[#2911] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2909

Pograłem chwilę, jest nieźle. Dla maniaków Ishara pozycja obowiązkowa.

[#2912] Re: Zapowiedzi nowych gier

@waldiamiga, post #2911

Zaś tutaj jest nieco gameplay'a:
[#2913] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2892

Raczej ograniczonej ilości odcieni 12-bitowej przestrzeni barw, jakie potrafi generować Denise, na każdą barwę przypada tylko 16 odcieni od najjaśniejszej do najciemniejszej, przy czym te dwie skrajne to biały i czarny, wiec mamy tak naprawdę 14 odcieni, a nawet mniej , bo nie używamy całego spektrum, w AGA, przy 24-bitowym DAC, jest tych teoretycznych odcieni aż 256.
[#2914] Re: Zapowiedzi nowych gier

@sanjyuubi, post #2913

W 12 bitowej palecie ze szarością tak jest, że najciemniejszy to czarny a najjaśniejszy to biały, ale w innych kolorach już nie. Np zielony zaczyna się od czarnego, ale po 15 krokach mamy jaskrawo zielony, dopiero przy dalszym rozjaśnianiu dodajemy pozostałe dwie składowe w 15 krokach przez pastelowe zielenie aż do białego. Więc nawet pomijając odcienie z domieszkami innych kolorów spokojnie się znajdzie 30 zieleni.

Oczywiście żeby nie było widać przejść, można zastosować dithering. Jeśli się miesza/roztrząsa bardzo różne kolory np czerwony i niebieski (by uzyskać fiolety) to w Loresie przez RGB na CRT widać które piksele są w którym kolorze, dopiero z daleka się zlewa albo przez RF jest z tym kłopot. Ale mieszając dwa zbliżone odcienie tego samego koloru np zielony o jasności 7 i 9, nie odróżnisz poszczególnych pikseli nawet przez RGB. (może nawet na LCD będzie to trudne). Oczywiście przy Hiresie takie rozróżnienie jest jeszcze trudniejsze. Natomiast przy większej różnicy w jasności np 6 i 10 już łatwiejsze.

Jak pokombinujesz to szarości też zrobisz 30, po prostu zaczynając od czarnego w nieparzystych krokach rozjaśniania dodajesz tylko niebieski, a w parzystych niebieski bez zmian a dodajesz pozostałe dwa. Kolory z nieparzystych kroków nie są idealnie szare, ale są do szarości tak zbliżone że nie jest łatwo to zauważyć. :)

A dlaczego akurat niebieski? Bo na różnice w jasności akurat tej składowej nasze oko jest najmniej wrażliwe. Choć oceniamy kolory dość subiektywnie zależnie od tego w towarzystwie jakich innych kolorów je widzimy, więc może się zdarzyć że "wyczarowując" tak dodatkowe odcienie w nieparzystych krokach lepiej będzie dodawać inną składową. Oczywiście świat się nie składa tylko z podstawowych kolorów, np tworząc odcienie pomarańczowej trzeba zmieniać czerwień w każdym kroku ale składową zieloną tylko w co drugim, tak by mniej-więcej było jej o połowę mniej niż czerwonej.

A zatem między czernią a bielą da się w OCSie ze 60 odcieni zieleni wyczarować. Tyle że takie monochromatyczne obrazki to rzadkość, zwykle w całej palecie nie mamy więcej niż 3 do 5 odcieni tego samego koloru, bo paleta nie jest z gumy a trzeba też znaleźć w niej miejsce na inne kolory i ich odcienie. Mam nadzieję że dla tych co się kiedyś bawili w tworzenie palety moje wynurzenia brzmią dość jasno. :)
[#2915] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #2912

Polecam odpalić wersję gry dla Hi-Res, AGA bez problemu sobie z nią radzi a gra wygląda lepiej. Na dodatek GUI jest wygodniejsze.

Przy okazji mam pytanie. Czy u was wersja Hi-Res na AGA też nie jest wycentrowana?

Ostatnia aktualizacja: 16.02.2020 12:01:18 przez Solo Kazuki
[#2916] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2915

Tak, nie jest wycentrowana...
[#2917] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2915

Przyzwoita grafika, a sam ciekaw jestem jak w hiresie gra się prezentuje. Może jakiś zrzut ekranu dla porównania?
[#2918] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #2917

Jeżeli chodzi o różnice w GUI, wersja Hi-Res wygląda jak na screenshocie od Waldiego. Wersja Lo-Res jest taka jak w nagraniu Sabermana.
[#2919] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2918

A no jest różnica. W hiresie jest bezpośrednio mapka widoczna.
[#2920] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #2919

Nie tylko mini-mapa ale i księga czarów. Na dodatek postacie są tak umiejscowione jak wygląda prawdziwe ich ustawienie w grze - dwie z przodu i dwie z tyłu.

Ostatnia aktualizacja: 16.02.2020 16:39:26 przez Solo Kazuki
[#2921] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2920

Wersja hires-Legacy:
[#2922] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #2921

U super !
[#2923] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Dorian3d, post #2922

Super to by było gdyby BSzili przekonał właściciela praw do wydania wersji Amigowej. ok, racja
Gra w wersji na Amigę jest w pełni ukończona tylko blokuje jej wydanie właściciel praw... jak pies ogrodnika, dosłownie.
[#2924] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2923

ok, racja
[#2925] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2923

Super to by było gdyby BSzili przekonał właściciela praw do wydania wersji Amigowej

Od tego powinien zacząć - najpierw zgoda autora, a potem tworzenie gry.
[#2926] Re: Zapowiedzi nowych gier

@PopoCop, post #2925

Od tego powinien zacząć - najpierw zgoda autora, a potem tworzenie gry.


Historia wygląda trochę inaczej.

Legacy is an old school dungeon crawler RPG, that was originally released for PDA devices by Redshift in the mid 2000s. An Amiga version was in the plans for years. I got involved about 3 years ago, and ported the game to the Amiga, but unfortunately it never got published. Recently I tried to buy the rights to self-publish this Amiga port from the current holders, but alas I got rejected. At least they weren't against me uploading a Demo version, so I'm doing that instead.(...) They decided that they don't want to release a direct port of the PDA game, they wanted [new] music, [new] animated cutscenes, etc.
[#2927] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #2926



zapowiedź jak zapowiedź, ale komentarze są bardzo ciekawe szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2020 22:37:25 przez xylaz
[#2928] Re: Zapowiedzi nowych gier

@xylaz, post #2927

Nic tylko czekać ,aż się rozkręcą bardziej w komentarzach haha. Faktycznie autor bardzo zainspirował się inną pracą ok, racja
[#2929] Re: Zapowiedzi nowych gier

@xylaz, post #2927

Te gry z automatycznym przesuwem ekranu są robione na jedno kopyto. No ale chyba to już taka specyfika tego rodzaju strzelanin. Nuuuuuda.
[#2930] Re: Zapowiedzi nowych gier

@xylaz, post #2927

tak myślałem, że komentarze zostaną wyłączone, więc zrobiłem screena
[#2931] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #2929

Nie tyle gry z automatycznym przesuwem ekranu co pseudo gry ze skrolem w AMOSie.
Ja mam serdecznie DOSC!.
Od kilku lat ogladam w kolko ten sam "proof of concept".
Albo cos leci w prawo albo do gory, kilka obiektow na krzyz wystrzeliwuje cos tam i ... za pol roku nowa zapowiedz kolejnej strzelanko-platformowki.
A na samym koncu okazuje sie, ze cala grafika to RipOff z jakiej innej gry.
Noz Kur....cze Pieczone ile mozna w kolko to samo?!?! buuu!
[#2932] Re: Zapowiedzi nowych gier

@xylaz, post #2930

faktycznie, chalturnik Amiten niewiele zmienil w stosunku do oryginalu.
Te to ma tupet :D

[#2933] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #2931

Nie RipOff tylko PIXEL BY PIXEL "du ju anderstend or not"?

Ostatnia aktualizacja: 19.02.2020 01:39:05 przez panti1801
[#2934] Re: Zapowiedzi nowych gier

@panti1801, post #2933

To tak jak pewna grupka polskich scenowcow, ktorzy piksel po pikselu robili "przerysy" innych grafik.

Tylko nie wiem po co sie tak meczyc piksel po pikselu jak mozna przeciez uzyc komendy COPY IMAGE and PASTE
[#2935] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #2931

No widzisz mozesz byc oryginalny i zrobic gre ze skrolem w dol (choc juz tez takie byly, np. Goldrunner o ile dobrze pamietam) albo po przekatnych ekranu. Ja w kazdym razie nie pamietam strzelanek w AMOS-ie, wiec postep jest. Co do "pozyczonej" grafiki ten koles widac tak ma, ze to co znajdzie w sieci to wykorzysta. W sumie czemu nie? Sporo grafik w sieci sie marnuje.
[#2936] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #2935

Oczywiscie nie chodzi o kierunek skrola i to, ze kazda strzelanka opiera sie na tym samym schemacie tylko o to, ze Amosowe strzelanki sa mega SLABE... i wynika to glownie z faktu, ze Amos jest za wolny na takie rzeczy.
Oczywiscie niektorzy uparci geniusze do konca swiata i jeden dzien dluzej, beda probowac zrobic strzelanke w AMOSIE z plynnoscia 50klatek na sekunde. Przeciez to nie problem, wystarczy zlamac prawa fizyki, w koncu moze sie uda...
[#2937] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #2935

@Don_Adan
A propos strzelanek w AMOS-ie to mi się przypomina Argus. Nie pamiętam czy była gdzieś do zdobycia pełna wersja tej gry.
[#2938] Re: Zapowiedzi nowych gier

@xylaz, post #2930

O cholera. Jak ktoś może być tak bezczelnym? I jeszcze to F*** YOU do osoby, jak rozumiem, w jakiś sposób powiązanej z projektem, z którego pochodzi oryginalny obrazek.
Co w ogóle napędza tego trolla do wydalania z siebie tych potworków? Ktoś w to gra? Ktoś go broni?
[#2939] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #2936

Amos nie jest tu przyczyną (może tyci). Może dlatego że ma się mniejszą kontrolę w grach z tym automatycznym przesuwem ekranu. Ale tutaj wyjątkiem od reguły jest Banshee jakoś mnie wciągnął. Może grafika zbyt cieszyła oko i dałem się wciągnąć (nabrać). Ale mniejsza o to ile ludzi tyle opinii.

Ostatnia aktualizacja: 19.02.2020 08:22:58 przez amikoksu

Ostatnia aktualizacja: 19.02.2020 08:32:22 przez amikoksu
[#2940] Re: Zapowiedzi nowych gier

@okejokej, post #2938

To było skierowane do administratora Indie Retro News.
A sam Amiten (drugi człon zapewne od wieku mentalnego) pomimo że powoduje iż coraz więcej osób się od niego odwraca (przypomnę że na IRN były informacje w temacie jego "gruf") to jednak dalej ma niewielkie grono fanów.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem