15 do 30 MB w zależności od pliku WAD)."
Wersja shareware ma tylko 4.2Mb nie trzeba mieć min. 15MB miejsca na dysku.
Z tego co pisze w guide do DoomAttack minimum to A1200/4000 z 2MB Fast.
Czy komuś udało się uruchomić DoomAttack na 1MB Fast i 2MB Chip? Czy może na gołej 1200?
Pozatym aby uruchomić Dooma wystarczy, że mamy dwa pliki:
-
doom1.wad z wersji shareware (4196020) lub pełna wersja doom1.wad (12408320)
-
silnik np. DoomAttack0.8
Dodatkowy plik
.doomrc tworzony jest po uruchomieniu gry lub po zapisie ustawień za pomocą Doomattackprefs.
Prędkość działania na A3000 040/35Mhz
15/16FPS (ADoom1.4), zaś
12/16FPS (DoomAttack0.8).