Pracujemy nad kontrolerem do JUMP! Na razie będzie to tylko dwu pozycyjna kierownica lewo-prawo. Wymyśliłem że to bardziej intuicyjny sposób gry niż joystick. Przesuwa się kulkę, nie tunel, choć planowałem zrobić taką opcję sterowania. Niestety okazało się to niewykonalne z powodu ilości pamięci jakiej potrzebuje silnik.
Ostatnia aktualizacja: 01.08.2019 10:30:24 przez Kefir_Union
Projekt ciągle posuwa się do przodu. W chwili przerwy od pisania gry, przypomniałem sobie że są jeszcze inne języki programowania niż assembler i zrobiłem edytor poziomów.
Planuję go kiedyś udostępnić aby można było tworzyć własne zestawy poziomów do JUMP!
Zrobiłem kilka pierwszych poziomów i jestem na etapie wymyślania i szlifowania schematu wedłgu którego będzie działać rozgrywka oraz zasad przechodzenia do kolejnych poziomów. Zostało też kilka kwestii technicznych związanych z optymalizacją użycia pamięci.
Prace nad grą idą pełną parą. Na horyzoncie nie widać nowych problemów technicznych, wszystko wskazuje że gra zostanie na 100% ukończona i wydana.
Jak pisałem wcześniej, rozgrywka różni się trochę od oryginalnej gry i mocno stawia akcent na zbieranie punktowanych kafelków. Gra jest podzielona na galaktyki. W każdej z galaktyk są 3 poziomy do przejścia oraz 4 poziom prowadzący do następnej galaktyki. Czwarty poziom odblokowuje się dopiero gdy w pierwszych trzech gracz zdobędzie odpowiednią liczbę punktowanych kafelków. Te trzy tunele wewnątrz galaktyki można wybierać i przechodzić w dowolnej kolejności co pozwala na proste taktyczne planowanie i np. odpuszczenie w miejscach gdzie nam nie idzie jeśli w pozostałych tunelach zdobyliśmy blisko maksa. W czwartym tunelu gra się inaczej niż w pozostałych ale to zobaczycie dopiero na video, które jest w przygotowaniu.
JUMP! to inna gra niż na Atari, cały czas zręcznościowa ale trochę bardziej logiczna z inną mechaniką. Rozgrywka jest szybsza a kafelków jest kilka razy więcej. Sterowanie i poruszanie po tunelu są takie same. Nowe kafelki pojawiają się stopniowo w kolejnych poziomach, utrzymując ciągłą ciekawość u gracza "co będzie w kolejnych poziomach?' Rośnie także powoli poziom trudności.
Na ten moment gotowa jest pierwsza galaktyka z czterema poziomami. Od dwóch miesięcy dzień zaczynam od przejścia zrobionych poziomów i ich szlifowania
Po dwa nowe kafelki na galaktykę. Galaktyk będzie z 8.
Możliwości zrobienia wersji ECS z pewnością się dokładniej przyjrzę. Będzie to wymagało wielu uproszczeń.
Wprowadzają w błąd? Tak. Gra na Amidze z animowanym tunelem, animowanym tłem, animowaną kulką, animowanymi symbolami na kafelkach i z dźwiękiem robi jakieś 100 razy lepsze wrażenie
Ostatnia aktualizacja: 26.12.2019 11:24:23 przez Kefir_Union
Wprowadzają w błąd? Tak. Gra na Amidze z animowanym tunelem, animowaną kulką, animowanymi symbolami na kafelkach i z dźwiękiem robi jakieś 100 razy lepsze wrażenie
No to wygląda za dobrze
Nie masz tam gdzieś jakiegoś szczątkowego triala do poczęstowania w święta?
.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies
(ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach.
Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy
niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki
internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.