[#1] Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.
Mam problem z przewijaniem mapy za pomocą klawiatury. Wszystko by było w miarę ok, ale z klawiatury (arrows key) nie działa przewijanie mapy, a myszką jest .ujowo. Widzę, że jest plik konfiguracyjny i o szczęście nie pojęte można przewijanie ustawić na innych klawiszach, ale skąd mam wiedzieć jaki nr generuje u mnie dany klawisz. Czy jest jakiś program za pomocą którego mogę to sprawdzić.

Troszkę jaśniej to przedstawię, ano w pliku redalert.ini znajduje się coś takiego:

KeyScrollLeft=80
KeyScrollRight=79
KeyScrollUp=82
KeyScrollDown=81

Najwidoczniej u mnie jest inaczej i chciałbym wiedzieć jakie cyfry są generowane przez moją klawiaturę?

(Mam orginalną klawiaturę w piętą do Keyrah i leci to po usb do A1200)

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
(Jak na razie sprawdzam Aminet)
[wyróżniony] [#2] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@koczis, post #1

Jeśli to liczby heksadecymalne, to może należy je zmienić na 4C, 4D, 4E i 4F. A jeśli dziesiętne, to na 76, 77, 78 i 79. Przynajmniej takie numery RAW mają klawisze w Blitz Basic. W książce z asemblera odczyt klawiszy też tak jest opisany i daje takie wyniki.

Ostatnia aktualizacja: 07.09.2024 14:21:31 przez tukinem
1
[#3] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@koczis, post #1

Niestety aby naprawić buga musiałem wyłączyć skrolowanie klawiszami. Chodzi o rolkę myszy, której przewijanie jest emulowane przez strzałki klawiatury góra/dół. Wystarczy, ruszyć rolkę myszy aby gra się zawiesiła. Nie udało mi się togo inaczej naprawić niż wyłączenie strzałek klawiatury. Chociaż, mogę skompilować wersję dla kogoś kto nie ma rolki w myszy.
[#4] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Artur Jarosik, post #3

Chyba większość nie ma?.
Lub ma myszki które nie mają.
2
[#5] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Artur Jarosik, post #3

Znalazłem jeszcze taką funkcję. Jeśli przytrzymasz prawy przycisk myszy podczas przewijania ekranu to będzie się to działo wolniej/dokładniej.
[#6] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Artur Jarosik, post #5

Poprawiona wersja link , przewijanie mapy klawiaturą działa.
1
[#7] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Artur Jarosik, post #6

Nie wiem jak u innych, ale u mnie przewijanie klawiatura nie działa.
Czy pod PPC można to zrobić, znaczy WOS
1
[#8] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@mwb113, post #7

No, pod PPC czyli pod WarpOS'a to by fruwało OK
[#9] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@mwb113, post #7

A podmieniłeś też plik redalert.ini?

Potrzebne było takie ustawienie:

KeyScrollLeft=276
KeyScrollRight=275
KeyScrollUp=273
KeyScrollDown=274
3
[#10] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Artur Jarosik, post #9

te co podałeś to mi bez problemów działa podmieniłem pliki? te co ustawiłeś ustawienia to mam takie coś jak ty.
[#11] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Artur Jarosik, post #9

Tak podmienilem
Mam Amigę w tower i klawiatura jest przez PS2, może to ma znaczenie.

Ostatnia aktualizacja: 09.09.2024 21:14:36 przez mwb113
[#12] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@mwb113, post #11

Cześć wszystkim!
Dołączę się do tematu, ale trochę z innym problemem Vanilla CRA.
Czy ktoś miał problem z odpaleniem tej gry? Niestety ja taki mam na WARP1260. Odpalił mi się filmik (z anemiczną prędkością) i w trakcie filmu wywaliło grę z informacją o błędzie. To było za pierwszym razem, kiedy ją próbowałem odpalić. Teraz zawsze po kliknięciu wywala mi błąd. Skasowałem nawet całą grę i skopiwalem pliki ponownie. Niestety nadal to samo. Czy WARP1260 jest za słaby na CRA, czy jest inny problem? Dodam, że korzystam z WB 3.2.2.1
[#13] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Przemoslo, post #12

U mnie na WinUAE gra nie startuje. OS 3.2.2, 256 MB Fast RAM i RTG Voodoo3. Nie czytałem dokładnie wymagań gry, więc możliwe że nie jest ona przeznaczona dla emulatorów.
[#14] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Artur Jarosik, post #6

Dzięki, sprawdzę najszybciej jak mogę.
[#15] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@tukinem, post #13

U mnie na a4000 z bfg i voodoo 3 działa bez problemu. Trochę się laguje jak dużo jednostek, ale grać się da.
[#16] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@tukinem, post #13

Oczywiście, że działa na emulatorze WinUAE, tak testuje.
Sądząc po używanym systemie z komentarzy 12, 13 i 14 to problemem jest może być Os 3.2.2.
Sprawdziłem i działa u mnie na OS 3.2.2, 128 MB Fast RAM i RTG Voodoo3.
[#17] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Przemoslo, post #12

Ciekawe, że film mpeg1 w rozdzielczości 320x156 laguje na 060 100mHz jednak już pracuje nad konwersją filmów do formatu który powinien działać płynnie na 040.



--


Ostatnia aktualizacja: 11.09.2024 11:04:41 przez Artur Jarosik
1
[#18] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Artur Jarosik, post #17

ale na rivie laguje?
[#19] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@michal_zukowski, post #18

Wystarczy w pliku player.ini zakomentować Froggera i odkom. Rivę.
Nie mam Warpa. Przemoslo musiałby sprawdzić.
[#20] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Artur Jarosik, post #5

Zgadza się, tylko jak masz zaznaczone jednostki to automatycznie gdy naciśniesz prawy przycisk myszki anulowujesz zaznaczenie swoich jednostek.
[#21] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Artur Jarosik, post #6

Pliki podmienione. Rezultat żaden. Nie działa przewijanie mapy z klawiatury. :(

Ostatnia aktualizacja: 11.09.2024 15:55:02 przez koczis
[#22] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@koczis, post #21

u ciebie tez kursor szybko chodzi w tym Red Alecie?
[#23] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Work1ench, post #22

Może być, ale gdy zacznie biegać razy trzy i trzeba wyhamować to potrafi takie fikołki robić, że aż prosi się o klawiaturę.
[#24] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Artur Jarosik, post #19

A skąd sie biorą te różowe paski na górze i na dole ekranu? Też tak mam jak na filmie kolegi wyzej. Niezmiernie mnie to irytuje
[#25] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@koczis, post #21

U mnie sytuacja podobna, pliki podmienione i scroll z klawiatury nie działa..
[#26] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Artur Jarosik, post #19

na warpie mi i Sebie dziala bez problemu na os 3.2

z kolei pisalem, ze nie dziala na v2, ale niestety nikt sie do tego nie odniosl :(

sprobuje zakomentowac froggera
[#27] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@juen, post #26

Masz na myśli vampire v2? Jest specjalna wersja Rivy dla 080 i lepiej tej użyć.

Jednak żeby użyć innego player trzeba skopiować na początek pilku (jako pierwsza linia).
[#28] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@arturB, post #24

Ja tego nie mam, może wina trybu graficznego. Filmy oprócz intra są w rozdz. 320x156 więc pewnie otwiera się tryb 320x200 i stąd pasy. Dodaj taki tryb lub spróbuj Rivę może tu nie będzie pasów.
[#29] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Artur Jarosik, post #28

słuchaj czy ci myszka lata w Red Alercie szybciej?
[#30] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Work1ench, post #29

Spowolniłem mychę link

Dodatkowo zalecane jest zmniejszenie Scroll Rate w opcjach.

Przewijanie klawiaturą działa skokowo póki co, czyli trzeba naciskać klawisz a nie trzymać wciśnięty.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem