[#2971] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #2970

Amigę 500 1 mega ram stać trochu na więcej. Ten dithering sporo psuje. Póki co jest słabawo. Ale jeszcze dojdzie sufit, podłoga, przeciwnicy i cała reszta to wyjdzie tylko na plus pod warunkiem, że prędkość działania gry na tym nie ucierpi.
[#2972] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #2971

No to nieźle, tyle, że nikt jeszcze nie pokazał w grze 3D przez prawie 30 lat, że A500 stać na chociaż tyle, co w tym "zwiastunie".
Ale rozumiem, że masz na myśli design / użyte tekstury.

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2020 16:27:34 przez Jacques
[#2973] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #2971

Amiga 500 nie była robiona pod kątem gier w stylu doom.
W tym był lepszy pc.
Odnoszę wrażenie, że nie ma innej Amigi niż a 500.
Najlepiej robić gry 3d na a500 i 0,5mb ramu

To co ten Kolega zrobił to super wyczyn jak Another World !

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2020 18:04:48 przez Dorian3d
[#2974] Re: Zapowiedzi nowych gier

@flops, post #2966

Pomimo tych wszystkich oszczędności w grafice wygląda super! Aż nie chce się wierzyć, że jest już do tego profesjonalny edytor. Wspaniały przykład wykorzystania nowoczesnych technologii do zrobienia gry na komputer z lat 90tych.
OKOKOK
[#2975] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #2974

Jak na A500 to efekt robi wrażenie. Doom builder nie jest napisany specjalnie do jego gry, jedynie opcja eksportu.
A dlaczego na A500? Dlatego że autor postawił sobie taki challenge. To że są lepsze konfiguracje Amigi niczego nie zmienia. Myśląc w ten sposób zawsze dojdziemy że najlepiej robić na współczesne PC bo daje największe możliwości.

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2020 18:17:38 przez Kefir_Union
[#2976] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #2972

Ale rozumiem, że masz na myśli design / użyte tekstury.

Tak. Słabo ta powstająca gra wygląda właśnie przez ten koszmarny dithering. Czas pokaże czy będzie to poprawione.
[#2977] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #2976

Na szczęście nie wszyscy ją tak koszmarnie odbierają OK
[#2978] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #2975

Postawił sobie wyzwanie i je zrealizowała.
Jak wychodzi gra co ma większe wymagania niż Amiga 500,
to zaraz a czemu to nie jest na Amigę 500.

A jak coś zrobią na Amigę 500 to zaraz, że słabo jest . Wściekły

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2020 18:38:25 przez Dorian3d
[#2979] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Dorian3d, post #2978

Spokojnie, nie denerwuj się.
Po prostu Amigę 500 1 MB stać na lepszą grafikę niż to co obecnie widać. Miejmy nadzieję, że grafika zostanie poprawiona i prędkość na tym nie ucierpi.
[#2980] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Dorian3d, post #2978

Brawo, ktoś miał odwagę to w końcu powiedzieć :) A kysz(!) Amigowym hipokrytom!
[#2981] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #2979

Nie wiem o co całe to marudzenie.

Grafika zostanie zapewne jaka jest, bo sam KK o tym pisał że musi zachować obecną paletę aby prędkość była zadowalająca. Dlatego jest ten ditchering aby nie były jednokolorowe plamy. Jak ktoś ma mocniejszy sprzęt to nie będzie się bawił w tego "mini-Dooma" tylko odpali port właściwego. Gra wybitnie jest skierowana dla A500 i raczej taka pozostanie.
[#2982] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2981

Grafika zostanie zapewne jaka jest, bo sam KK o tym pisał że musi zachować obecną paletę aby prędkość była zadowalająca.

Akurat paleta nie jest przeszkodą. Szkoda, bo gra mogła by mieć ładniejszą grafikę dedykowaną pod wymagania gry.
Ale trudno, trzeba uszanować decyzję twórcy. Niemniej super robota.
[#2983] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #2982

Mogłaby być ładniejsza grafika nawet pod te wymagania jakie ma obecnie. Ale cóż wola autora. Może na CRT nie będą tak oczy boleć. Tak czy siak brawo za chęci że się chce coś zrobić.

Ostatnia aktualizacja: 25.02.2020 08:20:10 przez amikoksu
[#2984] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #2982

Akurat paleta nie jest przeszkodą.


Uściślając, chodziło mi o ilość bitplanów a nie konkretne kolory.
[#2985] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2984

to ile jest tych bitplanów?
[#2986] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #2974

Uważam, że wykorzystanie Amigi do tworzenia gry nie jest niczym złym. Amiga też oferuje odpowiednie narzędzia programistyczne.
[#2987] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Dorian3d, post #2978

A jak coś zrobią na Amigę 500 to zaraz, że słabo jest . Wściekły


No słabo, bieda, brzydkie kolory, brzydkie kwadraty, wszystko brzydkie, aż szkoda odpalac na prawdziwej Amidze, a Ty się nie znasz!
... gwizdanie
[#2988] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #2986

Dokładnie. Też uważam, że można lepiej spożytkować potencjał Amigi 500 (1 mega ram). Ale też nie można wszystkiego mieć. Nie każdy też potrafi albo się po prostu nie chce.
[#2989] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #2983

Ale wiecie, że to co w tej chwili widzicie to jest coś co nazywa się "coder colors" i to tak docelowo pewnie wyglądać nie będzie? ;) Do pisania tego typu gry nie trzeba mieć ostatecznej grafiki, dlatego wszystkie tekstury są z FreeDoom.

Gdyby KK napisał to na A1200 to byłyby głosy że:
- czemu wymaga 060, na pewno koder nie umie optymalizować!
- czemu nie wymaga 060, przecież są silniejsze sprzęty i można jeszcze więcej wycisnąć z tej gry!
- czemu nie działa na A500, blablabla
- czemu nie działa z RTG, blebleble
- masa porównań z AB3D i innymi gloomami

A tak to najbliższa konkurencja to jest Blask, potem długo nic, Cytadela, Za żelazną bramą, Death mask i inne z epoki. I jak dla mnie na tle tej konkurencji wypada bardzo dobrze, zważywszy że to nie jest klon wolfa gdzie wszystkie ściany są pod kątem 90, tylko coś co pozwala na pobawienie się już w jakiś level design.

Ostatnia aktualizacja: 25.02.2020 09:43:57 przez teh_KaiN
[#2990] Re: Zapowiedzi nowych gier

@teh_KaiN, post #2989

I jak dla mnie na tle tej konkurencji wypada bardzo dobrze

Tak, wypada nieźle.

Fajnie by było gdyby docelowo przynajmniej dłoń i giwera zostały poprawione i niektóre tekstury. Z polskich gier tego typu na Amigę 500 to jeszcze 'Ubek' była całkiem znośną grą.
[#2991] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #2990

Ale ubek wymaga procka 020 link "Wymagania gry są dosyć skromne - 2 MB pamięci oraz procesor co najmniej 68020" a ten port Dooma niby nie
[#2992] Re: Zapowiedzi nowych gier

@RokiS, post #2991

I Ubek wygląda... Wiemy jak wygląda - to kategoria Project Battlefield czy Cytadeli
[#2993] Re: Zapowiedzi nowych gier

@RokiS, post #2991

Tytuł podałem bardziej w kontekście tych kilku polskich tytułów które teh_KaiN wymienił a nie omawianego tutaj https://www.ppa.pl/forum/strefa-gier/27241/zapowiedzi-nowych-gier/99#m676706. Polskich gier fps trochę się pojawiło na Amigę. Tak nawiasem mówiąc to wydawało mi się że w Ubeka grałem na Amidze 500.
[#2994] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #2985

Nie napisał chyba tego wprost, ale sądząc po tej wypowiedzi na EAB

Anything above 4 bitplanes starts cutting into CPU time too much, and I need that time to make framerate at least somewhat acceptable.


Można się domyślać że maksymalnie 4.
[#2995] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #2988

Dokładnie. Też uważam, że można lepiej spożytkować potencjał Amigi 500 (1 mega ram). Ale też nie można wszystkiego mieć. Nie każdy też potrafi albo się po prostu nie chce.

Jak się nie ma pojęcia o możliwościach Amigi 500 to tak można pisać...
Jak Amigę 500 1MB stać na więcej w takiej grze, to proszę zrobić taką grę, jak ktoś zrobi to stawiam 5l whiskey. I to co napisał KK, to nie prosty klon Wolfa, gdzie jest jedna wysokość, to engine jak w Doom - inna liga. Po drugie, każda inna gra doomo (albo raczej wolfo) podobna na A500, albo nie ma tekstur, albo jak ma to działa wolno w micro okienku. Tutaj żeby to tak działało jest kilka tricków i kompromisów. W komentarzach pod filmem KK trochę wyjaśnia.
I tak, jak włączy się więcej niż 4 bpl, to dla CPU dostępu do RAM zostaje dużo mniej, więc mniej policzymy, więc gra zacznie klatkować. Dwa, jak więcej bpl, to też więcej przeliczeń i konwersji c2p, a przy 4 bpl KK chyba używa jakieś tricku, żeby to tak szybko działało, przy 5 już tego tricku nie użyje.
Gra robi miazgę, na tak wolnym komputerze, a Ci marudzą. Jak A500 1MB jest taka super, że można więcej, to proszę pokażcie, gadanie jest tanie...
[#2996] Re: Zapowiedzi nowych gier

@flops, post #2995

Chyba właściwy moment by przywołać https://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_Dunninga-Krugera
[#2997] Re: Zapowiedzi nowych gier

@flops, post #2995

Ja to rozumiem, ale według mnie da się ładniej zrobić chociażby tą dłoń. Ładniej narysować, bez takich kontrastów.
[#2998] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #2997

To samo było przy Boss Machine. Mówi ci coś pojęcie "wczesna wersja"? Po co KK ma się bawić w "końcowe szlify" (a tym są graficzne aspekty) skoro dalej pracuje nad silnikiem gry?
[#2999] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2998

Pragnę zauważyć co napisałem w poście 2969. Pierwszy mój komentarz odnośnie tej gry.
Póki co to słabo to wygląda ale działa szybko.


Po co KK ma się bawić w "końcowe szlify" (a tym są graficzne aspekty) skoro dalej pracuje nad silnikiem gry?

Doskonale to rozumiem. Dlatego napisałem "póki".

Później już się odnosiłem to konkretnych komentarzy sugerujących, że się nie da.
[#3000] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #2999

Czy tysiące!!!!!!!!!!!!!pomysłpomysłpomysłOKOKOK
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem