kategorie:
[#271] Re: Raytracing i Amiga

@recedent, post #268

No, z takim dobrym zdjęciem referencyjnym to przyjemnie modelować. Zrobiłem zupełnie nową myszkę, tylko kolory dałem inne, takie jak na tym zdjęciu:

http://images.esellerpro.com/2131/I/675/30/lrgscaleCBMAMIGAMOUSE.jpg





Ostatnia aktualizacja: 03.02.2014 21:26:42 przez jubi
[#272] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #271

Ten projekt jak do tej pory najbardziej mi się podoba ze wszystkich jakie poskładałeś. Fajne wyczucie klasyki w nowym wydaniu.
Czy mógłbyś zrobić render w 1920x1080 z kilkoma różnymi kolorami tła do wyboru (wiem, wiem, klasyka, ale czasami na wallpaper coś stonowanego też się przyda), ewentualnie podesłać mi projekt to sobie przepuszczę przez Blendera?

Ostatnia aktualizacja: 03.02.2014 21:47:21 przez Lokaty
[#273] Re: Raytracing i Amiga

@Lokaty, post #272

Mogę ci zrobić nawet ze złota, podaj tylko jaki kolor tła konkretnie chcesz (jeden).



Ostatnia aktualizacja: 03.02.2014 21:50:38 przez jubi
[#274] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #273

Nie chcę strzelać. Chodzi o to, że na tło desktopu wolałbym, żeby było mniej oczoj****. Chociaż może taki pomysł - w miejscu pointera zostawić taki sam kolor jak jest, ale za pomocą podświetlenia (tak jakbyś źródło światła latarki skierował na pointer właśnie i tylko tenże okalał), a reszta trochę ciemniejsza od reszty (jeżeli to nie problem to wstaw w png)?

EDIT: Chociaż sam nie wiem jak to wyjdzie. W zasadzie masz fajnie światło ustawione. Mój pomysł może to zniszczyć.

Ostatnia aktualizacja: 03.02.2014 21:57:48 przez Lokaty
[#275] Re: Raytracing i Amiga

@Lokaty, post #274

OK, jak się zdecydujesz daj mi znać, ale wydaje mi się, że niebieski taki stonowany powinien być całkiem miły dla oka.

Chyba muszę zamknąć tę scenę bo zabawa trwa:

[#276] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #275

No ja już się zdecydowałem - ten niebieski jest miły dla oka, ale na chwilę. Jak wrzucisz sobie jako tapetkę to trochę daje po oczach. Rzuć jakieś propozycje, ewentualnie mój eksperymentalny pomysł rozważ.
[#277] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #271

Petarda, jubi!
[#278] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #271

Te są super, ta złota jest straszna (kwestia złota) ok, racja
[#279] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #271

A mógłbyś te rendery udostępnić w formie tapet na pulpit? Są prześliczne OK
[#280] Re: Raytracing i Amiga

@glichtanski, post #279

Taki był pomysł od początku, wystarczy kliknąć na obrazek i pobrać w rozdzielczości 1920x1440.
[#281] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #280

No tak, ale nie chcę mieć tapety z menu programu. Będzie mi się myliło, że tam jest panel który można używać
[#282] Re: Raytracing i Amiga

@glichtanski, post #281

A, chodzi ci o te pozostałe? To były tylko podglądy i nie nagrywałem tego, więc już przepadło.
[#283] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #282

Chodzi o ten pierwszy z postu #271

A tak wygląda pulpit:


Mylące, tym bardziej, że mam blendera
[#284] Re: Raytracing i Amiga

@glichtanski, post #283

No miodzio- chociaż ja Blendera bym wyciął ok, racja
[#285] Re: Raytracing i Amiga

@BULI, post #284

Można, ale całość się trochę rozjedzie i znów myszka będzie nisko profilowa
[#286] Re: Raytracing i Amiga

@glichtanski, post #285

Bardzo ładnie ci to wychodzi jubi, jeszcze trochę i będziesz lepszy do tego gostka
[#287] Re: Raytracing i Amiga

@glichtanski, post #285

No to ciachnij też trochę na górze oraz dole i wtedy będzie ok.szeroki uśmiech
[#288] Re: Raytracing i Amiga

@Andrzej Drozd, post #287

Dokładnie, też o tym pomyślałem :P

[#289] Re: Raytracing i Amiga

@KJB, post #288

@all

Konkursowicze, arti podjął się rozwinięcia tematu dajcie swoje typy i modelujemy, teksturujemy i renderujemy, no!
[#290] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #271

No Jubie, bardzo fajne trza przyznać. OK
[#291] Re: Raytracing i Amiga

@glichtanski, post #283

Chodzi o ten pierwszy z postu #271


Jak mi się uda znaleźć taki sam kąt patrzenia kamery itd. to ci wyrenderuję to jakoś przy okazji.

Bardzo ładnie ci to wychodzi jubi, jeszcze trochę i będziesz lepszy do tego gostka


Widać że sporo pracy wkłada, np. myszka jest zużyta i zabrudzenia zebrane w zagłębieniach, duży nacisk na detale, pewnie z tydzień to rzeźbił.

Konkursowicze, arti podjął się rozwinięcia tematu dajcie swoje typy i modelujemy, teksturujemy i renderujemy, no!


Na koncie tego usera youtube są świetne tutoriale do amigowego Lightwave, gdybym tylko miał czas je oglądać to na pewno powałczyłbym z modelerem :)

https://www.youtube.com/watch?v=o9WDh_SAhcI



A tak na marginesie mam w zanadrzu pomysł-bombę, tylko trzeba go trochę dopracować, w każdym razie to będzie kompletna reklama Amigi dopasowana do stylu połowy lat 80tych. Natchnienie czerpię aktualnie ze starych amerykańskich czasopism których całe stosy zalegają mi na dysku.

Chodzi o to, żeby pokazać, jak powinno się zareklamować Amigę, jak ja bym to wtedy zrobił.
[#292] Re: Raytracing i Amiga

@Deftronic/..., post #290

Wrzucam work in progress, bo to w sumie jedyna szansa aby pokazać detale, których i tak prawdopodobnie nie będzie widać na finalnym renderingu (typu scanlines na monitorze itd.), ale jak już miałem coś robić to porządnie, boki maszyny też są obklejone grafikami z SOTB, chociaż one też pewnie pozostaną w cieniu.

Widać już mniej więcej co będę chciał przekazać w tej reklamie - że Amiga dzięki swojemu chipsetowi graficznemu była równa mocą ówczesnym maszynom arcade. Pozostaje w sumie tylko jakieś sensowne ustawienie i dodać slogan, który już mam przemyślany.







Ostatnia aktualizacja: 06.02.2014 22:17:34 przez jubi
[#293] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #292

Fajnie, fajnie :) resp.
[#294] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #292

Jak zwykle świetna robota, ale widzę, że ten automat (jak wiele w rzeczywistości) ma obrócony w pionie kineskop, wnoszę po efektcie scanlines (jest pionowy a nie poziomy), tak miało być?
[#295] Re: Raytracing i Amiga

@Lokaty, post #289

Dobra, to niech się wylistują osoby które chcą brać udział. Jeszcze raz, dla przypomnienia warunki konkursu:
- tematyka dowolna;
- praca musi zostać wymodelowana w dowolnym programie działającym pod AmigaOS/MorphOS;
- termin nadsyłania prac - 15.03.2014;

Prace należy przesyłać na amiga@piotrpotera.com, jako załącznik ZIP, zawierający:
- finalny render w rozdzielczości min. 640x480;
- kilka screenshotów z postępów prac (2-3);

Wszystkie pracę zostaną później ponumerowane i wystawione do oceny tak, jak w przypadku konkursu na moduł muzyczny. Po wyłonieniu zwycięzcy, który zbierze największą ilość punktów, poznamy jego nick PPA.

Nagrody
Za pierwsze miejsce funduje mały upominek, w postaci:
1. kalendarz scenowy na rok 2014 autorstwa @slay'a;
2. najnowszy Magazyn Amiga Future nr 106 z płytą CD, ze sklepu RetroAmi;
(@ITU, proszę o odłożenie jednego egzemplarza);

Za drugie i trzecie miejsce:
#12 numer papierowego pisma PPA, które mam nadzieje, pojawi się niebawem ;)

W związku z tym, że zostałem wydelegowany do prowadzenia konkursu i zamierzam ufundować ww. upominki, brać udziału nie będe ale może coś przygotuje, jako taki "Grand Prix" ;)

Ostatnia aktualizacja: 07.02.2014 15:41:27 przez _arti
[#296] Re: Raytracing i Amiga

@_arti, post #295

- kilka screenshotów z postępów prac (2-3);

Nio to lipton, bo mam kilka stareńkich rejów zrobionych w połowie lat 90. Oczywiście nie mam fotek z postępów prac. Scenek do ponownego renderu też już nie mam. :(
[#297] Re: Raytracing i Amiga

@waldiamiga, post #296

No jakoś trzeba zrobić weryfikację - albo screenshoty albo scenki. Poza tym, zawsze można zrobić coś nowego przecież ok, racja
[#298] Re: Raytracing i Amiga

@_arti, post #295

- praca musi zostać wymodelowana w dowolnym programie działającym pod AmigaOS/MorphOS;


Tak dla jasności jeszcze. Rozumiem że przedmiotem konkursu są rendery, jak już ustalono sceny które da się zrenderować w programie wydanym na Amigę (oprócz Blendera) - czyli w głównej mierze dotyczy umiejętności operowania warsztatem/sceną (światło, kamera, materiały). Mam wątpliwości co pochodzenia obiektów. Czy wszystkie obiekty muszą być osobiście wymodelowane w programie amigowym ? Co z obiektami pochodzącymi z digitalizacji 3D ? lub obietktami dostępnymi za free ew. zakupionymi ? Czy własnymi leżącymi już od dawna na dysku. Pytam bo jak mi się wydaje należy jasno ustalić czy to konkurs na amigowy rendering czy amigowe modelowanie czy dwa w jednym.

Ostatnia aktualizacja: 07.02.2014 16:34:06 przez ede
[#299] Re: Raytracing i Amiga

@ede, post #298

Myślę, że dobrze by było aby modele były jednak autorskie ale to tylko moja opinia. Nie mamy możliwości tego zweryfikować w 100%, poza tym przecież liczy się przede wszystkim zabawa, nie? ;) Tekstury mogą być dowolne. Bez przesady,
[#300] Re: Raytracing i Amiga

@_arti, post #299

Ok. Rozumiem. Bez przesady :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem