[#31] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@MDW, post #29

...Tyle że wśród tych "nowszych" gier nie ma żadnej z automatów ;)

Chociaż w jednym filmie widziałem automat z grą Doom... ;)

[#32] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Solo Kazuki, post #31

...Tyle że wśród tych "nowszych" gier nie ma żadnej z automatów ;)

O kurcze... Nie zauważyłem, że chodzi o gry automatowe. :) Przepraszam. Zupełnie nie wiem jak mogłem tego nie zauważyć. To pewnie dlatego, że posta czytałem już dawniej i teraz przeczytałem tylko odpowiedzi, których kiedyś nie było. Poleciałem z pamięci. :) Jeszcze raz przepraszam.

[#33] Automaty a Amiga

@Solo Kazuki, post #1

Odkopuję ten wątek, bo nie chcę niepotrzebnie robić nowego, a temat jest powiązany

Mianowicie na Arcade Machines (potocznie zwane "automatami") jest kilka rozwiązań które opierają się na płytach głównych Amig.

Poza wspomnianą wcześniej Arcadia Systems jest też gra Up Scope i system Sente. Pozatym American Laser Games jak i Williams w Pinball 2000 korzystało z podzespołów A500. Jest także Cubo CD32 oparte na analogicznych do nazwy podzespołach.

Ale do sedna. Nie wiem jak wy, ale ja odnoszę wrażenie że poza nielicznymi wyjątkami w powyższych systemach większość z gier jest delikatnie mówiąc średnia. Osobiście wolał bym zobaczyć inne gry znane z Amigi. Jakie więc wy gry byście zamienili na "automatowe", gdybyście decydowali o tym?

Na początek: w Cubo CD32 mogli zrobić Banshee. Gra jest na tyle dobra, ze kusiła by do wrzucenia żetonu.
[#34] Re: Automaty a Amiga

@Solo Kazuki, post #33

Warzone, Jim Power, SWIV, Hybris, Battle Squadron, Silkworm też mógłby powrócić jako konwersja z kilku powodów lepsza od oryginału. Ewentualnie Turrican, chociaż pytanie czy nie jest trochę zbyt długi.
[#35] Re: Automaty a Amiga

@Solo Kazuki, post #33

Dogs of War i jakiś Lotusik albo Jagular siedzi, pije i chrupki
[#36] Re: Automaty a Amiga

@snajper, post #35

Dogs of War trochę nędzny pod względem graficznym i samego gejmpleju (to już może lepiej Chaos Engine), a w Jaguarze trzeba by było wyciąć wątek ekonomiczny oraz w ogóle mocno skrócić całą grę, ale pod Lotusem jak najbardziej się podpisuję.

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2015 17:20:20 przez cpt. Misumaru Tenchi
[#37] Re: Automaty a Amiga

@cpt. Misumaru Tenchi, post #36

Dobrze wiesz, że są na automaty gry, przy których DoW jest piękny i bardzo grywalny ;)

Niemniej zgadzam się że lepszy byłby Chaos Engine, szczególnie wersja AGA.
[#38] Re: Automaty a Amiga

@Solo Kazuki, post #33

Oo niektórych systemów opartych o amigę nie znałem- dzięki za cynk OK
[#39] Re: Automaty a Amiga

@cpt. Misumaru Tenchi, post #34

Silk Worm wyszło też w wersji na automaty.
[#40] Re: Automaty a Amiga

@sanjyuubi, post #39

Amigowy SilkWorm dla wielu jest grą przyjemniejsza w odbiorze niż jej automatów pierwowzór. Niekoniecznie się zgadzam choć to jeden z najlepszych amigowych shmups-òw.
IMO z Amigi trzy gry powinny trafić na coin'op-y:
WARZONE - ta gra to arcade'owa perfekcja. Wystarczyłoby jedynie zwiększyć poziom trudności i hit w salonach murowany.
SVIW - wersja Amigowa to jedyna wersja warta uwagi. Na automatach, w wersji 1:1, z dwoma helikopterami zamiast jeep'a - gra mogłaby zarzadzic.
SPEEDBALL 2 - najlepsza gra Amigowa, jedna z najlepszych ever. To, że nie powstała maszyna arcade z tym jest zbrodnia lat 90-tych.
[#41] Re: Automaty a Amiga

@michalmarek77, post #40

Generalnie się z tobą zgadzam (chociaż raz), lecz pozwolę sobie zauważyć, że SWIV na C=64 też jest jak najbardziej godny uwagi, stanowiąc niezły przykład jak przenieść tak zaawansowaną pod każdym względem strzelaninę na słabszy sprzęt.
[#42] Re: Automaty a Amiga

@michalmarek77, post #40

Do wymienionych wcześniej od siebie dodałbym:

Ruff'n'Tumble
- Bardzo dobra platformówka/strzelanina. Ale z patchem jak w najnowszej wersji WHDLoad - z obsługą dwóch przycisków (na drugim jest skok).

Yo! Joe! - Również bardzo dobra platformówka. Swoją drogą jedna z niewielu gier Hudson Soft na Amigę.

Super Stardust
- na Cubo32, amigowa wariacja na temat legendarnego Asteroids.

Co do Arcadia Systems, chyba jedyna warta uwagi gra to Ninja Mission. Bazowana na znanym z 8-bit Ninja, chyba jedyna warta uwagi wersja na 16-bit. Od "zwykłej" wersji rózni się m.in. animowanymi tłami, większą ilością dźwięków i obrażeniami jak w wersji klasycznej (ta "zwykła" miała jakieś poronione).
[#43] Re: Automaty a Amiga

@Solo Kazuki, post #42

Ciekawe by było także, gdyby ALG dogadał się z BB i wydał na swoją płytę Xenon 2: Megablast... choć i "klasyczny" by także się nadał na Arcadię.

Edit: Co ciekawe, Xenon był na Arcadię.

Ostatnia aktualizacja: 15.10.2015 15:48:33 przez Solo Kazuki
[#44] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Solo Kazuki, post #1

Ghost Goblins, Yie Ar Kung-Fu, Rygar, Midnight Resistance, Green Beret... reszte chyba wymieniliście.

Wydawało mi się, że Kung-Fu Master też było na Amigę, ale pomyliło mi się chyba z C-64.
Była jeszcze dobra konwersja takiej strzelanki z rzutem izometrycznym w kosmosie. Trzeba było uważać na stojące mury lecąc w prawo. Łatwo było się o nie rozwalić, bo statek reagował dosyć wolno na zmianę pułapu.
[#45] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Duracel, post #44

Zaxxon?
[#46] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@WojT_GL, post #45

Zgadza się.
Pamiętam, że lubiłem też na Amidze Pit Fighter z tego powodu, że grałem w niego na automatach.

Konwersja była tragicznie rozpikslowana, ale gra nie straciła grywalności mimo to i była dynamiczna i klimatyczna.

A tak przy okazji, może skojarzycie tytuł, bo długo szukałem na MAME tej gry, ale nie pamiętałem tytułu - Strzelanka (z dołu do góry się strzelało) - zagięty horyzont przewijający się w naszą stronę, a z za tego horyzontu hordy ptaków mniejszych, większych. Niektóre zrzucały jaja. Po strzale w jajo rozpadało się ono efektownie na boki i zbierało się chyba z tego bonusy w formie broni.


Ostatnia aktualizacja: 15.10.2015 21:13:48 przez Duracel
[#47] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Duracel, post #46

Ptaki i ich ruchy podobne tych dużych tutaj ale tam grafika lepsza, horyzont kolorowy, większa dynamika.

Ostatnia aktualizacja: 15.10.2015 21:17:08 przez Duracel
[#48] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Duracel, post #47

Może Mega Phoenix?

Gra

Ostatnia aktualizacja: 15.10.2015 22:01:33 przez Solo Kazuki
[#49] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Solo Kazuki, post #48

Jak MAME, to może TERRA CRESTA....?

https://www.youtube.com/watch?v=-SdahywfJ7s

Ostatnia aktualizacja: 15.10.2015 23:27:26 przez Motyl
[#50] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Solo Kazuki, post #48

Nie. Panowie, to była gra w której przeciwnicy pojawiali się niejako zza horyzontu. Strzelało się niby do góry, ale animacja do połowy ekranu emitowała przesuwającą się powierzchnię, a od połowy było widać niebo.

W grach które podaliście mamy klasyczną strzelankę do góry.
[#51] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Duracel, post #50

Może Exerion z 1983 od Jaleco?

Ostatnia aktualizacja: 16.10.2015 21:32:14 przez cpt. Misumaru Tenchi
[#52] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@cpt. Misumaru Tenchi, post #51

Bingo :)
Tak, to ta gra, choć przyznam szczerze, że znowu projekcja nostalgii robi swoje, bo kiedyś ta grafika wydawała mi się lepsza.

Tak czy inaczej gra była genialna jak na strzelankę. Trzeba było w odpowiedniej chwili puszczać serię, która miała zawsze pauzę przed kolejnym wystrzałem i sprawiało to wielką frajdę.

Gra była trudna a ruchomy horyzont i podłoże potęgował wrażenie dużej dynamiki.
Fajny tytuł, dzięki za naprowadzenie :)
[#53] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Duracel, post #52

Cała przyjemność po mojej stronie. Jak widać, moje przeglądanie kompletnych setów gier na wszystkie emulowane platformy, zazwyczaj kwitowane wymownym pukaniem się w głowę, czasem bywa przydatne. I nie przejmuj się tak zwanym "nostalgia factor" - nie ty jeden go doświadczasz. Niekiedy po prostu lepiej pozostawić wspomnienia w spokoju, bez odświeżania. :)

Ostatnia aktualizacja: 17.10.2015 05:44:52 przez cpt. Misumaru Tenchi
[#54] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Duracel, post #52

Heh, Exerion lata temu także mi przypadł do gustu. Taki miałem do gry sentyment, że gdy pierwszy raz zagrałem w Axelay na Snes prawie wywaliło mnie w kosmos. Nadal jedna z moich ulubionych snesowych gier (choć to nic nie mówi, bo biblioteka gier te zabawki ma mnóstwo tytułów, o których spokojnie mógłbym to napisać). Sprawdź jak będziesz miec okazję - gra nawet dziś potrafi dać mnóstwo frajdy.
[#55] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@michalmarek77, post #54

Tak, ona nie straciła nic z grywalności. Mój komentarz o projekcji nostalgicznej owszem, daje wyraz iż w mojej pamięci grafika prezentowała się lepiej, ale nie ma to wpływu na samą grywalność i ocenę gry. Z resztą ta projekcja nie zawsze ma miejsce. Jest kilka tytułów tak z automatów jak i Amigi, które miały fajną grafikę, tak je pamiętałem i tak też odbieram dzisiaj. Więc ta kolorująca projekcja nostalgii to nie jest reguła, aczkolwiek funkcjonuje jako zjawisko.

Z miłą chęcią znowu bym w to zagrał. Swoją drogą być może ta grafika inaczej została zapamiętana, bo jednak na automacie z pionowym kineskopem i odpowiednio ustawionym natężeniem kolorów odbiór jest chyba jednak inny niż na sterylnym LCD i Youtubie :)

Grałem w to przy Stadionie Narodowym na błoniach. Co roku rozkładało się tam Wesołe Miasteczko, między innymi z budą z automatami.

Ehhh... znowu człowiek tęskni za starą okolicą w starym wydaniu i za młodymi kośćmi z tą samą energią :)

Sorry za offtop, bo temat inny. Wypadałoby przenieść ten fragment do wątku z poszukiwaniami tytułów gier.

Ostatnia aktualizacja: 17.10.2015 11:18:46 przez Duracel
[#56] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Duracel, post #55

Ja z mojej strony dodam fajne w mojej ocenie konwersje na Amigę z "Automatów"

- Toki
- Black Tiger
- Soldier Of Light (Xain'd Sleena - na Automatach)
- 1943
- R-Type.

"Soldier..." był słabszy niż pierwowzór, jednak sama możliwość pogrania w ten tytuł była frajdą. Pamiętam, że jako nastolatek mnóstwo kasy wydałem na te gry w salonie, zwłaszcza na "Planety" czyli Xain'd Sleena i Black Tiger. Grywałem też sporo w "Elevator Action", ale Amigowa "Mission Elevator" luźno nawiązywała do wersji z automatów.

W mojej ocenie najlepszą konwersją (prawie ten sam klimat) jest właśnie "Black Tiger".

Pozdrawiam,

Azz
[#57] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Azzorek, post #56

Sziet. "Toki" na Amidze faktycznie ociera się o genialność. Zapomniana a jak cholernie grywalna gra. No i ten soundtrack. Osom :P
Nie wiem czy to sentyment czy coś innego ale na amidze (pomimo skopanego, jednoprzyciskowego sterowania) gra mi się w to najfajniej.
[#58] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@michalmarek77, post #57

Dlatego preferuję wersje gier pod WHDLoad OK

Poza różnymi łatkami coraz więcej gier ma obsługę 2 przycisków. Działa znakomicie, gra się jak na konsoli/automacie. W tym właśnie Toki, czy wspomniane już wcześniej Ruff'n'Tumble
[#59] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Azzorek, post #56

Soldier of Light, jak sam zresztą pisałeś, jest raczej słabą konwersją.

Z wymienionych przez ciebie IMHO dobre konwersje to tylko Black Tiger i R-Type (a także R-Type II).
[#60] Re: Dobrze przeportowane gry z "automatów"

@Solo Kazuki, post #58

Oooo BOMBA! Nie wiedziałęm, że whdload oprócz wrzucania na hdd, niektóe gry są poprawiane pod kątem sterowania.
A tak w ogóle to jak to możliwe, iż jedna z najlepszych konwersji i gier amigowych nie zostałą tu wspomniana?
Rod-Land

Wszystko w tej grze, w jej amigowej wersji, dopięte jest na ostatni guzik. Perfekcja.
Tę grę niemalże ubóstwiam na Amidze. Ta konwersja bezsprzecznie jest najlepszą wersją tej gry z wszystkich możliwych wersji.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem