kategorie:
[#1] Wymagania gier na Amigę
Zaczynam luźną dyskusję i chciałbym, aby każdy kto tylko chce, wypowiedział swoje zdanie.

Jeśli to zły dział, to prosiłbym o przeniesienie, bo dotyczy zarówno sprzętu amigowego, jak i gier.

Wszyscy wiemy, iż większość gier wydawanych w epoce na Amigę 500, to gry NDOS działające z dala od systemu na koszernych Amigach, uruchamiane z bootowalnych dyskietek. Te czasy dawno minęły. Powstał AMOS, Blitz Basic 2, C, AmigaE oraz wszelkiej maści game makery.

Gry tworzone dzisiaj (może z wyjątkiem Scorpion Engine) są zgodne z systemem moim zdaniem, ponieważ dzisiejsze gry na dyskietkach posiadają pliki DOSowe. Pomijam tu, czy gra ubija system, czy działa na Intuition, czy ma możliwość powrotu do systemu. Nie ważne. Skoro grę można uruchomić z poziomu Workbencha, to moim zdaniem jest 'system friendly'.

Czy zatem ludzie oczekujący kolejnych gier dalej chcą głównie gry bootowalnej z dyskietek, gdzie może się zdarzyć wymuszenie wachlowania tym ograniczonym do 880 kB nośnikiem? A może warto porzucić uruchamianie z żelaznego nośnika amigowego na rzecz gier na HDD? Rozbudowanych, nie ograniczonych 880 kB pamięci, możliwie wykorzystujących dzisiejsze dobrodzejstwo, jakim jest fast RAM? Wydawane gry przecież mogą być w formie instalacyjnej na dyskietkach, które i tak później lądują w pudełku na półce, które łakomie zbiera kurz.

Dzisiaj powstaje sporo projektów na Amigę. Większość niestety zostaje nie ukończona. Może to przez to, że twórca napotyka ograniczenie rozmiaru nośnika, albo pamięci. Można napisać świetny silnik do gry, ale co z tego, skoro gra będzie krótka lub mało rozbudowana przez ograniczone miejsce na nośniku. A mamy do dyspozycji goteki, turbiny, nawet zwykły fast ram kupi się od ręki kilkoma kliknięciami, a dla oszczędnych są suwaki w WinUAE. Pomijam tu fakt, że komuś może się odechcieć tworzyć dalej swój projekt. Nie mam również na myśli gier typu kółko i krzyżyk, które wymagałyby 4 MB fast RAM, bo nie o to mi chodzi.

Niech każdy się wypowie, czy jeśli Amiga, to gra musi mieć możliwość uruchamiania z dyskietek. Moim zdaniem usilne trzymanie się 1 MB RAM i dyskietek zatrzymało rozwój amigowych gier.
3
[#2] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Wymagania gier na Amigę
[#3] Re: Wymagania gier na Amigę

@tukinem, post #1

tukinem. Toć jeśli masz ochotę na robienie gier na A1200 z HDD i jakąś turbinką z 32MB pamięci to się nie powstrzymuj. szeroki uśmiech
3
[#4] Re: Wymagania gier na Amigę

@tukinem, post #1

Gra na Amige 500 musi sie uruchamiac z dyskietki.
Gra na A1200 nie musi sie uruchamiac z dyskietki.
1
[#5] Re: Wymagania gier na Amigę

@tukinem, post #1

Dla mnie bez różnicy, dyskietka taka, siaka czy hdd. Chciałbym (choć oczywistym jest że nigdy nie doczekam, z kilkoma wyjątkami do policzenia na palcach rąk) aby gry na Amigę powstające i wydawane obecnie pokazywały prawdziwe możliwości przyjaciółki i powodowały taki opad szczęki jak w latach 80-tych i 90-tych.
[#6] Re: Wymagania gier na Amigę

@tukinem, post #1

W obecnych czasach spokojnie min 1 mb Chip oraz 6 mb fast. Każdy bez problemu może włożyć do Ami co tylko chce.. A jak nie chce to jest darmowy emulator.
1
[#7] Re: Wymagania gier na Amigę

@tukinem, post #1

czy jeśli Amiga, to gra musi mieć możliwość uruchamiania z dyskietek.

Jeśli gra wymaga dysku twardego do uruchomienia, to nie musi. Ewentualnie może tez być wersja z dyskietek.

W latach 90 napisałbym, że gra musi wymagać przynajmniej dysku twardego i dodatkowego ramu, a teraz to dla mnie bez różnicy.

Inną sprawą jest, czy dzisiejsze gry mają adekwatne wymagania sprzętowe.

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2025 06:50:18 przez amikoksu
1
[#8] Re: Wymagania gier na Amigę

@tukinem, post #1

Niech ta A600 z Twojej stopki to będzie minimum, żadnych dyskietek.
1
[#9] Re: Wymagania gier na Amigę

@koczis, post #3

@koczis: miałem na myśli grę, w której nie musiałbym martwić się ile to będzie dyskietek, jak bardzo trzeba upchać dane, na czym przyoszczędzić, jak długo będzie się odczytywać itp. Procek oczywiście 68k 7MHz.

@DonAdan: szanuję Twoje zdanie. Czyli jeśli miałbym robić grę na HDD, to od razu grafiki 256 kolorów i AGA, a nie skupiać się na OCS. Domyślam się, że to przez Amigi 500 bez kontrolera HD oraz Amigi 600 z kickiem 37.299, które nie obsługiwały HDD.

@betonumyslowy: sam bym chciał taką grę napisać nawet gdyby miała mieć ogromne wymagania

@kaka @amikoksu: jestem tego samego zdania.

@fazior: nie przesadzajmy... miałem na myśli standardowy procek, trochę więcej RAM (ale z głową) + HDD, czyli dla przykładu:
CPU: 68000
FPU: never
RTG: never
RAM: adekwatnie do poziomu rozbudowania gry
KICK: dla OCS 1.2 | dla AGA 3.0
FDD: Installer + plik LhA
1
[#10] Re: Wymagania gier na Amigę

@tukinem, post #9

Tak, jak chcesz robic gre tylko na HD to tylko na AGA, na OCS/ECS to nie ma wiekszego sensu.
W latach 90, takich gier na OCS/ECS i na HD bylo doslownie kilka, z tego pare specjalnie dla modelu A600HD.
Rob tak jak Kefir z gra Jump A1200, HD, 8MB fast jako minimum.
BTW. Zdaje sie, ze poprawiony Jump znowu jest w stanie RC, wiec moze wkrotce bedzie dostepny.
[#11] Re: Wymagania gier na Amigę

@Don_Adan, post #10

Były też gry np. Gunship 2000, Dungeon Master czy Flashback. Te, które wymieniłem posiadam w wersji z instalatorami HD. One były typowo dla A500 raczej. Oczywiście to niewielka ilość w porównaniu do gier na bootowalnych dyskietkach.

Nie chcę się pchać w AGA, bo praktycznie dzisiaj powstają gry w kilku kolorach dla AGA, a równie dobrze mogłyby działać na OCS. Tworzenie grafik w więcej niż 32 kolorach to mordęga.

Gry arcad'owe, gdzie nie mamy opcji zapisu gry zrozumiem, ale już raczej nikt nie zrobi gry takiej jak Settlers, która będzie ładnie popakowana, a jednocześnie bardzo rozbudowana. Zawsze będą w głowie te ograniczenia nośnika i zasady 1 MB RAM.

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2025 09:21:38 przez tukinem
[#12] Re: Wymagania gier na Amigę

@tukinem, post #9

Ja nie jestem kolekcjonerem więc do dyskietek nie mam sentymentu- liczy się jakość gry, a jeśli ta jakość będzie ograniczana przez brak miejsca na nośniku lub wachlowanie dyskietkami to tym bardziej nie widzę sensu upierać się przy dyskietkach, które podnoszą cenę produktu ok, racja

Większe wymagania pamięci ram też nie powinny stanowić problemu, za to wymaganie mocniejszego CPU na OCS to już powinno być uzasadnione jakością silnika gry.
Jeśli ma być wymagane 68020 i wyżej to fajnie by było już dostać jakieś "FJUCZERY" wykorzystujące AGA (dodatkowa paralaksa/tło, "kolorowszy cooper", lepsza grafika etc) ok, racja
[#13] Re: Wymagania gier na Amigę

@tukinem, post #1

Jak dla mnie bootowanie i działanie z dyskietek NIEOBOWIĄZKOWE. Natomiast możliwość działania z HDD OBOWIĄZKOWA (choćby poprzez WHDLoad, ale żeby to było).

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2025 10:08:23 przez Jacques
[#14] Re: Wymagania gier na Amigę

@Jacques, post #13

Po namyśle: gry dla OCS/ECS jednak OBOWIĄZKOWO też z dyskietek, bo pewnie jest sporo GOTEKowców pośród użytkowników A500.
[#15] Re: Wymagania gier na Amigę

@tukinem, post #1

To że w "naturalnych" czasach Amigi 500 gry ubijały system i czytały po ścieżkach wcale mnie nie dziwi. Wręcz dziwiły mnie gry "dos friendly". Po pierwsze zostawało trochę więcej ram'u, po drugie - i wg mnie ważniejsze - szybkość. Zanim z dyskietki wgrał się dos, a potem system szukał plików to z odczytem po ścieżkach zazwyczaj można już było grać (oczywiście trochę przesadzam ale tylko trochę). Odczyt z dyskietki kilkunastu plików w dos to była wieczność. Oczywiście dzisiaj, w epoce hdd ma to zdecydowanie mniejsze znaczenie (albo wcale)
1
[#16] Re: Wymagania gier na Amigę

@tukinem, post #1

To jak autorzy gier chcą sobie rozwiązać dogrywanie danych to naprawdę ich sprawa. Ich czas i energia. Najlepiej wiedzą co sprawdzi się przy danym tutule.

Niech po prostu będzie warto grę uruchomić i spędzić przy niej czas. Jak ktoś zrobi niesystemowego killera, czytającego dane tylko z dyskietki to i tak ludzie będą grać. A i tak zaraz ktoś by zrobił instalkę pod WHDLoad.
4
[#17] Re: Wymagania gier na Amigę

@ppill, post #16

jestem podobnego zdania. Zeby kazdy sobie pisal jak chce - mnie cieszy ze powstaja nowe tytuly i ze platforma zyje. A z wymaganiami to jak ktos napisal - dzisiaj to nie problem bo zawsze pozostaje emulator.
Osobiscie lubie gry ktore mieszcza sie na jednej dyskietce i uruchomia sie na stockowej Amidze - dobrze jakby to byla a500 z 0.5chip + 0.5 slow lub od biedy 1200 z 020 (ale tu AGA nie jest wymagana) i tego piszac moje wypociny bede sie trzymac - tylko dlatego ze mam taki kaprys i piszac cokowiek chce sie poczuc troche jak w epoce :) Jakbym cchial pisac gry pod lepsze procki czy pod karty graficzne to bym wybral inna platoforme gdzie idzie to zrobic latwiej szybciej i przyjemniej :) A i fajnie sie cos robi majac jakies ograniczenia :)
[#18] Re: Wymagania gier na Amigę

@tukinem, post #1

Wymagania nie są ważne. Istotne jest to, aby gra była warta zagrania, nie straszyła wyglądem i chciało się do niej wracać.
2
[#19] Re: Wymagania gier na Amigę

@ppill, post #16

Dla mnie od dawna odpalanie z dyskietki już jest tylko dodatkiem, z którego chyba definitywnie mnie wyleczył Aminer.

Do Amigi dołożyć dysk twardy to nie jest jakiś super problem, oraz jednorazowy, względnie nieduży wydatek - nie trzeba wtedy kombinować z kompresjami, nie trzeba też kroić tego co można zawrzeć w grze, nie trzeba się pierdzielić z obsługiwaniem swapowania dyskietek oraz save dyskiem jeśli gra jest trochę bardziej skomplikowana niż jakieś proste kody.

GermZ mają edytor poziomów i zapisywanie ich w systemie plików - obsługa limitu nośnika i wymiennych dysków wprowadziłaby dodatkowe komplikacje.
W aminerze nie ma płynnego scrolla w loadingu, bo system operacyjny potrzebuje blittera do czytania/zapisu na flopie - myślałem że tylko w 1.3, ale 3.0 też potrafi się bez blittera na tym zwiesić. Na wersji HDD-only ten scroll mógłby być bez problemu płynny.

Nasza następna "duża" gra, jeśli powstanie, będzie na ECS + HDD + prawdopodobnie 2MB CHIP + kilka mega FAST. Na AGA nie będzie, bo tylko 1/3 teamu ma ten komputer. Na dyskietki się nie zmieści, chyba że ktoś chce żąglować nastoma/parudziesięcioma sztukami, hehe.

Z mojego doświadczenia ci co najbardziej miauczą na koszerność konfiga i tak tych gier nie odpalają, także po co się dla takich starać?

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2025 10:57:56 przez teh_KaiN
3
[#20] Re: Wymagania gier na Amigę

@tukinem, post #11

Bo po prostu nie ma dobrych gier OCS/ECS, ktore by dzialaly tylko z HD na A500.
Wedlug mnie sa tylko 2 takie gry, ktore nazwalbym dobrymi grami dzialajacymi tylko z HD na A500:
Biing i krolik Roger.

link

Wszystkie inne dobre gry na A500 dzialaly z dyskietek np. Dune II i mialy instalator na HD.
I tak sie powinno robic gry na OCS/ECS, zeby dzialaly z dyskietek i mozna je bylo zainstalowac na HD.

A co do kolorow na AGA to zrob jakas grafike w 32 kolorach i niech AI przerobi to na 64/128/256 kolorow.
Naucz/wytrenuj AI i nie bedziesz sie mordowal.
AI potrafi calkiem ladna grafike tworzyc, a jak to Ty bedziesz trenowal takie AI to bedziesz mial kontrole co do palety czy tez uzytych kolorow.
1
[#21] Re: Wymagania gier na Amigę

@tukinem, post #1

Kolejna dyskusja o standardzie, którego nie da się tu ustanowić. :) Ludzie z dopalonymi Amigami będą chcieli żeby gra wykorzystywała to co mają, a ci co zostali przy podstawce żeby im się uruchomiła na tym co mają. Na koniec dnia to umiejętności i chęci programisty decydują na czym gra będzie działać.

Co do powstających i nieukończonych projektów. To dzisiaj norma, niezależnie od platformy. Wynika z tego, że jesteśmy na etapie nadwyżki mocy i zasobów i każdy chce żeby było szybko i wygodnie. Np. w przypadku konsol gdzie masz zamkniętą architekturę i sporo miejsca w w ROM'ie bez czasu na doczytywanie jest tak samo. Na początku jest fascynacja i entuzjazm, a potem się okazuje, że nie jest tak "visual" jak się spodziewało. W C da się pisać ale albo kompilator nie chce współpracować albo nagle coś zaczyna wolno działać, specyfikacji nie można zwiększyć więc trzeba pytać na forach, grzebać w dokumentacji i generalnie szkoda czasu, którego dzisiaj każdemu brak. Tak to widzę ze swoich obserwacji.

Jeśli chodzi o "zatrzymanie rozwoju amigowych gier" to moim zdaniem nie jest to tylko kwestia ograniczenia sprzętowego, a raczej oczekiwania, że platforma o takiej, a nie innej specyfikacji może coś więcej. I potem zaczyna się kombinowanie co by tu dołożyć, żeby dało się to zrobić zamiast zagospodarować to co jest.

TL;DR
Tak, Amiga dla większości kojarzy się z dyskietkami i fajnie jeśli gra może się z nich uruchamiać. Najlepiej na 1MB RAM tak jak gry ze "złotej ery". Wtedy nic nie stoi na przeszkodzie aby zrobić paczkę dla posiadaczy HDD. A dla "ambitnych" projektów wybierasz inny/mocniejszy sprzęt/specyfikację i nie oglądasz się za siebie. Proste. :)
1
[#22] Re: Wymagania gier na Amigę

@teh_KaiN, post #19

Dokładnie o tym pisałem Nech każdy sobie pisze jak mu najwygodniej. Lepiej czas spędzić nad dobrym gameplay niż ciąć czy na siłę równać do jakiś "standardów". Gracze sobie poradzą :)
1
[#23] Re: Wymagania gier na Amigę

@tukinem, post #1

Jestem ciekaw, czy jakiś znaczący skok jakościowy dawałby nieco szybszy procesor 68000 (HC/SEC) jak w Wichrze/XT600 plus fast czy musiałby to być 020/030?
[#24] Re: Wymagania gier na Amigę

@betonumysłowy, post #5

Żeby gry na Amę powodowały dzisiaj opad szczęki to by trzeba albo wymyśleć jak ludziom kasować pamięć o ostatnich 30 latach, albo zamykać ich na 5 lat w lochu bez prądu i dopiero po takim odwyku dopuścić do Amigi. Dopiero po takich zabiegach byłaby szansa na opad szczęki.
1
[#25] Re: Wymagania gier na Amigę

@charliefrown, post #23

Dałby, jeśli gra wczytuje popakowane grafiki. Wczytywanie pliku raczej będzie tak samo wolno ograniczone dyskietką, lecz wypakowanie odbędzie się szybciej. Podobnie, jeśli gra ma bardzo dużo obliczeń, lub jest rysowanie pewnych grafik procesorem, a nie blitterem, to też może przyspieszyć jeśli wcześniej 7MHz tracił płynność. Oczywiście z rysowaniem procesorem też szybkość Chip RAM będzie ograniczać nam płynność, dlatego lepiej stosować blitter, który będzie nam 'malować' po bitplanach podczas, gdy procesor może przeliczać sobie inne rzeczy.

Użycie 020 14 MHz na OCS to chyba jedynie w przypadku jak koder się zapomni i odczytuje word/long z nieparzystego adresu. 030+ można wykorzystać do C2P, ale to już dla zaawansowanych...
1
[#26] Re: Wymagania gier na Amigę

@ppill, post #22

Dokładnie o tym pisałem Nech każdy sobie pisze jak mu najwygodniej. Lepiej czas spędzić nad dobrym gameplay niż ciąć czy na siłę równać do jakiś "standardów". Gracze sobie poradzą :)

Dokładnie tak samo uważam

@mailman
Wymagania nie są ważne. Istotne jest to, aby gra była warta zagrania, nie straszyła wyglądem i chciało się do niej wracać

dokładnie tak samo uważam

Jako że pracuję nad grą myślę że dorzucę pare uwag w tym ciekawym wątku.

1. Scorpion Engine
Troche odpowiadając tobie @tukinem dla wyjaśnienia. W SE od niedawna można zapisać grę jako track loader (NDOS) ładuje się szybciej i chyba więcej miejsca jest na dyskietce. Można też ADFa zapisać w DOS. Dodatkowo można zapisać jako archiwum .lha i gra będzie działała z HDD. Ostatecznie można wyeksportować do wersji z osadzonym FS-UAE i odpalać od razu na Win czy macOS. Wszystko to robi się jednym przyciskiem i bez kłopotów.

2. Odnośnie gier OCS/ECS na HDD (odnosząc się do Don_Adana) moja gra docelowo tak jest właśnie planowana bo planuję w niej bardzo duże różnych ciekawostek, np Intro, Outro, Dużo leveli itp.

3. Wspomniane też było w wątku o wydaności. Moja gra pójdzie nawet na 512+512 (przynajmniej na razie) ale jeśli okażę się że aby uzyskać efekty jakie sobie zaplanowałem nie mieszczę się to bez problemu zmienię minimalne wymagania. Np. teraz levele dość dlugo się ładują bo każdy ładuje się oddzielnie. Scorpion w ten sposób oszcządza pamięć CHIP. SE ma wbudowane mechanizmy abym mógł od razu wczytać całość ale nie zmieści się w 512. Na razie tego jeszcze nie adresowałem. Ale jak ktoś (wielu z was?) powie mi że RJA2 lepiej aby szybciej się ładował albo miał jeszcze więcej "bajerów" to rozważę poniechanie wymogu 512+512 na rzecz np 1MB+1MB. Nie mam z tym problemu i nie uważam aby to było istotne. Chcę zrobić fajną grę do której się będzie powracać a która będzie wyglądała jak gry z najlepszych lat Amigi (tak wiem jestem zbyt pewny siebie ;) )

4. Co do AGA to zgodzę się z tukinemem że więcej niż 32 kolory to jest lekki przerost. Można zmieścić się w 32 i mieć fajnie wyglądającą grę (mam nadzieję ;) ) Poza tym gdy zrobię grę na ECS to pójdzie też na AGA więc tutaj nie widzę problemu. W takim scenariuszu mówimy jednak na 100% o HDD nie o dyskietkach.
Mam pomysł gry (shmup) na AGA zrobiłem parę testów i na A500 nie pójdzie, ale nadal nie ma konieczności 64 i więcej kolorów w tej grze.
Tak więc ja na razie zostaję przy OCS/ECS a 020 albo 030 w grach na OCS można wykorzystać właśnie do tego aby chodziły szybciej jak będzie się dużo działo na ekranie albo rozgrywka będzie skomplikowana.
Nadal dajemy szansę pogrania amigowcom którzy mają np rozszerzone A500 A2000 A3000 A6000 no i A1200 i A4000

5. Na koniec jeszcze słowo o mojej grze...
W tej chwili wydajnościowo chodzi OK na A500 68000. Czasami przycina na niektórych planszach. Może będzie minimalnie szybciej jak pooptymalizuję, ale planuję jeszcze bardziej rozbudowane plansze gdzie może być nawet wolniej. Natomiast na 14MHz albo na 28 MHz (testowałem na A500+Classic520) działa bardzo dobrze. płynnie 50FPS i to mi wystarcza.
[#27] Re: Wymagania gier na Amigę

@tukinem, post #1

Fajny temat, też się dużo ostatnio nad tym zastanawiałem.

Pytanie co jest twoim celem.
1) zrobieniem gry na która masz ochotę ?
2) czy zapewnienie aby gra odpalała się na jak największym wachlarzu sprzętu ? Szczególnie nakładanie na układy rozszerzeń doprowadza mnie do szału.

Warto by było zrobić sondę na PPA kto ma obecnie jaki sprzęt. Ważne jaki ma a nie jaką ma wizję jak się gry powinny odpalać. Napisanie zdanie typu "a moim zdaniem to powinny odpalać się z dyskietki" nie kosztuje wiele. Istotne jest jaki sprzęt kto posiada. Coś czuje że dużo zwolenników dyskietek i tak z Amigą ma kontakt przez UAE, nie są takie osoby żadnym wyznacznikiem.

Obecnie dysk twardy to nie problem, za grosze można dołożyć do każdej Amigi dlatego instalator na HD powinien być zawsze.
Gdyby nie problem z maksymalna ilością Chip w A500, powiedział bym że podstawowym konfigiem OCS/ECS + 2MB Chip +HDD czyli A600HD z dodatkowym Chip RAM.

Ja nie lubię grzebać A500/A600/A1200. Rozbudowa ich to tak jak Commodore przewidziało.

Dlatego podstawowym konfigiem do starych gier jest dla mnie A600HD + 2 MB Chipu. Przeglądałem ostatnio HOL wbrew pozorom bardzo dużo gier ma instalatory do gier i z nich korzystam tam gdzie mogę. Po odpaleniu zostaje jakieś 1.5 Mb Chip bardzo dużo gier po zainstalowaniu na HD miało takie właśnie wymagania. Do takiej A600 nawet FAST bez rozbierania można dołożyć w postaci karty PCMCIA. Warto się zastanowić czy FAST też nie powinien być podstawowym wymaganiem.
Rozbudowa Amig bez ich otwierania (wyjątek dołożenie HDD w A600 i A1200 to można rozbić raz) w obecnych czasach to nie problem i tym kluczem bym szedł.

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2025 12:52:04 przez Sventevith

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2025 12:52:26 przez Sventevith
[#28] Re: Wymagania gier na Amigę

@Sventevith, post #27

Była kiedyś taka ankieta ale nic się od tamtego czasu nie zmieniło i podejrzewam że nie zmieni bo nie ma komu pisać tych wypasionych gier dla Amigi.
1
[#29] Re: Wymagania gier na Amigę

@nostrum666, post #28

Chyba się potwierdza to co mówiłem jak ktoś ma Amigę to rozbudowana a miałczą tylko Ci co amigują głównie na forach. Przecież jak ktoś ma Amigę to pierwsze co robi to hdd i fast bez tego nie użyje systemu a jak tylko gra komu się chce dyskietkami wachlować. Puryści to są w gadce lub na UAE.

Wniosek HDD to podstawowe wymaganie, co do reszty to już według potrzeb ale zaczynamy od 1MB chip , fastu i cpu tyle ile potrzeba.

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2025 13:59:01 przez Sventevith
[#30] Re: Wymagania gier na Amigę

@Sventevith, post #29

Sam mam sporo Amig, w tym solidnie dopalone i łącznie 5 z nich ma HDD/CF, ale uważam, że możesz się srogo mylić. Poza tym jest mowa o wymaganiach dla gier, a nie o uruchamianiu systemu.
Przypuszczam, że trend wczytywania z dyskietki (dla klimatu) może być bardziej popularny niż np. 20 lat temu. Podobnie jak np. z magnetofonu w przypadku Atari/C64, co już da się zaobserwować.
No i dodajmy jeszcze do tego modę na wydania nowych gier jak w epoce, czyli dyskietkowe... Takie czasy


Ostatnia aktualizacja: 17.06.2025 14:15:19 przez Jacques
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem