[#91] Re: Zapowiedzi nowych gier

@wali7, post #90

Nie bawiłem się w OpenLara pod żadnym systemem


Duży błąd!
[#92] Re: Zapowiedzi nowych gier

@wali7, post #90

Jest tak jak mówisz a gdzie ten twój nowy film ?
[#93] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Dorian3d, post #89

Silnik Quake 1 jest dużo bardziej zaawansowany w porównaniu do silnika Tomb Raider. Szczerze mówiąc jeśli chodzi o geometrię i sposób renderowania mapy to DOOM był bardziej zaawansowany.
Poza grafiką, fizyka, architektura klient serwer, własna maszyna wirtualna etc. Technologicznie to przepaść. Co nie zmienia faktu że TR wygląda świetnie i silnik robił swoją robotę.
Quake będzie działał dużo wolniej.

Ostatnia aktualizacja: 21.06.2025 15:22:19 przez Sventevith
1
[#94] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Sventevith, post #93

O ile quake moze i jest bardziej zaawansowany technicznie o tyle tutaj wrazenie z gry sie liczy a tr pokazuje podobne rozwiazania - teksturowanie w oparciu o uv mapy i dowolna geometria. Animowane modele 3d postaci. Doom w tej lidze nie gra. W tr kamera ma jakas tam swobode i detekcje kolizji. Nie patrz na to, ze ta gra nie porwala Cie tłem fabularnym czy np estetyka. Podejrzewam , ze wsadzajac geometrie tekstury etc jak w quake - w odpowiedniej formie do tr, silnik poradzil by sobie. Natomiast Doom absolutnie nie poradzilby sobie z niczym co tu widzimy
4
[#95] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Dorian3d, post #92

Dzięki za info. Film jest tam gdzie wiele innych rzeczy: w jedynym prawdziwym świecie, czyli platońskich idei.
Tak na serio, to mam nakręcone połowę materiału, zdemotywowało mnie to, że mój konwerter sygnałów z Ali nie jest w stanie prawidłowo przekonwertować sygnału z Indi (VGA) na HDMI, bo grabber mam HDMI.
No i będę musiał zrobić to jak dawniej - statyw, aparat skierowany na ekran, ciemny pokój, a jakość i tak będzie gorsza.
[#96] Re: Zapowiedzi nowych gier

@arturB, post #94

Nie mówię o fabule tylko technikaliach. Masz rację, że TR pod względem rasteryzacji jest na poligonach jak Quake i pod tym względem wydaje się pełnym 3d. Doom jest 2.5D z tego powodu. Natomiast wyliczanie niewidocznych powierzchni tutaj Quake jak i Doom korzystają z drzew BSP. To miałem na myśli mówiąc że jest bliżej Doom do Quake pod względem zaawansowania. W Doom naprawdę skomplikowane mapy można tworzyć, i nie mówię tutaj o dodatkowych rozwinięciach w Heretic czy po uwolnieniu źródeł jak w BOOM, Doom Legacy czy GZDoom bo to naprawdę inna liga już.
To silnik dooma nadal: Total Chaos

Jeśli chodzi o TR nie ma dowolnej geometrii jest tam dużo ograbiczeń co możńa dlatego też na ten silnik mówi się 2.5D jak w Doomie. Mapa to 2 wymiarowa kratka z warstwami niektórzy mówią na to nadal 2.5D. Mapa to traki raycaster z rożnej wysokości kwadratami jak w Rise of Triad tyle że rasteryazacja jest na polygonach i każdy kwadrat może może być z polygonów. Są też podobieństwa do Dooma. Silnik TR ma pełno ograniczeń co można czego nie można nie zrobisz dowolnej geometrii jak w Quake. Obcinancie niewidocznych powierzchni jest mocno uproszczone, sprawdzasz które kwadraty widać jak w Minecraft do tego komnaty połączone są portalami. Są też duże ograniczenia co do ilości warstw. Oświetlenie znowu tutaj TR przypomina Dooma może ustawić tylko poziom światła dla sektora jak w Doom. Quake na swoje czasu z lightmap to rewolucje totalna.

Zobacz jak wygląda tworzenie mapy do TR (też się zdziwiłem myślałem że to pełne 3d), ale oni sprytnie do tego podeszli jak w prosty sposób usuwać to czego nie widać. W tamtych czasach głównym zdaniem dla silnika 3d było wyliczenie co widać i czego nie widać a nie sama rasteryzacja poligonów. Prostsze algorytmy z tego co pamiętam to właśnie portale, drzewa ósemkowe, ale jak ktoś chciał dużo detali zostawąły drzewa BSP i na tym działał Quake do 3 i Unreal.

Edycja map do TR.

Ostatnia aktualizacja: 21.06.2025 16:20:11 przez Sventevith
1
[#97] Re: Zapowiedzi nowych gier

@wali7, post #95

Nie wiem czemu Jan dał vga złącze a nie hdmi.
[#98] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Sventevith, post #93

Port doom na amidze jest skopany wiele razy o tym było
[#99] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Dorian3d, post #98

ADoom to świetny port, na jego podstawie powstał nawet port na PSP. Doom także jest zaawansowany (jak na czasy kiedy się pojawił) i do grania na pełnym ekranie w 25 fpsach wymagał bardzo mocnego sprzętu. O tym też było dużo wątków 25 fps na pełnym ekranie do dawał 486DX2 66 z dobra kartą graficzną to już jest poziom 68060 :)

Swoją drogą TR działą na GBA:
https://www.youtube.com/watch?v=_GVSLcqGP7g

I Quake też:
https://www.youtube.com/watch?v=R43k-p9XdIk

Za Quake odpowiadał Randy Linden człowiek odpowiedzialny za Dragons Lair na Amigę oraz Dooma na SNES. Programista od rzeczy niemożliwych :)

Ostatnia aktualizacja: 21.06.2025 17:05:44 przez Sventevith
1
[#100] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Sventevith, post #99

Tu zobacz link
[#101] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Dorian3d, post #100

Znam ten wątek to nie jest kwestia portu Dooma. Doom ma olbrzymie wymagania jak na swoje czasy. Wystarczy popatrzeć na wymagania PC. W tamtych czasach chyba żadna gra nie miała korekcji perspektywy przy teksturowaniu DOOM tak to wszystko kosztuje.



Ostatnia aktualizacja: 21.06.2025 17:26:37 przez Sventevith
[#102] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Sventevith, post #99

TR1 na GBA szacun. Trochę przewijałem, bo cały czas gada i nie wiem jak tam sobie z muzyką poradzili.
[#103] Re: Zapowiedzi nowych gier

@ZorrO, post #102

Prostota silnika TR też ma właśnie swoje zalety, nie duże wymagania sprzętowe :) I wiele pewnie da się w z niego wycisnąć :) Widzę że trochę jest dodatkowych map trzeba będzie po testować.

Ostatnia aktualizacja: 21.06.2025 18:05:25 przez Sventevith
1
[#104] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Sventevith, post #103

Tylko że na Gba masz łatwiej bo tu piszesz pod konkretną Grafikę i specjalizacje.
A w amidze masz masę kart i konfiguracji.

Ostatnia aktualizacja: 21.06.2025 18:28:12 przez Dorian3d
[#105] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Dorian3d, post #104

Nie optymalizujesz pod karty korzystasz z API.
[#106] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Sventevith, post #105



jest grywalne 9 klatek zależy od lokacji
1
[#107] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Dorian3d, post #106

Ładnie to chodzi.
1
[#108] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Zapowiedzi nowych gier
[#109] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Zapowiedzi nowych gier
[#110] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Zapowiedzi nowych gier
[#111] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Zapowiedzi nowych gier
[#112] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Zapowiedzi nowych gier
[#113] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #16

A skąd to można ściągnąć ? Chodzi mi oczywiście o wersję pod AOS a nie MorpfOS
[#114] Re: Zapowiedzi nowych gier

@lukjan, post #113

[#115] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #2

To wymaga oryginalnych plików z grą (PC MS DOS) ?
[#116] Re: Zapowiedzi nowych gier

@lukjan, post #115

Nie
[#117] Re: Zapowiedzi nowych gier

@lukjan, post #115

Nie.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem