[#31] Re: Realizacja gry

@SNoW, post #30

Najgorsze jest zaczynanie "od końca", czyli od wyświetlania grafiki, zamiast wziąć się za mechanikę i logikę gry


Rzeczywiście z tym projektem jest tak, że zapomniałem napisać projekt na jakiejś kartce tylko rozbudowuję na bieżąco. Z koleją zadań w projekcie mam pewien problem, przydałby mi się jakiś pomocniczy programista.

[#32] Re: Realizacja gry

@Minniat, post #31

Ale unit testy robisz?

[#33] Re: Realizacja gry

@Minniat, post #31

kolega Minniat sam wie najlepiej co należy robić a co nie, wy profosjonaliści chcecie mu ułatwić życie, a On nie chce iść na łatwiznę, woli pod górkę
1
[#34] Re: Realizacja gry

@Minniat, post #31

przydałby mi się jakiś pomocniczy programista.

Serio?
W tym, i w poprzednim wątku wypowiadał się niejeden programista, jakoś nieszczególnie byłeś zainteresowany pomocą od któregokolwiek z nich ;)

[#35] Re: Realizacja gry

@Minniat, post #31

MinisterQ ma rację - padło tutaj wiele bardzo pożytecznych rad, z których skorzystanie naprawdę ułatwiłoby Ci życie.
Ok, ja również chętnie pomogę (nie wiem jaki aktualnie projekt tworzysz, czy jest to jeszcze rts, czy raczej będzie to platformówka?) - jeśli chodzi o rts'y nie mam żadnego doświadczenia, ale arcade'ów i casuali kilka napisałem, więc może będę w stanie służyć radą:). Co prawda jako co-programmer się nie nadaję, bo piszę (nie bijcie!!!) na pc, ale gdyby to była tylko logika gry, kto wie?
[#36] Re: Realizacja gry

@MinisterQ, post #34

Kolega minniat ma pewnie na myśli zależność typu pan - parobek ;)

[#37] Re: Realizacja gry

@Mel, post #33

Cytat:
> kolega Minniat sam wie najlepiej co należy robić a co nie, wy
> profosjonaliści chcecie mu ułatwić życie, a On nie chce iść na łatwiznę,
> woli pod górkę

Program na razie działa bez zarzutu (głównym zadaniem była płynna animacja - projekt wiele razy padał z powodu skokowej animacji) więc nie potrzebuję pomocy - rzeczywiście wiem co robię. Na początku logika, później wyświetlanie grafiki?- tylko ja lubię widzieć na ekranie zawczasu co robię :D... ale potrafię napisać plan programu na kartce. Czy moglibyście przytoczyć tu jeszcze raz swoje porady - bardo proszę.

[#38] Re: Realizacja gry

@Minniat, post #37

Minniat napisał(a):

> :D... ale potrafię napisać plan programu na kartce. Czy
> moglibyście przytoczyć tu jeszcze raz swoje porady - bardo
> proszę.

Napisać grę i jej plan na kartce potrafisz, a obsługiwać portalu internetowego nie?

[#39] Re: Realizacja gry

@MinisterQ, post #34

A sio, wredne niebieskie trole :P

[#40] Re: Realizacja gry

@Fei, post #38

Daj mu juz spokoik ... to bardzo zdolny i utalentowany programista - nie jakiś tam MDW czy inny taki
drapichrust ...
widze ze mu zazdrościcie talentu!!!!!!!!!!
[#41] Re: Realizacja gry

@Kubal, post #40

wystarczy ze cos powiem i juz cicho jest ;)
[#42] Re: Realizacja gry

@Kubal, post #41

poniżej..



Ostatnia modyfikacja: 23.05.07 19:26
[#43] Re: Realizacja gry

@Kubal, post #41

Wszyscy pokazuą co potrafia to i ja dołożę..
Może i chłopak jest uparty (to raczej dobra cecha, tyle że będzie to kosztowć go więcej zdrowia!).
Każdy widzę bardo chce pokazać, że zna się na wszystkim i wie najlepiej (uparci?!- to macie coś wspólnego) ale nasz zapalony (jeszcze?) programista coś próbuje robić i to na Amidze (łatwiej jest na niebieskim, przyszłość to PS3.. najłatwiej to jest nic nie robić!!)!!
Więc ja mam nadzieje że klient jest na tyle uparty żeby wyrobić sobie charakter i zdobyć tak potrzebne do dawania rad innym doświadczenie! OK
[#44] Re: Realizacja gry

@BULI, post #43

BULI napisał(a):

> Więc ja mam nadzieje że klient jest na tyle uparty żeby wyrobić
> sobie charakter i zdobyć tak potrzebne do dawania rad innym

I wtedy zobaczy jak to jest jak jego rad, człowieka z doświadczeniem, ktoś go (doświadczenia) nie posiadający w ogóle nie słucha.



> doświadczenie!

A ciekawe do czego mu się w dzisiejszych czasach przyda doświadczenie w programowaniu na gołej A1200. Chyba do tego, żeby zobaczyć, że się mylił.

[#45] Re: Realizacja gry

@Kubal, post #40


Mysle, ze nie tyle zazdroscimy talentu, co chcemy ten talent po prostu ukierunkowac.
Problem w tym, iz kazdy z nas chcialby "ukierunkowac" owy talent na wlasny sposob.

I tak oto.. jedni domagaja sie aby ow "talent" byl "hardware idepended", drudzy zeby byl "uniwersalny", trzeci aby obslugiwal wszelakiej masci "karty wizyjne" a jeszcze inni aby "talent" po prostu byl rdzennie prymitywny (znaczy doswiadczalny w srodowisku pierwotnym).
Do tego wszystkiego dochodzi kwestia doznan estetycznych.
Jednym nie podoba sie kolor chusty owej baby , drugim to, ze owa baba jest baba a nie np. dziadkiem, trzecim ze baba nie jest w 3d (bo przeciez kazda babe mozna obejrzec z innego punktu zaczepienia/zaczepiania), czwartym ze baba tanczy lepiej niz Michael Jackson, chociaz sama o electroboogie wie niezbyt wiele itd itp... :P

... a kolega Minniat starajac sie objac te wszystkie "wizje" jego talentu (znaczy sie nasze wizje) lawiruje miedzy poszczegolnymi wskazowkami udzielanymi przez zagorzalych kibicow, jednoczesnie omijajac "checkpoint'y" w tym wyscigu pokoju, dazy do celu, by moc jak najszybciej odebrac nagrode glowna, jaka jest (w tym odcinku) wykreowanie wlasnego niepowtarzalnego "talentu" pomysł
[#46] Re: Realizacja gry

@selur, post #45

niektórzy uczą się i słuchają innych by potem mieć władze i wiedze , inni zostają "napoleonami" i rządzą swoim małym prywatnym swiatem

[#47] Re: Realizacja gry

@rzookol, post #46

z tym napoleonem myślę że przesadzasz

[#48] Re: Realizacja gry

@rzookol, post #46

czasami bywają i kaczkami...

[#49] Re: Realizacja gry

@BULI, post #43

Hmm, a słyszałem przysłowie, że dobre rady zawsze w cenie:). A jeśli ktoś radzi jak się mniej namęczyć i osiągnąć być może lepszy efekt, to czemu miałoby to być złe? Upór jest ok - widać, że nie zrażają go drobne niepowodzenia i walczy dalej, ale naprawdę nie musi tracić więcej zdrowia. I tak wszystko zależy od niego - jeśli nie będzie chciał, to po prostu rad tutaj udzielanych przez "wszystkowiedzących" nie posłucha - to żaden problem.

Więc ja mam nadzieje że klient jest na tyle uparty żeby wyrobić sobie charakter i zdobyć tak potrzebne do dawania rad innym doświadczenie!

I wiesz co? Ja też mam taką nadzieję. Bo uważam, że jeśli ktoś coś wie, to powinien się tą wiedzą dzielić z tymi, którzy mogą jej potrzebować. Choćby w gamedev - ktoś musi zająć miejsce starych dziadów, którzy prędzej czy później odejdą. Ze sceną jest podobnie - tylko tutaj większość już odeszła:).
Ja w każdym razie, jeśli tylko Minniat będzie tego chciał, zawsze chętnie popiszę się swoją nieprzeciętną wiedzą i korzystając z bogatego doświadczenia chętnie coś doradzę;).
[#50] Re: Realizacja gry

@SNoW, post #49

Moim zdaniem problem polega nie na tym by dawać rady, tylko robic to wten sposób aby one mogły zaowocować, by adresat chciał z nich skożystać i niektóre tu przedstawione takie były. Inne jednak pod płaszczykiem rad były drwiną z ludzi i gloryfikacja własnej osoby..
A podejście, co ty tworzysz skoro pod WinUAE nie działa to chyba lekki nietakt (żeby chociaż E-UAE ) ;)
[#51] Re: Realizacja gry

@BULI, post #50

Moim zdaniem problem polega nie na tym by dawać rady, tylko robić to wten sposób aby one mogły zaowocować, by adresat chciał z nich skorzystać

Nie za bardzo rozumiem, mógłbyś rozwinąć ...

A podejście, co ty tworzysz skoro pod WinUAE nie działa to chyba lekki nietakt (żeby chociaż E-UAE )

Niby dlaczego ... ( przecież jak coś chodzi na WinUAE to tym bardziej na Ami )

pozdrawiam

[#52] Re: Realizacja gry

@asman, post #51

Moim zdaniem problem polega nie na tym by dawać rady, tylko robić to wten sposób aby one mogły zaowocować, by adresat chciał z nich skorzystać

Nie za bardzo rozumiem, mógłbyś rozwinąć ...


To co juz pisałem nawet jeśli rada jest dobra to czesto jest podana w takiej formie, że radczyńca obraża, wyśmiewa poglady odbiorcy lub uprawia żenujacą reklamę własnej osoby!

A podejście, co ty tworzysz skoro pod WinUAE nie działa to chyba lekki nietakt (żeby chociaż E-UAE )

Niby dlaczego ... ( przecież jak coś chodzi na WinUAE to tym bardziej na Ami )


Ja bym się zastanowił, zanim bym coś takiego npisał.. rozumiem że winUAE może być bardzo poręczny (dla osób którym nie chce się uruchamiać Amigi lub jej nie mają (chociaż tak kochaja ten komputer ;) ).. zresztą takie dyskusje już były co jest lepsze Amiga czy UAE..
..bez komentarza

[#53] Re: Realizacja gry

@BULI, post #52

Witam

Ja bym się zastanowił, zanim bym coś takiego napisał.. rozumiem że winUAE może być bardzo poręczny (dla osób którym nie chce się uruchamiać Amigi lub jej nie mają (chociaż tak kochaja ten komputer ).. zresztą takie dyskusje już były co jest lepsze Amiga czy UAE..

Ja się zastanowiłem i dlatego tak napisałem. WinUAE jest poręczny i ja pojmuje go jako program pomocny, bo pozwala na debugowanie gier bardzo źle napisanych i to jest bardzo pomocne mi przy slave'ach do WHDLoad, pomocny jest przy szybkich testach gier których na oczy nie widziałem i pomaga mi podjąć decyzję czy daną gre spaczuje czy nie ( screenshoty z gier do mnie nie przemawiają ).

To, że program ( który stosuje podejscie systemowe - jak twierdzi autor )nie działa na WinUAE nie oznacza , że nie sprawdze tego programu na Amidze. Właśnie wczoraj sprawdziłem wersje 1.3 ze strony autora na Amidze ( A1200 BlizIV 030/50 32 mb ) i mam złe wieście, program się nie uruchamia i wywala błąd error init czy cosik takiego.

[#54] Re: Realizacja gry

@asman, post #53

Wiemy doskonale jak wyglada sytuacja z różnymi konfiguracjami AMIGI (hardwarowymi i softwerowymi). Ja na BPPC 060@50 uruchomiłem progrmik.. (twój blizard IV ma chyba możliwość wyłączenia karty klawiszem- autor za punkt wyjściowy obrał gołą A1200). Pod tym wzgledem WinUAE nie jest lepszy bo ktoś pisał że mu nie poszło a ktoś inny napisła że na jego konfiguracji pod WinUAE działa!!.. prawdopodobnie w obu przypadkach problemem jest twz "czynnik ludzki"..



Ostatnia modyfikacja: 26.05.07 12:32
[#55] Re: Realizacja gry

@BULI, post #54

A ja uważam, że skoro to jest podejscie systemowe - tak twierdzi autor, to powinno chodzić i na moim klasyku.

[#56] Re: Realizacja gry

@Minniat, post #1

Ooops, zdaje się, że spotka Was rozczarowanie - zarzucam projekt nad grą platformową, czy RTS z powodu (znowu ) szybkości wyświetlania grafiki. Ma ktoś jakiś działający engine z BOBami dla classic Amigi - byłbym bardzo wdzięczny!

P.S. Dziękuję wszystkim za dobre rady, ale mi zależy głównie na szybkości wyświetlania grafiki na AGA. Postawiłem rozwiązanie tego problemu nad napisaniem logiki programu itp.

Na otarcie łez jeśli ktoś chce zagrać w fajne gry tekstowe z dysku pana ś.p. Freda Fisha proszę zerknąć na mój inny topic w tym dziale. :D

[#57] Re: Realizacja gry

@Minniat, post #56

Cóż. Można i tak. Bo przecież lepiej żeby boby zapierdzielały jak dzikie, ale jednocześnie cała reszta była w głębokiej d... ;)
A logika gry to przecież w ogóle nie zajmuje czasu proca, bo i niby z jakiego powodu by miała to robić?
Ale abstrachując od powyższego i tak myślę że gdy logiki nie ma, to i boby się szybciej animują. Podobnie z przerwaniami. Brak przerwań - wszystko zapierdziela.
W ogóle na wikipedii powinni pod hasłem "abstrakcja" umieścić słowa "AGA" i "prędkość". Zwłaszcza w kontekście blitowania większej ilości grafiki.
Albo najlepiej ten wątek tam powinni podpiąć. ;)

[#58] Re: Realizacja gry

@Minniat, post #56

Na pewno? strach Może to przemyślisz? Ja (jak i wielu innych) już chciałem dokonać przedpłaty na tą strategie... szok!

[#59] Re: Realizacja gry

@MinisterQ, post #57

Nie martwcie się !!! Zaprogramuję jakąś prostszą grę :D , jeszcze nie mam pomysłu, ale być może będzie to prosta strzelanka lub jakaś inna gra. Dzięki za dodanie otuchy - nie poddam się tak łatwo, ale muszę rzeczywiście zakodować szybką grafikę (być może w asemblerze).

Pozdrawiam

[#60] Re: Realizacja gry

@Minniat, post #59

Witam,

Odkryłem, czemu twój konflikt nie działal na mojej Amidze, otóż okazało się, że twój program potrzebuje fonta ( tny.font) . Niestety nie mam takiego fonta ale proste oszustwo ( przekopiowanie topaza na tny ) pozwoliło mi odpalić konflikt. Morał z tego taki, bardzo proszę byś dokładnie sprawdzał co program wczytuje i czego potrzebuje ( bo potem są problemy ).

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem