[#61] Re: screeny przemielone A.I.

@snajper, post #31

Czekej, co to ma wspólnego z AI?
[#62] Re: screeny przemielone A.I.

@QkiZ, post #61

to, że na drodze produkcji tej animacji był używamy program, który ma AI w nazwie (co istotne - jako skrótowiec od "artificial intelligence" , a nie zbitek liter w dowolnym wyrazie).
[#63] Re: screeny przemielone A.I.

@QkiZ, post #61

Oraz fakt, że jak się zobaczy niektóre obrazki po przeróbce to ma się ochotę zawołać: "AIAIAI, co oni z tym zrobili!"
[#64] Re: screeny przemielone A.I.

@snajper, post #62

To wygląda jak zwykły upscaling z filtrem. To nie ma nic wspólnego z AI
[#65] Re: screeny przemielone A.I.

@snajper, post #62

po tym co widze, powinni zmienic nazwe tego cuda na "art SyfiKał inteligence" pomysł
[#66] Re: screeny przemielone A.I.

@QkiZ, post #64

zawsze możesz napisać do autorów programu, wyrażając swoje niezadowolenie i że żądasz zmiany mylącej nazwy na Topaz Gigapixel Zwykły Upscaling Z Filtrem.
[#67] Re: screeny przemielone A.I.

@snajper, post #66

Nie, skrót to jakiś łamaniec językowy: TGZUZF? Ja proponuję Duży Upscaling Pikselków Amigowych. Skrót wpada w ucho.
[#68] Re: screeny przemielone A.I.

@recedent, post #67

Ewentualnie Ponadprzeciętny albo Kolosalny bo jednak wygładza że jak pupcia niemowlęcia tu tego.
[#69] Re: screeny przemielone A.I.

@snajper, post #59

używacie dobrych skłirwieli?

[#70] Re: screeny przemielone A.I.

@snajper, post #69

Za dużo wyostrzania okropne artefakty np. w oczach kolesia z kowadłem.
Kolory na początku lepsze, ale jak AMY schodzi ze schodów okropne, za ciemne.
A później ,jak Amy idzie, znowu za jasne ale dalej bardziej żywe.

Ja spróbowałem w tej kolejności przeskalowane Topaz Video Enhance AI,
wszystkie 8242 klatki odszumione Topaz Gigapixel AI oraz wyostrzone Topaz Sharpen AI.
Nie, nie robiłem każdej klatki osobno, da się to zautomatyzować!.

Dane:
Jedna klatka waży ok 12MB razy 8242 daje prawie 100GB :)
Skalowanie Topaz Video Enhance AI 2h, odszumianie Topaz Gigapixel AI 4h,
wyostrzanie Topaz Sharpen AI 8h (+4h ponieważ połowa była źle z mojej winy :/)

Przydało by się jeszcze"ożywić" kolory.

Wciąż niestety występują artefakty ale taki materiał źródłowy :/



Ostatnia aktualizacja: 16.05.2020 22:25:55 przez Artur Jarosik
[#71] Re: screeny przemielone A.I.

@Artur Jarosik, post #70

Jedyną opcją jest dotarcie do materiału źródłowego i przetworzenie klatek jego animacji.
Jeśli źródło jest kiepskiej jakości, ze znaczną kompresją (a już w ogóle ze stratną) to AI wiele nie zdziała. Szum traktuje jako część danych i traktuje je na równi z pozostałością po źródle.

Poniżej taki sobie przykład, gdy korzysta się ze starego źródła. Jest nieźle ale mogłoby by być znacznie lepiej (link z youtuba bo nie wrzucę tu 170 megabajtowego gifa :) )



Swoją drogą, Ruff'n'Tumble peknie odnalazłby się w dzisiejszej rzeczywistości.
Prawdę mówiąc, jest tak precyzyjnie przygotowany, że spokojnie powinien być sprzedawany w swej pierwotnej wersji za niezłe $. Kupiłbym. Na wszystkie zabawki. A co :)







[#72] Re: screeny przemielone A.I.

@michalmarek77, post #71

w internetach raczej tego nie ma, bo gdyby było, to od dawna byłoby na jutubie. Zapewne ma je tylko sam autor, o ile w ogóle ktokolwiek. Ja podczas swoich poszukiwań dotarłem najdalej do takiej fajnej stronki: unofficial-cd32-ports.blogspot.com

ale na tej płytce też nie ma. I ogólnie całe to CDXL to jakiś lipny format - nawet wompierz z ledwością to odtwarza, z tych większych rozdziałek. Kto to w ogóle wymyślił i po co, i komu to potrzebne...

Ostatnia aktualizacja: 17.05.2020 16:24:48 przez snajper
[#73] Re: screeny przemielone A.I.

@Artur Jarosik, post #70

Ja spróbowałem w tej kolejności przeskalowane Topaz Video Enhance AI,
wszystkie 8242 klatki odszumione Topaz Gigapixel AI oraz wyostrzone Topaz Sharpen AI.
Nie, nie robiłem każdej klatki osobno, da się to zautomatyzować!.


no spoko, to mi jeszcze powiedz, jak zautomatyzować Topaz Adjust AI i będzie gitara (poza stosowaniem jakichś auto-mouse-movero-clickerów). Bo akurat w tych pozostałych to wiele kombinować nie trzeba, skoro one przerabiają obrazki hurtowo.

skłirwiel trochę wyładniony denoise-denoise-sharpen-stabilize:

choć dalej ma pikselozę.

Ostatnia aktualizacja: 17.05.2020 17:32:06 przez snajper
[#74] Re: screeny przemielone A.I.

@snajper, post #73

Nieźle szeroki uśmiech

A tu nowa wersja lepszymi kolorami oraz detalami :







Ostatnia aktualizacja: 17.05.2020 22:05:23 przez Artur Jarosik
[#75] Re: screeny przemielone A.I.

@Artur Jarosik, post #74

OK
[#76] Re: screeny przemielone A.I.

@snajper, post #75

kolejny skłirwiel, 640x400 -> 2560x1600:





tu przed wyostrzeniem:



przydałoby mu się jeszcze usunąć te pozostałości kropek na monitorze u góry


------------------
jeszcze jedna wersja, z presetem Bright amd Detailed, bo na tym wyżej jednak ma wyblakłe włosy. :/





Ostatnia aktualizacja: 17.05.2020 23:56:16 przez snajper
[#77] Re: screeny przemielone A.I.

@snajper, post #76

jeszcze jeden skłirwiel. 😺 A w zasadzie wcześniejszy w full-size

oryginał:



wersja 2560x1600, preset Bright & Detailed bez wyostrzania:



z wyostrzaniem:



i to samo z presetem Coastal Sunrise (wg mnie fajniejszy):





Ostatnia aktualizacja: 18.05.2020 00:35:51 przez snajper
[#78] Re: screeny przemielone A.I.

@snajper, post #77

ok, koniec spamowania skłirwielem na dziś... Ten tutaj jest ładniej wyblurowany (tak jak pierwsza przerobiona wersja z okładki CD), tyle że niestety kosztem rzęs. :/







[#79] Re: screeny przemielone A.I.

@michalmarek77, post #71

Rzeczywiście Ruff'n'Tumble jest przygotowany do takiej konwersji ok, racja
[#80] Re: screeny przemielone A.I.

@snajper, post #76

Snajper, czy to natywna rozdzielczość obrazka?
Wydaje mi się, że natywną powinno być 320x240. Wtedy nie będziesz mieć "schodków"
Generalnie zasadą jest, że przy obróbce obrazu zwyczajnie przeskalowanego z 320x240 do 640x480 (uprzednio) AI odbierze te czterokrotnie większe piksele za odpowiednią formę obrazu i wg tego dokona skalowania. W dużym skrócie - wyjdzie źle :)











[#81] Re: screeny przemielone A.I.

@michalmarek77, post #80

źródłowe obrazki są w 640x400, tak jak je wkleiłem. :) Te dwa wziąłem z CD, mieszczą się w Animations/ES_Productions/Multimedia/AmyCGColor i AmyAttack.16
[#82] Re: screeny przemielone A.I.

@snajper, post #40

Mozesz z samej gry przerobic screen? Ciekawi mnie jak wyjdzie ten drobny detal w grze.
[#83] Re: screeny przemielone A.I.

@siudym, post #82



Więcej tu link
[#84] Re: screeny przemielone A.I.

@Artur Jarosik, post #83

Zapomniałeś w filtrach AI ustawić, żeby znak wodny HOL usunęły :)
[#85] Re: screeny przemielone A.I.

@Artur Jarosik, post #83

brzydactwo
[#86] Re: screeny przemielone A.I.

@michal_zukowski, post #85

Też tak uważam. W niektórych grach wygląda bardzo dobrze (elwira, ruff'n'tumble) a w innych wręcz przeciwnie (j.w.).

Ostatnia aktualizacja: 25.05.2020 19:59:25 przez Artur Jarosik
[#87] Re: screeny przemielone A.I.

@Artur Jarosik, post #83

404 Not Found
[#88] Re: screeny przemielone A.I.

@Artur Jarosik, post #86

Command & Conquer Remastered

AI nieźle poradziła sobie z zadaniem zremasterowania materiałów video gry.
Rendery z pierwszej połowy lat 90-tych nadal są koszmarne ale aktorskie materiały video (mniej niż 320x200, 15 klatek) wyglądają świetnie!












Ostatnia aktualizacja: 10.06.2020 17:49:57 przez michalmarek77
[#89] Re: screeny przemielone A.I.

@michalmarek77, post #88

Grafika w grze jest wypikselowana od nowa, ma nawet więcej klatek animacji. A.I. użyli tylko do filmików.
[#90] Re: screeny przemielone A.I.

@marianoamigo, post #89

dla odmiany dwóch kolesi po operacji Face Depixelizerem:





przy okazji chciałbym w tym miejscu zauważyć, że tzw. Doomguy zeżarł kawał tortu Turricanowi. W Doomie 2016 wynieśli go, kurła, do rangi bohatera w superzbroi, i to było działanie w pełni świadome, bo ktoś porównał te dwie gry i skumał, że bieganie i strzelanie bezimiennym kolesiem w kasku, który tylko rozgląda się na prawo i lewo nie daje takiego funu jak bieganie postrachem demonów odzianym w w superzbroję. A że Turrican od lat leży odłogiem i nikt o nim nie pamięta, to można sobie bezpardonowo wypełnić niszę, jakkolwiek by to nie brzmiało.
i tak to właśnie, kurła, jest, kiedy się ludzie czają 20 lat

Ostatnia aktualizacja: 21.06.2020 09:06:31 przez snajper
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem