[#2881] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2879

"gra będzie wymagać układów AGA, procesor 030 i 4MB Fast Ram"
To demo wykorzystuje już to co powyżej? Jeśli tak, to bieda póki co. Jak total amatorzy to robią, to mogą być usprawiedliwieni.
[#2882] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #2881

redpill?
[#2883] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #2881

To na pewno jest Aga?

Czyli w sumie tylko 6MB Ram i procesor 030 na taka wybitna gre...
no panie, szczeka opada szczęka opada!
[#2884] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2879

Mikys Land (Super Metal Hero)

W porównaniu z projektem, który autor pokazywał 2 lata temu widać wyraźny postęp. Ładna czytelna grafika, duże ładne animowane postacie. Cieszy oko paralaksa i efekt przejścia tonalnego w tle. Akcja wygląda na niezłą bo ekran przesuwa się cały czas ze stałą prędkością a na planszy jest sporo postaci i ciągle coś się dzieje.
Fajne! OK
[#2885] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #2883

Niby tak. Słabo ten Super Metal Hero wygląda jak na takie wymagania. Może grafika będzie poprawiona, wszak to dopiero jest demo.
[#2886] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Zapowiedzi nowych gier
[#2887] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2873

Na stronie Mutation Software pojawiła się informacja, że reedycje starszych gier mają być dostępne od 6 marca. W grach tych naniesione będą poprawki w stosunku do poprzednich wersji (np Tommy Gun posiadał błąd przy uruchamianiu).

Jednocześnie autor potwierdził, iż Wiz jest całkowicie nową grą a nie tak jak niektórzy twierdzą jakąś wcześniej nie wydaną starą.

[#2888] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #2885

Jak podaje Double Sided Games, prace nad Super Metal Hero na razie są zawieszone. Jednak nie oznacza to że rezygnują z gry. W grze mają być wprowadzone pewne zmiany, dokładne informacje mają być dostępne za kilka tygodni.







A z tego co się dowiedziałem, jeden z autorów gry odszedł z DSG. Podejrzewam że ktoś teraz przejmie projekt. Więc może nastąpić zmiana (kontrowersyjnych) wymagań.
[#2889] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2888

Może zostanie poprawiony kod, optymalizacja i jak przystało na taką grafikę, gra ruszy na Amidze 500? Cóż, poczekamy zobaczymy.
[#2890] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #2889

Nie ruszy na A500 choćby z jednego powodu. A mianowice cooper pracuje w 24bitach, co widać w płynnym przejściu kolorów w tle, przyjrzyj się na screeny z poprzedniego postu. Dla przykładu wspominany wielokrotnie Lion Heart ma widoczne przejścia pomiędzy kolorami.





Pamiętać trzeba także że gra jest w trakcie tworzenia, na dodatek będzie zmiana autora Nawet samo DSG zapowiada zmiany, więc może gra nabierze więcej kolorów (w przenośni i dosłownie).

Ostatnia aktualizacja: 15.02.2020 17:09:56 przez Solo Kazuki
[#2891] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2890

W LionHeart te przejścia dodatkowo były w interlace. Można było go wyłączyć podczas gry którymś klawiszem.
[#2892] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #2891

Te przejścia to nie wina interlace (nomen-omen klawisz "I"), tylko wina układów OCS/ECS. Wszystkie gry na w.w. układy mają takie "schody", dopiero na AGA dało się osiągnąć znacznie płynniejsze przejście kolorów co powoduje wrażenie braku tych "przeskoków".

Ostatnia aktualizacja: 15.02.2020 17:15:07 przez Solo Kazuki
[#2893] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2892

Te przejścia to nie wina interlace


???

"Winą" interlace są mniejsze schody podczas gry.


Ostatnia aktualizacja: 15.02.2020 17:18:31 przez nogorg
[#2894] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #2893

Przejścia są czy to z interlace czy bez. Co byś nie zrobił, na ECS/OCS nie osiągniesz tak płynnego przejścia kolorów za pomocą coopera jak na AGA.

Ostatnia aktualizacja: 15.02.2020 17:26:56 przez Solo Kazuki
[#2895] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2890

Zawsze cooper można "obciąć". Według mnie gra niewiele straci, a więcej zyska. A jak na AGA to więcej kolorów dać obiektom. Te chmury na tle coopera wyglądają słabo.

Ostatnia aktualizacja: 15.02.2020 17:40:33 przez amikoksu
[#2896] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #2895

Musiał byś także zmniejszyć ilość kolorów na playfield albo pozbyć się dual playfield. Albo bawić się w tricki, ale to już niewielu z obecnie tworzących na Amigę wie jak używać.

Ja jednak mam nadzieję że popracują nad grafiką i gra będzie wyglądać "bardziej na AGA".

Takiego obcinania było za dużo w przeszłości i później wiele konwersji z VGA które na AGA mogły by wyglądać tak samo dobrze po redukcji do OCS/ECS wyglądają czasami biednie.

Edit: Dla porównania Wing Commander:

ECS


AGA


VGA


Jak widać na AGA wygląda identycznie jak na PC (VGA).

Ostatnia aktualizacja: 15.02.2020 17:56:00 przez Solo Kazuki
[#2897] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #2895

Efekt tęczy był tak szeroko stosowany ponieważ on nic nie kosztuje, jego usunięcie nie zwalnia żadnych zasobów.
[#2898] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #2897

Piszącemu chyba chodziło o to, żeby usunąć wersję 24bit, żeby nie wymagała AGA.

Edit: Ale tobie chyba chodziło o to, że pisał o zwolnieniu zasobów. Przepraszam, źle złapałem kontekst.

Ostatnia aktualizacja: 15.02.2020 18:03:54 przez Solo Kazuki
[#2899] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #2883

Dostałem właśnie informacje w sprawie Super Metal Hero, że nagranie gry na YT jest nagrane z 020, na 030 mają być dodatkowe efekty.

Ostatnia aktualizacja: 15.02.2020 18:14:29 przez Solo Kazuki
[#2900] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #2897

Domyślam się, ale ruszyło by na Amidze 500 jak by cooper nie był 24 bit.

Ostatnia aktualizacja: 15.02.2020 18:22:17 przez amikoksu
[#2901] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #2900

Jest więcej rzeczy niż tylko cooper które należało by zredukować. Pisałem o tym w poście z porównaniem Wing Commander.
[#2902] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2901

Mimo to zbytnio nie widzę alby kolory na tym zbytnio ucierpiały ale może trochę tak.

Ostatnia aktualizacja: 15.02.2020 18:59:44 przez amikoksu
[#2903] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2901

Czemu cały czas piszecie "Cooper" zamiast "Copper"? To jakaś nowa moda?
[#2904] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Zapowiedzi nowych gier
[#2905] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Zapowiedzi nowych gier
[#2906] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Zapowiedzi nowych gier
[#2907] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2899

Ooo, bomba. Czyli jednak osoby, którym coś nie pasowało w tym obrazku miały rację ( w sensie że był potrzebny procek 030 do takiej gry chociaż wystarczył 020 ).
[#2908] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #2903

Właśnie coś mi nie pasowało hihi.
[#2909] Re: Zapowiedzi nowych gier

@AmmigaCDTV, post #2907

BSzili od jakiegoś czasu pracuje nad wersją na Amigę gry RPG Legacy. Minimalne wymagania to A1200 + 4MB Fast + HDD albo Amiga z ECS + 020 CPU + 6MB RAM + Kick 3.1 + HDD. Wymagane jest posiadanie BlazeWCP lub podobnego pakietu. Gra obsługuje także karty graficzne gdzie można odpalić grę w oknie. Gra powinna działać także na systemach NG takich jak MorphOS i AmigaOS4.



Wersja demonstracyjna jest dostępna tutaj.

Ostatnia aktualizacja: 15.02.2020 20:28:19 przez Solo Kazuki
[#2910] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2909

Kilka uściśleń. Niestety BSzili nie dostał pozwolenia na udostępnienie pełnej wersji i jak na razie nie będzie ona dostępna.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem