[#61] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #57

Po prostu, albo źle interpretujesz tę płynność/przesuw ekranu w tej grze, albo celowo się uparłeś i wiedząc że nie masz racji dalej upierasz się przy swoim. Twoja sprawa.


To jak ja sobie interpretuję płynność to jest tylko i wyłącznie moja sprawa. Za to Twoją sprawą jest przyznanie, że sugestie, że uruchomienie tej gry na prawdziwej Amidze odkryje inne doznania niż to co widać na Youtube oraz pod emulatorem, były tylko wybiegiem erystycznym. Na co liczyłeś, że nie uruchomię i nie sprawdzę? Drugi raz na pewno nie.

Swoją drogą ironią forum jest to, że Twój kolega BULI najpierw przykazał mi sprawdzić grę na prawdziwej Amidze, a sam ją sprawdził dopiero po tym gdy ja ją sprawdziłem. Ale swoją opinię już miał zawczasu. Jak na moje to ta kolejność powinna być odwrotna - najpierw sprawdzasz, a potem piszesz swoje opinie - no ale przecież w Internecie można być ekspertem i bez tego.

Z takim podejściem jak Twoje mam wątpliwości czy Ty w ogóle tę grę na Amidze widziałeś. Ale w sumie to też tylko Twoja sprawa. Krytykuj dalej twórców nowych gier na Amigę. Dzielnie to prawo sobie w tym wątku wywalczyłeś.
[#62] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #58

Z lekkomyślnego porównania do którego wspomniana gra została użyta.

Porównanie jak najbardziej na miejscu.

Ta powstająca gra wymaga Amigi z AGA, procesora 030 i 4 mega ramu.


Ta gra wymaga Amigi 500 1 mega ram.


Dla mnie wymagania dla Super Metal Hero od strony wizualnej są nieadekwatne.

Ostatnia aktualizacja: 14.02.2020 10:20:24 przez amikoksu
[#63] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #61

Za to Twoją sprawą jest przyznanie, że sugestie, że uruchomienie tej gry na prawdziwej Amidze odkryje inne doznania niż to co widać na Youtube oraz pod emulatorem, były tylko wybiegiem erystycznym.


Manipulujesz celowo albo brak ci wiedzy. Można tak ustawić emulator i też tak zgrać materiał na youtube, że nie będzie idealnego odwzorowania do gry uruchomionej na Amidze. Dlatego poleciłem ci sprawdzić na Amidze.

Krytykuj dalej twórców nowych gier na Amigę.

Dobra (według tych którzy uważają ją za dobrą) krytyka zawsze w cenie.
[#64] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #63

Manipulujesz celowo albo brak ci wiedzy. Można tak ustawić emulator i też tak zgrać materiał na youtube, że nie będzie idealnego odwzorowania do gry uruchomionej na Amidze. Dlatego poleciłem ci sprawdzić na Amidze.


Można... Można... Można... Czyli ogólniki. Tutaj nie było tematu co można tylko był konkretny film który sam wstawiłeś i o którym stwierdziłeś, że "mam się nie sugerować". To w końcu można czy nie można się sugerować tym filmem??? Jest on dobrze zgrany czy nie dobrze? Skoro nie jest to co w nim jest źle ustawione? No zacząłeś mnie właśnie intrygować. Powiedz co jest z tym filmem nie tak?

Może nie potrafisz ustawić odpowiednio emulatora, ale to nie jest powód aby zakładać, że inni również tego nie potrafią. A przy Amidze spędziłem wystarczającą ilość czasu by mieć rozeznanie ile warte jest WinUAE. W tym wypadku dużo więcej niż opinia z forum.
[#65] Re: Zapowiedzi nowych gier

@ZbyniuR, post #48

Jeszcze jeden parametr może wchodzić w grę oprócz wspomnianego odświeżania, rodzaj monitora. Parametr urojeniowy. Myślę, że też można go uwzględnić.
[#66] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #65

Jeśli sugerujesz, że urojeniem było stwierdzenie, że R'n'T chodzi w 25 fps to mam dla Ciebie jeszcze jeden parametr: parametr braku kultury.
[#67] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #56

Panie, Ruff'n'Tumble ma tak wspaniałą animację, która zapada w pamięć na długo!

Graficznie wygląda świetnie, jest mnóstwo kolorów i szybka animacja.

Zgadzam się w pełni. Ruff n Tumble to bardzo dobrze wykonana gra. Można pomarzyć aby w dzisiejszych czasach została tak dobrze wykonana gra na jakąkolwiek Amigę.
[#68] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #3

ale jakim cudem ta gra tak wygląda? Ma dualplane, ale ponoć max kolorów w tym trybie to 32 po 16 na warstwe, przeciez tu jest znaczeni wiecej niz 16 na warstwe, na tylniej warstwie poza bitmapami jeszcze kurde gradient, ruchome chmurki.. nie ogarniam jak to zrobić :-/ póki co.. na razie mój sukces to 100 ruchomych gwiazdek w 50 fps + ewentulanie nieruchome tło z tyłu, razem 64 kolory..
[#69] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #42

Porównywanie płynności scrolla na YT jest kompletnie bez sensu, szczególnie gier działających w 50Hz
[#70] Re: Zapowiedzi nowych gier

@ZbyniuR, post #48

Uzyskanie płynnego scrola w emulatorze to jest nie banalne zadanie i choć nie nie-wykonalne to za dużo zmiennych jest które mogą zepsuć efekt. 50Hz na Amidze to nawet nie jest prawdziwe 50Hz i do tego z tego co się orientuję może się zmieniać w zależności od uruchomionej gry. Dzisiaj na szczęście mamy VRR (G-Sync/Freesync) aczkolwiek też niekoniecznie ktoś kto daje komentarz na necie odnośnie płyności musi mieć wszystko odpowiednio skonfigurowane.

Nawet scan doublery takie jak Indivision całkowicie skopały temat płynności i na CRT szarpią w 50Hz a co dopiero w 60Hz.

Jedyny sposób na test tych gier to prawdziwa Amiga i monitor CRT OK

Ostatnia aktualizacja: 14.02.2020 16:28:44 przez XoR
[#71] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mateusz_s, post #68

ale jakim cudem ta gra tak wygląda? Ma dualplane, ale ponoć max kolorów w tym trybie to 32 po 16 na warstwe, przeciez tu jest znaczeni wiecej niz 16 na warstwe, na tylniej warstwie poza bitmapami jeszcze kurde gradient, ruchome chmurki.. nie ogarniam jak to zrobić :-/ póki co.. na razie mój sukces to 100 ruchomych gwiazdek w 50 fps + ewentulanie nieruchome tło z tyłu, razem 64 kolory..


Nic specjalnego. Tylko tak z 5 lat komercyjnego kodowania na Amidze i też będziesz śmigał

http://hol.abime.net/hol_search.php?&N_ref_developer=599
[#72] Re: Zapowiedzi nowych gier

@XoR, post #69

Kwestia dla okulisty.
[#73] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #72

Kwesita czy to 25fps czy 50fps to jak ktoś nie widzi to faktycznie okulista i neurolog są potrzebni. Choć i tutaj YT bym nie ufał i przynajmniej te UAE odpalił.

Mi chodzi o drobne przycięcia i spowolnienia. Te można tylko ocenić mając idealnie zsynchronizowaną częstotliwość video z ekranem a w przypadku YT jeszcze dopasować do tego co YT jest w stanie wyświetlić jako 50fps (w sumie nie wiem czy z tym jest problem i np. 49.5fps wyświetliłby poprawnie - też trzeba by to zbadać) bo inaczej to lipa.
[#74] Re: Zapowiedzi nowych gier

@XoR, post #73

Choć i tutaj YT bym nie ufał i przynajmniej te UAE odpalił.


Temat już przerobiony. Odpalane było YT, WinUAE, Amiga 1200 (w takiej kolejności). Nic nie wniosło do tematu. To samo co widać na YT to widać też na Amidze. Czyli ok. 25 fps. A to czy 5 fps mniej czy więcej to dla całego tematu bez żadnego znaczenia: R'n'T nie chodzi 50 fps na Amidze. I tyle.
[#75] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #72

Dzięki nogorg za filmik. Zapomniałem już jak CRT generuje obraz
Dzisiaj w realiach 60kl/s nie ma co się spierać o takie wyniki w ponad 25-o letniej grze. Gra dalej wygląda miło dla oka i jest płynna. RnT to jedna z nielicznych amigowych produkcji, których ząb czasu za bardzo nie ugryzł Gra jest taka jak ma być.
[#76] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Prałat, post #75

Ja tej grze nigdzie nie umniejszam. 30 lat temu sam pewnie bym się w nią zagrywał, chociaż jakoś mnie ominęła wtedy. Niemniej widać, że ograniczenia sprzętu na jaki była napisana wymagały kompromisów i autorzy świadomie je podjęli. Im lepszy sprzęt tym tych kompromisów i kombinowania mniej.
[#77] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #74

R'n'T nie chodzi 50 fps na Amidze. I tyle.

Odpaliłem u siebie Ruffa, żeby się przekonać. Zagrałem kilka minut. Na moje oko niektóre elementy są 25 FPS a niektóre 50 FPS (np. spadające przedmioty).

To jest o wiele bardziej skomplikowana kwestia.

Zauważ, że scroll jest płynny co piksel (trudno zauważyć, trzeba odrobinkę przesunąć bohatera w lewo lub w prawo), tylko ekran przesuwa się bardzo szybko kiedy Ruff biegnie.

Tylko gdy bohater się rozpędza, skroll jest bardziej skokowy.

Gra jest ogromnie dynamiczna i nie widzę, jakoby coś szwankowało. Według mnie nawet te rzekome "spowolnienia" wybuchów to tylko wrażenie, bo nie widać jakoby cała akcja hamowała.

Kod tej gry jest na pewno złożony, a grafika na A500 to majstersztyk.

Gra zawsze była dla mnie bardzo trudna, ale teraz jakoś bez problemu jeden poziom przeszedłem.
[#78] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #62

Gra na a500 wygląda dużo lepiej niż na 030 plus AGA.
OCS/ECS są całkiem fajne ale wymagają za dużo pracy.
Jak ma być sensowna jakość w sensownym czasie to do Amigi trzeba wstawić jakąś lepszą grafike.
[#79] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #56

Quake na zawsze pozostanie w naszych Amigowców wspomnieniach.
Ostatnia komercyjna gra AAA na Amigę wydana wtedy gdy na pc była ciągle na topie.
Nie jak później wykopaliska czy open source czy hobby.
Ide se zagrać.
[#80] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #62

Strona wizualna może zostać poprawiona poprzez zatrudnienie innego grafika. Przy ocenie wymagań gry należy zwracać uwagę z jakich mechanizmów gra korzysta, a nie jak wygląda. Ruff to dzieło geniuszy koderskich (jest dziełem grupki ludzi, który skrzyknęli się w idei zrobienia najlepszej gry na Amigę i Ruff jest ich jedynym dziełem), tak jak i Lion Heart, osiągnięcie tego samego dla typowego programisty mogłoby wymagać sporo szybszej Amigi niż A500 z 1MB, więc mnie akurat te wymagania nie dziwią, choć jeśli wymaga 030 50MHz, to jednak faktycznie wydaje się za dużo.
[#81] Re: Zapowiedzi nowych gier

@sanjyuubi, post #80

choć jeśli wymaga 030 50MHz, to jednak faktycznie wydaje się za dużo
Śmiesznie to brzmi w świecie gdzie ludzie uruchamiają Dooma z lepszym framerate na drukarkach
[#82] Re: Zapowiedzi nowych gier

@XoR, post #81

Ale dzisiejsze drukarki mają dużo mocniejsze procki niż prawdziwe Amigi z przed 30 lat - także bez sensu porównanie.
[#83] Re: Zapowiedzi nowych gier

@XoR, post #81

Tak na dobrą sprawę, jak niby mocny procesor ma pomóc Amidze w grafice 2D? I tak chipset daje określoną ilość slotów dla procesora?
[#84] Re: Zapowiedzi nowych gier

@marianoamigo, post #83

Rysowanie grafiki całkowicie na procesorze jest znacznie prostsze niż używanie rejestrów chipsetu. Dodatkowo można by użyć procesora aby dodać efekty których normalnie na chipsecie nie da się uzyskać. W przypadku wielu nowych produkcji wymagajacych mocnego turbo a nie posiadających specjalnie ciekawych efektów (albo wręcz żadnych których na A500 by się nie dało zrobić) można założyć że chodziło tylko o czas i nerwy programisty
[#85] Re: Zapowiedzi nowych gier

@sanjyuubi, post #32

@sanjyuubi

Przy okazji, zauważyłem, że R'n'T w whdload zachowuje się dziwnie z akceleratorami, np. na 68020 25MHz, gra ma więcej spowolnień (widać najbardziej nad mostem z wybuchającymi pod nim przeciwnikami) niż na 68000 7MHz, co ciekawe, uruchomiona z dyskietka zasuwa na akceleratorze trochę płynniej, niż na 68000.

Nagrałem nawet filmik i widać po długości filmików, na której konfiguracji działa najwolniej.


Widziałem ten filmik i teraz też obejrzałem jeszcze kilka razy, i jedyne co mi przychodzi do głowy to że slave ingeruje w kod w taki sposób że powoduje to spowolnienia. Z tego co wyczytałem w readme gra ma problemy na prockach 32 bit 030/040/060, gdyż uskutecznia "24 bitowe programowanie" jeśli można to tak nazwać, swoją drogą na filmiku jest 68020, czy jest to full 32 bitowy procek i hula Ci ta gra z dyskietki ? znaczy się nie ma przekłamań w garfice przedmiotów. Bo z tego co zauważyłem na WinUAE to na full32 bit 68020 są przekłamania, a na 68020 z 24 bit już nie.
[#86] Re: Zapowiedzi nowych gier

@XoR, post #84

Zapewne właśnie tak jest. Jak spojrzeć na końcową klatkę z filmu "Mikey's Land" gdzie na moment pojawiają się sprite'y to autor trzyma w pamięci zdublowane sprite'y głównego bohatera. Jest więc pole do optymalizacji. Ale nawet jak by się ich pozbyć, to nadal zostaje ich 2x więcej niż w R'n'T (na górze obrazka dla porównania). Zresztą nie jest powiedziane, że to wszystkie. Te sprite'y pewnie mają więcej kolorów niż R'n'T więc spokojnie wyjeżdża nie tylko poza 1MB, ale i 2MB. Czy potrzebuje 4MB? Może zostawia sobie swobodę na ewentualne pomysły. Na drugim planie scrolluje się pewnie zapętlona bitmapa, bo czemu by nie? I znowu zapotrzebowanie rośnie.

Inna sprawa to czy ta różnica między 020, a 030 jest taka epokowa, żeby się nad nimi rozwodzić... Pewnie jak ktoś nie ma 030, a chciałby sobie pograć to mu smutno

[#87] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #86

...autor...


Może nie czytałeś, ale autor gry się zmieni. A DSG zapowiada jakieś zmiany, możliwe że nowy autor (który przejmie projekt) bardziej zoptymalizuje silnik gry.
[#88] Re: Zapowiedzi nowych gier

@asman, post #85

Tylko wtrace swoje "trzy grosze" odnosnie tej gry.
Nie wiem jak gra zachowuje sie pod WHDL na 060.
Osobiscie uruchamiam ta gre z pakietu JST i dziala bez zastrzezen. Praktycznie jak pod A500.
[#89] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #62

Co da ta dyskusja >?

Nie rozumie?


Napisz do autory gry.


Che zrobić grę na 30 to robi.


Możesz po prostu nie kupić.


Uczepili się a 500 z 1 MB.


Tak można zrobić lepiej, ale może gość nie umie zrobić na a 500.



Liczy się grywalność

Przykład Gra FRANKO.


Ostatnia aktualizacja: 15.02.2020 12:05:19 przez Dorian3d
[#90] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #87

OK
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem