[#1] Realizacja gry
Witam!
Prace nad grą ruszyły z kopyta ! Nie wiem, czy to dobra kolejność (taka mi odpowiada panie Rafael/ARMO ;) ), ale na razie stworzyłem mapę sklejoną z kafelków (16x16) oraz bohatera poruszającego się na mapie z pomocą joysticka :D . Można poruszać nim w lewo i w prawo a jak dojdzie się do drabiny to na razie schodzi po niej samodzielnie. Żeby wyjść z gry trzeba doprowadzić bohatera do lewej krawędzi. Status prac oraz obecną wersja gry znajdziecie na tej stronie:
http://minniatian.republika.pl/Konflikt/Konflikt.html

[#2] Re: Realizacja gry

@Minniat, post #1

-Program nie uruchamia się z wb,

po przejściu w shellu do katalogu z rozpakowanymi danymi programu, oraz
plikiem wykonywalnym, i odpaleniu z shella:
-Program usiłuje otworzyć ekran PAL:Low Res,
-Program pokazuje taki ekran:

po czym umiera razem z systemem (brak możliwości jakiejkolwiek interakcji z programem/systemem poza resetem).

Nie ma to jak systemowe programy. ;)

[#3] Re: Realizacja gry

@MinisterQ, post #2

Hmm.. ciekawe - u mnie działa bez zarzutu. Podaj mi proszę swoją konfigurację systemu? Podejrzewam że jest to za sprawą hardware'owego wyłączenia przerwań koniecznego do płynnej animacji żołnierza.



Ostatnia modyfikacja: 21.05.07 12:42
[#4] Re: Realizacja gry

@Minniat, post #3

WinUAE z systemem 3.9, emulacja Picasso96 + kości AGA, 128MB ram.

[#5] Re: Realizacja gry

@MinisterQ, post #4

i dziwisz sie ze nie dziala? oprogramowanie wyciskajace 110% mozliwosci sprzetowych prawdziwej amigi nie musi dzialac pod emulatorem.

[#6] Re: Realizacja gry

@kiero, post #5

kolega wcześniej już pisał... hardware depend to zuo i tyle!

[#7] Re: Realizacja gry

@Minniat, post #1

Witam

Sprawdzałem to na WinUae i krzaki mi sie pokazują jako tło gdy ludek się przesuwa. Podwójne buforowanie cosik nie działa ( a może go nie ma )

I moje trzy grosze o tym co naklepałeś. Jak już chcesz ubić system to zrób to porządnie i spróbuj go oddać porządnie a nie uskuteczniasz jakieś psycho pseudo systemowe rozwiązania. Takie hybrydowe rozwiązania ( systemowe funkcje + custom ) są do bani, bo je się źle paczuje pod WHDLoad ( wiem bo paczuje ). Albo system albo nie.

Pozdrawiam

[#8] Re: Realizacja gry

@asman, post #7

Po pierwsze wyłączenie przerwań oraz blitter sprzętowo umożliwia najszybszą animację - to z czym borykam się od dawna. Joystick jest obsługiwany systemowo, grafika u mnie działa porządnie (jest podwójne buforowanie)
Po drugie WinUAE?? A spróbował ktoś to uruchomić na prawdziwej Amidze 1200? Czekam na odzew od takich osób.

[#9] Re: Realizacja gry

@Minniat, post #8

Po pierwsze wyłączenie przerwań oraz blitter sprzętowo umożliwia najszybszą animację

Bzdura... Ale o tym już pisałem, i nie zamierzam się powtarzać.

Po drugie WinUAE??

A co za różnica? Dobrze napisany program pod m68k zadowoli się dowolną amigą, tudzież jej emulacją. Napisany źle będzie się wykrzaczać na innym środowisku niż to, w którym się rodzi, w bólach. Proste.

[#10] Re: Realizacja gry

@Minniat, post #8

Trudno, takie czasy że emulowana Ami jest bardziej pożądana.
Tako prawił Kononowicz...

Przeniesienie tego, w moim przypadku, na real A1200 jest strasznie pracochłonne: trzeba rozkręcić Ami, odłączyć hd, podłączyć do usb w pc, zbootować emu i skopiować plik, odłączyć, podłączyć... ech
[#11] Re: Realizacja gry

@Yanoosh_Shoonay_, post #10

a stacji dyskietek nie masz?
[#12] Re: Realizacja gry

@Minniat, post #8

Pytanie na obiadek. Czy ekran który używasz jest raw czy rawblit ( interleaved ) ?

[#13] Re: Realizacja gry

@wali7, post #11

Padła w okolicach '97 ;)
[#14] Re: Realizacja gry

@Minniat, post #8

U mnie zarówno na A1200 jak i WinUAE chodzi jak ta lala - tylko dlaczego ta babcia w zielonej chustce się nie obraca tylko chodzi tyłem? I dlaczego tak szybko przebiera nogami (tryb moonwalk w stylu M. Jacksona - szybko przebiera nogami a przesuwa się normalnie)? A w ogóle dlaczego babcia?
Ale po drabince zeszła ładnie. Tylko, gdy dochodzę do ściany, to engine wywala się, wyświetlając komunikat: "Accessing file MyShapes.shp"



Ostatnia modyfikacja: 21.05.07 16:44
[#15] Re: Realizacja gry

@APC74, post #14

ciii ... ty sie nieznasz, to kosmiczny zołdak podobno jest
[#16] Re: Realizacja gry

@MinisterQ, post #9

chodzi na ekranie aga to sprawdzałem pod winuae. możliwe że przy ekranie odpalonym w czymś innym niż aga świruje. Minniat jak masz możliwość to zainstaluj winuae wtedy będziesz mieć lepszą możliwość przetestowania programu w większej ilości konfiguracji.

[#17] Re: Realizacja gry

@Minniat, post #1

Proponuje kodowania na stronie ustawić, zdecydować się, czy tytuł to Konflikt, czy Conflict, oraz nie wyprzedzać faktów (mówię o dacie release dema, która na 31 maja wskazuje).

[#18] Re: Realizacja gry

@Kubal, post #15

AAA, no to by tłumaczyło ten karabin...
A ja głupi myślałem, że to będzie Real (taka sieć handlowa) Time Strategy - znaczy się strategia, w której babcia idzie na zakupy do Reala w gorącym, przedświątecznym okresie promocyjnym i wzięła kałacha po dziadku (miałem na myśli, że po swoim mężu, który służył pod Andersem), żeby dopchać się do stoisk promocyjnych i po drodze opracowuje sobie tą strategię zakupową. :D

Ale dlaczego ten żołnierz ma chustę zamiast hełmu (czy też kasku - skoro kosmiczny z niego żołdak). Hełm tak ciasno do głowy nie przylega przecież, więc to musi być chustka. Zranił się?
[#19] Re: Realizacja gry

@Minniat, post #1

dlaczego babcia jak się cofa to idzie tyłem a nie obraca? I czemu nie można skakać?

[#20] Re: Realizacja gry

@koodlaty, post #19

Mylisz platformera z rts'em chyba :D

[#21] Re: Realizacja gry

@koodlaty, post #19

Babcia jest ciężkim czołgiem w kamuflażu.

[#22] Re: Realizacja gry

@APC74, post #14

"baba z chusta" na glowie smiga lepiej niz sam mr. wiggles trampolina

btw: u mnie na WinUAE tez smiga, choc nawet nie wiedzialem jak to odpalic
(bo nie ma ikonki pod wb) OK
[#23] Re: Realizacja gry

@elektro, post #20

Niekoniecznie - popatrz na to: http://ps2.ign.com/objects/892/892592.html
Rts z widokiem z boku - jak widać da się:). Moim zdaniem to byłby ciekawy pomysł, jeśli oczywiście udałoby się go dobrze zrealizować.
[#24] Re: Realizacja gry

@Yanoosh_Shoonay_, post #13

Padła w okolicach '97

CD-ROM tez pewnie ci padl? Oj. Co za pech... ;)
[#25] Re: Realizacja gry

@Andrzej Drozd, post #24

Nie, nie padł.. zresztą, trudno żeby coś_czego_się_nie_posiada, padło...



Ostatnia modyfikacja: 22.05.07 13:38
[#26] Re: Realizacja gry

@Yanoosh_Shoonay_, post #25

To nie mecz sie z HD. Wyciag jakis badziew za 10-20 zl z jakiegos wyzlomowanego grzyba i podlacz. ;)
[#27] Re: Realizacja gry

@Minniat, post #1

Rety, takie "programowanie pod gola A1200" to musi byc cos strasznego. :) Wez za standard przyjmij odrobinke lepszy sprzet i zrob to pod SDL. Bedzie moglo chodzic na wszystkim co ma SDL, nie bedzie ubijalo systemu, pozbedziesz sie miliona problemow (przy zaledwie kilku nowych, hehe), bedzie sie duzo przyjemniej pisalo. Bedziesz sie mogl skupic na pisaniu samej gry, a nie ciaglej walce z platforma. :) Czasy takiego "hardkoru" minely wiele lat temu. Sprzet dzisiaj lezy na ulicy. ;) Tego typu gra spokojnie bedzie chodzila nawet jezeli SDL troche zje predkosci. Zreszta cos takiego to nawet bez programu mozna byloby stworzyc np. przy pomocy Hollywood. Tylko, ze nie wiem czy Hollywood dziala na AGA. Rety... nie masz tam pod reka jakiejs karty graficznej? ;)

[#28] Re: Realizacja gry

@MDW, post #27

Skąd Ty się urwałeś z tym komentarzem? ;)
Gość jako bazę przyjął A1200. Ignoruje wszystkie dobre rady. Aczkolwiek w przypadku dowolnej Amigi klasycznej SDL nie jest dobrą radą, ale to szczegół. ;)
Jeśli kogoś bawi zabawa blitterem, albo wyłączanie przerwań, to SDL spuści w WC na sam widok.

[#29] Re: Realizacja gry

@MinisterQ, post #28

Padło tu bardzo ładne stwierdznie. Nasz developer(a jak)ma jakiś filtr na dobre rady chyba ;/

[#30] Re: Realizacja gry

@MDW, post #27

Programowanie pod gołą A1200 nie jest najgorsze, w końcu wiele dobrych gier powstało na taką konfigurację. Najgorsze jest zaczynanie "od końca", czyli od wyświetlania grafiki, zamiast wziąć się za mechanikę i logikę gry. Ale o tym było juz tu tyle napisane, że w sumie nie ma sensu pisać więcej:).
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem