[#1]
Muzyka z gier, która przetrwała konwersje
Jako że interesuje się między innymi grami i muzyką, ostatnio zastanawiam się nad tym, co w temacie.
Swego czasu, w czasach świetności C=64 czy Amigi, popularne były konwersje "międzyplatformowe" gier. Były to głównie konwersje z automatów, ale nie tylko. Takie konwersje miały to do siebie, że często były w nich istotne zmiany. Głównie chodzi, niestety, o grywalność. Czasami jednak zmieniało się więcej, na przykład muzyka. Jednakże są takie gry w których praktycznie na każdą platformę, na jaką zostały wydane, jest taka sama lub bardzo podobna muzyka. Głównie chodziło o przystosowanie do układów dźwiękowych danego sprzętu. Często też taka wersja była okrojana do części muzyki z oryginalnej wersji. Ale były muzyki które "przetrwały". Takim przykładem jest choćby gra "Ninja Warriors" i kawałek "Daddy Mulk".
Wersja z C=64 (potrzebna odtwarzarka SIDów):
http://www.gb64.com/C64Music/MUSICIANS/W/Williams_Tony/Ninja_Warriors.sid
Wersja z Amigi (Mam nadzieje że Don Adan się nie obrazi):
http://wt.exotica.org.uk/files/customs/NinjaWarriors.lha
A to jest wersja zagrana przez samego kompozytora:
http://www.4shared.com/file/250552390/535355aa
Takich przykładów jest oczywiście więcej. Ale jestem ciekaw co zaproponują inni. A pozatym... może się dowiem o jakimś przykładzie, o którym nie wiem :D
Ostatnia modyfikacja: 27.03.2010 14:21:59