kategoria: Instalacja gier
[#61] Re: Teenagent (problematyczne uruchomienie gry)

@Cezarykl, post #56

Dzisiaj odpaliłem gierkę The Lost Vikings (na A1200 z AGA) przez ClassicWB OS3.9 na 2 sposoby:
1. przy użyciu polecenia KillAGA
* w ikonce startowej od gry miałem wpisaną linijkę 'KillAGA Vikings.exe' i po uruchomieniu grafika była zamazana
2. przy użyciu pakietu WHDLoad
* gra uruchomiła się prawidłowo (bez zamazanej grafiki)
* w parametrach ikony jest wpisany standardowo Preload i dodatkowo PreloadSize=1608569
* nawet bez wpisanego parametru NoCache gra uruchomiła się prawidłowo (bez zamazanej grafiki)

Jaki z tego wniosek?
W przypadku tej gry The Lost Vikings, niekoniecznie lepszym rozwiązaniem jest polecenie KillAGA, bo nadal grafika jest zamazana (na A1200 z AGA). Ta gra uruchamia się przez WHDLoad i nawet niepotrzebny jest parametr NoCache.

Wcześniej myślałem, że ta gra uruchomi się bez problemu przy użyciu polecenia KillAGA, a przy użyciu WHDLoad będę musiał dopisać parametr NoCache. Wychodzi na to, że KillAGA i NoCache - pełnią nieco inną funkcje przy uruchamianiu danej gry.
[#62] Re: Teenagent (problematyczne uruchomienie gry)

@krzysiekp41, post #61

Ale jesteś świadomy że whdload, to nie prosta komenda (KILLAGA) która wyłącza CACHE i AGA dla a1200/a4000/cd32, tylko gotowe środowisko (sandbox) do uruchamiania gier/demo i systemu amigowego, niezależnie na jakiej Amidze zostało odpalone. Oczywiście zgodność jest dół.
W skrócie można byloby powiedzieć że to taka wirtualizacja/”emulator" Amigi na Amidze.

Ostatnia aktualizacja: 17.04.2023 02:13:23 przez Norbert
2
[#63] Re: Teenagent (problematyczne uruchomienie gry)

@krzysiekp41, post #61

W przypadku tej gry The Lost Vikings, niekoniecznie lepszym rozwiązaniem jest polecenie KillAGA, bo nadal grafika jest zamazana (na A1200 z AGA). Ta gra uruchamia się przez WHDLoad i nawet niepotrzebny jest parametr NoCache.


sprawdziłem TEN przypadek,

pomysł
jst TheLostVikingsDisk1:Vikings LeaveVBR LeaveCaches mmu=none execute


działa OK... nie ma "gliczy" grafiki


http://aminet.net/package/game/patch/jst_dev
[#64] Re: Teenagent (problematyczne uruchomienie gry)

@Cezarykl, post #63

Czyli rozumiem, że gdy uruchamia się daną grę w wersji ECS na A1200 z AGA i wyjątkowo jest zamazana grafika, to można użyć pakietu JST posługując się poniższymi argumentami:

Twoje podane argumenty:
jst nazwa_pliku_wykonywalnego LeaveVBR LeaveCaches mmu=none execute

To inny wariant odpalenia danej gry, gdy ma nie być uruchomiona przez WHDLoad. To teraz niewiadomo czy do uruchamiania gier lepszy jest pakiet WHDLoad czy JST.
Dzięki.
[#65] Re: Teenagent (problematyczne uruchomienie gry)

@krzysiekp41, post #64

JST i WHDload to w zasadzie to samo i robią dokładnie to samo. JST długo nie był aktualizowany, ale ostatnio autor coś tam zaczął poprawiać. Jeśli gra dobrze chodzi pod WHDLoad, nie widzę sensu używania JST.

Czyli rozumiem, że gdy uruchamia się daną grę w wersji ECS na A1200 z AGA i wyjątkowo jest zamazana grafika, to można użyć pakietu JST
Równie dobrze możesz użyć WHDLoad, który jest bardziej dopracowany, no chyba że błędy masz pod WHDLoad?
[#66] Re: Teenagent (problematyczne uruchomienie gry)

@AmiClassic, post #65

Jeszcze chyba nigdy nie uruchamiałem żadnej gry przy użyciu pakietu JST. Nie narzekam na WHDLoad, bo działa mi bez problemu. Dziwie się, że The Lost Vikings (w wersji ECS) uruchamia mi się przez WHDLoad bez wpisanego parametru NoCache w ikonce tej gry. Ta gra w wersji na CD32 w porównaniu do ECS, to pewnie ma taką samą grafikę i identyczną liczbę kolorów.
Gdy uruchamiam przez WHDLoad kultowy klasyk Mortal Kombat II (drugą część), to w ikonce tej gry musi być wpisany parametr NoCache. W przeciwnym razie pojawia się zdeformowana grafika i przyspieszony dźwięk. Z dyskietek (jako niedosowych) ten MKII uruchamia się chyba bez problemu na A1200 z AGA.
[#67] Re: Teenagent (problematyczne uruchomienie gry)

@krzysiekp41, post #66

Jeszcze chyba nigdy nie uruchamiałem żadnej gry przy użyciu pakietu JST.
Bo jak ma się do wyboru JST lub WHDLoad, to wybór jest prosty.

Ta gra w wersji na CD32 w porównaniu do ECS, to pewnie ma taką samą grafikę i identyczną liczbę kolorów.
Oczywiście, bo nie została wydana wersja AGA.

Gdy uruchamiam przez WHDLoad kultowy klasyk Mortal Kombat II (drugą część), to w ikonce tej gry musi być wpisany parametr NoCache.
Składam to na karb Twojego procka, bo u mnie na 030 nie trzeba nic wpisywać i gra działa bez problemów. Jak wiemy 030 jest ostatnim najbardziej kompatybilnym procesorem z poprzednikami.
Kolega mwb113 ładnie to określił: link
[#68] Re: Teenagent (problematyczne uruchomienie gry)

@krzysiekp41, post #64

To inny wariant odpalenia danej gry, gdy ma nie być uruchomiona przez WHDLoad. To teraz niewiadomo czy do uruchamiania gier lepszy jest pakiet WHDLoad czy JST.

nie widzę sensu używania JST.

czasami denerwuje mnie whdload, gdy dana gra/program ma HDinstaller,
czasem lepiej odpalić to bezpośrednio z wb, a nie w whdload
MAMY wolny wybór JST, WHDLOAD, wiec każdy może "podpasować to pod siebie"
:)

Jeszcze chyba nigdy nie uruchamiałem żadnej gry przy użyciu pakietu JST.
Bo jak ma się do wyboru JST lub WHDLoad, to wybór jest prosty.


JST używałem w epoce PRZED whdload (to jest duża kobyła w porównaniu do jst) i było OK

zgodnie z OPISEM na aminecie:
JOTD Startup: (THE ULTIMATE GAMESTARTER FROM WORKBENCH) ... AND DEGRADER

czyli zastępuje słabe np KILLAGA i do niczego więcej nie jest potrzebne
:)

Twoje podane argumenty:
jst nazwa_pliku_wykonywalnego LeaveVBR LeaveCaches mmu=none execute


tak, TO się dotyczy plików "dosowych"



Ostatnia aktualizacja: 18.04.2023 15:53:24 przez Cezarykl
[#69] Re: Teenagent (problematyczne uruchomienie gry)

@Cezarykl, post #68

czasami denerwuje mnie whdload, gdy dana gra/program ma HDinstaller,
czasem lepiej odpalić to bezpośrednio z wb, a nie w whdload
MAMY wolny wybór JST, WHDLOAD, wiec każdy może "podpasować to pod siebie"
:)
Jeśli ma się oryginalny HDInstaller to niby nie ma sensu używania ani JST ani WHDLoad, ale...
jeśli gra wykazuje przy oryginalnym instalerze jakiekolwiek błędy bo to np. gra pod ECS a Ty masz AGA to lepiej użyć mimo wszystko WHDLoad, gdzie tych błędów nie powinno być, a dodatkowo masz często poprawione błędy w grze, złamane zabezpieczenia czy różne dodatkowe ficzery.
Jednym słowem WHDLoad.

JST używałem w epoce PRZED whdload (to jest duża kobyła w porównaniu do jst)
Hmmm. Trudno stwierdzić kto był pierwszy, bo oba powstały w tym samym czasie. Dużo do myślenia daje jednak 'wypowiedź' autora JST:
Bert Jahn had developped WHDLoad, which solves this problem because it allows to
load small, game-specific loaders and run them using its own degrade/hd/dos code.
This technique allows easy updates in case of bugs or new functionnalities.

That's what I decided to do myself. JST was born from a 8-hour adaptation of
my link library. It's an equivalent to WHDLoad but more powerful, as the system
can be called in the slave loader, messages can be printed, a gui can be opened,
there are lots of cool functions, and much more.
It also allows easier programming of loaders.
[#70] Re: Teenagent (problematyczne uruchomienie gry)

@AmiClassic, post #69

Trudno stwierdzić kto był pierwszy, bo oba powstały w tym samym czasie.

u mnie JST był 1 .... dopiero jakiś rok później był WHDL.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem