[#31] Re: Zapowiedzi nowych gier

@asman, post #30

(na przykład gdy pokonałeś bossa

Tak, ale to jest na tyle nie istotny szczegół który w ogóle nie wpływa na rozgrywkę gry. Ogólnie Ruff 'n' Tumble działa płynnie, scrolling jest na bardzo fajnym poziomie. A to tylko Amiga 500 1 mega ram!
Natomiast Super Metal Hero wymaga 030, 4 mega ramu i AGA i prezentuje się jak gra na Amigę 500 w 32 kolorach z gorszymi efektami jak w Ruff 'n' Tumble. No ale SMH to demo to jeszcze nie ma co wyrokować.
[#32] Re: Zapowiedzi nowych gier

@asman, post #30

Przy okazji, zauważyłem, że R'n'T w whdload zachowuje się dziwnie z akceleratorami, np. na 68020 25MHz, gra ma więcej spowolnień (widać najbardziej nad mostem z wybuchającymi pod nim przeciwnikami) niż na 68000 7MHz, co ciekawe, uruchomiona z dyskietka zasuwa na akceleratorze trochę płynniej, niż na 68000.

Nagrałem nawet filmik i widać po długości filmików, na której konfiguracji działa najwolniej.

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2020 11:33:41 przez sanjyuubi
[#33] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #20

Ilosc kolorow to nie wszystko.
W grze liczy sie jeszcze jakosc grafiki w Ruff'n'Tumble jakosc pikseli to 9/10 w tym Super Metal Hero to jakies 4/10.
[#34] Re: Zapowiedzi nowych gier

@sanjyuubi, post #32

Tylko to raczej nie jest wina gry, a raczej slave WHDload, ustawień.
[#35] Re: Zapowiedzi nowych gier

@sanjyuubi, post #32

Czytałem twój bugreport na Mantis WHDLoad. Wiem że próbowałeś parametr CACHE, ale czy próbowałeś z parametrem NOCACHE? Spróbuj też NODATACACHE i CHIPNOCACHE.

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2020 12:06:28 przez Solo Kazuki
[#36] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #28

Pozostaje Ci opcja sprawdzenia/zobaczenie tego na prawdziwym sprzęcie i weryfikacja własnych odczuć ok, racja


Sprawdziłem. Scroll szarpie tak samo jak na emulatorze. Więc teraz panowie, pora na przeczyszczenie różowych okularów nostalgii, przez które gry z przeszłości zawsze wyglądają ładniej i płynniej.





I przeprosić się ze współczesnymi twórcami gier na których przez to spada niezasłużona krytyka, kolego amikoksu.
[#37] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #36

Specjalnie teraz uruchomiłem u siebie na Amidze 500 1 mega ram. Nic nie szarpie. Skupiam wzrok na kilku punktach i ogólnie i gra działa tak jak powinna. Scrolling jest płynny. Po prostu tak się nastawiłeś wobec tej gry i tyle.

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2020 12:51:19 przez amikoksu
[#38] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #37

Nie mam więcej pytań.
[#39] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #38

Mi brak odpowiedzi.

Proponuje pozostać każdy przy swoich odczuciach.
[#40] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #36

He, he nie pozwolę tak łatwo pogrzebać moich wspomnień
Jak wrócę do domu sprawdzę jeszcze raz na A600

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2020 12:57:32 przez BULI
[#41] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #37

Ja też nie widzę żadnego szarpania.

Przypomina mi się takie stare żydowskie przysłowie:
Jeśli ktoś ci powie że jesteś osłem, to się tym nie przejmuj, ale jeśli 10 osób ci tak powie, to idź kup sobie siodło. ;)
[#42] Re: Zapowiedzi nowych gier

@ZbyniuR, post #41

Jest też takie staropolskie powiedzenie z zeszłego miesiąca autorstwa L. Millera "Dla tej pani milczenie nie jest złotem. Jest szansą".

Mój film pokazuje, że grę odpaliłem na prawdziwym sprzęcie, więc nie przejdzie wciskanie publicznie kitu, że emulator kłamie, że filmy na Youtube kłamią itp. O takiego jak tu:

Odpal grę na Amidze a nie sugeruj się nagraniem.


To tym nagraniem miałem się nie sugerować


Tu dla porównania scroll na Youtube w SuperFrogu





A to czy na użytek dyskusji sobie panowie scroll w 25 czy nawet 10 fps nazwą 'płynnym' czy 'nie szarpie' to już w zasadzie wasza sprawa. Nie o tym była dyskusja, tylko czy autorzy nowej gry mają się powód do jakiegokolwiek wstydu wobec starych gier.

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2020 13:30:11 przez nogorg
[#43] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #42

Już pomijając te nagrania przykłady co tu dałeś, to uwzględnij to że twórcy gier stosują różne chociażby prędkości przesuwu ekranu do swoich gier aby dobrze pasowały (przynajmniej według nich) do całej reszty. Ale pewnie tego nie uwzględniasz.


Tak jak i kiedyś tak i teraz zdarza się tandeta. Super Metal Hero (demo) wymagania gry względem oprawy graficznej ma sporo zawyżone ale to nie jest jakiś tam minus. W latach 90 byłby to duży minus. Jak ktoś jest wstydliwy to się będzie wstydzić nic na to nie poradzisz.
[#44] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #42

Tak na szybko spojrzałem (bo jestem w pracy) na te nagrania z R'n'T na YT (i twoje) i szczerze?
Nie widzę tej szarpanej animacji, nawet jesli to jest tylko 25FPS, to wydaje się płynne.
Jestem mega czepialski jeśli chodzi o detale i dlatego przeanalizuję to sobie w domu na prawdziwym sprzęcie.
A tak przy okazji tego nowego tytułu Super Metal Hero, który nomen omen mnie się podoba, pomimo swoich wymagań, to na filmiku wyraźnie widać jak niepłynna jest animacja/scroll tła ok, racja
[#45] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #44

Nie jest, ale ma jeszcze szansę że będzie
[#46] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #44

Też wydaje mi się być bardzo OK w Ruff 'n' Tumble, 25 FPS to nie 50, ale poza tym bez zarzutu i nie widzę jakiegoś problemu z "szarpaniem" scrolla.

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2020 14:06:47 przez Jacques
[#47] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #43

Problem z AGA jest taki że sprzęt kosztuje jakiś tysiąc więcej niż OCS/ECS a różnica w grafice nie jest tego warta.
Poza tym co prawdziwy klasyk z OCS/ECS to prawdziwy klasyk.
[#48] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #46

Myślę że jeszcze jeden parametr o którym nikt tu nie wspomniał, a który może mieć wpływ na to "szarpanie". Rodzaj monitora, CRT z odświeżaniem 50Hz czy LCD które mają 60Hz. Każdy oglądacz demek wie że przewijanie scrolaków na tych drugich jest nieczytelne, bo komputer wysyła 50 a ekran wyświetla w 60 co sprawia że chwilami przeskakuje klatki albo widać dwie klatki na raz.

Więc zastanawia mnie na czym dostrzegli szarpanie ci co je dostrzegli. Zresztą to samo dotyczy emulatorów, tzn jeśli odświeżanie na wyświetlaczu jest wielokrotnością 25 (czyli 50,75,100,125) to spoko ale jeśli jest inna to skrolaki nie będą płynne.
[#49] Re: Zapowiedzi nowych gier

@swinkamor12, post #47

Kosztuje 600zł więcej, a masz prócz tego 1mb chipu więcej i 2.5 raza szybszy proc. Porównując A600 z 020 i 2mb chipu do A1200 otrzymujemy maszynę za tę samą cenę ale bez Aga, gdzie sens gdzie logika.
[#50] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #49

O nie, trzeba było zignorować, bo on zaraz włączy jedną z trollo-płyt z gatunku AGA sucks, karta gfx rules, jedyna Amiga to OCS, itp. itd.

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2020 20:24:30 przez Jacques
[#51] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #35

Próbowałem i nie było różnicy.
[#52] Re: Zapowiedzi nowych gier

@ZbyniuR, post #48

Warto tutaj wspomnieć, że każdy współczesny monitor nie będący jakimś budżetowym crapem ma Freesync, albo GSync i 50 Hz na LCD jest dostępne od ręki. A nawet jak nie ma, to istnieje duża szansa, że 50hz i tak zadziała po utworzeniu custom resolution, zwłaszcza te co są FullHD z HDMI (aby być zgodnym z dekoderami TV) Mi się to udało nawet na monitorze 19" z roku 2004.
[#53] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #44

No i sprawdziłem, na żywym sprzęcie R'n"T i co?
I jest płynnie, nic nie haczy, efektu "jerky" nie ma, gra jest nadal świetna, dynamiczna i mega responsywna OK
Wierzę, że gdy zdarzy się niespodziewanie więcej obiektów, może zwolnić, chociaż sam tego akurat w R'n'T nie doświadczyłem (nie przeszedłem całej gry), za to rzeczywiście pamiętam, że czasem zwolnienie zdarzało się w LionHeart ok, racja
A propos tych 25FPSów przy przesuwaniu poziomym ekranu, to nie wiem czy nie wyjaśnia to pewnej kwestii, mianowicie kiedyś bawiłeś się jakimś monitorem LCD i testowałem go właśnie na R'n"T.
Okazało się, że podczas przesuwu ekranu odczuwało się wyraźne smużenie przesuwanego tła. Uznałem, że to problem monitora LCD i o sprawie zapomniałem.
Wczoraj gdy odpaliłem R'n'T na A600 i monitorze CRT okazało się, że przy przesuwie ekranu da się zauważyć delikatne smużenie przesuwanego tła w poziomie. Efekt nie jest jakiś uciążliwy, ale jest- myślę, że to może być rzeczywiście wina tych 25FPSów ok, racja
[#54] Re: Zapowiedzi nowych gier

@RokiS, post #19

A jaka jest liczba fps w tym super metal hero?

W kontekście RnT nie ma co porównywać, bo Super Metal Hero wymaga 030! 4megsa ramu i agaty (256kol) już się nie będę czepiał hihi. Ile w SMH jest kolorów? 32? 40?

A Ruff 'n' Tumble pomyka na Amidze 500 1 mega.
[#55] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #53

Niewyjaśniona pozostaje dla mnie najistotniejsza kwestia w tym wątku, której nie poruszyłeś. Przykazaliście mi, razem z kolegą amikoksu, sprawdzanie gry R'n'T na prawdziwym sprzęcie, bo rzekomo filmy na Youtube oraz emulator WinUAE miały nie być reprezentatywne dla oceny grafiki w tej grze.

Postanowiłem warunkowo wam zaufać, bo może rzeczywiście tak jest w tym wypadku, że emulacja oraz kompresja Youtube zakłamuje faktyczna płynność gry. Dlatego poświęciłem czas na zweryfikowanie tego zagadnienia zgrywając i uruchamiając grę na prawdziwej Amidze (1200) i na prawdziwym telewizorze CRT. Okazało się, że zarówno Youtube jak i emulator przedstawiają płynność gry realistycznie, tak jak na prawdziwej Amidze, a wasze zarzuty wobec YT i UAE są wyssane z palca. Może nie wszystko da się ocenić na Youtube, ale to czy gra chodzi w 50hz czy 25hz akurat się na powyższym filmie oraz emulatorze dało.

Niezależnie na ile części ten włos da się jeszcze w tym wątku podzielić to nie widzę aby którykolwiek z kolegów Buli i amikoksu zająknęli się na ten temat. W związku z powyższym moja konstatacja jest jedna: zapewne Youtube, monitory LCD i emulatory przekłamują w jakimś stopniu wygląd emulowanych gier, ale dla mnie nadal pozostaną dużo bardziej wiarygodne niż opinie na forum. W każdym razie niż opinie tych osób i w tym zakresie.
[#56] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #55

Panie, Ruff'n'Tumble ma tak wspaniałą animację, która zapada w pamięć na długo! Nie wiem, skąd takie analizy - wystarczy to przeżyć samemu.

Przypomina to mi jak użytkownicy NG zamiast grać w Quake, uruchamiają tę grę tylko i wyłącznie by obliczyć FPS w timedemo.
[#57] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #55

Po prostu, albo źle interpretujesz tę płynność/przesuw ekranu w tej grze, albo celowo się uparłeś i wiedząc że nie masz racji dalej upierasz się przy swoim. Twoja sprawa.
[#58] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #56

Nie wiem, skąd takie analizy


Z lekkomyślnego porównania do którego wspomniana gra została użyta. Nie uwzględniającego redukcji jakości, których musieli dokonać autorzy R'n'T, by dopasować ją do wydolności Amigi 500 z 1MB. To czy gra sama w sobie jest fajna czy nie to zupełnie osobna kwestia.

wystarczy to przeżyć samemu.


Tak samo jak wystarczy przeczytać wątek, by uzyskać odpowiedź.
[#59] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #55

Niewyjaśniona pozostaje dla mnie najistotniejsza kwestia w tym wątku..


Najistotniejsza? Naprawdę?
Przeczytaj sobie kilka razy na spokojnie swój wywód i sam spytaj siebie o co Ci chodziło szeroki uśmiech
[#60] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #58

Z lekkomyślnego porównania do którego wspomniana gra została użyta.

Nie czytałem całego wątku, więc nie wiem o jakie porównanie chodziło.

Czyżby o to porównanie z tą nową grą na Amigę w zapowiedziach?

Nie uwzględniającego redukcji jakości, których musieli dokonać autorzy R'n'T, by dopasować ją do wydolności Amigi 500 z 1MB.

Ta gra to jedna z najładniejszych platformówek - strzelanek dla Amigi 500. Graficznie wygląda świetnie, jest mnóstwo kolorów i szybka animacja.

Nie widzę redukcji jakości - gra wygląda jakby była wręcz stworzona dla Amigi! (Też nie jest to konwersja). Wizualnie wygląda zresztą lepiej niż wszystkie inne tego typu gry na Amigę 500.

To czy gra sama w sobie jest fajna czy nie to zupełnie osobna kwestia.

Te kwestie się pokrywają według mnie.

Ostatnia aktualizacja: 14.02.2020 10:22:14 przez Hexmage960
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem