[#121] Re: Doom - test prędkości

@BULI, post #119

[#122] Re: Doom - test prędkości

@Dorian3d, post #121

"It's running with what was essentially a Commodore 64 accelerator in the guise of the "SuperCPU". Released in 1996 and based around the 65802 MPU, it plugged into the cartridge slot acting as a pass through and ran at 20MHz - the architecture also allowed for the increased memory storage required to run Doom. They're incredibly hard to come by now, but thankfully can be emulated. Links are in the description."


To tak w razie czego, gdyby ktoś myślał że pomyka na zwykłym C64
[#123] Re: Doom - test prędkości

@morph123, post #122

Wersja na CD32 z 8MB fast:

http://eab.abime.net/showthread.php?t=88837&highlight=doom+cd32

video

Ostatnia aktualizacja: 11.01.2019 14:09:27 przez Artur Jarosik
[#124] Re: Doom - test prędkości

@morph123, post #122

mam doom na c 64
[#125] Re: Doom - test prędkości

@morph123, post #122

[#126] Re: Doom - test prędkości

@Dorian3d, post #125

Heh, widziałem też na wyświetlaczu w drukarce HP, a sam osobiście instalowałem na starym iPodzie Nano 2G.
[#127] Re: Doom - test prędkości

@waldiamiga, post #126

Jeszcze był gdzieś filmik z Doomem puszczonym na oscyloskopie ;)
[#128] Re: Doom - test prędkości

@Dorian3d, post #93

kurde mam problem:

DoomAttack (w zasadzie każdy DOOM) puszczony z CF HD0 zaraz po pokazaniu ekranu 3d zwalnia do 3 FPS !
A z PCMCIA 24 FPS - wszystko płynnie
Wina scsi.device?

speed test: PCMCIA 3mb/s ; HD0 1 mb/s ;/
[#129] Re: Doom - test prędkości

@Ankuz MkOne, post #128

Przegraj dooma z CF do ramdisku i uruchom z niego grę.
Potem przegraj CF na pcmcia i uruchom.
Taka sama prędkość ?

Czy pliki na pcmcia i CF mają te same wielkości i jeśli tak, to sprawdz sumy kontrolne ?
[#130] Re: Doom - test prędkości

@Norbert, post #129

generalnie to były te same foldery dooma.
nawet jeszcze raz nadpisałem z CF na DH.
Taki sam rezultat na HD ; /
[#131] Re: Doom - test prędkości

@Ankuz MkOne, post #130

A z ram dysku ?
Skopiuj z cf i uruchom a potem z pcmcia i uruchom..
[#132] Re: Doom - test prędkości

@Norbert, post #131

skopiowany z HD do RAM smiga 24 fps
nie wiem, jakies bufory HD? albo inny scsi.device uzywać? albo coś w s-s zwalnia Apollo w doomie?
Gloom, Breathless, AB3D2 latają OK

p.s.
co ciekawe na Bilz 030 chyba jest to samo (taki sam system tam mam i taki sam s-s-)

Ostatnia aktualizacja: 31.03.2019 09:45:08 przez Ankuz MkOne
[#133] Re: Doom - test prędkości

@Ankuz MkOne, post #132

A tak żeby już wszystko było sprawdzone.
Dodaj bufory do partycji na której jest doom.
addbuffers dh0: 1000
[#134] Re: Doom - test prędkości

@Norbert, post #133

dzieki
a to w s-s na początku dać? czy gdzie?
[#135] Re: Doom - test prędkości

@Ankuz MkOne, post #134

Wpisz w cli przed odpaleniem dooma :)
[#136] Re: Doom - test prędkości

@morph123, post #135

aha, thx!
obadam jak tylko będę miał czasa
[#137] Re: Doom - test prędkości

@Norbert, post #133

no dobry trop to był! dzięki.
w CLI pisze mi po wykonaniu komendy:
"dh1 has 600 buffers"
(ciekawe że nie ma 1000 jak w komendzie?)

znalazlem wersje Doom Atack co dodaje buffory na poczatku i to dziala z DH1 z 24 FPS! ; )
Czy "addbuffers" mozna dac jakoś do s-s aby zawsze było aktywne?
Czy lepiej nie bo sa jakieś skutki uboczne?
[#138] Re: Doom - test prędkości

@Ankuz MkOne, post #137

Można dodać bez skutków ubocznych!
Alternatywą jest zwiększenie bufora partycji w HDToolBox - wklepiesz raz, będzie na zawsze. To rozwiązanie prowadzi do tego, że przy rozruchu amigi każdorazowo ten powiększony bufor "ukroi" kawałek pamięci z automatu w przeciwieństwie do s-s, gdzie dopiero z poziomu AmigaDOSu zostanie to wykonane.
Użycie AddBuffers możesz również odroczyć do momentu odpalenia samej gry, tu musiałbyś stworzyć sobie odpowiedni skrypt i podpiąć go do ikonki.

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2019 10:23:07 przez Lokaty
[#139] Re: Doom - test prędkości

@Ankuz MkOne, post #137

Skutek uboczny będziesz miał taki, że trochę pamięci Ci zajmie na bufory napędu. Ale jak masz kilkadziesiąt MB pamięci FAST to kto bogatemu zabroni?
[#140] Re: Doom - test prędkości

@Ankuz MkOne, post #137

A ja się zastanawiam jakim cudem wpływa to na FPS w grze. Z tego co wiem, to AddBuffers jest konieczne dla Dooma, żeby szybciej się wczytywał (podczas inicjacji "Refresh Daemon"). Czyżby DoomAttack czytał z dysku w samej grze?
[#141] Re: Doom - test prędkości

@Hexmage960, post #140

dzięki wszystkim za wskazówki. pobawie się w domu.
No akurat fastu u mnie mnogo ;) więc jak trochę ubędzie nic się nie stanie.

Co do szybkości działania Dooma vs Buffers, tez tego nie rozumiem.
Na wszelki wypadek dokonam dokładniejszej analizy plików konfiguracyjnych tych 2 wersji DoomAttack jakie mam.
Widziałem gdzieś na forum że te 3-4 fps nie tylko mnie męczyły w doomie.
Jak coś znajdę to się podzielę.
[#142] Re: Doom - test prędkości

@Ankuz MkOne, post #141

Widziałem gdzieś na forum że te 3-4 fps nie tylko mnie męczyły w doomie.


na A1200 z fastem są takie wyniki
[#143] Re: Doom - test prędkości

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #142

doprecyzuje: Apollo 1260 i 3-4 fps
[#144] Re: Doom - test prędkości

@Ankuz MkOne, post #143

Objaw rzeczywiście nietypowy, może pochrzaniony maxtransfer?
[#145] Re: Doom - test prędkości

@waldiamiga, post #144

Coś z buforami jak koledzy już podpowiedzieli.
Udało mi się odpalić poprawnie 23-24 fps.
Mam parę rzeczy do sprawdzenia jaka różnica w konfigach dooma to powoduje (ale jeden dodaje bufory na starcie).
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem