[#1] Dobrze przeportowane gry z "automatów"
Jest temat o źle przeportowanych, teraz czas na "dobrze" lub "nieźle" przeportowane... Ja jednak się skupię na "automatach do gry" (Arcade Machines) ;)

Przede wszystkim Rod Land! Ta gra poza tym, że jest trochę mniej kolorowa (256 na automatach), prawie niczym nie ustępuje oryginałowi.

Nieźle też jest zkonwertowany "Black Tiger"... choć trochę przywolny (trochę pomaga "promowanie" na NTSC pod WHDLoad)

R*Type... sczególnie II. Trochę przytrudnawy, ale taki też jest na automatach.

Niezły też jest Volfied.

Ghost'n Goblins. Co prawda już wspominałem, ale...

Ach, no i prawie bym zapomniał o Dyna Blaster (na automatach/konsolach zwie się Bomberman).
[#2] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Solo Kazuki, post #1

Nie wiem czemu ale bardzo fajnie zagrywalo mi sie w amigowa wersje M.E.R.C.S. Wyglada dziwnie w porownaniu z oryginalem, ale gejmplej jest jak dla mnie zupelnie w porzadku.
[#3] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Solo Kazuki, post #1

Ach, no i czegoś zapomniałem... (a tego się obawiałem)

Bardzo kontrowersyjna gierka GunBee F99 (konwersja automatowego/konsolowego TwinBee). Według niektórych "kicha", według innych średnia. a jeszcze według innych według innych "świetna". Według mnie gra się super, tylko stateczek jest trochę przywolny, co ujmuje "gameplay'a".
[#4] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Solo Kazuki, post #3

Solo Kazuki napisał(a):

> Ach, no i czegoś zapomniałem... (a tego sić obawiałem)
>
> Bardzo kontrowersyjna gierka GunBee F99 (konwersja
> automatowego/konsolowego TwinBee). Według niektórych "kicha",
> według innych średnia. a jeszcze według innych według innych
> "świetna". Według mnie gra sić super, tylko stateczek jest
> trochć przywolny, co ujmuje "gameplay'a".

I brakuje opcji dla dwóch graczy, obecnej w oryginale
[#5] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Solo Kazuki, post #1

Jak moglem zapomniec! PANG i jeszcze raz PANG! :P

(OT - graliscie w w/w gierke na ZX Spectrum? To jest wyzwanie, zwlaszcza przez dziwne algorytmy wykrywania kolizji. :)
[#6] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@kempy, post #5

kempy napisał(a):

> Jak moglem zapomniec! PANG i jeszcze raz PANG! :P

Racja!!! Pang też jesyt niezłą konwersją.

> (OT - graliscie w w/w gierke na ZX Spectrum? To jest wyzwanie,
> zwlaszcza przez dziwne algorytmy wykrywania kolizji. :)

Dużo gier na ZX Spectrum i Amstrad CPC jest "dziwnych" ze względu na algorytmy... i czasami grafikę :P
[#7] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Solo Kazuki, post #6

Dobrą konwersją był TOKI. Według mojego brata, który uwielbiał tą gre, wersja amigowa była identyczna z automatową.
[#8] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Solo Kazuki, post #1

Witam,

Odgrzebuje ten stary wątek :)

Całkiem nieźle jest zrobiony Qix.

Pozdrawiam

[#9] Re: Dobrze przeportowane gry z

@asman, post #8

RODLAND wersja amigowa byla chyba identyczna z ta najbardziej dopasiona wersja automatowa - calkiem niedawno temu ta wersja miala port na symbiany s60 :)



Ostatnia modyfikacja: 07.10.07 11:57
[#10] Re: Dobrze przeportowane gry z

@DRACOX, post #9

Zdecydowanie nie identyczna (choćby paleta kolorów, na automatach jest 256 kolorów), ale bardzo podobna

[#11] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Solo Kazuki, post #1

Mortal kombat I i II

[#12] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@rzookol, post #11

Osobiście w MK brakuje mi możliwości korzystania z 5 przycisków ;)

Albo przynajmniej 2 (jest opcja, ale specjale są i tak wykonywane 1)

[#13] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Solo Kazuki, post #1

Sporo się zagrywałem w Final Fight i Street Fighter. Choć dość ubogie w porównaniu z automatami, to miło się łamało dżojstiki.
[#14] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@SPECT, post #13

a double dragon nie byly tez z automatow? o Golden axe i shadow dancer segi nie wspomiajac? byl chyba tez afterburner i outrun
[#15] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@SPECT, post #13

Street Fighter 2 poza tym ze wycieto mu mnostwo klatek animacji byl calkiem spoko. No i brawa dla autorow za sterowanie z klawiatury OK

[#16] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Lorak, post #15

Nie tylko z klawiatury, ale też 2 przyciskowego joy'a! I w przeciwieństwie do MK w SFII przyciski się "rozdzielają" - część ciosów specjalnych wykonujesz ręką, część nogą.

A co do ograniczeń wersji na Amigę, to prócz wyciętych klatek także paleta kolorów była zubożona... Ale najbardziej mnie boli brak podcięć w wersji na Amigę. Nawet swego czasu myślałem że ich w ogóle nie było jeszcze w SFII, dopiero pojawiły się w wersji Super.

[#17] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@SPECT, post #13

Final Fight na Amigę to porażka! Grę tak obcięli, że to szok! Ale żeby to w pełni "docenić" najlepiej zagrać w wersję na automaty a następnie w Amigową.

[#18] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@DRACOX, post #14

> a double dragon nie byly tez z automatow?

Były. Osobiście wolę części 1 i 2 niż 3, ale wszystkie 3 zostały nieźle przeportowane.

> o Golden axe

O! Właśnie! Następna niezła konwersja

> i shadow dancer

dołożę Shinobi ;)

[#19] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Solo Kazuki, post #18

niewiem czy czasem apocalypse nie byl portem z automatow (latasz smiglowcem po wietnamie i zbierasz jencow)
[#20] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@DRACOX, post #19

Nie, nie był... a przynajmniej na ten temat nic mi nie wiadomo... być może był zrobiony pod Arcadia System, ale to są już konwersje gier z Amigi (Arcadia ma nawet w czasie bootowania specjalną wersję Workbench'a).

[#21] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Solo Kazuki, post #20

Ja to żałuję że nikt nie przeportował metal slug'a, patrząc od strony technicznej moc obliczeniowa neogeo jest mniejsza niż amigi nawet 500, ale za to w neogeo są stosowane cartridze o bardzo dużej pojemności (20-30mb).

[#22] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Gżegżółka, post #21

> patrząc od strony technicznej moc obliczeniowa neogeo jest mniejsza niż amigi nawet 500.

Patrząc od strony technicznej, ale w ukierunkowaniu do gier, to nawet goła A1200 wysiada, gdyż układy graficzne w NeoGeo są lepsze niż AGA. Procesor to nie wszystko, 68000 12MHz, nota bene, więc i tutaj A500 jest gorsza. Więc nie wiem skąd kolega wziął takie rewelacje.

[#23] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Lorak, post #15

Też grałem tylko na klawiaturze. OK
[#24] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Solo Kazuki, post #17

To fakt. Miałem salon pod blokiem ale zawsze mi było szkoda kasy. ;)

Potem odpalałem na MAME pod 040/25, ale to robiło 1-2 klatki bez dźwięku. W metrze było się po godzinie.
[#25] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Solo Kazuki, post #1

Zool - grałem na automacie i gra była po prostu identyczna :)
[#26] Re: Dobrze przeportowane gry z

@ntx, post #25

Ja lubiłem przebywać na dworcu w Olsztynie ;) Multum automatów tam stało ;)



Ostatnia modyfikacja: 28.10.07 11:07
[#27] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@ntx, post #25

To Zool był też na automaty? Strasznie mnie to dziwi ;)

[#28] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Gżegżółka, post #27

Dokładnie. Zool jest grą amigową, która została przeportowana na konsole (i może automaty), ale nie na odwrót.

[#29] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Solo Kazuki, post #1

Ja uważam, że wszystkie nowsze gry przeniesione na Amigę nie są specjalnie gorsze od oryginałów. Mam na myśli: Quake 1, 2, 3, Heretic 2, Shogo, Wipeout, Descent. Zresztą te nieco starsze jak Doom 1, 2, Hexen 1, Heretic 1, też są niczego sobie i nic nie straciły po przeniesieniu na platformy amigowe.

To co napisałem jest prawdą oczywiście pod warunkiem, że gry te uruchamiane są na odpowiednio szybkim sprzęcie amigowym. :)

[#30] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@mailman, post #28

To prawda. I nie zdziwiłbym się, gdyby to była gra pod wspomniany wcześniej Arcadia System, albo Nintendo Super System (można powiedzieć że to są "bebechy" ze SNES).

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem