[#1] Fanatycy poszukiwani do tworzenia !
Witam !


Zachecony osiagnieciami naszych rodzimych programistow w kategorii gier (a raczej ich brakiem...) postanowilem reaktywowac pewna idee...

Otoz poszukuje osob chetnych do tworzenia gier (docelowo shareware) pod klasyka (A500, A600, gola A1200)

W szczegolnosci mile widziany (wrecz niezbedny !) pixelartysta grafik oraz czlowiek od dzwieku/muzyki !!! welcome!

... w dalszej kolejnosci wymyslaczy scenariuszy betatesterow i reszta choloty


Poki co, nasza "platforma" bedzie jakze popularny i znienawidzony przez naszych amigowcow slawetny aMOS !


Oczywiscie graficy proszeni sa o posiadanie jakiegokolwiek skila OK
w innym przypadku na drzewo!


Grupa "wystartuje" jak tylko znajdziemy utalentowanego grafika pomysł

Cel grupy: oczyscic naszego ukochanego aMOSA ze zlego imienia jakie nadano mu po wypuszczonej serii gniotow udajacych gry

----------
Kontakt w moim profilu na mejla lub Gejdu-Gejdu.
[#2] Re: Fanatycy poszukiwani do tworzenia !

@selur, post #1

No to ja na początek proszę o coś w rodzaju (tematyka i efekty graficzne) długo oczekiwanego StarCraftII. Jeśli coś takiego wypuścicie, to jestem gotów wybrać się nawet na krucjatę w obronie dobrego imienia Amosa
[#3] Re: Fanatycy poszukiwani do tworzenia !

@wali7, post #2

Wiele złego przeczytałem o tym jezyku programowania i faktycznie większość gier to raczej przysłowiowa kicha, ale kiedyś przeczytałem recenzje gry Genesia i jak zobaczyłem grafikę, to byłem w lekkim szoku. (Mam tu na myśli OCS/ECS) Może więc i tym razem się zdziwię.

Mam zwariowany pomysł. Napiszmy wspólnie na PPA jakiś scenariusz każdy rzuca pomysłem i powstaje gra w stylu Monty Pythona.

[#4] Re: Fanatycy poszukiwani do tworzenia !

@selur, post #1

Cel grupy: oczyscic naszego ukochanego aMOSA ze zlego imienia

No to przegraliście już na starcie - tego się nie da zrobić.

[#5] Re: Fanatycy poszukiwani do tworzenia !

@selur, post #1

Masz już jakąś wizję pierwszej gry? Co to by miało być - przygodówka, platformówka etc.?
[#6] Re: Fanatycy poszukiwani do tworzenia !

@APC74, post #5

#2
Tak to tylko w Erze maja...

#3
Zgadza sie powstalo kilka niezlych tytulow aczkolwiek przytlaczajaca wiekszosc amosowego softu to totalny chlam ale wlasnie prostota tego jezyka uczynila go jezykiem dla mas... poza tym, na owym chlamie wyroslo pokolenie zdolnych programistow i nie tylko.

#4
...co wiecej od dluzszego czasu powstaje sequel amosa pod AOS4, ktory bedzie umozliwial portowanie softu z klasyka (to jest dopiero Hardcore ). Ale to pewnie jeszcze potrwa... ;)

I jak tam panie ministrze ? szczęka opada!

#5
Jak tylko dopelnimy team, to pojawi sie info o projekcie, aczkolwiek shot'em upy czy platformowki ze scrollingiem to nie pod amosem...
zreszta mozna zobaczyc produkt grupy Underground Arcade pt. Haloween Nightmare, ktory jest wlasnie plaformowka robiona na jakims amosowym backbonie i o ile wyglada niezle, to plynne to to juz nie jest... ale to juz nie moj problem.

Najwiekszym problemem (nie tylko naszym) jest to, ze ciezko o zdolnego grafika-piksel artyste, ktory poswieci swoj czas nieodplatnie lub za niewielkie pieniadze. Dlatego wiekszosc gier tworzonych przez hobbystow wyglada jak wyglada (a raczej nie wyglada)....ale to tyczy sie wszystkich platform.
[#7] Re: Fanatycy poszukiwani do tworzenia !

@selur, post #6

Zgłaszam się jako chętny do programowania i ew. małych form graficznych.
Jeśli chodzi o AMOS Professional to programowałem w nim dawno temu na Amidze CDTV, którą sprzedałem i straciłem AMOSa. Napisałem w AMOSIE dwie gry - proste strzelanki, które też straciłem. Mam książkę o AMOSie! Jednak zapomniałem praktycznie wszystko odnośnie AMOSa.

Więc chciałbym pomóc, ale pragnę pisać w C/C++ lub Asemblerze. Czy można linkować (łączyć) kody C (pliki .o) i AMOSa?

Ostatnio od kilku miesięcy pracuję nad Data Diskiem do Benefactora. Mam już komplet 30 map (!), ale tylko na kartce... Wprowadzenie tych map do komputera zajmie jakiś miesiąc.

[#8] Re: Fanatycy poszukiwani do tworzenia !

@Minniat, post #7

Raczej kiepski ze mnie grafik, ale jak chcecie to mogę coś narysować, naszkicować, tudzież przypomnieć sobie podstawy z deluxpainta i zrobić coś pod winuae (albo ms paint - no dobrze to był żart). Powiedzcie co konkretnie jest do zrobienia, paleta, wymiary, ilość klatek, jaki format zapisu? Jestem dość pozytywnie nastawiony, jakie macie pomysły?

[#9] Re: Fanatycy poszukiwani do tworzenia !

@selur, post #1

IMHO lepsze by było pisanie portów, ale.... suit yourself.
[#10] Re: Fanatycy poszukiwani do tworzenia !

@faguss, post #9

#7
Niestety nikt z nas nie potrafi pisac w asemblerze a sensownych tutoriali jest tyle co kot naplakal. Nauka asemblera od podstaw bez pomocy eksperta trwala by lata swietlne. Co do C/C++ nikt jakos nie zglosil checi do pisania w tym jezyku (choc wiekszosc ma doczyniena z nim na PCta). AMOS jest po prostu najlatwieszy i najefektywniejszy do pewnego rodzaju softu.
Ma tez spore ograniczenia, z ktorymi niestety bedzie sie trzeba liczyc.
Najlepszym rozwiazaniem bylby BlitzBasic no ale to domena niemcow i jakos nikomu sie nie chce "szprehen zi dojcz"

...tak czy siak padlo na AMOSA.

#8
Swietnie ! Artysta olowkowy jak najbardziej porzadany... welcome!
Co do reszty to wyjdzie w najblizszym czasie (kwestia paru dni, mysle)

#9
Nie znam sie na portach (joy1, joy2 ?:D ).
Ale z tego co zaobserwowalem, to porty czesto przypominaja nieudolne konwersje. Nie tykalem tez zadnego SDL'a, ale owy SDL ma jeszcze gorsza renome niz AMOS.
Takze poki co, jak najdalej od portow...
[#11] Re: Fanatycy poszukiwani do tworzenia !

@selur, post #10

Tylko w AMOSIE? Szkoda. Pozostaje mi praca grafika... Bardzo proszę - podaj co chcecie by bylo narysowane itp. Ocenię swoje możliwości i powiem Ci o tym.

W takim razie rozpocznę pisać grę konkurencyjną :D w C/C+/ASM. Moje problemy z szybką i płynną animacją powinienem wkrótce przezwyciężyć.
Wtedy ruszą moje projekty wykorzystujące animację obiektów.

Dla programistów AMOSa, pisanie w C powinno być całkiem proste - jest mnóstwo książek na ten temat. No i oczywiście niezbędne materiały z Amiga Developer 2.1, opcjonalny edytor GoldED i kompilator GCC lub DICE (mój ulubiony) lub StormC.

[#12] Re: Fanatycy poszukiwani do tworzenia !

@selur, post #1

Hmmmm .... moim zdaniem nawet ciekawe przedsiewziecie.

Grafikiem nie jestem ,a na "grafikowaniu" na ami nie znam sie zbytnio, mimo to podaj rozdzialki ,ilosc kolorow , format plikow, postaram sie cos stworzyc i wystawic do skomentowania

[#13] Re: Fanatycy poszukiwani do tworzenia !

@selur, post #1

No to ja służę gotowym i niestety niezrealizowanym, ale w pełni autorskim scenariuszem gry przygodowej. Jeżeli jesteś zainteresowany, to chętnie podeślę do przeczytania.

[#14] Re: Fanatycy poszukiwani do tworzenia !

@APC74, post #5

A Ty nie znalazł byś chwili, żeby graficznie wspomóc projekt? Może pomysłodawca zechce zrealizować mój scenariusz, który Ci kiedyś podesłałem do przeczytania.

[#15] Re: Fanatycy poszukiwani do tworzenia !

@ender, post #13

No, to by było coś - ten scenariusz był ciekawy i dawał szerokie pole do popisu grafikowi.

@14
Po przemyśleniu sprawy doszedłem do wniosku, że odpadam w przedbiegach: ani fanatyk, ani utalentowany, że o takim drobiazgu jak pikslowanie w rozdziałkach typu 320*256@16/32 kolorów nie chcę nawet słyszeć (tryby paletowe to stanowczo nie jest to, co tygryski lubią najbardziej - a na nic więcej, przy założeniu, że gra ma wyjść na gołą A500-A1200 nie można liczyć). :(



Ostatnia modyfikacja: 28.04.08 19:49
[#16] Re: Fanatycy poszukiwani do tworzenia !

@APC74, post #15

To może zbierzemy skład i zrobimy to w AmigaE, C++ i na min 030/50 + CGX ? Może na MOS-a. Ty masz spore umiejętności graficzne, a ja chyba nieźle piszę i chciałbym się pochwalić na forum, że też coś zrobiłem dla ami/pega. Sam nie dam rady niestety.

[#17] Re: Fanatycy poszukiwani do tworzenia !

@APC74, post #15

Nie przesadzaj, najwyżej zmniejszy się rozdzielczość, poprawi i będzie git. Proponuję aby ten projekt był otwarty i każdy kto czuje się na siłach mógł coś zrobić (zebranie jednej ekipy i zamknięcie się może doprowadzić do tego że jak się im znudzi to porzucą projekt i nici z realizacji) , choćby miał być to tylko jeden sprite lub tło. Będzie trzeba ustalić jakąś listę tego co jest do zrobienia i jakie to ma spełniać kryteria. Potem każdy mógłby się wypowiedzieć, ocenić, albo ściągnąć i poprawić na swoim kompie. Można by założyć oddzielny dział na forum dla tego projektu. Tylko jak chcemy to robić to będzie trzeba ustalić jakiś sensowny harmonogram czasu/zadań i się go trzymać.

[#18] Re: Fanatycy poszukiwani do tworzenia !

@APC74, post #15

#11

No niestety poki co AMOS... Tez bysmy chcieli stworzyc cos w asemblerze na miare wszechczasow ale trzeba mierzyc sily na zamiary ;)
A tak miedzy nami ciekawe dlaczego w ciagu ostatnich lat nikt nic nie napisal ciekawego w asemblerze, jak myslisz dlaczego?
Konkurencyjna, niekonkurencyja... zadna roznica tym lepiej dla tych, ktorzy beda chcieli zagrac w cos nowego. Choc szczerze to mysle, ze za nim przezwyciezysz samotnie owe problemy, to my juz bedziemy w trakcie drugiego projektu :D

#12
skoro grafikiem nie jestes, to jednak warto zebys okreslil co chcialbys robic pomysł

#13
obawiam sie ze poki co przygodowka schodzi na dalszy plan. Do przygodowki trzeba naprawde swietnego animatora i grafika do scenerii, chyba, ze to ma byc przygodowka ala "pechowy prezent" (bez urazy panowie ale to naprawde "dzielo" wszechczasow )


Poki co niecierpliwym polecam przygotowanie i opisanie swojego projektu
(w pliku *.txt np.) bo tak czy siak bedziemy glosowali nad wyborem najciekawszego i najbardziej sensownego projektu (prawdopodobnie metoda ilosci glosow).
Oczywiscie nalezy liczyc sie z tym, ze jak juz mowilem projekty typu shot'em up czy platformowki ze scrollingiem, maja najmniejsze szanse na realizacje, ze wzgledu na ograniczenia jakie narzuca nam sam AMOS.
Nie chcemy tworzyc czegos co bedzie niegrywalne !


Czas do przemyslen mamy do piatku.
W piatek nadejda dalsze instrukcje.
Oczywiscie jesli znajda sie nastepni chetni do tego czasu, na pewno beda brani pod uwage OK
[#19] Re: Fanatycy poszukiwani do tworzenia !

@selur, post #18

Ogolnie zajalbym sie grafika, sprobowac warto, (tak bez wiekszych zobowiazan, jak sie uda to spoko, jezeli nie - trudno)

a jako ze grafikiem nie jestem to nieco sie z tym pomecze, (chociaz co nieco wiem, totalnie zielony tez nie jestem)

podaj tylko w ilu kolorach i jakiej rozdzialce mam tworzyc, (ewentualnie jaki format pliku)

[#20] Re: Fanatycy poszukiwani do tworzenia !

@Logan, post #19

Ja chetnie pomoge w udzwiekowieniu gry !

[#21] Re: Fanatycy poszukiwani do tworzenia !

@deejayremix, post #20

Poki co projekt gry nie zostal jeszcze wybrany... nie ma tez forum na ktorym mielismy sie kontaktowac.
Dlatego wszyscy zainteresowani proszeni sa o kontak z osoba pod numerem GG 4195756, ktora przekaze dalsze instrukcje.
Wkrotce tez powinien pojawic sie server do plikow projektu z mozliwoscia up/download.
[#22] Re: Fanatycy poszukiwani do tworzenia !

@selur, post #21

Życzę powodzenia! :D Ja sam pracuję nad procedurami w języku C umożliwiającymi stworzenie gry z wieloma obiektami animowanymi. Obyście ukończyli projekt jak najszybciej. Jeśli chodzi o grafika to mogę pomóc.

[#23] Re: Fanatycy poszukiwani do tworzenia !

@Minniat, post #22

Ja rowniez zycze powodzenia.
Minniat zglos sie pod wieczor -> 4195756
[#24] Re: Fanatycy poszukiwani do tworzenia !

@selur, post #23

Przykro mi że nie stawiłem się o 21.

Mam pytanie: czy będziecie gdzieś umieszczać postępy prac?

AMOS jest OK. Programowałem na nim wiele lat temu. Napisałem nawet dwie gry, strzelanki używające BOBów. W ciągu ostatnich kilku dni udało mi się uzyskać szybkość i płynność animacji BOBów znaną z AMOSa w języku C! Jestem z tego powodu bardzo zadowolony. Póki co napisałem dziś prosty programik, w którym poruszasz samolotem po ekranie za pomocą joysticka. Jest to wstęp do większego przedsięwzięcia. Ja umieszczam postępy na mojej stronie, a Ty?

[#25] Re: Fanatycy poszukiwani do tworzenia !

@selur, post #1

Jeśli chodzi o muzykę - rozumiem, że w grę wchodzą moduły?
Jeśli tak, to proponuję skorzystać z zasobów modules.pl lub poprosić któregoś usera o napisanie muzyki "ekskluzywnie" ;)

Forum niedługo ruszy (mam nadzieję), więc będzie można rzucić topik.

[#26] Re: Fanatycy poszukiwani do tworzenia !

@selur, post #1

Witam,

Jak widać na załączonym obrazku jest to mój pierwszy post ( mam nadzieję nie ostatni ).
Stronkę odwiedzałem często jak inne amigowe www. Postanowiłem się zarejestrować
z racji tego, że sentyment do AMIśKI jakoś mi nie przeminął...

Temat przypadł mi do gustu dlatego postanowiłem dorzucić swoje przysłowiowe "3 grosze". Mogę zajmować się produkcją
grafiki / muzyki. Jeśli zaistnieje taka potrzeba mogę wysłać jakieś swoje prace.

Pozostaje teraz kilka pytań:

- jak nazwiemy naszą grupę ?
- jeśli będzie nazwa to przydałby się jakiś znak rozpoznawczy (logo)
- jakiego typu grami byśmy się zajmowali (polecam strategie typu napalm, exodus)
* oczywiście na samym początku proponuje coś łatwiejszego
* miarkowany nakład czasu pracy aby sprawdzić jak idzie współpraca w grupie
* oczywiście nie zapomniałem o modelach na jakie mamy tworzyć A500, A600, gola A1200;
teraz troszkę pogdybam bo... jeśli widać byłoby postępy do czemu nie moglibyśmy iść o
krok wprzód i zacząć tworzyć coś bardziej ambitnego (patrz gry wymienione powyżej)

Zdaje się, że to raczej wszystkie tematy które chciałem poruszyć. Czekam na jak najszybszą odpowiedź.

Pozdrawiam
TYCHU :D

[#27] Re: Fanatycy poszukiwani do tworzenia !

@tychu, post #26

Moge zapytac co oznacza "...zajmować się produkcją
grafiki / muzyki"?
[#28] Re: Fanatycy poszukiwani do tworzenia !

@selur, post #27

Troszke lamersko napisałem Rysuje odręcznie następnie, scanuje i poprawiam na kompie. Dlatego to co robie jest moje

"Muzyka" praktycznie to samo. To co urodzi się w głowie znajduje odzwierciedlenie w pliczkach audio na kompie.

Pozdrawiam ;)

[#29] Re: Fanatycy poszukiwani do tworzenia !

@selur, post #18

Moze zrobcie cos w stylu "Knight Lore"?
Gralem w to na Spectrumie (TIMEXie dokladniej). Bylo na to nawet sporo gier podobnych do Knight Lore. Pamietam jeszcze tytul "Pentagram", ale bylo ich wiecej.
[#30] Re: Fanatycy poszukiwani do tworzenia !

@Jaszczur, post #29

http://www.atariarea.krap.pl/forum/viewtopic.php?id=5466

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem