[#3121] Re: Zapowiedzi nowych gier

@ppill, post #3093



Tak się prezentuje Chips na CRT AmigaBilla szeroki uśmiech Premiera gry na jego streamie w Niedzielę. Po zakończeniu pozapuszczam linki do pobrania.

Dzięki Ralpheeck za testy OK

Ostatnia aktualizacja: 09.05.2020 20:41:16 przez ppill
[#3122] Re: Zapowiedzi nowych gier

@ppill, post #3121

OKOKOK
[#3123] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #3122

Powstaje remake Aztec Challenge - na razie pierwszy poziom:
[#3124] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #3123

Ohhh... ale SYF i MALARIA !

i to ma byc dobra gra na CD-32...? Rzucanie dzidami w dupsko ?? ORL'Y ? trampolina
[#3125] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #3124

Ostatnio właśnie taka moda na konwersję shitów...
[#3126] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #3123

Technicznie to jest super. Cobe odwalił kawał dobrej roboty. Duży animowany ekran, wielka postać i sporo kolorów.
Graficznie niestety nie jestem w stanie pomóc, czasowo jestem niewydolny. Tu duże brawa dla dark elf, że zrobił bardzo schludną oprawę. To ładny remake tej starej gry znanej choćby z C64.
Mechanicznie to jest nadal dosyć nowoczesna gra, rodem z mobilnych urządzeń.OK
[#3127] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #3126

I na pewno takich gier potrzebuje teraz Amiga...
[#3128] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #3126

Vanitas vanitatum et omnia vanitas

btw. zycze wszystkim turpistom posiadajacym CD-32, niezapomnianych chwil spedzonych przy tym "nowoczesnym" arcydziele, rodem z mobilnych urzadzen
[#3129] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #3128

Tomb Racer (na ćwierć mili)
[#3130] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #3123

Jedynie okładka starej gry była ładna.
[#3131] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #3123

Widać kunszt kości akiko. Dodatkowe chłodzenie jest wymagane?
[#3132] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #3127

To dobry programista. Potrzebuje raczej pomocy przy grafice i koncepcie gry. Z tego co widzę po komentarzach to głównie wiadra pomyj lecą.
To nie jest osobiste, ale takie ogólne. Coraz częściej zauważam jedną tendencję:
1. Wiele osób wie jak powinna wyglądać graficznie dobra gra
2. Wiele osób wie jak powinna działać dobra gra
3. Wiele osób wie jak powinna brzmieć muzyka i efekty dobrej gry
4. Wiele osób wie jak powinna być zaprogramowana dobra gra
Patrząc na powyższe punkty... Gdzie te produkcje? ...? Jak zwykle cisza. Albo konstruktywne kometzrze w stylu "Wy zróbta a ja po pińć złotych ze 2 kopie kupiem" albo "Teroz to jo za darmo chce cało gre sprawdzić to może kupie".

Znów nie jest to osobisty komentarz ale ogólny. Może moja prośba w poprzednim komentarzu była zbyt "zawoalowana". Nie mogę pomóc Cobe z konceptem i grafiką jak to było w przypadku Lumberjack czy PONG4K.
Chłopak ma czas i ma chęć tworzenia. Jest ktoś chętny do pomocy?
Wielkie komentarze, "koństruktywne wywody". A jak przychodzi zakasać rękawy i spędzić kilka godzin na produkcji to nie ma nikogo. Wszyscy na koniec się w kolejeczce ustawiają by pokomentować. Ja też mogę, nie wymaga to zbyt wiele kreatywnego wysiłku z mojej strony. Wpisanie wielce pomocnego komentarza "mie sie nie podoba" zabuerze mi kilka sekund w porównaniu z kilkuset godzinami które spędziłem przy rysowaniu grafiki do popierdółki Tanks Furry. Ale jest jedna różnica, komentując nie zrobił bym nic. Rysując do gry nauczyłem się sporo i dało mi to dużo więcej. Czy tak trudno zauważyć różnicę?
[#3133] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #3132

Sorry... Koyot ale czego sie wlasciwie spodziewasz?

Ze tlum bedzie szalal z radosci, bo wychodzi nastepny amigowy wypierdek mamuta?
Dobra ja... wiem, taki bakbonowy syf jak "Tales of Gorluth" zyskalo poklask, bo wczesniej nie bylo zadnych nowych gier na klasyka ale ale ...
minelo juz prawie 10 lat i teraz mamy 2020 rok !!!

A wiekszosc amigowych produkcji nadal wyglada co najwyzej jak biedne ATARI ST, a nawet jesli cos juz bardzo kolorowe niczym 32-bitowa konsola, to okazuje sie byc z kolei gameplejowa szmira i chaltura na poziomie wczesnych gier z ATARI XE.
No i jak zwykle mialem racje. To dziadostwo, to jakas konwersja kolejnej paskudnej gry z Atari XE z lat 80-tych. pomysł


zatem porponuje teraz sezon na konwersje gier z ZX 80, bo ja chetnie sie POSMIEJE
[#3134] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #3133

Sorry... Koyot ale czego się właściwie spodziewasz?

Spodziewam się mniejszej ilości "koństruktywnych" komentarzy. Chciałbym więcej komentarzy typu "Widzę, że słabo jest zrobione to i to. mogę pomóc zmienić to na to i to" itp.

Ze tlum bedzie szalal z radosci, bo wychodzi nastepny amigowy wypierdek mamuta?

No wypierdek to to nie jest. Na pierwszy rzut oka widać, że gra wyświetla ładne renderowane animacje co się rzadko zdarza choć "minęło już prawie 10 lat".
Owszem, teraz mamy 2020 rok. Każdy może sobie taką grę zrobić w 5 minut? Dlaczego nie powstają lepsze?

No i jak zwykle mialem racje. To dziadostwo, to jakas konwersja kolejnej paskudnej gry z Atari XE z lat 80-tych

Akurat tu nie zgodzę się z tobą. To z jakiej platformy "przenoszone" są gry wcale nie uwłacza ich grywalności. Wracając do sedna sprawy, wystarczy zakasać rękawy, 3 pierwsze z brzegu:
1. River raid - Atari lata 80te vs Amiga 2019 Bridge Strike

Gra jak najbardziej wpasowująca się w lata 80te. To jakiś wstyd dla Amigowego "portu"?
W dorobku Cobe są to:
2. Lumberjack - C64 vs Amiga Lumberjack reloaded

Zauważyłem, miałem czas, pomogłem.
3. Pong4 - Amiga vs Amiga - Pong4k

Podobnie jak z Lumberjack. Gra pochodzi z lat 70tych ale na nowomodnych targach PGA (w 2019 roku!) ogrywana była równie zacięto jak automat odświeżonego Bridge Strike.
Można? Można. Tylko trzeba ruszyć i pomóc. Z wyśmiewania to jak napisałeś, po 10 latach nic się nie stworzyło nowego.
Chyba to właśnie jest sedno sprawy. Komentarze, komentarzyki, uwagi, podśmiewywanie a do roboty nikt.

Ostatnia aktualizacja: 17.05.2020 17:42:09 przez Koyot1222
[#3135] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #3134

Jedziesz po fatalnym torze myslenia...

Gracze sa rozni, bo maja rozne gusta ale prawie wszyscy zajmuja sie glownie graniem a nie rysowaniem czy muzykowaniem. Graczom daje/sprzedaje sie gotowy produkt. Nie oczekuj pomocy od graczy, bo jej nie otrzymasz. A o pomoc popros ludzi ze sceny, ktorzy rysowaniem czy muzykowaniem zajmuja sie niemalze zawodowo.

Jak sam wiesz, jest taka AGA'owa gra "Raise of the Robots" z pieknymi renderowanymi animacjami postaci i w zasadzie na tym piekno tej gry sie konczy... reszte dopowiedz sobie sam.

A co do twoich wspolprodukcji - z pewnoscia maja one jakies grono odbiorcow ale jak widac nie zostaly hitami, bo korzystaja z pierwowzoru gier z lat 80-tych. Moze czas to zmienic.

Tak czy siak, nie dogadamy sie, bo nasze wizje jakis czas temu mocno sie od siebie oddalily. Twoj czas, rob z nim co chcesz ale nie licz na to, ze np. ja (a sa i tez inni) bede milczal przy kolejnym miernym amigowym (po)tworze.

Przynajmniej dla mnie (ale sadze, ze wielu innych tez) ten Aztec raider, to kompletny syf i nie sadze, zeby chociaz 10 graczy w to zagralo dluzej niz 10 minut.
[#3136] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #3134

Mam wszystko co wydałes . Co oznacza ze mi się podoba



wszystkie 4
Ostatnia aktualizacja: 17.05.2020 18:15:41 przez Dorian3d

[i]Ostatnia aktualizacja: 17.05.2020 18:16:51 przez Dorian3d
[#3137] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #3135

W sedno.
Nie trzeba być reżyserem, żeby subiektywnie ocenić czy film się komuś spodobał czy nie, nikt też nie oczekuje od widzów pomocy w robocie reżysera, bo sama nawet rzetelna ocena nie sprawia, że widz byłby w stanie cokolwiek stworzyć

Skoro gra jest adresowana do graczy, a nie w próżnię czy dla samego autora, natrafia na informację zwrotną od potencjalnych graczy.
Gry subiektywnie dobre, ładne, wciągające, pomysłowe, są nagradzane komplementami i zakupem, w przypadku innych trudno wymagać komplementów na siłę, co nie znaczy, że autor nie włożył wysiłku w swój twór.

I tak dla mnie Tanks Furry i Bridge Strike są całościowo świetne (grafika, udźwiękowienie, grywalność) i je kupiłem ciesząc się, że w ten sposób mogę wesprzeć autorów, Lumber Jack ma ładną kreskę, ale sama rozgrywka, no... Sami wiecie

Podsumowując, najwyraźniej powyższa gra na CD32 nie trafia w oczekiwania większości odbiorców, co nie znaczy, że autor nie skorzysta z doświadczeń do stworzenia kolejnej, lepszej produkcji OK

Ostatnia aktualizacja: 17.05.2020 18:22:33 przez Jacques
[#3138] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Dorian3d, post #3136

Pięknie dziękuję! OKOKOK

W odpowiedzi na #3135

A o pomoc popros ludzi ze sceny, ktorzy rysowaniem czy muzykowaniem zajmuja sie niemalze zawodowo.

Od początku nie zajmowałem się grafiką pikselkową zawodowo. Też jestem graczem. W odróżnieniu od komentatorów pomagałem jak mogłem.

Jak sam wiesz, jest taka AGA'owa gra "Raise of the Robots" z pieknymi renderowanymi animacjami postaci i w zasadzie na tym piekno tej gry sie konczy...

Ludzie w tamtym czasie byli tak podekscytowani całym hypem na Rotr, że nikt nie zauważył, że ta gra jest kaszaną. Jakbyś na to nie patrzył, gra odniosła komercyjny sukces i doczekała się drugiej odsłony. Przykro mi, odpowiednio dobra reklama przełożyła się na to, że gra się sprzedała.
Podałeś zły przykład "porażki"

A co do twoich wspolprodukcji - z pewnoscia maja one jakies grono odbiorcow ale jak widac nie zostaly hitami, bo korzystaja z pierwowzoru gier z lat 80-tych. Moze czas to zmienic.

Patrząc na sprzedaż naszych gier, to jednostkowo wydaje mi się nasze gry zakupili i ograli chyba wszyscy co jeszcze na Amigą interesują i na niej grają. Można to nawet nazwać sukcesem.
Samą wersję Android pobrano już ponad 5000 razy.
Wskaż mi inny nowoczesny tytuł z naszego poletka, który osiągnął coś dużo większego?
Oczywiście można bajdużyć co to za produkcje powinny powstawać i jaki poziom prezentować i nie robić nic
Twoj czas, rob z nim co chcesz ale nie licz na to, ze np. ja (a sa i tez inni) bede milczal przy kolejnym miernym amigowym (po)tworze.

Widzę, że mnie nie rozumiesz. Mi nie chodzi o to żebyś milczał. Chodzi mi o to żebyś się wypowiadał ale żeby też szło coś za tym.
Mijają lata i jest tylko gadanie jaka to Amiga legendarna jaka to fajna i prosta w programowaniu i jaka użyteczna ale nic z tego nie wychodzi poza gadaniem i "forumową epopeją znawców tematu".
ten Aztec raider, to kompletny syf i nie sadze, zeby chociaz 10 graczy w to zagralo dluzej niz 10 minut.

W tej chwili, grę z aminet.net pobrano już przynajmniej 37razy, to już więcej niż 10 graczy. Znów nie masz racji

Moze czas to zmienic.


Owszem, "przećwiczyłem" trochę platformę mobilną. Bridge strike to niestety moim zdaniem gra zbyt rozbudowana na te platformę. Radzę sobie zobaczyć recenzje "Ion Fury" gdzie gra dostaje recenzje na poziomie przeciętnej za "zbyt wygórowany poziom trudności" lub "brak strzałek na planszy gdzie iść". Amiga to zupełnie inny świat
[#3139] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #3138

Samą wersję Android pobrano już ponad 5000 razy.


Wersję Android , ale nie Amiga. Na tym portalu sam siebie zaprzeczasz.
[#3140] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #3137

Nie trzeba być reżyserem, żeby subiektywnie ocenić czy film się komuś spodobał czy nie, nikt też nie oczekuje od widzów pomocy w robocie reżysera, bo sama nawet rzetelna ocena nie sprawia, że widz byłby w stanie cokolwiek stworzyć

Prosta historia, jesteś rolnikiem. Obsiewasz pole, najlepiej jak umiesz. Do płotu podchodzi chłopek w luźnych gaciach, drapie się po głowie i mówi:
-Panie, ja to widziałek jak bogaty somsiad (pewnie złodziej) swoje pole obsiewa. Pan to źle robisz. Trza to lepiej robić. Pan sie nie przykładasz, a ja wiem jak dobrze obsiane pole wygląda szeroki uśmiech Źle robisz Pan. Somsiad umi, Pan nie umi.
No i postaw się w roli takiego rolnika. Masz szpadel pod ręką...
Skoro gra jest adresowana do graczy, a nie w próżnię czy dla samego autora, natrafia na informację zwrotną od potencjalnych graczy.

To jest techniczne podejście nr 3, pierwsza była strzelanina ala Gyrrus, drugi wyscig poduszkowców ala Megarace. Trzecie podejście to gra zręcznościowa, remake Aztec chalenge.
Czy tylko ja widzę, że chłopak się stara? I próbuje? Trzy razy tak już próbuje.
co nie znaczy, że autor nie skorzysta z doświadczeń do stworzenia kolejnej, lepszej produkcji

No, nie wiem. Gdzieś pojawia się próg rezygnacji.
[#3141] Re: Zapowiedzi nowych gier

@djpiotrs, post #3139

Wersję Android , ale nie Amiga.

Szanuję, ale wyrwałeś urywek wypowiedzi.
[#3142] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #3141

Wyrwal czy nie wyrwal, ja ni w zab nie zrozumialem twojej wypowiedzi.

Co ma ilosc pobran wersji mobilnej jakichs gier z lat 80-tych do obecnie wydawanych gier na Amige klasyczna ? (bo Nextgenowych maszyn, tez nie biore tutaj pod uwage)
[#3143] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #3140

Prosta historia, jesteś rolnikiem. Obsiewasz pole, najlepiej jak umiesz. Do płotu podchodzi chłopek w luźnych gaciach, drapie się po głowie i mówi:
-Panie, ja to widziałek jak bogaty somsiad (pewnie złodziej) swoje pole obsiewa. Pan to źle robisz. Trza to lepiej robić. Pan sie nie przykładasz, a ja wiem jak dobrze obsiane pole wygląda szeroki uśmiech Źle robisz Pan. Somsiad umi, Pan nie umi.
No i postaw się w roli takiego rolnika. Masz szpadel pod ręką...


Moim zdaniem przykład jest nietrafiony. Gracze/odbiorcy nie oceniają algorytmów i kodu (obsiewania pola), tylko smak i wygląd późniejszego chleba, czyli namacalny efekt, który mogą "skosztować", a na tym smaku się znają

Ostatnia aktualizacja: 17.05.2020 20:34:29 przez Jacques
[#3144] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #3142

Jakosc gier na ami to wypadkowa mozliwosci nabywczych rynku. Chetnie pogralbym w cos "glebokiego" ale produkcja to czas - a czas to pieniadz. Zdolni ludzie zrobia sporo a nawet i wiecej gdy zostana docenieni. Wiele osob rozumie ze sprzet kosztuje swoje i przelykaja cene np. 450€ za karte turbo ale za grę nie są chętni zapłacić 30€. Owszem, moze 50 osob tyle wyjmie z kieszeni bo rozumieja mechanizm. Dziesiatki godzin nad kodem, grafika etc spedzane charytatywnie daja efekt taki jak chce autor i w mniejszym stopniu rynek.
[#3145] Re: Zapowiedzi nowych gier

@arturB, post #3144

Jakosc gier na ami to wypadkowa mozliwosci nabywczych rynku.

I tu jest sedno sprawy. Jakie nakłady na twórczość takie efekty.

450€ za karte turbo ale za grę nie są chętni zapłacić 30€.

Dokładnie, dlatego ukazują się nowe karty jakich nie było od lat.

Owszem, moze 50 osob tyle wyjmie z kieszeni bo rozumieja mechanizm.

Też racja. Pewnie jest to też powód umierania projektów na etapie produkcji.
[#3146] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #3142

Co ma ilosc pobran wersji mobilnej jakichs gier z lat 80-tych do obecnie wydawanych gier na Amige klasyczna ?

Nie rozumiem czego nie rozumiesz
1. Śmiałeś się z pokracznej grafiki miernych konwersji, to przywołałem przykłady że da się, zrobić to schludnie. Spytałem o inne przykłady i nic.
2. Udowadniałeś, że nie ma zainteresowania takimi kiepskimi grami, to podałem Ci przykład Bridge Strike który raczej wyciągnął co się da z rynku Amigowego. Choć jest kiepskim hitem lat 80tych to kilka tysięcy osób zdecydowało się zainstalować "tego hyta" na swoim telefonie.
Spytałem o przykłady lepiej radzących sobie gier nowomodnych z amiga rodowodem i też nic.
3. Bronię gry która w założeniach technicznie wyprzedza sporo produkcji ale brakuje jej wsparcia.
Ale lepiej jest nic nie robić. A raczej czekać, że się cud sam stanie. Czyli dalej nic.
"Ja sie znam, mie sie nie podoba"
[#3147] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #3123

Na początku byłem zawiedziony prostotą gry, ale jak się okazało, że to remake z C64, to oglądnąłem sobie oryginał i już mi lepiej- na C64 to dopiero padaka
Wersja Amigowa to kawał naprawdę dobrej roboty- technicznie SUPER, tylko sam pomysł na grę/konwersję niestety słaby, a ja i jak widać nie tylko ja, nie mam sentymentu do pierwowzoru więc trudno będzie oczarować nas Amigowców ok, racja
Nadzieją są kolejne etapy, które gameplajowo można zrobić ciekawiej niż oryginał pomysł
[#3148] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #3146

Mysle, ze powinienes odpuscic sobie tworzenie na Amige i zajac sie tylko platforma mobilna.
Przynajmniej tam zarobisz i nie bedziesz mial poczucia niedocenienia tworcy przez graczy.

Amigowcy sa po prostu zbyt wymagajacy a na to juz nikt nic nie zaradzi ok, racja OK
[#3149] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #3143

Gracze/odbiorcy nie oceniają algorytmów i kodu (obsiewania pola), tylko smak i wygląd późniejszego chleba, czyli namacalny efekt, który mogą "skosztować", a na tym smaku się znają

Jakbyś kota nie obracał. Smaczny bochenek to te 10 zł by kosztował. Zjadacz jednak nie widzi że na ten chleb to trzeba było pole obsiać, zebrać plon, zmielić mąkę, ugnieść ciasto, upec ciasto i dostarczyć do sklepu. Żeby to się opłacało to rolnik musi sprzedać takich bochenków z 1000 miesięcznie. Jesteś w stanie tyle chlebów sprzedać we wsi Amigowo? Z Amigowa wyjechali już wszyscy Ci co się do pracy sensownej nadawali, zostali już tylko głównie emeryci. Ich stać na chleb maksymalnie po 5 zł ale raz do roku Passeratti z Niemiec nowsze ciągną co by przed somsiadem (na 100% złodziejem, bo mu się powodzi) pokazać, że mają największego we wsi
[#3150] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #3149

A co powiecie o dodatkach do chleba typu wędlina tudzież smalczyk (dlc)?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem