[#1] Szybkość gier, czyli saga porównawcza klatek na sekundę
...
[#2] Re: Zapowiedzi nowych gier
Pierwsza z brzegu platformówka. Wymagania Amiga 500 1 mega ram.


Druga z brzegu. Wymagania Amiga 500 1 mega ram.
https://youtu.be/aaiZ5Ma6j50?t=503

Ostatnia aktualizacja: 12.02.2020 13:29:59 przez amikoksu
[#3] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #2

I jeszcze np. Lionheart:
(EDIT: widze, że zostałem uprzedzony )





Ostatnia aktualizacja: 12.02.2020 14:53:04 przez Jacques
[#4] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #2

Nie rozsmieszaj mnie Lion Heart ani Ruff'n'Tumble to nie sa pierwsze platformowe gry z brzegu na Amige.
[#5] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #4

Chciałeś, to podałem przykład dobrze wyglądającej gry platformowej na Amidze. Podałem dwa. Pierwsze z brzegu jakie mi podeszły.
[#6] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #5

podaj 10

akurat nie licząc tła to wspominana gra jest całkiem ok, szczególnie animacyjnie, ale ja i tak czekam na Sonica na 8bitowego Amstrada:


Ostatnia aktualizacja: 12.02.2020 15:39:09 przez michal_zukowski
[#7] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #5

Ile FPS ma na Amidze ten pierwszy przykład?
[#8] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #7

Nie liczyłem, ale na Amidze 500 gra działa płynnie.

A co do powstającej gry Super Metal Hero, to obecnie gra wygląda jak średniej klasy gra na Amigę 500, a tu ma wymagania 030, 4 mega ramu i AGA. Bieda.
[#9] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #8

A co za różnica, odpalisz po prostu na A1200 z 030.
[#10] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #8

Nie liczyłem, ale na Amidze 500 gra działa płynnie.


Może jednak warto było to zrobić? Bo jeśli wygląda tak jak na filmie to dla mnie nie wygląda płynnie. Ciekawe czemu...
[#11] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #9

Oczywiście. Wyraziłem tylko swoją opinię że Super Metal Hero wygląda słabo jak na takie wymagania. Można zrobić taką grę która będzie wymagać 060. Także ja się nie czepiam.
[#12] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #10

Odpal grę na Amidze a nie sugeruj się nagraniem.
[#13] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #12

I wtedy zobaczę 25 fps?
[#14] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #13

Zobaczysz świetnie wyglądającą grę, która hula na Amidze 500 1 mega ram.
[#15] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #14

Pytałem o płynność. Czyli oczywiście nie.

I do tego sprowadzają się te niekompetentne porównania "wygląda tak samo o ile przymkniemy oko na kilka różnic".

Spoko, krytykuj dalej tych co cokolwiek robią.
[#16] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #15

Płynność jest bardzo fajna. Uruchom sobie na Amidze 500 i policz.

Aha, czyli według ciebie nie można krytykować, tylko ahy i ohy jakie to piękne i cudowne. Gratuluję podejścia.

Ostatnia aktualizacja: 12.02.2020 16:37:33 przez amikoksu
[#17] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #16

Ależ gdzie ja niby zakazuję krytyki? Przecież właśnie korzystając z prawa do krytyki skrytykowałem Twoje nieprzemyślane porównanie. Czyżbyś lubił krytykę tylko wówczas gdy dotyczy ona innych?

Płynność jest bardzo fajna.


Pytałem o wymierna wartość, a nie to czy Ci się ta "płynność" podoba. Brak odpowiedzi to jasna odpowiedź.
[#18] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #17

Nie wiem ile ma, nie liczyłem FPS ale gra jest płynna.
[#19] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #17

A jaka jest liczba fps w tym super metal hero?
[#20] Re: Zapowiedzi nowych gier

@RokiS, post #19

Nie wiem, ale na pierwszy rzut oka widać, że znacznie więcej niż R'n'T. Podobnie z kolorami. Więc porównywanie obu gier jest grubo naciągane.
[#21] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #20

Aha
[#22] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #20

Nie wiem jak z kolorami (faktyczną ilością), ale Miky's Land (Super Metal Hero) jest bardziej kolorowy niż R'n'T i wygląda na AGA (może się oczywiście okazać, że te kolory uciągnął by OCS)
Co do płynności animacji to R'nT jest super płynny (wina filmiku) na prawdziwym sprzęcie, wygląda na to, że wyrabia się "ramka w ramkę" ok, racja

Mnie sie Miky's Land (Super Metal Hero) podoba grafika itp.
Tak, ma za duże wymagania jak na 1994 na przykład, ale w obecnych czasach to już nie taki kłopot, pod warunkiem, że będzie naprawdę płynna, a jeśli jest tworzona w jakimś "game maker" (a wszystko na to wskazuje), to z tą płynnością na real hardware może być kłopot.
[#23] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #22

Podejrzewam że w Super Metal Hero więcej jak 32 kolory to nie ma. W R'n'T grafika jest bardziej szczegółowa, ładniej wypikselowana i kolory dobrze dobrane. W Super Metal Hero grafika nie jest zła ale jak na Amigę 500, ale że wymagania 030, 4mega, AGA to no powtórzę się, biednie to wyglada.

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2020 09:25:21 przez amikoksu
[#24] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #22

Co do płynności animacji to R'nT jest super płynny (wina filmiku) na prawdziwym sprzęcie, wygląda na to, że wyrabia się "ramka w ramkę" ok, racja


Odpalałem to pod UAE na dwóch kompach i scrollowanie tła nie wygląda tak płynnie jak np. w SuperFrogu. Czyli co, emulator mnie okłamuje?
[#25] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #24

Uruchom na prawdziwej Amidze. R'nT na Amidze działa płynnie, scrolling płynny podejrzewam że tak płynny jak w Superfrogu. Tylko główna postać w Superfrogu jest szybsza, wyżej skacze, troszkę bardziej żwawa co może dawać takie złudzenie.

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2020 09:46:11 przez amikoksu
[#26] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #24

Używam też WinUae, ale nie do gier, więc się nie wypowiem.
Na żywej Amidze jest bez zarzutu ok, racja
[#27] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #26

No to pozostajemy przy subiektywnych wrażeniach.
[#28] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #27

No to pozostajemy przy subiektywnych wrażeniach.


To nie muszą być subiektywne odczucia, ale przy tej metodzie sprawdzania, to tak.
Mogę to sprawdzić na WinUae, ale jak stwierdzę, że jest tam OK, to znowu kwestia czy mam dobrze skonfigurowany emulator, właściwy wyświetlacz itp- a na końcu i tak ktoś powie, że ma inne wrażenie.
Ja nie mam wątpliwości bo sprawdzam na Amidze, na CRT i to z flopa (bez whdload), więc nie muszę się zastanawiać, czy mam lagi na wyświetlaczu, czy WinUae działa poprawnie itp.

Pozostaje Ci opcja sprawdzenia/zobaczenie tego na prawdziwym sprzęcie i weryfikacja własnych odczuć ok, racja
[#29] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #28

Otóż to.
[#30] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #25

Ja uruchamiałem zarówno Ruff 'n' Tumble jak i Lionheart na swojej A500 z 0.5 mb chip i 0.5mb slow podpiętej do TV przez scart i nie jest tak różowo jak piszesz.
Ruff 'n' Tumble działa w 25 fps a czasami schodzi niżej jak jest więcej na ekranie wybuchów (na przykład gdy pokonałeś bossa). Scroll jest 'jerky' i widać to dobrze gdy skupisz oczy na krawędź ekranu - po prostu widać 'tearing'. Poza tym ekran gdy jest 320x192 (bądź trochę więcej w pionie ale na pewno nie 200). Dla mnie świetna jest dynamiczna muzyka, która napędza akcję.

Lionheart też spowalnia na paralaksie.

W WinUAE możesz dodać do konfiguracji "show_refresh_indicator=true" i pozwoli to zobaczyć z lewej strony co ile ramek jest aktualizowane to co na ekranie. Oczywiście trzeba powiększyć szerokość okna w WinuUAE by to zobaczyć (ja ustawiłem 800x568). W R'n'T przy przesuwaniu ekranu jest zielony czyli 25 fps. obiekty są animowane co 25 fps, co 1/4 animowane są przedmioty.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem