[#61] Re: Wybór Gry Roku 2023 NA AMIGĘ!

@charliefrown, post #60

Nie do końca tak jest. Chodzi o brak gier wykorzystujący potencjał Amigi 500 i 1200 bez rozszerzeń.

Ostatnia aktualizacja: 05.03.2024 11:41:48 przez amikoksu
2
[#62] Re: Wybór Gry Roku 2023 NA AMIGĘ!

@charliefrown, post #60

Może to wynika z tego że 8bitowce we większych ilościach zaczęły trafiać pod strzechy dopiero w 90ych, czyli w tym samym czasie co 16bitowce (wcześniej mieli je bardzo nieliczni), a ich posiadacze wiedzieli że 8bit to nie top jaki istnieje tylko tania namiastka, ale marzyli o grach jak na 16bit. I dziś prawie nie ma miesiąca by na 8bit nie powstawały gry lepsze niż najlepsze produkcje z początku lat 90. Takie o jakich wtedy panowało przekonanie że na 8bit takich dobrych sie nie da zrobić. Tymczasem dziś gdy twórcy sie nie spieszą by w parę tygodni stworzyć byle co byle szybko, a mają czas by dopracowywać coś przez parę lat to powstają takie cuda. Bo jakość gier ze 16 bit są dla nich inspiracją i punktem odniesienia.

A ówcześni posiadacze 16bit gdy sie dowiedzieli że istnieją lepsze gry to sie po prostu przesiedli na 32bit, zamiast marzyć o tym aby takie rzeczy pojawiły sie na 16kach. A dziś ci nieliczni z nich którzy od grania przeszli na pisanie nie mają pomysłów. A powinni sie inspirować 32bitówkami z dopałkami 3D i kombinować jak to wcisnąć w ograniczenia 16bitówek, jak to sie udało twórcom Dreada. Tymczasem raczej skłaniają sie by kilka MHz traktować jak wymówkę czemu poprzeczkę sobie stawiają tak nisko, a nie jak wyzwanie by zrobić na tym gry które w 90ych potrzebowały nastu albo nawet kilkudziesięciu MHz. A nieliczni którzy postawią sobie poprzeczkę wyżej zaczynają wielkie projekty a potem rozwalają sie o brak czasu albo trudności ze znalezieniem speca od innej części projektu. No niestety żeby stworzyć cudo to trzeba dopracować każdy bajt kodu muzy i grafy. W 8bit jest tylko kilkadziesiąt tysięcy takich bajtów do dopieszczenia, a w 16bit takich bajtów jest aż kilka milionów i jedna osoba w kilka lat temu nie podoła. Jedyne co na 16bit jest łatwiej zrobić to napisać na nich gierkę która od poziomu 8bitowców różni sie tylko kilkoma dodanymi kolorami, ale na ST czy A500 taki poziom jest jak to słusznie zauważa Borsuk rozczarowujący, a nie urzekający. Dlatego na 16bit taka produkcja która otwiera szczeny pojawia sie raz na kilka lat a nie co miesiąc jak na 8bit.


@michał-zukowski - Chyba mylisz SEGI 8 i 16bit ze sobą. W Genesis Z80 pełnił rolę DMA do nadzorowania dźwięku, nie pisało sie do niego kodu tylko główny procesor jakim był 68k zlecał mu odtwarzanie dźwięku wg podanych parametrów, tak jak w Amie zlecał to Pauli.
2
[#63] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Wybór Gry Roku 2023 NA AMIGĘ!
[#64] Re: Wybór Gry Roku 2023 NA AMIGĘ!

@ZorrO, post #62

Z Wikipedii:
Zilog 80 używany był jako główny procesor w trybie emulacji konsoli Sega Master System.
[#65] Re: Wybór Gry Roku 2023 NA AMIGĘ!

@ZorrO, post #62

A ówcześni posiadacze 16bit gdy sie dowiedzieli że istnieją lepsze gry to sie po prostu przesiedli na 32bit, zamiast marzyć o tym aby takie rzeczy pojawiły sie na 16kach.

Masz rację, zgadzam się, że jest jakiś "kompleks". Gry 8bit, które naśladują 16-bitowe produkcje czy oprogramowanie rodem z 32bit puszczone na sprzęcie 16bit.
Osobiście widzę na forum pełno ludzi narzekających na "nowe produkcje" na Ami. Jednocześnie widzę, że wymagania są niezwykle wysokie a z drugiej strony coraz mniej chętnych do zmierzenia się z tematem.
Pamiętam, kiedy skończyliśmy tworzyć "Tanks Furry" i pojawiło się wielu "znawców" a także "fachowców". Że to wstyd, żenada itp. Wszystko wskazywało, że zmiażdżą TF swoimi klonami "Battle City". Mija prawie dekada. No i gdzie są ci "fachowcy" ze swoimi killerami?
2
[#66] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Wybór Gry Roku 2023 NA AMIGĘ!
[#67] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Wybór Gry Roku 2023 NA AMIGĘ!
[#68] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Wybór Gry Roku 2023 NA AMIGĘ!
[#69] Re: Wybór Gry Roku 2023 NA AMIGĘ!

@ZorrO, post #62

A dziś ci nieliczni z nich którzy od grania przeszli na pisanie nie mają pomysłów. A powinni sie inspirować 32bitówkami z dopałkami 3D i kombinować jak to wcisnąć w ograniczenia 16bitówek, jak to sie udało twórcom Dreada.


nie popadajmy w nadmierny optymizm , Dread to taki Gloom na lepszym silniku (czy jak kto woli Wolf na lepszym silniku) ale do "wyższych" gier z tego gatunku (Doom, Quake, Heretic) to sporo brakuje (ograniczenia sprzętowe sie kłaniają i pamięciowe)

Ostatnia aktualizacja: 05.03.2024 17:30:09 przez Azakiel
[#70] Re: Wybór Gry Roku 2023 NA AMIGĘ!

@Koyot1222, post #65

Osobiście widzę na forum pełno ludzi narzekających na "nowe produkcje" na Ami.


bo są duzo słabsze niż wydawane ostatnio gry na 8-bitowce (pomijając grafikę, choć i tutaj jest wzlędnie duzo słabiej)
[#71] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Wybór Gry Roku 2023 NA AMIGĘ!
[#72] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Wybór Gry Roku 2023 NA AMIGĘ!
[#73] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Wybór Gry Roku 2023 NA AMIGĘ!
[#74] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Wybór Gry Roku 2023 NA AMIGĘ!
[#75] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Wybór Gry Roku 2023 NA AMIGĘ!
[#76] Re: Wybór Gry Roku 2023 NA AMIGĘ!

@Azakiel, post #70

bo są duzo słabsze niż wydawane ostatnio gry na 8-bitowce (pomijając grafikę, choć i tutaj jest wzlędnie duzo słabiej)

Ale nic nie szkodzi na przeszkodzie, aby zrobić lepsze produkcje. Są szkółki, tutoriale, skanowana dokumentacja a nawet inne gry jako odniesienia. Ale patrząc na gry z zestawienia 2023 wychodzi na to, że tym twórcom się chciało.
Kilka osób na forum narzekało, że wpycham się ze swoją grafiką do zbyt wielu gier. Przejadło się. Ale trzeba spojrzeć prawdzie w oczy, gdyby nie moje bohomazy to te gry nie miałyby żadnej grafiki.
Wielu osobom wydaje się, że sukcesem będzie jeśli finalnie produkcja na Amigę znajdzie swoich odbiorców, którzy wrzucą swój grosz. Zapominają, że lepsze gry potrzebują zwyczajnie większych zespołów albo większej liczy osób wspierających. Ale nie wspierających na zasadzie pisania na forum technicznych postów, konstruktywnych krytyk itp. Tu trzeba zakasać rękawy, nie każdy dobry jest w grafice, inny w muzyce, efektach, pomysłach, budowaniu plansz i programowaniu.
Trochę jak na wojnie, brakuje takich wolontariuszy, którzy wspierają projekty. Szukają ludzi, podpowiadają, przesyłają informacje, łączą ludzi i wychwytują umiejętności. "Głosowanie portfelem" na gry to za mało i z punktu tworzenia projektów już za późno.
2
[#77] Re: Wybór Gry Roku 2023 NA AMIGĘ!

@ZorrO, post #62

Bardzo ciekawa wypowiedź i wiele innych w temacie, było miło poczytać. Koyota także, którego szanuje za grafiki w Tanks Furry, Bridge Strike, czy The Last Squadron . Super robota Koyot, a gierki grywalne i fajowe.

Panie i Panowie pogadaliśmy, fajnie było, temat znów zjeżdża na PC vs Ammiga i zaraz będzie kopią innych tematów na forum. Może wróćmy do wyboru najlepszej gry roku 2023 na Amigę?

TRANSMISJA JEST JUŻ USTALONA NA 24.03.2024

Jakie są Wasze typy najlepszych gier na Ami w 2023? Jako, że wolę klasyczne Amigi to dla mnie nr 1 to Reshoot 3 Proxima. Rick Dangerous Enhanced to niestety fajnie wygląda tylko, a sterowanie totalnie schrzanione plus detekcja kolizji nie wydarzona w stosunku do oryginalnego Ricka, chociaż parę poprawek i byłoby super. Po co autor wymyślał koło na nowo ze sterowaniem? Mógł chociaż dać do wyboru, stare lub pod pada cd32 i byłoby cacy. Maria Reinard ma potencjał i musze pograć dłużej, graficznie mi się podoba. Cyberpunks 2 to kolejna generyczna gra od Mutation Software, która wygląda lepiej na screenach niźli się w to gra i dla mnie rozczarowanie. Ogólnie wszelkie gry Mutation to takie rzemiosło, niezła grafika i toporna gry walność. Wiz, Tiny Toy, Doddle Bug, czy wcześniejsze Cyberpunks. Będe wiec chyba zmuszony głosować na Dark Forces i Death Rally, które na PC bardzo ceniłem i na klasykęz arcade pokroju Tappera, Bagmana, Xeviousa czy Froggera. Szczególnie Tappera i Froggera to lubię często popykać. Ooze the Escape podobał mi się na Speccy i C64. A jakie są Wasze wrażenia? Pozdrawiam
4
[#78] Re: Wybór Gry Roku 2023 NA AMIGĘ!

@Koyot1222, post #76

Tanks Furry i Bridge Strike to prawdziwe perełki i grafika pasuje idealnie OK
Z innych autorskich produkcji zachwyciła mnie grafika w Worthy - jest cudowna Szkoda tylko, że poziom trudności rośnie wykładniczo i jest moim zdaniem średnio zbalansowany.

Ostatnia aktualizacja: 06.03.2024 08:41:30 przez Jacques
1
[#79] Re: Wybór Gry Roku 2023 NA AMIGĘ!

@RetroBorsuk, post #77

Koyota także, którego szanuje za grafiki w Tanks Furry, Bridge Strike, czy The Last Squadron . Super robota Koyot, a gierki grywalne i fajowe.

W imieniu wszystkich osób zaangażowanych w projekty, dzięki! OK

Jakie są Wasze typy najlepszych gier na Ami w 2023?

Jestem pod wrażeniem, że w zestawieniu z 2023 roku jest aż 28 grywalnych produkcji.
W zestawieniu znajduje się "ROGUE DECLAN ZERO". Gra bardzo nowoczesna i fajnie się w to gra.
"MARIA RENARD'S REVENGE" to ładne podejście do zrobienia staroszkolnej Castlevanii. Ma potencjał.
"STAR WARS - DARK FORCES" fajnie, że ktoś to odkopał bo to kawał świetnej gry. Na mojej 040 jest trochę lepiej niż pod emulatorem maka.
"BOXX 4". Z części na część tą serię gra się lepiej i przyjemniej.
Moją uwagę zwrócił też "KARATE CHAMP VS", bo jest to bardzo lubiany przezemnie wymarły gatunek bijatyk 1 na 1. Może kiedyś ktoś pokusi się na wskrzeszenie "IK", chętnie pomogę z grafiką.
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem