[#31] Re: Gry widma

@Benedykt Dziubałtowski, post #25

Dorzucić do puli można jeszcze jedną grę. KONTAKT made in MDW

No tak... teraz to wszystko na mnie. ;) Zdaje się, że to ZaBoRa wrzucił obszerny artykuł do ASC. No a to było zrealizowane w mikro-procencie. Przed nami stała cała masa problemów które, jak się potem okazało, były nie do pokonania. Podstawowy problem to utrudniony kontakt (hehe) między członkami ekipy. Przypominam, że wtedy nie było internetu. :) Cała reszta opuściła amigowe środowisko, a ja teraz muszę świecić za to, że ktoś za wcześnie coś powiedział, hehe. :)

[#32] Re: Gry widma

@MDW, post #31

Czytałem ten artykuł jakiś czas temu. Utkwiło mi w pamięci jedno zdanie:

"ta gra się na pewno ukarze"



Benedykt Dziubałtowski

[#33] Re: Gry widma

@quantor, post #27

Midway nigdy się nie wycofało z rynku Amigi. Pewnie dlatego, że nigdy na tym rynku nie byli.



Benedykt Dziubałtowski

[#34] Re: Gry widma

@mailman, post #29

Project X2 powstal na PSX i chyba na PC.

http://www.youtube.com/watch?v=y_hMZb2Z3I0

[#35] Re: Gry widma

@PopoCop, post #1

Ja w soim zbiorze dyskietek posiadam demo polskiej przygodowki pt. "Incydent".
Co prawda nie oszalamia grafika ale w tym przypadku tez skonczylo sie na demie bo pelnej wersji nie widzialem.

[#36] Re: Gry widma

@Thergal, post #35

Ja pamietam jeszcze jedną grę, RTS, coś bardzo podobnego do Warcraft 2. Wyszło demo: jedna plansza, mozna było wydobywac surowce i walczyć. Pamietam jakichś chlopów z widłami. :)

Druga gra chyba Golem, było demo na jedym z numerów ACS. Gra polegała chyba na odogrywaniu scenek z ruchem postaci w zaleznosco od ruchu. W każdym razie graficznie wyglądała świetnie.

[#37] Re: Gry widma

@tom256, post #36

Polski tytuł tej gry to sąsiedzi. Pamiętam tę produkcje. Demo było na ACS CD.


A jeszcze jedno mi się przypomniało. Enforce. To był chyba jakiś engin e3d? Pamiętam, ze byłem podjarany jakiś preview tego był w MACD. Wywiad też jakiś był z autorem. Nie wiem czy słusznie ale kojarzy mi się, że facet odpowiedzialny za to był tez autorem Testament 1&2.



Benedykt Dziubałtowski

[#38] Re: Gry widma

@Benedykt Dziubałtowski, post #37

Napewno byl czechem :D

[#39] Re: Gry widma

@quantor, post #27

"podobno demo MK3 na Ami z dwiema postaciami i jedna scenerią, oparte na na engine MK2" to był kwietniowy nr gier komputerowych :] tło dead pool z mk2 a postacie z prawo krwi. W next numerach było sprostowanie:]

[#40] Re: Gry widma

@Benedykt Dziubałtowski, post #37

Odnośnie "Enforce" - było nawet grywalne demo na którymś z MA Cover CD. Chodziło to jak burza na 040+AGA i przypominało trochę Quake (tzn. poprzez użycie trójwymiarowych postaci, bo szybkościowo Quake się nie umywał).

Pamiętam jeszcze kosmiczną strzelankę "Lambda", też ukazało się grywalne demo, a potem nastała cisza :(

[#41] Re: Gry widma

@tom256, post #36

http://hol.abime.net/4741

A co do tematu to tego nie było tak wiele, ale temat poszedł w stronę "gry zrobione w 10% i zarzucone" a nie odwiedzające katalogi i półki sklepowe według różnych pism. Z tego czego jeszcze nie było to Counterstrike (RTS), Battlecraft, Fortress of Fear czyli jakiś klon Diablo i pierdyliard innych które nie opuściły fazy "News" w ACS.



Ostatnia modyfikacja: 28.06.2011 19:15:21
[#42] Re: Gry widma

@MDW, post #31

No właśnie MDW, kiedy można liczyć na pierwsze demo Kontaktu ;P, w ACSie zapowiadało się bardzo soczyście, musiałem przecierać kredowy papier ze śliny ;).

Co do Tajemnicy Usticu - to właśnie w preview tej gry urzekła mnie oldschoolowa pikselowa grafa, i bardzo bardzo czekałem na pojawienie się tego tytułu. Plansza z mapą krainy podobała mi się najbardziej.

Ach... pomarzyć :P.

[#43] Re: Gry widma

@recedent, post #40

Tak były nawet dwa dema, Enforce z ACS Cover - chodziło tak sobie, a drugie Enforce 0.2 bodajże było już dołączone do Covera z Magazynu Amiga (nie ten z Eureka).

Jeśli dobrze pamiętam to pierwsze demko było tylko wewnątrz pomieszczeń i można było spotkać jedną osobę stojącą bez ruchu. W drugim demie pokazane były już lokacje zewnętrzne i to piękne niebo(w sumie to tylko jedna lokacja zewnętrzna) a reszta to samo co w demie pierwszym, tylko znacznie szybciej.

Demo było napędzane przez Amigowski Engine Quake z ClicBOOM i w zasadzie pokazywało jak szybko może chodzić gra na 040 i wzwyż.

Lambda - kosmiczna strzelanina coś w rodzaju Homeworlda, tak samo jak Deadlock oraz Orbit - w tym samym stylu .

Explorer-2260 - kosmiczna strategia tak samo jak Phoenix


Jeszcze były :


Claws Of The Devil - Miała to być gra w stylu Tomb Raider

Diablos-Land - wiadomo ;P

Haunted - gra w stylu 7 The Quest/Zork/Myst

Magick - w stylu Myth 2

SIM-The Lost World - gra przygodowa

Between The Eyes - gra zręcznościowo-przygodowa



Ostatnia modyfikacja: 28.06.2011 21:40:16
[#44] Re: Gry widma

@SPECT, post #41

Albo to. Bliżej do Warcraft`a jest.

[#45] Re: Gry widma

@(V)(I)mothe(P), post #43

Dodaj do tego The Secred Of The Lighthouse - kopia Mysta, grafika podobna :) ...ide se zwymioytować....uszkodzony dysk 540MB Connera mam do dziś, a na nim wszelkie dane dt. tej gry...ehhh.



Ostatnia modyfikacja: 28.06.2011 21:30:35
[#46] Re: Gry widma

@waldiamiga, post #45

The Secred Of The Lighthouse - eee tam - gra mogła być dobra. Szkoda że nie ma już tych danych no i szkoda dysku :(

[#47] Re: Gry widma

@(V)(I)mothe(P), post #44

Autor coś i tak zamotał, bo tylko w Scionsach byli z widłami, za to Battle podobny do Wara 2. ;)
[#48] Re: Gry widma

@PopoCop, post #1

Scyzoryk
[#49] Re: Gry widma

@Duracel, post #34

Project X2 powstal na PSX i chyba na PC.

Niedawno go przechodziłem, jest tylko na PSX i nazywa się X2: No Relief. Jest wyczesany w kosmos. Polecam wersję japońską - więcej klatek niż europejska i lepiej zbalansowany poziom trudności. A jako że menusy są po angielsku, nie ma problemu z barierą językową.



Ostatnia modyfikacja: 05.07.2011 00:23:50
[#50] Re: Gry widma

@(V)(I)mothe(P), post #44

Ktos sie orientuje, czy Battlecraft ukazal sie w ogole w grywalenj wersji demo czy to tylko sa jakies techdemo screeny ?
[#51] Re: Gry widma

@selur, post #50

ten warcraft na ecs ? tak ukazał się

[#52] Re: Gry widma

@BagoZonde, post #42

No właśnie MDW, kiedy można liczyć na pierwsze demo Kontaktu ;P, w ACSie zapowiadało się bardzo soczyście, musiałem przecierać kredowy papier ze śliny

Też chciałbym to wiedzieć. :) Dowiedziałem się o tym artykule gdy koło kiosku otworzyłem ACS, czyli tak samo jak inni. Byłem strasznie zaskoczony, że ZaBoRa o tym napisał znając postęp prac. Po prostu... kur... :)


Co do Tajemnicy Usticu (...) urzekła mnie oldschoolowa pikselowa grafa

Nic dziwnego. Grafikę robili najlepsi "pixelarze", czyli Madd i Mustafa. W pewnym momencie ludzie ci po prostu wiedzieli wszystko o pixlowaniu. Trudno sobie wyobrazić jak dużo filozofii w tym stawianiu pixeli. Jak czasem przysłuchiwałem się jak na różnych scenowych party mój brat (Caro) godzinami rozmawiał z Maddem i Mustafą o designie, technikach pixlowania. :) Rety, jaki klimat. Przywozili te swoje obrazki i potem była ceremonia pokazywania sobie tego co się zrobiło z wzajemnym wychwalaniem cudzej i deprymowaniem własnej pracy. :) Pamietam te "Niiiieee, weź przestań, ja nie wystawiam. Mój na przeciwko twojego jest niczym.". Albo "kurrrr... Mustafa zabił, po prostu zabił swoim obrazkiem. Pierwsze miejsce murowane.". No i oczywiście obowiązkowe "Ale na następne party to zrobię obrazek, już mam pomysł.". :)
Miało to klimat. Szkoda, że trzeba było dorosnąć i zająć się gównianym życiem. Tamto było fajjjjne...

[#53] Re: Gry widma

@(V)(I)mothe(P), post #43

Lambda - kosmiczna strzelanina coś w rodzaju Homeworlda, tak samo jak Deadlock oraz Orbit - w tym samym stylu.

U nas w okołolegnickim amigowym światku (w szczycie nawet 30 osób) całymi latami wszyscy się podniecali tym demem gry. :) A to był typowy scenowy projekt. Scenowcom się zdawało, że jak pokonają amigowe problemy z 3D i zrobią od strony technicznej jakąś procedurkę wyświetlającą teksturowany obiekt, grafik wymodeluje jakieś coś ze 100 ścianek, doda się flarę to już jest 90% gry i można ją zapowiadać. :) Czasem nawet skończyli. Tylko grywalność tego była praktycznie żadna, bo nikt już do tego nie przywiązywał wagi. No a niestety pokonanie technicznych barier to moim zdaniem 20% sukcesu. :)

[#54] Re: Gry widma

@recedent, post #40

KLIK

i

KLIK



Ostatnia modyfikacja: 05.07.2011 10:36:54
[#55] Re: Gry widma

@ZimA, post #54

Noooo naprawde full wypas, szkoda ze nie skonczyli gry ;/ Mi sie wtedy nei udalo uruchomic tych dem, a pozniej o zapomnialem o tej grze :)

[#56] Re: Gry widma

@recedent, post #40

Enforce odpaliłem kiedyś na WinUAE zapierniczał, jak dziki. Dziwiłem się jak tyle czasu mogły być problemy z FPS na amiga jak gra full 3d tak biegała.

[#57] Re: Gry widma

@selur, post #50

http://hol.abime.net/4290

[#58] Re: Gry widma

@Hellena, post #55

Do gry temu jeszcze bardzo daleko (jeszcze jakieś 95%). Ale faktycznie jak na tamte czasy to wyglądało i działało wręcz rewelacyjnie. To nawet dzisiaj nie wygląda tragicznie. :) Autor Enforce jest z Czech i robił też Testament. Nawet się do tego przyznaje na LinkedIn. :)

Pamiętam jak gostek nawet przyjechał na któreś scenowe party w Polsce i wtedy już podjął decyzję, że kończy amigowanie (więc i przerywa Enforce). Elf bardzo długo z nim wtedy rozmawiał. O czym? Tego się nie dowiemy. Cała chodząca dookoła lameria (ze mną włącznie) miała nadzieję, że przekonuje go do zmiany decyzji. Tylko kurcze... które to było party? :)



Ostatnia modyfikacja: 05.07.2011 14:02:43
[#59] Re: Gry widma

@MDW, post #58

Demko gry Enforce wygląda rewelacyjnie, jestem ciekaw na jakim sprzęcie go puszczono (jaki procesor m68k). Grafika jest na poziomie Quake 2 spokojnie. Na mój gust to ta gra jest gotowa więcej niż w 5% - nawet więcej niż w 50% - silniczek 3D działa, bohater może się przemieszczać, otwierać drzwi, naciskać przyciski, dzięki którym wysuwają się platformy. Jedynie te postaci przeciwników są nie-animowane, tylko stoją w miejscu. Zatem silnik działa, kwestia dodania map, zagadek itp. Jeśli za to porównać ich wysiłek do tego co wyprawiają dzisiejsi autorzy portów gier, to oni wykonali 1000% roboty ;)

Zastanawia mnie dlaczego dzisiaj nie wykorzystuje się potencjału nowych Amig tak jak powinno. AmigaOne model X1000 powinna być jako jedna z platform wśród autorów gier, życzę A-EON jak najwiecej sprzedanych egzemplarzy i dobrej promocji nowego komputera. Wszak to popyt decyduje o tym, czy gry wychodzą na daną platformę. Przecież nie może tak być, że tylko hobbyści stoją za produkcją oprogramowania dla Amigi.

[#60] Re: Gry widma

@Minniat, post #59

tak tylko ze model AmigaOne model X1000 nie jest gotowy i nie wiadomo kiedy bedzie (premiera opoznia sie przez ile ? rok ?? poprawcie mnie jesli sie myle)

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem