[#91] Re: Zapowiedzi nowych gier

@wali7, post #90

Nie bawiłem się w OpenLara pod żadnym systemem


Duży błąd!
[#92] Re: Zapowiedzi nowych gier

@wali7, post #90

Jest tak jak mówisz a gdzie ten twój nowy film ?
[#93] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Dorian3d, post #89

Silnik Quake 1 jest dużo bardziej zaawansowany w porównaniu do silnika Tomb Raider. Szczerze mówiąc jeśli chodzi o geometrię i sposób renderowania mapy to DOOM był bardziej zaawansowany.
Poza grafiką, fizyka, architektura klient serwer, własna maszyna wirtualna etc. Technologicznie to przepaść. Co nie zmienia faktu że TR wygląda świetnie i silnik robił swoją robotę.
Quake będzie działał dużo wolniej.

Ostatnia aktualizacja: 21.06.2025 15:22:19 przez Sventevith
1
[#94] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Sventevith, post #93

O ile quake moze i jest bardziej zaawansowany technicznie o tyle tutaj wrazenie z gry sie liczy a tr pokazuje podobne rozwiazania - teksturowanie w oparciu o uv mapy i dowolna geometria. Animowane modele 3d postaci. Doom w tej lidze nie gra. W tr kamera ma jakas tam swobode i detekcje kolizji. Nie patrz na to, ze ta gra nie porwala Cie tłem fabularnym czy np estetyka. Podejrzewam , ze wsadzajac geometrie tekstury etc jak w quake - w odpowiedniej formie do tr, silnik poradzil by sobie. Natomiast Doom absolutnie nie poradzilby sobie z niczym co tu widzimy
1
[#95] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Dorian3d, post #92

Dzięki za info. Film jest tam gdzie wiele innych rzeczy: w jedynym prawdziwym świecie, czyli platońskich idei.
Tak na serio, to mam nakręcone połowę materiału, zdemotywowało mnie to, że mój konwerter sygnałów z Ali nie jest w stanie prawidłowo przekonwertować sygnału z Indi (VGA) na HDMI, bo grabber mam HDMI.
No i będę musiał zrobić to jak dawniej - statyw, aparat skierowany na ekran, ciemny pokój, a jakość i tak będzie gorsza.
[#96] Re: Zapowiedzi nowych gier

@arturB, post #94

Nie mówię o fabule tylko technikaliach. Masz rację, że TR pod względem rasteryzacji jest na poligonach jak Quake i pod tym względem wydaje się pełnym 3d. Doom jest 2.5D z tego powodu. Natomiast wyliczanie niewidocznych powierzchni tutaj Quake jak i Doom korzystają z drzew BSP. To miałem na myśli mówiąc że jest bliżej Doom do Quake pod względem zaawansowania. W Doom naprawdę skomplikowane mapy można tworzyć, i nie mówię tutaj o dodatkowych rozwinięciach w Heretic czy po uwolnieniu źródeł jak w BOOM, Doom Legacy czy GZDoom bo to naprawdę inna liga już.
To silnik dooma nadal: Total Chaos

Jeśli chodzi o TR nie ma dowolnej geometrii jest tam dużo ograbiczeń co możńa dlatego też na ten silnik mówi się 2.5D jak w Doomie. Mapa to 2 wymiarowa kratka z warstwami niektórzy mówią na to nadal 2.5D. Mapa to traki raycaster z rożnej wysokości kwadratami jak w Rise of Triad tyle że rasteryazacja jest na polygonach i każdy kwadrat może może być z polygonów. Są też podobieństwa do Dooma. Silnik TR ma pełno ograniczeń co można czego nie można nie zrobisz dowolnej geometrii jak w Quake. Obcinancie niewidocznych powierzchni jest mocno uproszczone, sprawdzasz które kwadraty widać jak w Minecraft do tego komnaty połączone są portalami. Są też duże ograniczenia co do ilości warstw. Oświetlenie znowu tutaj TR przypomina Dooma może ustawić tylko poziom światła dla sektora jak w Doom. Quake na swoje czasu z lightmap to rewolucje totalna.

Zobacz jak wygląda tworzenie mapy do TR (też się zdziwiłem myślałem że to pełne 3d), ale oni sprytnie do tego podeszli jak w prosty sposób usuwać to czego nie widać. W tamtych czasach głównym zdaniem dla silnika 3d było wyliczenie co widać i czego nie widać a nie sama rasteryzacja poligonów. Prostsze algorytmy z tego co pamiętam to właśnie portale, drzewa ósemkowe, ale jak ktoś chciał dużo detali zostawąły drzewa BSP i na tym działał Quake do 3 i Unreal.

Edycja map do TR.

Ostatnia aktualizacja: 21.06.2025 16:20:11 przez Sventevith
[#97] Re: Zapowiedzi nowych gier

@wali7, post #95

Nie wiem czemu Jan dał vga złącze a nie hdmi.
[#98] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Sventevith, post #93

Port doom na amidze jest skopany wiele razy o tym było
[#99] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Dorian3d, post #98

ADoom to świetny port, na jego podstawie powstał nawet port na PSP. Doom także jest zaawansowany (jak na czasy kiedy się pojawił) i do grania na pełnym ekranie w 25 fpsach wymagał bardzo mocnego sprzętu. O tym też było dużo wątków 25 fps na pełnym ekranie do dawał 486DX2 66 z dobra kartą graficzną to już jest poziom 68060 :)

Swoją drogą TR działą na GBA:
https://www.youtube.com/watch?v=_GVSLcqGP7g

I Quake też:
https://www.youtube.com/watch?v=R43k-p9XdIk

Za Quake odpowiadał Randy Linden człowiek odpowiedzialny za Dragons Lair na Amigę oraz Dooma na SNES. Programista od rzeczy niemożliwych :)

Ostatnia aktualizacja: 21.06.2025 17:05:44 przez Sventevith
[#100] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Sventevith, post #99

Tu zobacz link
[#101] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Dorian3d, post #100

Znam ten wątek to nie jest kwestia portu Dooma. Doom ma olbrzymie wymagania jak na swoje czasy. Wystarczy popatrzeć na wymagania PC. W tamtych czasach chyba żadna gra nie miała korekcji perspektywy przy teksturowaniu DOOM tak to wszystko kosztuje.



Ostatnia aktualizacja: 21.06.2025 17:26:37 przez Sventevith
[#102] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Sventevith, post #99

TR1 na GBA szacun. Trochę przewijałem, bo cały czas gada i nie wiem jak tam sobie z muzyką poradzili.
[#103] Re: Zapowiedzi nowych gier

@ZorrO, post #102

Prostota silnika TR też ma właśnie swoje zalety, nie duże wymagania sprzętowe :) I wiele pewnie da się w z niego wycisnąć :) Widzę że trochę jest dodatkowych map trzeba będzie po testować.

Ostatnia aktualizacja: 21.06.2025 18:05:25 przez Sventevith
[#104] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Sventevith, post #103

Tylko że na Gba masz łatwiej bo tu piszesz pod konkretną Grafikę i specjalizacje.
A w amidze masz masę kart i konfiguracji.

Ostatnia aktualizacja: 21.06.2025 18:28:12 przez Dorian3d
[#105] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Dorian3d, post #104

Nie optymalizujesz pod karty korzystasz z API.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem