[#31] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5

@Artur Jarosik, post #30

Skonwertowałem filmy do formatu avi cinepak.
Zalecane skopiowanie Moovid lub CyberAVi z aminetu do folderu z grą i wpisanie w pierwszej linii w pliku player.ini program jaki chcemy użyć np. "CyberAvi AGA" odpali nam filmy w trybie AGA itd. Programy te mają mnóstwo opcji, trzeba poczytać ReadMe.

A tu przykładowe zużycie CPU dla avi
Moovid= 4%, CyberAvi=9%, FroggerNG=60%

Pobierz

Przygotuję jeszcze wersję z dźwiękiem w 8bit dla zmniejszenia rozmiaru i zużycia CPU.


--

Ostatnia aktualizacja: 12.09.2024 14:34:09 przez Artur Jarosik
1
[#32] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Artur Jarosik, post #27

niestety bez roznicy, czarny ekran i spore obciazenie cpu. odpalenie rivy i froggera z palca dziala bez problemu i w okienku i na pelnym ekranie, nie mam pojęcia co tam sie wyprawia, skonczyly mi sie pomysły
[#33] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@juen, post #32

Może to głupie ale masz w libs SDL.library?
[#34] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@juen, post #32

Na jakim systemie odpalasz?
[#35] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@mwb113, post #33

Ech, ile można z tym SDL.library. Żaden program tego nie wymaga, może ze dwa sprzed 2006 roku...
[#36] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Artur Jarosik, post #35

3.1.4, od poczatku ten sam w a600 z v2, i do tej pory bez problemu udawalo mi sie odpalac rozne porty na tej konfiguracji, czy to diablo czy opendune. wyglada na to, ze cos sie dzieje chyba jeszcze przed playerami. ja juz Cie tutaj nie mecze, jeszcze pokombinuje i moze cos wymysle..
[#37] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Artur Jarosik, post #19

Dzięki! Pomogło i teraz udało mi się odpalić juz na Warpie. Na 105 MHz działa wystarczająco szybko żeby sobie pykać te misje.

Wywala mi jednak po kilku minutach grania guru na wb z ahi.device. Trzeba coś konkretnego ustawić w prefsach ahi?

Też mam te fioletowe pasy u góry i na dole ekranu jak inni tutaj i też nie działa mi scrollowanie strzałkami z klawiatury mimo, że poprawiona wersję zrzuciłem i podmienilem dwa pliki. Scrollowanie z myszki działa trochę słabo i randomowo raz przewinie się więcej ekranu, a raz mniej. Wciśnięcie prawego przycisku myszy przy scrollowaniu nie rozwiązuje zupełnie problemu.
2
[#38] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@juen, post #36

Może spróbuj odpalić spod Coffina.

BTW wersja 1.5 nie odpali się z plikami z wersji 1.3.

Przekonwertowałem filmy mpeg link
z lepszym dźwiękiem.

Wrzucę później jeszcze raz w formacie cinepak z lepszą paletą kolorów.


--

Ostatnia aktualizacja: 13.09.2024 14:25:57 przez Artur Jarosik
[#39] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@sordan, post #37

Ustaw co najmniej 2 kanały w Unit 0.
[#40] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Artur Jarosik, post #39

Rozumiem, że 2 kanały po to żeby mogły grać 2 źródła na raz, czyli dzięki z gry + od czasu do czasu player filmików?
1
[#41] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@sordan, post #37

Oj, w końcowych misjach będziesz mógł sobie pospać, bo chodzą z dziesięć razy wolniej od tych kilku początkowych. Pistorm32 Rpi4 - na takiej konfiguracji gra się jak w Dune II na A1200 z fastem. (w tych końcowych misjach)

Ostatnia aktualizacja: 13.09.2024 15:22:43 przez koczis
[#42] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@BULI, post #40

Tak.

Poprawione filmy w kodeku cinepak.

Powinny być płynne na 060 50Mhz.
(zaleacany Moovid lub CyberAvi)
1
[#43] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Artur Jarosik, post #42

Artur mam pytanie,
Czy można to zrobić pod PPC WOS kilka osób by skorzystało, również i ja.
Pozdrawiam serdecznie
1
[#44] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@mwb113, post #43

Nigdy nie kompilowałem dla PPC.
Raczej nie mam ochoty się w to zgłębiać.
Możesz zapytać Cowcata czy kogoś innego w tym temacie to udostępnię źródła.
1
[wyróżniony] [#45] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Artur Jarosik, post #44

Aktualizacja do wersji 1.6:

- Konwersja filmów do cinepak z lepszą jakością dźwięku i znacznie mniejszym zużyciem procesora.
- Odtwarzacz Moovid używany zamiast FroggerNG (60% vs 3% użycia procesora).
- Wolniejsze przewijanie mapy za pomocą myszy
- Przewijanie mapy klawiaturą

link
4
[#46] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Artur Jarosik, post #45

U mnie działają filmy super, przewijanie ekranu wydaje się że też jest lepiej.
Wreszcie działa przewijanie z klawiatury, skokowo ale jest.
Więc update na duży plus.
Dzięki

Ostatnia aktualizacja: 16.09.2024 13:37:57 przez mwb113
5
[#47] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Artur Jarosik, post #19

Cześć, mój problem z odpaleniem gry już się rozwiązał po ściągnięciu wersji 1.6.1. Po zgraniu nowszej wersji wszystko działa poprawnie. Miałem, co prawda, mały problem na początku, bo filmiki mi się nie odpalały i wywalał mi komunikat, że brakuje asyncio.library 39+. Natomiast po ściągnięciu tej biblioteki z aminetu wszystko, razem z filmikami, dobrze działa. Archiii dobra robota OK

Dodam, że też mam fioletowe pasy u góry i na dole, ale jakoś mnie to nie razi i myślę, że to chyba kwestia ustawienia rozdzielczości.

Pozdrawiam
1
[#48] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Przemoslo, post #47

To wina odtwarzacza filmów Moovid. Można dalej używać FroggeraNG lub CyberAVi które nie wyświetlają pasów edytując plik player.ini. Przenieś linię playera którego chcesz użyć na początek.

PS. Jak ktoś wie jak się pozbyć pasów z Moovida to chętnie zastosuję opcję w archiwum z grą.
1
[#49] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Artur Jarosik, post #48

Zmienilem rozdzielczosc na 320x200, gra chodzi zacnie. Coprawda pojazdy i wszystko w okolo jest duze, lecz na 060/66 chodzi super.
Na tej wersji ostatniej licznik fps umnie cos zawodzi wiec ilosci klatek nie moge podac.
3
[#50] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@mwb113, post #49

No jeśli w LoResie da się grać na 060/66mhz o już jest fajnie ok, racja brawo Artur OK
1
[wyróżniony] [#51] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@BULI, post #50

Wersja 1.7 z pełnym przewijaniem ekranu klawiaturą + wersja bez SDL (CGX / AGA).

https://arcziii.itch.io/vanilla-conquer-red-alert-amiga-port

Jak coś nie działa to napisać tutaj a nie od razu video na yt że port jest niegrywalny.
Może się uda coś jeszcze zoptymalizować.
4
[#52] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Artur Jarosik, post #51

Dzisiaj przetestowałem wersję 1.7.2
Przewijanie działa w obydwóch wersjach które są w zipie.
Wrażenia takie że jest chyba troszkę wolniej ale mogę się mylić musiał bym wcześniej odpalić wersję wcześniejszą .Co nie zmienia faktu że i tak działa fajnie.
Na 060/60mhz w 640x400 mam 8-13fps
w 320x200 mam 19-21fps
A i jak pierwszy raz uruchamiam grę to pyta o rozdzielczości wcześniej tego nie było. Więc fajnie bo nie trzeba grzebać w ini.
3
[#53] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@mwb113, post #52

Która wersja jest szybsza?
[#54] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Artur Jarosik, post #53

Wydanie wczesniejsze przed tym.
jaka ver. nie pamietam
[#55] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@mwb113, post #54

A która jest szybsza, SDL czy no-SDL?
[#56] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@michal_zukowski, post #18

ale na rivie laguje?

Kupiłem taka kartę. Dam znać, jak chodzi po przetestowaniu.

2
[#57] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Artur Jarosik, post #51

Wersja AGA przetestowana w LoRes i pierwszy problem występuje w drugiej misji Aliantów pod postacią braku możliwości produkcji po zbudowaniu bazy. W panelu produkcji są puste miejsca i są nieaktywne.

Dla miłośników pomiarów prędkości:

AGA High Res Laced 640x400 - 5 kl/s
AGA Low Res 320x200 - 14 kl/s
CGX 640x400 - 30 kl/s (max 30 - blokada w pliku .ini)

Test przeprowadzony na PiStorm32 RPI4.
1
[#58] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@koczis, post #57

Dzięki za info.

"CGX 640x400 - 30 kl/s (max 30 - blokada w pliku .ini) "

Ustawienie na 0 wyłącza limit lub F4 zmienia podczas gry limit na 30,50 i brak limitu.


--

Ostatnia aktualizacja: 27.10.2024 13:08:58 przez Artur Jarosik
2
[wyróżniony] [#59] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@koczis, post #57

Zaktualizowane źródła wprowadziły ten regres. Naprawione.

http://netsurf.baderman.net/VanillaRA-1.7.3.zip
[#60] Re: Vanilla Conquer Red Alert 1.5 - Kody klawiatury potrzebne.

@Marcin27411, post #56

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem